Permalänk
Skrivet av Naga:

Hej Gigabyte, jag köpte ett 7950 boost för lite över en vecka sedan och nu har jag märkt att kortets load/frekvens/spänning hoppar väldigt när jag belastar kortet. Det är ungefär 5 sekunder 99% load (Battlefield 3 ultra) sen 5 sekunder 64% load, så håller det på hela tiden, och vad jag har sett är det alltid just 64% den hoppar till. Aldrig sett ett kort som hoppar såhär förut. Det här kan väl ändå inte vara meningen?

Jag googlade runt för att försöka förstå mig på det här och andra verkar ha upplevt liknande "problem" och kunnat lösa detta genom att höja power control med 20% i t.ex. CCC, men skulle vilja ha ett svar från er innan jag börjar testa saker själv.

Skrev först ett mail till eran kundtjänst och beskrev "problemet" att den lägger sig på 64% gpu load i BF3 på ultra och frågade hur jag skulle lösa det här så att den höll sig kring 99% när man belastade det fullt ut, så får jag det här svaret från nåt stolpskott på eran support:

Thank you for your kindly mail and inquiry. The graphics card is work automatically. Therefore, there is no method to operate the GPU loading.

Om det nu är så att jag fuckat nåt eller om nu kortet är så jävla bra att det kan ligga och slacka på 64% när man kör 64 player bana online på ultra så kan man väl iaf förklara att allt är som det ska istället för att skriva som en bot.

Hej Naga,

för att skydda från överhettning och/eller extremt hög energi konsumtion ändrar GPU BIOS automatiskt klockningen och det var därför kund servicen sa “the graphics card is work automatically.” Det fungerar dom det är tänkt helt enkelt.

VGA teamet hade några frågor för att se om det är något problem med ditt kort:
1. Vad är GPU temp före och efter frekvensen ändras?
2. Vilket program använder du för att se att det är 64% respektive 99% load när du spelar.
3. Vilket serienummer har ditt kort?

Skrivet av OskarW90:

Hej Gigabyte!

Dags att börja tillverka Vita moderkort?

http://farm3.staticflickr.com/2886/10617344375_a16099f681.jpg

Hej Oskar,

jag ser att bygget börjar arta sig
Vit PCB är snyggt men se upp för värme då det lätt kan bli brunfärgat = Mindre snyggt

Skrivet av mini-z1994:

de funktionerna är avstängda från början

Hej Mini-z,
tacksam för din input, alltid trevligt när ni ger svar och inte bara ställer frågor

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

svarta detalier och vitt moderkort hade varit lite mer tilltalande färgmässigt.
eller om de lyckas få till någon kromad färg typ denna http://4.bp.blogspot.com/-OR2kirM9iCo/UBP95fiR7_I/AAAAAAAALaU...

med gråa eller svarta detaljer (kylarna till mosfet osv som då är svarta.)

Mmm det skulle onekligen se trevligt ut med ett chromat moderkort,
jag ska skicka idén vidare så kanske vi får se det i framtiden

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Naga,

för att skydda från överhettning och/eller extremt hög energi konsumtion ändrar GPU BIOS automatiskt klockningen och det var därför kund servicen sa “the graphics card is work automatically.” Det fungerar dom det är tänkt helt enkelt.

VGA teamet hade några frågor för att se om det är något problem med ditt kort:
1. Vad är GPU temp före och efter frekvensen ändras?
2. Vilket program använder du för att se att det är 64% respektive 99% load när du spelar.
3. Vilket serienummer har ditt kort?

Hej Oskar,

jag ser att bygget börjar arta sig
Vit PCB är snyggt men se upp för värme då det lätt kan bli brunfärgat = Mindre snyggt

Hej Mini-z,
tacksam för din input, alltid trevligt när ni ger svar och inte bara ställer frågor

Dold text

Använder Plastidip som enl spec ska hålla samma vita färg upp till 93 grader i 3-5 år, så förhoppningsvis ska den klara sig om jag når 93 grader någonstans på moderkortet är nog brunfärgning mitt minsta bekymmer

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:
Dold text

Använder Plastidip som enl spec ska hålla samma vita färg upp till 93 grader i 3-5 år, så förhoppningsvis ska den klara sig om jag når 93 grader någonstans på moderkortet är nog brunfärgning mitt minsta bekymmer

Haha ja då får vi hoppas den håller vad dom lovar, du vet ju hur tillverkare kan vara med sina specifikationer

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Naga,

för att skydda från överhettning och/eller extremt hög energi konsumtion ändrar GPU BIOS automatiskt klockningen och det var därför kund servicen sa “the graphics card is work automatically.” Det fungerar dom det är tänkt helt enkelt.

VGA teamet hade några frågor för att se om det är något problem med ditt kort:
1. Vad är GPU temp före och efter frekvensen ändras?
2. Vilket program använder du för att se att det är 64% respektive 99% load när du spelar.
3. Vilket serienummer har ditt kort?

1. Det händer lite hela tiden, temp ligger runt 59C, ibland håller den sig runt 88% en stund sen lägger den sig runt 55-64% med små spikes upp till 99-100%. Det verkar inte bara vara 64% den hoppar till utan runt omkring där, men 64 verkar vara det vanligaste.
2. GPU-Z
3. vet inte vilket serienummret är, GV-R795WF3-3GD, SN133201003337

Uppdatering: eftersom saker inte direkt rör sig med ljusets hastighet här och folk verkar vara lite lagom sugna på att erkänna att saker inte är helt hundra så tröttnade jag på att vänta och drog upp power control setting med 20% i CCC och load har blivit mycket bättre nu. Samma temperaturer upp till 61C men nu håller den sig för det mesta runt 95-99% iaf. Sen kan man ju hävda att det "fungerar som det ska", men ett kort som throttlar till 50% vid 61C out of the box är inte as intended i mina ögon, speciellt inte när det fungerar som det ska när man höjer power control. Dåligt designat?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Hej Gigabyte.

Jag har ett GV-N670OC-2GD med F10-BIOS på. Då jag har vissa problem med stabiliteten i en del spel hade jag tänkt uppgradera till F13 (som jag läst att man ska göra om det ligger F10 på från början).

Men när jag försöker med @BIOS kommer följande bild upp:
http://i.imgur.com/MVVeFTq.png?1

Jag hittar inte Device ID eller subsystem ID någonstans på nätet så frågan är då om jag har rätt BIOS, eller kan det vara så att det är "fel-flashat" sedan tidigare?

Tacksam för svar

Med Vänliga Hälsningar

Ozzed

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Naga:

1. Det händer lite hela tiden, temp ligger runt 59C, ibland håller den sig runt 88% en stund sen lägger den sig runt 55-64% med små spikes upp till 99-100%. Det verkar inte bara vara 64% den hoppar till utan runt omkring där, men 64 verkar vara det vanligaste.
2. GPU-Z
3. vet inte vilket serienummret är, GV-R795WF3-3GD, SN133201003337

Uppdatering: eftersom saker inte direkt rör sig med ljusets hastighet här och folk verkar vara lite lagom sugna på att erkänna att saker inte är helt hundra så tröttnade jag på att vänta och drog upp power control setting med 20% i CCC och load har blivit mycket bättre nu. Samma temperaturer upp till 61C men nu håller den sig för det mesta runt 95-99% iaf. Sen kan man ju hävda att det "fungerar som det ska", men ett kort som throttlar till 50% vid 61C out of the box är inte as intended i mina ögon, speciellt inte när det fungerar som det ska när man höjer power control. Dåligt designat?

Hej Naga,

grafikkort är inte designade att arbeta på så hög verkningsgrad, det gäller inte endast GIGABYTE grafikkort.
Har du nu fått ditt arbeta högre och är nöjd med prestanda och ljudnivå så är det väl bara att köra
Ha en bra dag!

Skrivet av Ozzed:

Hej Gigabyte.

Jag har ett GV-N670OC-2GD med F10-BIOS på. Då jag har vissa problem med stabiliteten i en del spel hade jag tänkt uppgradera till F13 (som jag läst att man ska göra om det ligger F10 på från början).

Men när jag försöker med @BIOS kommer följande bild upp:
http://i.imgur.com/MVVeFTq.png?1

Jag hittar inte Device ID eller subsystem ID någonstans på nätet så frågan är då om jag har rätt BIOS, eller kan det vara så att det är "fel-flashat" sedan tidigare?

Tacksam för svar

Med Vänliga Hälsningar

Ozzed

Hej Ozzed,

på bilden ser det ut som du försöker använda en BIOS från en annan tillverkare eller använda en GIGABYTE BIOS till ett grafikkort från en annan tillverkare (Har du GV-N670OC-2GD så är det ett GIGABYTE kort men jag tänkte ta med det endå).
Är du säker på att du har F10 BIOS idag?`
Ladda ner denna BIOS och se om det hjälper:
http://download.gigabyte.eu/FileList/BIOS/vga_bios_n670o2gd_f...

Försök flasha om med senaste versionen av @BIOS, du kan ladda ner den här:
http://download.gigabyte.eu/FileList/Utility/vga_utility@bios...

Fungerar inte detta kan det vara fel på ditt BIOS chip, kontakta isåfall din återförsäljare för att skicka kortet på RMA.

Ha en bra dag och ursäkta dröjsmålet, jag har varit på resande fot och haft svårt att
övervaka forumet.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har 990FXA-UD3 3.0. Har tänkt uppgradera till FX-8350.

Enl denna http://www.gigabyte.se/support-downloads/cpu-support-popup.as...
ska man ha FA BIOS-version så undrar jag om det spelar något roll att jag har FB när det är nyare version?

Permalänk
Medlem

Hej.
På jobbet har vi köpt in tre stycken Brix I5 4200U. Till detta kör vi just nu single channel 8gb ram, 120gb ssd och windows 7.
Allt fungerar jättebra men ibland så startar inte datorn efter sleep, hibernate eller från när den varit avstängd. Datorn går igång men det blir ingen bild på skärmarna. Alla tre datorerna kör med dubbla skärmar.
Vad man får göra när detta händer är att man får dra ut strömsladden till datorn och dra ut bildskärmssladdarna från datorn, sen sätta in strömsladd till datorn, starta sen sätta i bildskärmarna och då blir det bild.
Har provat trixa lite med strömsparfunktioner både i win och bios men utan framgång. Finns heller ingen bios-update tillgänglig.

Kan leta fram exakt vad det är för komponenter när jag kommet till jobbet.

Finns det nån lösning på detta? Börjar blir lite småirriterande faktiskt.
Skriver från mobil så det kan vara nåt jag missat.

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Hej! Går det att köra 6st grafikkort på erat Gigabyte GA-890FXA-UD7? Tänkte för bitcoin mining. Men tror ju bara chipsetet har stöd för 4 men jag frågar för att va säker.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Skrivet av ortzon:

Hej!

Jag har 990FXA-UD3 3.0. Har tänkt uppgradera till FX-8350.

Enl denna http://www.gigabyte.se/support-downloads/cpu-support-popup.as...
ska man ha FA BIOS-version så undrar jag om det spelar något roll att jag har FB när det är nyare version?

Hej Ortzon,

CPU support listan visar vilken den tidigaste BIOS'en är med support för varje CPU.
Du kan alltså uppgradera till FX-8350 oavsett vilken BIOS du har då FA är den första BIOS releasen.

PS: BIOS FC är ute nu ifall du vill uppdatera.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4397#b...

Skrivet av acious:

Hej.
På jobbet har vi köpt in tre stycken Brix I5 4200U. Till detta kör vi just nu single channel 8gb ram, 120gb ssd och windows 7.
Allt fungerar jättebra men ibland så startar inte datorn efter sleep, hibernate eller från när den varit avstängd. Datorn går igång men det blir ingen bild på skärmarna. Alla tre datorerna kör med dubbla skärmar.
Vad man får göra när detta händer är att man får dra ut strömsladden till datorn och dra ut bildskärmssladdarna från datorn, sen sätta in strömsladd till datorn, starta sen sätta i bildskärmarna och då blir det bild.
Har provat trixa lite med strömsparfunktioner både i win och bios men utan framgång. Finns heller ingen bios-update tillgänglig.

Kan leta fram exakt vad det är för komponenter när jag kommet till jobbet.

Finns det nån lösning på detta? Börjar blir lite småirriterande faktiskt.
Skriver från mobil så det kan vara nåt jag missat.

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Acious,

jag måste köra tester för att se om jag kan duplicera problemet innan jag ger dig något svar,
det är inget problem som jag hört talas om innan.
Lista gärna vilka inställningar du har i BIOS och Windows strömsparläge.

Ha en bra dag!

Skrivet av Jays_swe:

Hej! Går det att köra 6st grafikkort på erat Gigabyte GA-890FXA-UD7? Tänkte för bitcoin mining. Men tror ju bara chipsetet har stöd för 4 men jag frågar för att va säker.

Hej Jays_swe,

det finns endast stöd för upp till 4-way ATI CrossFireX™,
men jag har skickat en fråga till VGA teamet ifall man kör korten i singlemode, kan man då köra fler.
Teoretiskt fungerar det men det kan vara begränsat av chipset som du själv säger.
Jag hör av mig när jag får mer information, inte varje dag man får denna frågan,
och jag har aldrig testat det själv

Ha det bra och lycka till!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Jays_swe,

det finns endast stöd för upp till 4-way ATI CrossFireX™,
men jag har skickat en fråga till VGA teamet ifall man kör korten i singlemode, kan man då köra fler.
Teoretiskt fungerar det men det kan vara begränsat av chipset som du själv säger.
Jag hör av mig när jag får mer information, inte varje dag man får denna frågan,
och jag har aldrig testat det själv

Ha det bra och lycka till!

Jo snälla uppdatera mig om du får veta något då jag är på hugget på köp knappen!:)

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Acious,

jag måste köra tester för att se om jag kan duplicera problemet innan jag ger dig något svar,
det är inget problem som jag hört talas om innan.
Lista gärna vilka inställningar du har i BIOS och Windows strömsparläge.

Ha en bra dag!

Hej. Just nu är bios tillbaks till originalinställningar som vid leverans. Samt windows vanliga energiinställningar. Om du behöver exakt så kan jag kolla nästa gång jag ska förbi kontoret.

En liten update med. Det räcker att rycka strömsladden till datorn och hdmi-sladden till ena skärmen och låta mini-dp skärmen sitta i. Sen i med strömsladden, starta sen i med hdmi igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Skrivet av Jays_swe:

Jo snälla uppdatera mig om du får veta något då jag är på hugget på köp knappen!:)

Hej Jays,

jag har undersökt lite åt dig och kan kanske stilla din köphunger lite

Du kan köra 6 grafikkort, med vissa restriktioner.

Som jag sa innan får du köra de i "Single Mode".

Du måste köra Windows 7 eller senare OS.

PCIEX8_1 delar bandbredd med PCIEX16_1 och PCIEX8_2 delar med PCIEX16_2.
PCIEX16_1/PCIEX16_2 kommer köra i x8 läge när du har kort i PCIEX8_1/ PCIEX8_2.

Standard bandbredd för PCIEX4_2 är x1. Ställer du den på x4 läge, kommer GSATA2_6, GSATA2_7, och IDE slots att vara inaktiverade eftersom de delar bandbredd med PCIEX4_2.

PCIEX4 har inte support för Nvidia kort eller dual GPU kort.

Kort och gott, kör du AMD kort och inte en hög med lagring så kommer det fungera fint

Skrivet av acious:

Hej. Just nu är bios tillbaks till originalinställningar som vid leverans. Samt windows vanliga energiinställningar. Om du behöver exakt så kan jag kolla nästa gång jag ska förbi kontoret.

En liten update med. Det räcker att rycka strömsladden till datorn och hdmi-sladden till ena skärmen och låta mini-dp skärmen sitta i. Sen i med strömsladden, starta sen i med hdmi igen

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Acious,

tack för uppdateringen, har inte haft tid att testa ditt ärende än,
det är galet mycket att göra inför julen.
Återkommer så fort jag vet mer.

Har du redan laddat ner och uppdaterat till F2 BIOS, den borde lösa detta problemet?
http://download.gigabyte.eu/FileList/BIOS/haswell_bios_bxi5-4...

Håll ut och ha en trevlig helg!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Ingen chans att man kommer få se något sånt här igen ?
http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=2180#sp

Fast med stöd för DDR3/4 och 6+ platser?

~900MB/s S-ATA vs 8GB/s på en 8x PCI-e plats... mums mums.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Jays,

jag har undersökt lite åt dig och kan kanske stilla din köphunger lite

Du kan köra 6 grafikkort, med vissa restriktioner.

Som jag sa innan får du köra de i "Single Mode".

Du måste köra Windows 7 eller senare OS.

PCIEX8_1 delar bandbredd med PCIEX16_1 och PCIEX8_2 delar med PCIEX16_2.
PCIEX16_1/PCIEX16_2 kommer köra i x8 läge när du har kort i PCIEX8_1/ PCIEX8_2.

Standard bandbredd för PCIEX4_2 är x1. Ställer du den på x4 läge, kommer GSATA2_6, GSATA2_7, och IDE slots att vara inaktiverade eftersom de delar bandbredd med PCIEX4_2.

PCIEX4 har inte support för Nvidia kort eller dual GPU kort.

Kort och gott, kör du AMD kort och inte en hög med lagring så kommer det fungera fint

Hej Acious,

tack för uppdateringen, har inte haft tid att testa ditt ärende än,
det är galet mycket att göra inför julen.
Återkommer så fort jag vet mer.

Har du redan laddat ner och uppdaterat till F2 BIOS, den borde lösa detta problemet?
http://download.gigabyte.eu/FileList/BIOS/haswell_bios_bxi5-4...

Håll ut och ha en trevlig helg!

Hej, tack för svar.

Jag förstår att det är mycket att göra.
Dom kom med F2 bioset faktiskt, men ser att datumen överensstämde inte riktigt på det F2 som låg på hemsidan och det F2 som var förinstallerat. Kan försöka uppdatera det ändå om det går.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Hej hej!

Ingen chans att man kommer få se något sånt här igen ?
http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=2180#sp

Fast med stöd för DDR3/4 och 6+ platser?

~900MB/s S-ATA vs 8GB/s på en 8x PCI-e plats... mums mums.

Hej Oskar,

I dagsläget är det inget vi har under utveckling, visst hade det varit "mums mums" men tror inte det är så stor efterfrågan,
det finns andra sätt att hantera detta på. Du kan ju alltid köpa ett av våra serverkort med 24 x RDIMM/UDIMM ECC DIMM slots och hantera det själv, så får du dubbla 2011 sockets på köpet, hehe

Skrivet av acious:

Hej, tack för svar.

Jag förstår att det är mycket att göra.
Dom kom med F2 bioset faktiskt, men ser att datumen överensstämde inte riktigt på det F2 som låg på hemsidan och det F2 som var förinstallerat. Kan försöka uppdatera det ändå om det går.

Hej Acious,

jag kan inte verifiera ditt problem när jag kört tester men det är med senaste BIOS så det kanske är det som är lösningen,
uppdatera BIOS när du har tid och ge mig en uppdatering hur det gick.

Ha en trevlig vecka!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Oskar,

I dagsläget är det inget vi har under utveckling, visst hade det varit "mums mums" men tror inte det är så stor efterfrågan,
det finns andra sätt att hantera detta på. Du kan ju alltid köpa ett av våra serverkort med 24 x RDIMM/UDIMM ECC DIMM slots och hantera det själv, så får du dubbla 2011 sockets på köpet, hehe

Hej Acious,

jag kan inte verifiera ditt problem när jag kört tester men det är med senaste BIOS så det kanske är det som är lösningen,
uppdatera BIOS när du har tid och ge mig en uppdatering hur det gick.

Ha en trevlig vecka!

hehe är det större efterfrågan på server kortet, med tankte på målgruppens storleksskillnad två 2011 sockets hade också varit trevligt iof, jag får helt enkelt ta och gå och köpa en triss eller något. Plötsligt händer det! haha. God Jul på er!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

hehe är det större efterfrågan på server kortet, med tankte på målgruppens storleksskillnad två 2011 sockets hade också varit trevligt iof, jag får helt enkelt ta och gå och köpa en triss eller något. Plötsligt händer det! haha. God Jul på er!

Haha nej där kanske du har en poäng fast servrar behövs ju alltid
God jul på dig och lycka till på Triss!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Morrn

Ni råkar inte ha någon lista på vilka slutna vattenkylningssystem som fungerar med Gigabyte GTX 780 OC Rev 2.0? Kan för närvarande inte ta ur kortet ur datorn, och av vad jag kan hitta på google så kör ni inte med referensdesign på PCB.

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Morrn

Ni råkar inte ha någon lista på vilka slutna vattenkylningssystem som fungerar med Gigabyte GTX 780 OC Rev 2.0? Kan för närvarande inte ta ur kortet ur datorn, och av vad jag kan hitta på google så kör ni inte med referensdesign på PCB.

Tack på förhand.

Hej Suzaku,

du får vända dig till tillverkarna av vattenblock för att se om de har denna listan eftersom det är deras produkter.
De flesta har även en kompatibilitets lista på hemsidan eller på vald produkt.

Lycka till och ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Acious,

jag kan inte verifiera ditt problem när jag kört tester men det är med senaste BIOS så det kanske är det som är lösningen,
uppdatera BIOS när du har tid och ge mig en uppdatering hur det gick.

Ha en trevlig vecka!

Hej igen och tack för du tar dig tid. Ett problem, jag kan inte uppdatera bios'et. Har lagt det på en Fat32 usb-sticka och försökt boota från den men det vill sig inte. Den är satt att boota från usb. Kanske inte går att göra såhär på dessa modellerna? Hittar inget i bios heller för att uppdatera därifrån
Hittar inga verktyg för att göra det på annat sätt heller på Brixens 'sida' på gigabyte.com. Någon ide?

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Skrivet av acious:

Hej igen och tack för du tar dig tid. Ett problem, jag kan inte uppdatera bios'et. Har lagt det på en Fat32 usb-sticka och försökt boota från den men det vill sig inte. Den är satt att boota från usb. Kanske inte går att göra såhär på dessa modellerna? Hittar inget i bios heller för att uppdatera därifrån
Hittar inga verktyg för att göra det på annat sätt heller på Brixens 'sida' på gigabyte.com. Någon ide?

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej igen,

jag såg att det var lite dåligt med information så jag skrev ihop en guide.
Skrev den på engelska så vi kan lägga upp den för alla men jag utgår ifrån att det är ok,
skulle du vilja ha den på Svenska så löser jag det.

HOW-TO Update your BIOS on a BRIX

You need the following three files:

”HP USB Disk Storage Format Tool”
http://www.gigabytenordic.com/wordpress/download/how-to/usb_f...

”win98boot”
http://www.gigabytenordic.com/wordpress/download/how-to/usb_f...

“BIOS File for your BRIX”
http://www.gigabyte.com/products/list.aspx?s=47&ck=104
Pick your model from the list
Click on the tab “Support & Downloads”
Set “Download Type” to BIOS
Download BIOS file.

1. Run hpusb.exe to install the utility.
2. Plug in you USB flash drive to your computer. (Please note that all current files will be deleted, so use an empty key)
3. Run the program you just installed (HP USB Disk Storage Format Tool).
4. Select your USB flash drive as your device.
5. Choose FAT32 as file system.
6. (Optional) Select Volume label if you want to give your USB flash drive a name.
7. Under format options, choose create a DOS startup disk.
8. Select ”using DOS system files located at” and point the program to the folder ”win98boot” which you just downloaded (you need to unzip this folder).
9. Then click the start button.

10. Now when you have created your bootable USB flash drive, you need to input the BIOS.
11. Download the latest BIOS for your BRIX.
12. Unpack the file you just downloaded.
13. You now see three files, AFU303.exe, flash.bat together with the BIOS file.
Copy all three files to the USB flash drive.
14. Choose ”replace all files on destination” if you get this option.

15. Reboot your computer, and during boot press ”F12″ (like you normally press ”DEL” to enter BIOS”.
16. Choose ”boot from USB”.
17. You will see a Windows 98 loading screen very briefly and then get a C: prompt.
18. Type flash.bat
19. The AMI Firmware update utility will now update your BIOS.
20. DONE!

Lycka till och ha en trevlig dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej igen,

jag såg att det var lite dåligt med information så jag skrev ihop en guide.
Skrev den på engelska så vi kan lägga upp den för alla men jag utgår ifrån att det är ok,
skulle du vilja ha den på Svenska så löser jag det.

HOW-TO Update your BIOS on a BRIX

You need the following three files:

”HP USB Disk Storage Format Tool”
http://www.gigabytenordic.com/wordpress/download/how-to/usb_f...

”win98boot”
http://www.gigabytenordic.com/wordpress/download/how-to/usb_f...

“BIOS File for your BRIX”
http://www.gigabyte.com/products/list.aspx?s=47&ck=104
Pick your model from the list
Click on the tab “Support & Downloads”
Set “Download Type” to BIOS
Download BIOS file.

1. Run hpusb.exe to install the utility.
2. Plug in you USB flash drive to your computer. (Please note that all current files will be deleted, so use an empty key)
3. Run the program you just installed (HP USB Disk Storage Format Tool).
4. Select your USB flash drive as your device.
5. Choose FAT32 as file system.
6. (Optional) Select Volume label if you want to give your USB flash drive a name.
7. Under format options, choose create a DOS startup disk.
8. Select ”using DOS system files located at” and point the program to the folder ”win98boot” which you just downloaded (you need to unzip this folder).
9. Then click the start button.

10. Now when you have created your bootable USB flash drive, you need to input the BIOS.
11. Download the latest BIOS for your BRIX.
12. Unpack the file you just downloaded.
13. You now see three files, AFU303.exe, flash.bat together with the BIOS file.
Copy all three files to the USB flash drive.
14. Choose ”replace all files on destination” if you get this option.

15. Reboot your computer, and during boot press ”F12″ (like you normally press ”DEL” to enter BIOS”.
16. Choose ”boot from USB”.
17. You will see a Windows 98 loading screen very briefly and then get a C: prompt.
18. Type flash.bat
19. The AMI Firmware update utility will now update your BIOS.
20. DONE!

Lycka till och ha en trevlig dag!

Hej. Bra guide. Hade jag inte jag kunnat lista ut själv
Uppdateringen gick bra men när datorn skulle starta om efter uppdateringen så var det samma problem som tidigare. Dvs att bilden är svart och jag får dra ut strömsladden och hdmi'n för att få igång datorn. Jobbiga är att det händer ju inte alltid för 6/10 kanske så startar den som den ska.

Fast nu märkte jag iofs en annan sak, Gigabytebilden visas snabbt på båda skärmarna och sen blir det svart. Så datorn är ju igång men bilden försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Skrivet av acious:

Hej. Bra guide. Hade jag inte jag kunnat lista ut själv
Uppdateringen gick bra men när datorn skulle starta om efter uppdateringen så var det samma problem som tidigare. Dvs att bilden är svart och jag får dra ut strömsladden och hdmi'n för att få igång datorn. Jobbiga är att det händer ju inte alltid för 6/10 kanske så startar den som den ska.

Fast nu märkte jag iofs en annan sak, Gigabytebilden visas snabbt på båda skärmarna och sen blir det svart. Så datorn är ju igång men bilden försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej igen,

vad har du för skärmar?

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Hej,

Alltid varit trogen Gigabyte sedan lång tid tillbaka och är helnöjd. Igår uppgraderade jag min sons minecraftserver och stötte på ett märkligt fenomen.

Jag köpte ett 990FXA-UD3 med en FX8350 och 32GByte minne. Tidigare satt det ett annat äldre GigaByte moderkort med en Athlon historia. OS är Ubuntu 13.04 64 bitars.

Efter att jag bytt delarna startade maskinen utan problem, men inga USB enheter fungerade. Dock fungerade tangentbord i BIOS.

Spelade ingen roll hur jag gjorde. Lösningen hittade jag på nätet och var enkel. Slå på IOMMU. Sedan fungerade allt och jag han ner till datorhallen i Malmö och installera innan ungarnas LAN startade. Lugnt i grannskapet.

Frågan jag har är varför är IOMMU default disabled och vilka andra ( om några ) biverkningar finns med IOMMU påslaget?

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej igen,

vad har du för skärmar?

Hej
Ska in till jobbet den 27 dec så kollar det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Avstängd

Hejsan har ett litet förslag på en sak jag nu under ett längre tag stört mig på. om nu detta går eller ej vet jag inte men yttrar man sig får man inget veta.

Ska jag vara ärlig tycker jag det är sanslöst att man inte kan starta upp datorn för att göra en biosupdate. Borde va så att när man startar datorn och processorn inte stödjs så ska den automatiskt bara komma in på Biosupdate så man kan göra den och sen ska det funka Om det nu finns en giltig bios. Tror inte jag är ensam om att känna detta att fan va onödigt att det ska kosta mer en det behöver kosta. x79 har ju inte ens några billiga processorer för runt 500ingen heller att man ska kunna köpa bara för att göra en updatering.

Skälet till denna är att jag införskaffat ett Gigabyte x79 ud5 och ska in med en i7 4930k men har som ingen aning om moderkortet har från fabrik senaste bios F13b som stödjer denna processor. det är ju inte direkt en rigg en normal svenson skaffar så jag kan som inte låna en processor heller för att göra en Bios flash.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Hejsan, en kort fråga: Bör jag ta garantiärenden med er eller återförsäljare?

Underlag: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1262730-missljud...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

När släpps GTX780Ti GHz Edition i Sverige för försäljning?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100