Permalänk
Medlem

Swepool stänger ner

http://swepool.net/news

Frågor tas i denna tråd.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Det vore lite oartigt av Eriik att be dig skänka dem så jag gör det åt honom Ungefär 7 svenska öre även om jag förstod att du ställde en principfråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsvo:

Det vore lite oartigt av Eriik att be dig skänka dem så jag gör det åt honom Ungefär 7 svenska öre även om jag förstod att du ställde en principfråga

Tog bort mitt inlägg. Du har rätt, det är för lite pengar att bry sig om. Eriik får dom gärna som en donation från mig:)

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Är det 23:59 servertid som gäller?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Skickade 7,5 Btc till erik då jag inte använt dom och kommer inte görat

Å tackar för hjälpen och introduktionen av allt detta

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk

Synd med detta kanske är så det är med Bitcoins!

Visa signatur

Signatur raderad av GAPa. V.v. läs bl.a. § 1337 i reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

Skickade 7,5 Btc till erik då jag inte använt dom och kommer inte görat

Å tackar för hjälpen och introduktionen av allt detta

Så gör i retrospekt var det en generös gåva, med tanke på att bitcoin är uppe och nosar på 1000 usd/btc nu.. Dvs ca 50000 kr.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonestar:

Så gör i retrospekt var det en generös gåva, med tanke på att bitcoin är uppe och nosar på 1000 usd/btc nu.. Dvs ca 50000 kr.

Snacka om att återuppliva en gammal tråd i onödan.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Nu är ju den här tråden över 2 år gammal så det var nog ett helt annat värde då de var aktuellt

MVH Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Snacka om att återuppliva en gammal tråd i onödan.

Fortfarande ett roligt tankeexperiment. Killen gav bort tiotusentals kronor bara så där, utan att veta om det, för tre år sedan. Sinnessjukt egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Fortfarande ett roligt tankeexperiment. Killen gav bort tiotusentals kronor bara så där, utan att veta om det, för tre år sedan. Sinnessjukt egentligen.

Ännu roligare att personen i fråga blir citerad och är aktiv och får denna fina påminnelse när hen kollar sweC

Permalänk
Inaktiv

Stackarn

Permalänk
Medlem

Hahaha! Wicked =D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lonestar:

Så gör i retrospekt var det en generös gåva, med tanke på att bitcoin är uppe och nosar på 1000 usd/btc nu.. Dvs ca 50000 kr.

Kul tanke, men hur mår killen som köpte 2 pizzor för 10000 bitcoins?;)

https://bitcointalk.org/index.php?topic=137.0

Edit: Länken blev lite konstig, skrev in den från mobilen, fixat nu iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skuggan74:

Kul tanke, men hur mår killen som köpte 2 pizzor för 10000 bitcoins?;)

Skickades från m.sweclockers.com

Haha omg. Undra om han ångrar sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Haha omg. Undra om han ångrar sig?

8.5 million USD för 2 stora pizzor. Det tror jag nog att han gör.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

8.5 million USD för 2 stora pizzor. Det tror jag nog att han gör.

Kan ju ha varit riktigt goda.

Samtidigt så har nog dom flesta av oss missat bra tillfällen då vi inte köpt/sålt/investerat i rätt tillfälle.
utan facit i handen så är det svårt att avgöra vad som är rätt att göra.

Blir roligt att se hur det ser ut om 2-3 år efter jag nu börjat mina litecoins lite smått på intresse nivå
Fö om jag nu inom en snar framtid slängt bort låt oss säga 10lc som skulle vara värt 1000usd då så bry er inte om att citera det

Permalänk
Inaktiv

Killen som bytte till sig 10000 bitcoin skrattar nog hela vägen till datorn eller så har han kanske skänkt dessa till någon i sin tur.

Permalänk

Tjena swec!

Nu när jag såg att denna tråden poppade upp igen så letade jag igenom min gamla dator och hittade en gammal bitcoinmapp på min hårddisk, som jag kan se är kopplad swepool och där ligger login och allt. Kan nu till mitt stora förtret se att swepool.net är nedstängd.

Finns det nåt sätt att logga in/komma åt sin wallet eller nåt där? Skulle ju vara skoj ifall det gömde sig pengar nånstans.

Detta står i min bitcoin.sh fil - minade själv åt swepool.

#! /bin/bash
# script to turn the screen blue
cd /home/chr/Documents/Bitcoin/m0mchil-poclbm-06cf386/
python poclbm.py -d 0 -v -w 128 -f 60 --host=swepool.net --port=8337 --user=[användare] --pass=[lösenord]

Nån som vet nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlhenrik:

Tjena swec!

Nu när jag såg att denna tråden poppade upp igen så letade jag igenom min gamla dator och hittade en gammal bitcoinmapp på min hårddisk, som jag kan se är kopplad swepool och där ligger login och allt. Kan nu till mitt stora förtret se att swepool.net är nedstängd.

Finns det nåt sätt att logga in/komma åt sin wallet eller nåt där? Skulle ju vara skoj ifall det gömde sig pengar nånstans.

Detta står i min bitcoin.sh fil - minade själv åt swepool.

#! /bin/bash
# script to turn the screen blue
cd /home/chr/Documents/Bitcoin/m0mchil-poclbm-06cf386/
python poclbm.py -d 0 -v -w 128 -f 60 --host=swepool.net --port=8337 --user=[användare] --pass=[lösenord]

Nån som vet nåt?

Jag har ett svagt minne av att Erik gav de som hade BTC på sidan en månad på sig att ta ut dessa innan han stängde sidan. Så om Erik vill/kan ge tillbaka dessa så är det nog bara han som kan hjälpa dig med det.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Fortfarande ett roligt tankeexperiment. Killen gav bort tiotusentals kronor bara så där, utan att veta om det, för tre år sedan. Sinnessjukt egentligen.

20/20 hindsight har alla.

Tänk på alla som kunde köpt aktier i apple typ år 2000. Vad pengar de haft! att gräma sig över sådant är totalt meningslöst.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Skuggan74:

Kul tanke, men hur mår killen som köpte 2 pizzor för 10000 bitcoins?;)

https://bitcointalk.org/index.php?topic=137.0

Skrivet av anon200632:

Haha omg. Undra om han ångrar sig?

Skrivet av Oggmeiler:

8.5 million USD för 2 stora pizzor. Det tror jag nog att han gör.

Han är nog den (förutom Satoshi Nakamoto) som bidragit allra mest till Bitcoins utveckling. Hade han inte köpt de pizzorna vet vi inte hur det hade gått för Bitcoin. Så det går inte helt säkert att säga att han hade varit rik nu om han hade sparat de Bitcoinsen.

EDIT: Detta var tydligen helt fel, som Pakki och Bjebbosten förklarar nedan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Han är nog den (förutom Satoshi Nakamoto) som bidragit allra mest till Bitcoins utveckling. Hade han inte köpt de pizzorna vet vi inte hur det hade gått för Bitcoin. Så det går inte helt säkert att säga att han hade varit rik nu om han hade sparat de Bitcoinsen.

Meh

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Han är nog den (förutom Satoshi Nakamoto) som bidragit allra mest till Bitcoins utveckling. Hade han inte köpt de pizzorna vet vi inte hur det hade gått för Bitcoin. Så det går inte helt säkert att säga att han hade varit rik nu om han hade sparat de Bitcoinsen.

Läs på innan du pratar om något du har noll koll om.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av simonlol:

Jag har ett svagt minne av att Erik gav de som hade BTC på sidan en månad på sig att ta ut dessa innan han stängde sidan. Så om Erik vill/kan ge tillbaka dessa så är det nog bara han som kan hjälpa dig med det.

Tack!

Skrivet av Eriik:

http://swepool.net/news

Frågor tas i denna tråd.

Hej Eriik!

Som jag skrev ett par inlägg upp hittade jag en mapp med info till mitt swepool-konto som jag minade lite på under 2011 och sen glömde bort. Finns det nåt sätt att komma åt de eventuella bitcoins jag minat där?

Permalänk
Skrivet av carlhenrik:

Tack!

Hej Eriik!

Som jag skrev ett par inlägg upp hittade jag en mapp med info till mitt swepool-konto som jag minade lite på under 2011 och sen glömde bort. Finns det nåt sätt att komma åt de eventuella bitcoins jag minat där?

Han startade denna tråden och det var sista gången han var aktiv... Senast aktiv 2011-11-22 23:22

Du borde försöka söka efter kontaktuppgifter om Svepool på andra ställen på nätet. ? Var det eller är det ett registrerat företag? Med tanka på att ingen här har kommit med något vettigare... så får du söka...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk

Det hör liksom till att när man stänger en pool så ger man folk en viss tid på sig att ta ut sina tillgångar sen tillfaller överskottet poolens ägare. I det här fallet hade folk en månad på sig vilket i sammanhanget är väldigt generöst.
Dessutom så ska man alltid ha sitt poolkonto på automatiska utbetalningar det har hänt många gånger att poolägare stänger ner över natten och går upp i tunn rök med alla coins.
Att sitta nu 2 år senare och fråga om man kan få ut sina bitcoins man sket i för 2 år sedan känns löjligt.

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Skrivet av Modellören:

Han startade denna tråden och det var sista gången han var aktiv... Senast aktiv 2011-11-22 23:22

Du borde försöka söka efter kontaktuppgifter om Svepool på andra ställen på nätet. ? Var det eller är det ett registrerat företag? Med tanka på att ingen här har kommit med något vettigare... så får du söka...

Swepool var en pool som startade här på sweclockers. Har googlat men inte hittat mer än forumet här. Var som sagt bara en mapp jag snubblade på på min dator, tror inte där var några stora summor.

Skrivet av statsministern:

Det hör liksom till att när man stänger en pool så ger man folk en viss tid på sig att ta ut sina tillgångar sen tillfaller överskottet poolens ägare. I det här fallet hade folk en månad på sig vilket i sammanhanget är väldigt generöst.
Dessutom så ska man alltid ha sitt poolkonto på automatiska utbetalningar det har hänt många gånger att poolägare stänger ner över natten och går upp i tunn rök med alla coins.
Att sitta nu 2 år senare och fråga om man kan få ut sina bitcoins man sket i för 2 år sedan känns löjligt.

Jag var aldrig helt insatt i hur det fungerade med pooler och mining och sånt, därför jag glömde bort det. Nu råkade jag hitta en mapp på en gammal dator så då kände jag att det var värt ett försök. Du får gärna tycka jag är löjlig, men jag hade tyckt det var löjligare att inte föjla upp på det OM det nu var så att det fanns lagrat nånstans. Tar ju inte många sekunder att skriva ett inlägg.

Så som det ser ut så verkar det ju ganska lönlöst, och det trodde jag också, så nu lägger jag ner det, men nu vet jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

Skickade 7,5 Btc till erik då jag inte använt dom och kommer inte görat

Å tackar för hjälpen och introduktionen av allt detta

Årets fail på Swec?

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Årets fail på Swec?

Postat 2011

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607