Här är vinnarna i SweClockers BF4-tävling

Permalänk
Melding Plague

Här är vinnarna i SweClockers BF4-tävling

Efter åtskilliga tuffa matcher på SweClockers server för Battlefield 4 är det dags att utse vinnarna i tävlingen, där den duktigaste spelaren belönas med ett påkostat grafikkort.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnaren och trevlig tävling !

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Vad är nu detta? Ska man ändå vinna en så pass stor tävling tycker jag att man kan skippa den klassiska särskrivningen

I vilket fall, grattis till alla er som vann!

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | GTX 1080 | 32GB 3600Mhz CL16 RAM

Permalänk
Medlem

GRATTIS ! !

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Stort grattis!

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Permalänk
Medlem

Stort grattis till arne!

Dessutom bra tävlingsmetod av Sweclockers, att hålla de exakta mätvärdena hemliga och att välja värden som handlar om lagsamarbete.

Permalänk
Medlem

Grattis.. .. men tävlingen var inte vidare enkel pga. den dåliga "balancingen" -swengelska"" på servern.. försökte spela med kompisar men blev flyttad 4ggr på en match fram o tillbaka på servern helt omöjligt att få till ett squad spel.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Stort grattis till arne!

Dessutom bra tävlingsmetod av Sweclockers, att hålla de exakta mätvärdena hemliga och att välja värden som handlar om lagsamarbete.

Förutom att detta var rätt enkelt att lista ut och galet exploaterbart... Bara hoppas på att det blir en så jämn match som möjligt för längsta round time och padda ihjäl sig.

Såg betydligt fler spelare som faktiskt gjorde nytta men inte ens finns på listan öht. ^^

Grattis till vinnarna.

Permalänk
Medlem

Det var en rolig tävling.
Grattis till vinnarna!

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Såg betydligt fler spelare som faktiskt gjorde nytta men inte ens finns på listan öht. ^^

Ganska roligt att dom som vann troligtvis gjorde mindre för laget än de flesta på servern, oftast är det dom sämre spelarna som faktiskt "rushar" in och tar flaggorna, medans dom bättre spelarna är en bit bakom, framför eller ovanför, och är dom som ens gör det möjligt för dessa spelare att ens ta sig fram till flaggan.

Förvånar mig inte heller om det var sjukt obalanserade lag den vinnande rundan och det näst intill var spawn-rape, låter som kebab arne campade en flagga som dom slogs om hela tiden tills rundan slutade, då det blev 20 flag captures och 19 flag defends.

En riktigt duktig tank förare kan ganska enkelt vända en runda helt själv, behöver inte ens ha någon som reparerar, beror givetvis på karta också men generellt sett. Det handlar endast om att veta när du ska spela aggressivt eller passivt, att avläsa situationen, att ta flaggor är låg prioritering som tank förare, ditt jobb är att ta ut fienderna och cleara ett området så att "ditt lag" kan ta över flaggan, om det är så pass fritt från fiender så är det såklart du kör in och tar flaggan, men som sagt det är låg prioritering. I de flesta fall så utan denna Tank och med en riktigt duktig förare så skulle laget helt enkelt inte kunna ta flaggan alls, allt som krävs är alltså en person som vet precis vad han ska göra, så kan han ensam vända en hel runda, men får väldigt lågt med flag captures för han har VIKTIGARE saker att göra.

Denna SweClockers tävling riktade sig till "massan" skulle man nog kunna säga, de flesta spelarna, nybörjare och casuals verkligen, det enda dom behövde göra var att springa in och ta flaggan, så vann dom tävlingen. Frågan är, hade dom ens varit i närheten av så där många flag captures och defends om inte med hjälp av dom duktiga piloter och tank förare som var bakom och ovanför dom? Stor del av spelarna hade chans att vinna, men verkligen inte dom duktiga, en galet duktig helikopterpilot hade kunnat spränga 15 tanks på den vinnande rundan och dödat 30 infanterister, men inte fått en enda flag captures, enligt denna tävling så var han en usel spelare och förtjänar ingen reserverad plats.

Tävlingen var en bra idé men utförd uselt.. (detta är vad jag tycker, kul att andra tyckte det var roligt iallafall)

God Jul & Gott Nytt År

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Andraplatsen borde ha fått mer än bara reseverad slot. Kanske en SweClockers musmatta.

Permalänk
Medlem

Känner mig stolt som har lyckats ta död på Arne några rundor
Stort grattis!

Permalänk
Medlem

Grattis! Rolig tävling!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av StegeSWE:

Grattis.. .. men tävlingen var inte vidare enkel pga. den dåliga "balancingen" -swengelska"" på servern.. försökte spela med kompisar men blev flyttad 4ggr på en match fram o tillbaka på servern helt omöjligt att få till ett squad spel.

Tråkigt att höra men det är bra med feedback, fyra ggr på en runda? Märkligt, du ska vara skyddad i fem minuter från balanseringsåtgärder. Beklagar.

Skrivet av Wazzbi:

Förutom att detta var rätt enkelt att lista ut och galet exploaterbart... Bara hoppas på att det blir en så jämn match som möjligt för längsta round time och padda ihjäl sig.

Såg betydligt fler spelare som faktiskt gjorde nytta men inte ens finns på listan öht. ^^

Grattis till vinnarna.

Alla värden är exploaterbara, revives, heals, resupplies etc för det kan varje spelare göra mellan sig och en annan medlem. Vi har flera överenskommelser i arkivet där spelare i ingame chatten kommer överens om att hjälpa varandra få mer poäng.

Flaggor är det svåraste för folk att göra något med då resten av spelarna på servern själva reagerar på en flimrande flagga (inbyggt i scriptet fanns en minsta gräns på antal spelare, när den underskreds skickades det ut private says till spelarna men detta hände inte under perioden vad jag vet). Vi undvek också alla fuskscripts eftersom mig veterligen det inte finns något script som påverkar flaggor.

Det var en enkel formula men för att ta flaggor så behövs ett bra lagarbete, att smyga in själv och ta en flagga bakom linjerna går men det tar man inte första plats på. Tvärtom vad vissa andra spekulerar så krävs det en jämn match för att uppnå höga score där flaggor växlar händer intensivt, typ Zavod.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Grattis, men de var ju rätt idiotiskt att hålla hemligt om hur man faktiskt kunde vinna. Kul att ni håller tävling iallafall

Permalänk
Medlem

Jag och hurricane-dex samt pompe åkte mycket Hello samt tank. Speciellt då jag tog ledningen. På en ganska dålig runda. Så jag tycker det är ganska smart att hålla det hemligt. Då måste man testa något nytt för att få bättre rundor och komma på hur man ska gå tillväga. Vi prata om att det hade med flaggor att göra på mumble men inte hjälpte det hehe. Så ja uten ett bra lag blir det inga flaggor. Tack för en sjukt kul tävling. Synd man har semester så man inte får spela så mycket.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ganska roligt att dom som vann troligtvis gjorde mindre för laget än de flesta på servern, oftast är det dom sämre spelarna som faktiskt "rushar" in och tar flaggorna, medans dom bättre spelarna är en bit bakom, framför eller ovanför, och är dom som ens gör det möjligt för dessa spelare att ens ta sig fram till flaggan.

Förvånar mig inte heller om det var sjukt obalanserade lag den vinnande rundan och det näst intill var spawn-rape, låter som kebab arne campade en flagga som dom slogs om hela tiden tills rundan slutade, då det blev 20 flag captures och 19 flag defends.

En riktigt duktig tank förare kan ganska enkelt vända en runda helt själv, behöver inte ens ha någon som reparerar, beror givetvis på karta också men generellt sett. Det handlar endast om att veta när du ska spela aggressivt eller passivt, att avläsa situationen, att ta flaggor är låg prioritering som tank förare, ditt jobb är att ta ut fienderna och cleara ett området så att "ditt lag" kan ta över flaggan, om det är så pass fritt från fiender så är det såklart du kör in och tar flaggan, men som sagt det är låg prioritering. I de flesta fall så utan denna Tank och med en riktigt duktig förare så skulle laget helt enkelt inte kunna ta flaggan alls, allt som krävs är alltså en person som vet precis vad han ska göra, så kan han ensam vända en hel runda, men får väldigt lågt med flag captures för han har VIKTIGARE saker att göra.

Denna SweClockers tävling riktade sig till "massan" skulle man nog kunna säga, de flesta spelarna, nybörjare och casuals verkligen, det enda dom behövde göra var att springa in och ta flaggan, så vann dom tävlingen. Frågan är, hade dom ens varit i närheten av så där många flag captures och defends om inte med hjälp av dom duktiga piloter och tank förare som var bakom och ovanför dom? Stor del av spelarna hade chans att vinna, men verkligen inte dom duktiga, en galet duktig helikopterpilot hade kunnat spränga 15 tanks på den vinnande rundan och dödat 30 infanterister, men inte fått en enda flag captures, enligt denna tävling så var han en usel spelare och förtjänar ingen reserverad plats.

Tävlingen var en bra idé men utförd uselt.. (detta är vad jag tycker, kul att andra tyckte det var roligt iallafall)

God Jul & Gott Nytt År

Oj, du är så ute och cyklar så jag nästan blir gråtfärdig. Men det är rätt standard när man läser dina inlägg. Mycket klagomål, som vanligt. De som vann gjorde mest för laget, med tanke på vad tävlingsresultatet baserades efter. Vad en bra spelare är för någonting är en definitionsfråga. Bra spelare som jag spelar emot och med är folk som jobbar mycket på flagg. Folk som håller sig så pass långt bak som du beskriver det är folk jag anser endast spelar för K/D. Oftast i en tank, med ett repair-crew och klagar på resten av laget för att man inte tar flaggor. Och anser sig bäst i världen givetvis. Detta är standardbeteende från dessa människor. Det fanns många sådana under tävlingens gång och dessa hamnade inte högt upp på topplistan, vilket är helt rätt. Man spelar bara efter kills.

En nybörjare som du beskriver skulle aldrig lyckas lista ut hur man får så många flagcaptures och defends under en runda. Aldrig lyckas nå något toppresultat heller. Att basera en tävling på K/D (som du verkar vilja) är ett otroligt bra sätt att få folk att INTE spela efter vinst, och främja campande. Men det är tydligen så en bra battlefield-spelare spelar, eller hur? Eftersom du heller inte var med och deltog, men ändå har väldigt många uppfattningar så kan jag förtydliga att Zavod var den mest effektiva kartan, där en tank inte är särskilt effektiv alls. Zavod är mer inf-fokuserad där det är viktigt att hålla E, C och D. Det var den effektivaste kartan eftersom det är lätt att få ett jämnt resultat, och det är nära mellan mittenflaggorna; dvs, det går snabbt att få flag caputure/defends. Jag såg heller ingen som "röjde" med flygplan eller helikopter. Inte ens i närheten. Glöm inte bort att det är HC som spelas och det är inte lika enkelt att flyga runt och dominera.

Dessa mätvärden (som var svåra att lista ut under tävlingens gång (annars hade vii haft ännu fler spelare med högre capture/defends)) tycker jag var klockrena. Spelare som fick ett litet "hum" om vad som behövde göras förstod att det handlade om något i denna stil. Och dessa spelare för sitt lag, ingen tvekan om saken. Folk som satt och tryckte i en tank hela rundan med 60-1 i stats hamnade långt ner. Perfekt! Har inte sett någon server som haft så jämna rundor tidigare i BF4 och jag tror tävlingen hjältpe till med detta (på både gott och ont).

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Zhrooms gråt inlägg

Kul att du verkar kalla dom som hamnade på listan för "nybörjare" och säger att Kebab-Arne "campade en flagga som dom slogs om hela tiden tills rundan slutade"

Ta dig en titt på hans stats på Battlelog och sedan kan du uttala dig hurvida han är "nybörjare" eller inte. Han verkar helt klart vara en värdig vinnare enligt mig.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av zhrooms:

Tävlingen var en bra idé men utförd uselt...

Vi tar gärna emot feedback och vill gärna veta vad du tyckte var uselt och vad vi kunde gjort bättre?

Permalänk

Rambostyle

Efter att ha kikat på vinnarens battlelog så ser man helt klart att man inte vill träffa den snubben på fältet

Visa signatur

Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superhjalte:

Efter att ha kikat på vinnarens battlelog så ser man helt klart att man inte vill träffa den snubben på fältet

vart kikade du det? lägg upp en bild?

Spelar inte B4

Kör just nu Heroes and Generals (Gratis "beta" version ute), hojta till om någon spelar det eller vill testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Oj, du är så ute och cyklar så jag nästan blir gråtfärdig. Men det är rätt standard när man läser dina inlägg. Mycket klagomål, som vanligt. De som vann gjorde mest för laget, med tanke på vad tävlingsresultatet baserades efter. Vad en bra spelare är för någonting är en definitionsfråga. Bra spelare som jag spelar emot och med är folk som jobbar mycket på flagg. Folk som håller sig så pass långt bak som du beskriver det är folk jag anser endast spelar för K/D. Oftast i en tank, med ett repair-crew och klagar på resten av laget för att man inte tar flaggor. Och anser sig bäst i världen givetvis. Detta är standardbeteende från dessa människor. Det fanns många sådana under tävlingens gång och dessa hamnade inte högt upp på topplistan, vilket är helt rätt. Man spelar bara efter kills.

En nybörjare som du beskriver skulle aldrig lyckas lista ut hur man får så många flagcaptures och defends under en runda. Aldrig lyckas nå något toppresultat heller. Att basera en tävling på K/D (som du verkar vilja) är ett otroligt bra sätt att få folk att INTE spela efter vinst, och främja campande. Men det är tydligen så en bra battlefield-spelare spelar, eller hur? Eftersom du heller inte var med och deltog, men ändå har väldigt många uppfattningar så kan jag förtydliga att Zavod var den mest effektiva kartan, där en tank inte är särskilt effektiv alls. Zavod är mer inf-fokuserad där det är viktigt att hålla E, C och D. Det var den effektivaste kartan eftersom det är lätt att få ett jämnt resultat, och det är nära mellan mittenflaggorna; dvs, det går snabbt att få flag caputure/defends. Jag såg heller ingen som "röjde" med flygplan eller helikopter. Inte ens i närheten. Glöm inte bort att det är HC som spelas och det är inte lika enkelt att flyga runt och dominera.

Dessa mätvärden (som var svåra att lista ut under tävlingens gång (annars hade vii haft ännu fler spelare med högre capture/defends)) tycker jag var klockrena. Spelare som fick ett litet "hum" om vad som behövde göras förstod att det handlade om något i denna stil. Och dessa spelare för sitt lag, ingen tvekan om saken. Folk som satt och tryckte i en tank hela rundan med 60-1 i stats hamnade långt ner. Perfekt! Har inte sett någon server som haft så jämna rundor tidigare i BF4 och jag tror tävlingen hjältpe till med detta (på både gott och ont).

Har du ens läst vad jag skrev? Du skriver själv "Bra spelare som jag spelar emot och med är folk som jobbar mycket på flagg.", jag påpekade tydligt i mitt inlägg att det är det man gör som tank förare, bara för att du personligen inte tar flaggan betyder inte att du inte tog flaggan. Det handlar om att vinna eller hur? Vem som får poäng är orelevant, en flag capture är just det, poäng, det är lika illa som att endast jaga K/D, du offrar ditt liv endast för att få en flag capture för att sedan dö på fläcken en sekund efter, du hjälper inte laget för fem öre. Samma som att rusha fienden för att försöka få 1-2 kills helt utan syfte för att sedan dö.

Anledningen för att folk som campar tank ser sig själva som bättre är oftast för att dom just är bättre, tank är det absolut bästa fordonet i spelet, inget är ens i närheten, Tank med riktigt duktig förare är verkligen overpowered, du har mer eller mindre en garanti på 20 kills per death och flera flag captures/defends, och det är utan någon som reparerar dig, har du det kan du få 40+ kills enkelt och enkelt vända hela hela matchen till vinst, dessa spelare använder Tanken just därför, för dom vet att den är kraftfullast i spelet, du verkar tro att alla som kör tank är sämst, när det i verkligheten är folk som vet precis vad dom håller på med och gör bra mycket mer för laget än dig.

Sedan skriver du om att Tank förarna "klagar på resten av laget för att man inte tar flaggor." Det är fullt förståeligt, som jag förklarat i mitt inlägg så är INTE det deras jobb, det är en LÅG prioritering för en tank förare att ta flaggan, det är LAGET som ska ta flaggan.

En nybörjare ser flaggor som det enda målet, dom springer in som infanterister och försöker ta över den, det är prio ett, fordon kommer inte ens på tanke, inte heller att defenda.

Nämnde aldrig något ens i närheten om att basera en tävling på K/D, .. kan inte skriva det jag vill just nu för att reglerna är så pass hårda här på SweClockers så jag måste välja mina ord ytterst noga annars blir det avstängning.

Hur som, du skriver "Att basera en tävling på K/D är ett otroligt bra sätt att få folk att INTE spela efter vinst, och främja campande."

Detta är är helt och hållet fel, tror man detta har man verkligen inte koll på hur spelet fungerar.

Säg mig detta, jag är endast ute efter att få en hög med kills och låg death ratio,

Var är fienden?: Flaggorna
Var är jag?: Min Bas
Vad gör jag?: Campar
Får jag några Kills?: Nej

Jaha, hur får du det till hög K/D? Du kanske kan snipra ett par spelare men 5-0 är inte ens nämnvärt.

Så här ser det ut i verkligheten

Var är fienden?: Flaggorna
Var är jag?: Flaggorna
Vad gör jag?: Slåss vid Flaggorna
Får jag några Kills?: Ja, massvis, och är du duktig så dör du sällan vilket resulterar i hög K/D (25-5 som exempel)

Att få hög K/D är inte så lätt som du får det att låta heller, du får det att låta som att man står kvar i sin bas med tank och skjuter massa skott på random ut över kartan och får 40-0..

Tog denna bild under Betan, 60-0 med Anti-Air Tanken, laddade upp den på reddit och ett par personer nämnde ordet "camper" och att jag inte hjälpte laget, jag gissar att det är det första du tänker på när du ser bilden också.

Men vad betyder det egentligen?

60-0, när bilden togs hade det endast gått 24 minuter av rundan, vilket betyder att det var 1 kill varje 24 sekunder, tänk också på att det är Obliteration och att dom sprängde 1 av våra, vi 2 av deras när bilden togs, jag var tvungen att åka runt som en jädra tok verkligen, blev beskjuten av dussintals missiler. Jag hade aldrig någonssin kunnat få 60 kills om jag stått kvar på min sida av kartan och skjutit över vattnet vilket är flera hundra meter, med Anti-Air Gun, som har världens största spridning, jag höll mig på uppskattningsvis 25-100 meter max för att kunna ta död på någon. Jag spelade game modet till 100%, jag åkte runt och skyddade våra bomb platser, jag sköt ner deras helikoptrar, jag sköt på deras pansarvagnar, jag sköt deras anti-air infanteri och anti-tank infanteri, även flera snipers uppe på hustaken plockade jag ner, och vad fick jag för det? Vårt lag vann, jag fick Most Valued Player, nästan 12.000 score, 60 kills med 0 deaths, väldigt sannolikt högsta K/D under hela Betan.

Men, enligt dig så är jag en usel spelare? Jag är en camper och spelar endast för K/D, jag fick inga bomb plants eller bomb disarms så jag spelade inte game modet.

Hör du inte hur galet det låter? Skulle SweClockers göra en ny tävling där endast antalet Kills räknas per runda, så skulle folk bli helt tokiga och anfalla fienden mer än någonssin, för att det är det ENDA sättet för dom att få kills, genom att ATTAKERA fienden, spela spelet, ta över flaggor, då vet fienden att du är vid flaggan, och dom attakerar flaggan och du dödar dom, det är det enda sättet att få kills på. Skulle man Campa då så skulle man aldrig vinna, inte ens i närheten av dom som kör på frontlinjen och röjer ner fiender.

"Eftersom du heller inte var med och deltog, men ändå har väldigt många uppfattningar"

Jag valde att inte vara med för att det var slöseri med min tid, att inte veta vad tävlingen gick ut på skrek slöseri med tid, och jag hade rätt, hade jag varit med hade jag kört mest fordon för då hjälper jag laget mest, och det var det tävlingen gick ut på, men såklart gick det ut på flag captures endast, som jag misstänkte, hade jag alltså varit med och kört tank så hade jag fått väldigt få flag captures, och hade gett alla dom till mitt lag istället.

"Många uppfattningar", ja du, jag har spelat Battlefield sedan det inte ens existerade (Codename Eagle), ~15 år aktivt, köpt varenda Battlefield vid release, spelat dussintals olika moddar hundratals timmar, är det någon som vet hur man spelar Battlefield så är det jag.

Du verkar inte förstå hur slagfältet fungerar, du nämner i slutet av ditt inlägg att du såg någon som hade 60-1, du säger att han hamnade långt ner på listan och det var du glad över, utan den Tanken hade laget troligtvis haft det klart svårare och inte fått lika många flag captures, 60 personer är inte lite, han har inte drainat tickets från sitt eget lag, bara fiendens, säkerligen dödat x antal fiende tanks som tillåter hans lag att avancera frammåt och ta över fler flaggor, han var en av dom som gjorde absolut mest för sitt lag den rundan utan minsta tvekan. Säg mig, vad ska 10 infanterister göra mot en tank? Absolut ingenting, sålänge någon inte blir dödad och spawnar Engineer, och en Engineer tar inte ner en Tank själv, nu tvingas fler gå Engineer, blir bara färre Assault som kan ressa och ge health packs, blir bara enklare för hans lag då dom kan fortsätta ha en massa Assault spelare, eftersom han tar ut alla deras tanks så dom inte behöver oroa sig för det, till slut är det alltså 10 engineer mot 10 assault i hans lag, vilka tror du vinner?

Ett till exempel ovan, försvarar våra MCOM's med M98B, tog ut alla deras snipers så mitt lag kunde springa fram i mitten och trycka deras spawn, vi vann och jag blev MVP, körde defensivt för att defenda våra MCOM's, kan verkligen inte kalla det "campa" i det fallet. Detta är bara så man ska spela. Allt som krävs är rätt person med rätt verktyg vid rätt tillfälle. Tror du jag spawnade med M98B och 12x Scope på Rush på en av dom minsta banorna med väldigt korta avstånd till fienden, endast för att få en hög K/D Ratio? Resten av mitt lag stog vid MCOM's, kastade granater och blev sniprade, vad hade jag gjort för nytta om jag spawnade och gjorde precis samma sak som dom? En extra granat mot fienden, hade verkligen hjälpt laget, sedan blivit dödad av en sniper från deras spawn. Jag gjorde det ingen annan gjorde, och för det blev jag belönad med som MVP, hög K/D och vann. Men jag fick inga Defends eller Disarms, så det gör mig till en dålig spelare såklart, jag borde sluta campa och rusha in med shotgun istället. Poängen är att det är mer till spelet än "Flag Captures".

Även ovan, spelar med M98B på Rush Canals som Attacker, 59-3, varav dom 3 gångerna fick jag slut på ammunition och var tvungen att springa och suicida, alltså dödade jag 59 personer med M98B och blev dödad 0 gånger, campade jag? Det skulle man nog kunna säga, men varför? Jag höll mig på extrem avstånd, så långt bort det gick men att jag fortfarande kunde skjuta folk effektivt, det betydde att jag kunde ta ut deras snipers men dom kunde inte ta ut mig då dom inte var tillräckligt bra, men notera bakgrunden i bilden, det är 2 tickets kvar och var är jag? Jo, 50 meter ifrån deras SPAWN, för att fortsätta vara effektiv var jag tvungen att spela aggressivt sista basen, tog ut minst 10 personer där men det var inte tillräckligt för att vi skulle lyckas hålla bomben aktiv, efter rundan förstog jag ju såklart att risken var stor att det var mitt fel att vi förlorade, för att jag dödade dom på flanken, vilket resulterade i att dom slutade gå på flanken utan gick rakt på att defenda sina objective, från deras spawn inne i stora huset så kan dom se MCOM'en, eftersom jag sköt alla som försökte flanka så tvingade jag dom att stanna inne i deras spawn, där dom alltså kunde se deras sista MCOM och välja att gå dit och defenda istället för att försöka ta sig runt vid mig. Men vad gjorde jag egentligen för rundan? Ja du, bra jädra mycket, jag tog ut precis varenda av deras snipers, till slut slutade dom spela det för jag dödade dom om och om igen, vårat lag hade knappast lyckats planta alla dessa bomber (vi lyckades komma till absolut sista MCOM'en), om dom hade haft 10 snipers som satt bakom stenar långt bakom och sköt på alla som försökte springa fram och armera MCOM, det är ingen tvekan om saken, jag sköt 60 personer, varav majoriteten deras snipers, flera medics, flera personer som försökte springa fram och disarma MCOM, att "Campa" är verkligen inte alltid dåligt, hade jag varit en dålig spelare som endast lyckats få 12 kills kanske, då hade jag säkerligen gjort mer nytta att rusha fram som Assault. Alltså, för femtioelfte gången, det är MER till spelet än att bara rusha objectives, hoppas du förstår det nu.

Dom bästa Battlefield spelarna gör oftast grovjobbet, låter dom sämre spelarna göra det enklare. Just därför denna tävling var pointless för mig, då den riktar sig till den stora massan och huvudsakligen infanterister.

Fordon är verktyg, dessa verktyg är kraftfullare än någon enskild infanterist, vill en duktig spelare vinna så är prio 1 att få tag på ett bra verktyg, då det kommer hjälpa hans lag att vinna mer än han någonssin skulle kunna göra som infanterist, denna tävling var verkligen Anti-fordon. Du nämnde Zavod, hur ska en Tank förare kunna ta flaggorna inne i alla hus, det fungerar inte. Han som fick 60 kills som exempel med tank, han gör mest för laget, han dödar flest personer, han dör ingen gång, han får mest poäng, han får MVP medalj, han får mest ribbons, han får best squad.. men han var en av dom längst ner i listan på denna tävling, men räddade säkert livet på vinnaren som blev kronad "SweClockers absolut bästa spelare i Battlefield 4" minst 10 gånger, sanningen är ju att utan Tank föraren hade han troligtvis aldrig fått så många flag captures och vunnit.

Kul idé med tävlingen som jag nämnde i mitt förra inlägg, kul att andra uppskattade det, men absolut ingenting för mig. Och det är mer till spelet än enbart Objectives.

Gott Nytt Battlefield År

Edit:

Skrivet av Raven cc:

Vi tar gärna emot feedback och vill gärna veta vad du tyckte var uselt och vad vi kunde gjort bättre?

Som sagt, jag förstår varför ni valde det, ytterst svårt att hitta något som "alla" kan vara med på, alltså för mig var det uselt då jag inte kunde vara med i tävlingen då min spelstil är helt emot tävlingens spelstil, att räkna flag captures kan mycket möjligt vara det absolut bästa valet ni kunde gjort, frågan är hur det hade gått annorlunda om folk vetat om det innan, det första jag kan komma att tänka på är att ett par vänner skulle joina olika lag och ta över en flagga konstant någonstans avsides på kartan så skulle dom vinna, slutsatsen enligt mig är att det helt enkelt inte fungerar, endast ett fåtal personer kan ens vara i närheten av att vinna, då det finns så mycket olika tävlingar man skulle kunna göra, det syns tydligt på listan att så är fallet, dom 2 översta hade 5 respektive 7 fler captures/defends än dom 8 resterande vinnarna, det är så ytterst specifikt verkligen.

Det enda som har någon sorts balans är att köra 4v4 eller 8v8, men det är alldeles för mycket jobb och då är det lag och inte enskilda individer, och är såklart inte längre på SweClockers Large Conquest server. Jag ser det såhär, det var ett bra försök till att göra något men det blev inte så lyckat som tänkt skulle jag säga. Nu är det över och ingen idé att fortsätta med det, får brainstorma några andra idéer om tävlingar i framtiden.

Det jag mycket hellre skulle vilja se är SweClockers spelkvällar, som annonseras som nyhet på framsidan, då chansen ökar kraftigt att man faktiskt skulle få panga lite med folk man känner igen här på SweClockers, går jag in och tittar på servern nu så känner jag inte igen några namn alls, skulle det bli spelkvällar som det har varit förut)så skulle jag nog kunna tänka mig hoppa in några timmar för att spela mot folk här på SweClockers som annars inte skulle spela på servern som mig själv.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Tack

Tackar så mycket för alla gratulationer samt ett riktigt bra jobb från Sweclockers/Admins som styrde upp denna tävling.

Tror jag aldrig spelat så roliga och intensiva matcher som jag gjorde under tävlingsveckan man märkte verkligen att alla försökte spela så bra de kunde samt gjorde allt för att vinna

Orkade inte läsa igenom Zhrooms WOT men såg någonstans att han tyckte att jag förmodligen campade en och samma flagga vilket jag absolut inte gjorde, Visste inte ens att flaggorna spelade så stor roll utan jag gjorde allt jag kunde för att vinna, switchade mellan klasser och körde fordon när jag kunde men fokuserade på infantry och sprang runt som en riktigt galning ! :D, revivade alla jag såg även om det innebar att jag tog stora risker ( tex hoppa ur tanks osv ) och det verkar ha lönat sig.

Men det är skitsamma finns alltid onöjda personer! tror de flesta som var med och spelade tyckte det var jävligt roligt iallafall och det ska sweclockers ha ett stort eloge för!

God jul och gott nytt år // Pyromarne

Permalänk
Medlem

Grattis! Även om det var mitt grafikkort du snöt!

Och tack till Sweclockers för en bra tävling!

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebab arne:

Orkade inte läsa igenom Zhrooms WOT men såg någonstans att han tyckte att jag var en "noob" och att jag förmodligen campade en och samma flagga vilket jag absolut inte gjorde, Visste inte ens att flaggorna spelade så stor roll utan jag gjorde allt jag kunde för att vinna, switchade mellan klasser och körde fordon när jag kunde men fokuserade på infantry och sprang runt som en riktigt galning ! :D, revivade alla jag såg även om det innebar att jag tog stora risker ( tex hoppa ur tanks osv ) och det verkar ha lönat sig.

Men det är skitsamma finns alltid onöjda personer!

Förstår mig inte på detta, flera gånger har det hänt nu i tråden att folk citerar saker som jag inte ens sagt, sen nu kommer du och säger att du inte ens orkar läsa mina inlägg, inte så konstigt att folk får allt helt fel när dom inte ens verkar läsa mer än första raden av inläggen.

Har inte nämnt någonstans i tråden att jag på något vis "tycker" att du var en "noob".

Det jag skrev var att jag inte skulle bli förvånad om det var en obalanserad runda där du lyckades få ihop 20st flag captures och 19st defends, ett troligt scenario till det är att båda lagen slogs om samma flagga utanför nått av lagens spawn.

Menade aldrig illa, denna tävling var mer eller mindre random pga ingen visste vad det gick ut på, så grattis till att du vann, det var förtjänt eftersom ingen kunde veta vad det var som krävdes.

Men grattis till detta också, du lyckades få mig att framstå som en jubelidiot som går runt och kallar folk noob höger och vänster på sweclockers, och att mina inlägg inte är värda att läsa, och att jag är en sorglig individ som går runt och surar (onöjd) pga du inte orkade läsa mina inlägg så du fick allt fel.

Läs nästa gång är du snäll.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Hedersmedlem

Trevlig tävlingsform som uppmanar till mer teamplay och roligare matcher! Att döda mest är inte hur man vinner matcher, så bra att det inte var det som var tävlingsmomentet!

Synd att jag inte kunde vara med själv..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Grattis kebab arne!

Skrivet av Kenneth:

Vi tar gärna emot feedback och vill gärna veta vad du tyckte var uselt och vad vi kunde gjort bättre?

En tävling som går ut på att trycka längst bak med en tank och 50-3 i K/D och utnämna sig själv till Gud. Även +1 i poäng varje gång man klagar i chatten på hur dåliga alla andra är.

Permalänk
Medlem

Grattis pyromarne din kebabfan

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk

:D

En fråga bara, läste detta i föregånde tråd angånede tävlingen

Skrivet av Webhallen:

Om du vinner så lovar jag att vi skickar en gratisAccelero Extreme III också som du kan sätta på. Vi vill ju inte att någon ska vara besviken för ett gratis grafikkort för 4500 spänn

Jag kommer ju visserligen införskaffa mig en sådan här kylare i vilket fall, men det skulle vara coolt om det här gällde mig också