Macintosh Classic Computer M1420 OS ??

Permalänk
Medlem

Macintosh Classic Computer M1420 OS ??

okej nu är det som så att jag och flickvännen var hos några där vi hittade en gammal Macintosh Classic Computer M1420 som vi tog med oss hem.. nu har jag suttit å letat lite men har tyvär inte hittat så mycket om datorn förutom på wikipedia men det gjorde mig inte direkt någe smartare..

så till själva frågan jag är ute efter operativ systemet till just den modellen men hittar inte vilken version av mac os det var på den modellen och vart det kan finnas att ladda ner?

skulle vara extremt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig att hitta operativ systemet till mitt nya lilla projekt =P

Tack på förhand

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Bilder! Men om det är en vanlig mac classic så går mac os 6-7.5 bra. Finns att ladda ner hos apple! De har den goda smaken a ge bort riktigt gammla os gratis!

Testa http://www.apple-history.com/

Permalänk
Medlem

Okej Tackar =P ska fixa lite bilder så fort jag har fått hem den.. är fortfarande hemma hos flickvännen så bilder kommer =P dock upptäkte jag nu också att det saknar tangentbord till den men ska kolla lite mer om det finns kvar

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Hur går det med bilderna. :=P

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Vilken bump. Till och med tråden är ju retrogammal snart...

Permalänk
Medlem

Haha här blir de bump igen ^^ tyvärr verkade det som att datorn var bortom räddning =/ men kommer upp lite bilder snart ändå ^^

Visa signatur

here we go!