Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Recall:

Småsugen på dom där Sennheiser Momentum men såg att nån skrev att dom inte funkar med android, WFT??

Mikrofonen bör fungera men kontrollerna fungerar inte.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Var lite sugen också men vill ha momentum utan mic,kontroll och sådant skräp
Och svarta.

Det medföljer en sladd utan mic.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Skrivet av Kent:

Mikrofonen bör fungera men kontrollerna fungerar inte.

Förmodligen har du rätt. Jag har dock inte testat det själv med min Sony Xperia. Med min Iphone funkar den som den ska.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Enligt 290x kortet på fyndtråden...

Jämnför lite här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2303470,2255514

Det är ju Saphires kort men jag kollar på benchmarks på HIS kortet här: http://www.guru3d.com/articles_pages/his_radeon_r9_290x_revie...

Vad är det för skillnad? HIS kortet är 1400 spänn dyrare men dom har samma specifics så vitt jag kan se, är det någon skillnad i performance?

Permalänk
Medlem

Halloj och God Jul på alla

Nu är det så att min gamla trogna 24"Benq-skärm lagt av. Har nu bara min laptop och behöver ny skärm omgående!! Vill gärna hitta ett bra fynd under mellandagsrean och hoppas på er hjälp. Kommer använde den mycket till spelande, typ bf4, lol, sc2, d3, civ. Sedan även del Photoshop, film/tv/skrivande osv. Skulle vilja ha en 27" denna gång och funderar på en sk gaming skärm med 120hz eller uppåt. Budget 4k. Hoppas ni kan hjälpa mig fynda!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Förmodligen har du rätt. Jag har dock inte testat det själv med min Sony Xperia. Med min Iphone funkar den som den ska.

Hej där, såg sennheizer-lurarna du pratade om. Siter på en xperia z1 nu - alltså android och undrar exakt vad det är som inte skulle funka på dessa lurar till min telefon? Är grymt sugen på att köpa dessa, men ja, vill ju inte förlora några viktiga funktioner bara för att jag inte har en iphone. Förklara gärna lite mer om vad man missar med android tack.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Hej där, såg sennheizer-lurarna du pratade om. Siter på en xperia z1 nu - alltså android och undrar exakt vad det är som inte skulle funka på dessa lurar till min telefon? Är grymt sugen på att köpa dessa, men ja, vill ju inte förlora några viktiga funktioner bara för att jag inte har en iphone. Förklara gärna lite mer om vad man missar med android tack.

Från XDA:

"Sennheiser Momentum - Music can be played/paused with middle button but will also mute the mic, meaning you must unplug and replug the headset to use the mic. Once you press the middle button the mic will be muted. VOLUME CONTROLS DO NOT WORK"

Dvs. använder man play/pause dör mikrofonen och man måste dra ut/plugga i kontakten igen. Låter man bli att trycka på knappen fungerar mikrofonen som vanligt. (att det ska vara så j*vla svårt att ha en gemensam standard)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Halloj och God Jul på alla

Nu är det så att min gamla trogna 24"Benq-skärm lagt av. Har nu bara min laptop och behöver ny skärm omgående!! Vill gärna hitta ett bra fynd under mellandagsrean och hoppas på er hjälp. Kommer använde den mycket till spelande, typ bf4, lol, sc2, d3, civ. Sedan även del Photoshop, film/tv/skrivande osv. Skulle vilja ha en 27" denna gång och funderar på en sk gaming skärm med 120hz eller uppåt. Budget 4k. Hoppas ni kan hjälpa mig fynda!!

Eftersom du ska gamea med 120hz och använda photoshop... Köp två skärmar! En med 120Hz och en med IPS-panel
Livet blir så mycket enklare med flera skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolocho1:

Eftersom du ska gamea med 120hz och använda photoshop... Köp två skärmar! En med 120Hz och en med IPS-panel
Livet blir så mycket enklare med flera skärmar.

Ja visst är det så. Tyvärr är jag inte gjord av pengar. Just nu bara budget för en skärm, min förhoppning är dock att jag ska kunna köpa en till skärm senare så man kan testa och ha två jämte varandra ser jäkla coolt ut faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Halloj och God Jul på alla

Nu är det så att min gamla trogna 24"Benq-skärm lagt av. Har nu bara min laptop och behöver ny skärm omgående!! Vill gärna hitta ett bra fynd under mellandagsrean och hoppas på er hjälp. Kommer använde den mycket till spelande, typ bf4, lol, sc2, d3, civ. Sedan även del Photoshop, film/tv/skrivande osv. Skulle vilja ha en 27" denna gång och funderar på en sk gaming skärm med 120hz eller uppåt. Budget 4k. Hoppas ni kan hjälpa mig fynda!!

En 27" Koreaskärm som du överklockar?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

LG G2 för 3490:- inkl. window-cover hos Siba. Gäller från imorgon (man får nog vara extremt snabb så jag postar idag)
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=SEC2984&utm_sourc...
Finns i reklamtidningen på sida 13: http://dmweb.v-tab.se/webpages/siba/sise_dr.html

Då man klickar på övriga produkter i reklambladet än LG G2 tas man till hemsidan där rea priset gäller. Klickar man på G2an är priset drygt 4289:-!
Vore gott o få G2an till 3,5k inkl cover. Någon som har hittat länken till G2 till reklampris?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av swedem:

Då man klickar på övriga produkter i reklambladet än LG G2 tas man till hemsidan där rea priset gäller. Klickar man på G2an är priset drygt 4289:-!
Vore gott o få G2an till 3,5k inkl cover. Någon som har hittat länken till G2 till reklampris?

Skickades från m.sweclockers.com

Läste du tipset riktigt ordentligt?

Citat:

LG G2 för 3490:- inkl. window-cover hos Siba. Gäller från imorgon (man får nog vara extremt snabb så jag postar idag)
http://www.siba.se/Products/Product....paign=vtabDR52
Finns i reklamtidningen på sida 13: http://dmweb.v-tab.se/webpages/siba/sise_dr.html

Tror även priserna endast gäller i butik, man får det intrycket när man läser reklambladet.

Update: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/...
Tips från windblownsnow

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Läste du tipset riktigt ordentligt?

Tror även priserna endast gäller i butik, man får det intrycket när man läser reklambladet.

Absolut. Tack för tipset by the way och God Jul.
Skumt bara att siba.se har uppdaterat priset för övriga produkter i reklambladet men LG G2 länken i reklambladet inte fungerar.
Ska försöka ta mig till l Siba imorgon fm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av swedem:

Absolut. Tack för tipset by the way och God Jul.
Skumt bara att siba.se har uppdaterat priset för övriga produkter i reklambladet men LG G2 länken i reklambladet inte fungerar.
Ska försöka ta mig till l Siba imorgon fm.

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdaterade mitt inlägg då windblownsnow tipsade om detta: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Uppdaterade mitt inlägg då windblownsnow tipsade om detta: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/...

Tack beställde på direkten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

På jakt efter SSD (minst 120 GB, gärna mer) och läsplatta. Har kollat Dustin och hittade denna SSD, men har inte hittat några bra deals på läsplattor. Rekommendationer/tips? Åsikter om SSD:n?

Vet inte om du sett denna http://cdon.se/hemelektronik/trekstor/cdon-ebook-reader-3-0-b...

Den är ganska skruttig men den gör det den ska.

Permalänk
Medlem

Hallå, på jakt efter 8-16gb ram, s1155 mATX moderkort. 600> watt modulärt nätagg och Prodigy M. Länka gärna några deals

Permalänk
Medlem

Hmm.. LG mobilen på netonnet.. Det går ju inte få vit/vit. Jag väljer den men i kassan står det vit mobil svart cover.. :/

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Inaktiv

Är Crucial M500:an värd att köpa?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klappa:

Är Crucial M500:an värd att köpa?

Tja, det är ingen dålig SSD. Den tål t.ex. fler skrivningar än den populära Samsung 840 EVO som dock är snabbare, speciellt med tanke på rapid. Skiljer ca 400:- så M500 får nog räknas som prisvärd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

CM storm QuickFire Ultimate mekaniskt (brown) tangentbord för 399:- inkl. frakt. Närmaste ligger på ca 900:-
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Klarar N-key roll-over enligt: http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/884321-hu...

XFX HD7850 1GB för 799:- inkl. frakt också hos Netonnet:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Tack! Har länge funtat på ett mekaniskt bord med bruna switchar så nu kunde jag inte hålla emot Hoppas det lever upp till förväntningarna.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Tack! Har länge funtat på ett mekaniskt bord med bruna switchar så nu kunde jag inte hålla emot Hoppas det lever upp till förväntningarna.

Är det så stor skillnad mellan Bruna och röda ?

Är sugen på Func tangentbordet, mest p.g.a att den har röda switchar samt handledsstöd... men den kostar ju 700 kr också..

Denna är 400 kr. Den måste ju vara värd priset?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adde1337:

Är det så stor skillnad mellan Bruna och röda ?

Är sugen på Func tangentbordet, mest p.g.a att den har röda switchar samt handledsstöd... men den kostar ju 700 kr också..

Denna är 400 kr. Den måste ju vara värd priset?

#12165570

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Julkatten:

Tack! Har länge funtat på ett mekaniskt bord med bruna switchar så nu kunde jag inte hålla emot Hoppas det lever upp till förväntningarna.

Kör bruna switchar (ducky) och dem är otroligt sköna och skriva med och spela med. är super nöjd med bruna switchar.

Hade jag inte haft ett mekaniskt tangentbord redan, och velat ha ett och vetat bruna var så bra, hade jag slagit till på det super billiga priset.

När börjar mellandagsrean? Eller den har redan börjat? Söker efter ett pris nedsatt GTX 780 eller 780 Ti.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:
Skrivet av Twister86:

Kör bruna switchar (ducky) och dem är otroligt sköna och skriva med och spela med. är super nöjd med bruna switchar.

Hade jag inte haft ett mekaniskt tangentbord redan, och velat ha ett och vetat bruna var så bra, hade jag slagit till på det super billiga priset.

När börjar mellandagsrean? Eller den har redan börjat? Söker efter ett pris nedsatt GTX 780 eller 780 Ti.

Tack. Vad jag förstår så är skillnaden att bruna ger takil feedback medan röd gör ej det. De verkar behöva lika stor force för att trycka ner tangenterna.

Men som sagt. 400 kr måste ju vara superpris?? Synd bara att den inte har handledsstöd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Twister86:

Kör bruna switchar (ducky) och dem är otroligt sköna och skriva med och spela med. är super nöjd med bruna switchar.

Hade jag inte haft ett mekaniskt tangentbord redan, och velat ha ett och vetat bruna var så bra, hade jag slagit till på det super billiga priset.

När börjar mellandagsrean? Eller den har redan börjat? Söker efter ett pris nedsatt GTX 780 eller 780 Ti.

Inets mellandagsrea börjar imorgon, vet ej när webhallen, komplett osv. sätter igång. Troligen imorgon med.

Skrivet av adde1337:

Tack. Vad jag förstår så är skillnaden att bruna ger takil feedback medan röd gör ej det. De verkar behöva lika stor force för att trycka ner tangenterna.

Men som sagt. 400 kr måste ju vara superpris?? Synd bara att den inte har handledsstöd

Det är många som gillar Brown och för 400:- är det ett kap. Det som folk stör sig allra mest på är klickljudet som både röda och bruna switchar "saknar".

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Tack. Vad jag förstår så är skillnaden att bruna ger takil feedback medan röd gör ej det. De verkar behöva lika stor force för att trycka ner tangenterna.

Men som sagt. 400 kr måste ju vara superpris?? Synd bara att den inte har handledsstöd

Jag har haft båda och tycker att bruna är skönare (haft röda, blåa och bruna) eftersom man känner att man klickar ner tangenterna. Hände ibland med röda switchar att man oavsiktligt tryckte ner knappar när man vilar händerna på knapparna eftersom man inte känner att dom trycks ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Jag har haft båda och tycker att bruna är skönare (haft röda, blåa och bruna) eftersom man känner att man klickar ner tangenterna. Hände ibland med röda switchar att man oavsiktligt tryckte ner knappar när man vilar händerna på knapparna eftersom man inte känner att dom trycks ner.

det är sant. Lutar nog åt bruna switchar faktiskt. Gargh, stör mig dock p.g.a handledsstödet! Känns så ovärt och börja göra ett eget när det borde finnas med ett tangentbord

Tror ni den hinner säljas slut innan 8 imorgon (på morgonen)? Tänkte se om det kommer ut något annat tangentbord. Liknande med handledsstöd.

Permalänk

Jag kör utan handledstöd på mitt ducky och lider inte. Annars finns det ju och köpa seperata handledstöd till ... en del olika

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adde1337:

det är sant. Lutar nog åt bruna switchar faktiskt. Gargh, stör mig dock p.g.a handledsstödet! Känns så ovärt och börja göra ett eget när det borde finnas med ett tangentbord

Tror ni den hinner säljas slut innan 8 imorgon (på morgonen)? Tänkte se om det kommer ut något annat tangentbord. Liknande med handledsstöd.

Det går ju att avboka, Netonnet kommer ju inte skicka nåt imorgon ändå. Svårt att säga om det tar slut då NoN inte har lagersaldo.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...