Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har du lust att dela med dig av dina "decks" på de olika klasserna tack?

För constructed finns det hur många deck guides som helst på nätet, bara följ nån av dem.

I Arena brukar jag de första 15 valen helt enkelt ta det bästa kortet av de tre man får välja på, efter det får man försöka balansera mana curven. Mest 2-drops och 4-drops brukar jag generellt satsa på.

Vilka kort som är bäst beror ju lite på vilken klass man spelar för att få lite synergi med ens hero power. T.ex. är kort med låg mana cost en fördel som Warlock för att dra nytta av Life Tap.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

undra varför jag inte fick en beta key den 16 december som alla andra :S
men men, tur att open beta ska börja 7'de januari =/ så man kan testa spelet lite iallafall :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

undra varför jag inte fick en beta key den 16 december som alla andra :S
men men, tur att open beta ska börja 7'de januari =/ så man kan testa spelet lite iallafall :S

Jag tycker det här är ett riktigt roligt spel, synd att du inte hann få en nyckel =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag tycker det här är ett riktigt roligt spel, synd att du inte hann få en nyckel =/

förstår inte varför jag inte fick någon, skrev upp mig för läääänge sen, men men ska inte klaga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

undra varför jag inte fick en beta key den 16 december som alla andra :S
men men, tur att open beta ska börja 7'de januari =/ så man kan testa spelet lite iallafall :S

Tyvärr så tror jag nog att det tar längre innan open betan börjar. Så här skriver Blizzard:

Citat:

Opt-ins for the closed beta test will end on January 7; we plan to invite everyone who opts in by that date to the closed beta test at some point before the open beta begins.

http://eu.battle.net/hearthstone/en/blog/12070972/hearthstone...

Permalänk

Vilket nice card pack jag just öppnade.

Grommash Hellscream - Legendary
The Beast - Legendary
Preparation - Golden Epic
Crazed Alchemist - Rare
Raging Worgen - Common

Permalänk
Skrivet av Andreas.andreas:

undra varför jag inte fick en beta key den 16 december som alla andra :S
men men, tur att open beta ska börja 7'de januari =/ så man kan testa spelet lite iallafall :S

Är du säker på att du har kryssat i hearthstone rutan på battle.net? Öppna betan öppnar nämnligen inte den 7:e januari utan alla som anmälde sig innan den 16:e december ska ha fått sin key då.
Alltså får du inte en garanterad nyckel om du inte skrev upp dig för mer än 3 veckor sedan och om du inte gjorde det kanske du inte får spela förräns öppna betan. Skulle gissa att den kommer i slutet av januari eller början av februari.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

undra varför jag inte fick en beta key den 16 december som alla andra :S
men men, tur att open beta ska börja 7'de januari =/ så man kan testa spelet lite iallafall :S

Du får nog räkna med öppen beta i slutet av februari/ mars eller nåt sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som har förbannat svårt att spela mot mages? Gäller både constructed och arena. Känns som att 70% av mina losses är mot mages. Känns förbannat tråkiga att spela mot också de spelar ngn enstaka minion och clearar mitt board helatiden, avslutar med en pyro...
Några generella tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Bara jag som har förbannat svårt att spela mot mages? Gäller både constructed och arena. Känns som att 70% av mina losses är mot mages. Känns förbannat tråkiga att spela mot också de spelar ngn enstaka minion och clearar mitt board helatiden, avslutar med en pyro...
Några generella tips?

Skulle säga att försöka minimera skada på dig själv i början av spelet samt, samt ett hyffsat tryck av minions, dock inte för mycket då blizzard/flamestrike alltid är ett hot efter runda 6. Jag försöker helt enkelt tvinga mages att använda sina fireballs på mina minions. Man får inte köra en för mycket "control"-baserad deck då de kommer kunna slänga spell på spell i ditt ansikte

Brukar ha svårt med min druiddeck mot mages men bättre med min shamandeck. Så ja, mages är rätt svåra att möta om man har "fel" deck

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Vad är "gold" kort? Typ som foilade kort i magic...?

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk

Någon som har tips på hur ens mana-kurva bör se ut ungefär? Länk till vettig bild eller förklaring uppskattas!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ShockCore:

Någon som har tips på hur ens mana-kurva bör se ut ungefär? Länk till vettig bild eller förklaring uppskattas!

Ungefär som en normalfördelningskurva, förskjuten aningen åt vänster.
Men sen beror det ju en del på klass och kortleken i sig...
Ett rush deck har tyngdpunkten ännu längre till vänster, exempelvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Ungefär som en normalfördelningskurva, förskjuten aningen åt vänster.
Men sen beror det ju en del på klass och kortleken i sig...
Ett rush deck har tyngdpunkten ännu längre till vänster, exempelvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för din input. I en "standard"-lek, dvs ej rush eller liknande bör man alltså inte ha särskilt många 1-mana? Hittar så mycket bra kort där Dessutom alltid skönt att oftast kunna lägga en minion första eller iaf andra rundan.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Risken med många "billiga" kort är att du hamnar tom på handen. I ett sånt deck är det viktigt att ha möjligheter att dra nya kort.
Med för många dyra kort blir man lätt uppäten innan man fått ut något vettigt.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Skrivet av iBigs:

Risken med många "billiga" kort är att du hamnar tom på handen. I ett sånt deck är det viktigt att ha möjligheter att dra nya kort.
Med för många dyra kort blir man lätt uppäten innan man fått ut något vettigt.

Helt rätt. Kör en hunter-lek med mycket beasts som väl bygger på att relativt tidigt köra över motståndaren. De gånger de går vinner man ofta mycket enkelt, men precis som du säger upplever jag ofta att jag sitter helt tom på handen när man börjar närma sig runda 6-7-8... Och har man inte vunnit då är det fan inte lätt att göra något Ofta i det läget sitter motståndaren på 4-5 kort och vänder på steken väldigt fort trots att det kanske står 28-8 i HP eller så.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Ja, lite så är det med mitt murloc deck. Skitkul ända till runda 8 ungefär, men jag har vunnit flera gånger före runda 7.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Avstängd

För roligt när man möter fullständigt usla spelare som ändå vinner pga 3+ legendaries, x antal epics när man bara har bas kort+ ett par rares själv.

Och så tauntar dom en när båda sitter på 3hp på slutet och han slänger ut sin fjärde legendary.

Skulle varit trevligt med en tredje speltyp där endast rares tillåts eller dylikt.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Jag har ett galet deck med många legendarys. Tro mig, det är inte alltid så lätt att vinna med det

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Vilket nice card pack jag just öppnade.

Grommash Hellscream - Legendary
The Beast - Legendary
Preparation - Golden Epic
Crazed Alchemist - Rare
Raging Worgen - Common

men vilken tur du har...
har öppnat runt 100 pack och inte fåt någon legendary...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Skulle säga att försöka minimera skada på dig själv i början av spelet samt, samt ett hyffsat tryck av minions, dock inte för mycket då blizzard/flamestrike alltid är ett hot efter runda 6. Jag försöker helt enkelt tvinga mages att använda sina fireballs på mina minions. Man får inte köra en för mycket "control"-baserad deck då de kommer kunna slänga spell på spell i ditt ansikte

Brukar ha svårt med min druiddeck mot mages men bättre med min shamandeck. Så ja, mages är rätt svåra att möta om man har "fel" deck

Speciellt om de har dubbla pryos och dubbla fireballs, då är man död rätt fort...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Skojar dom med mig?

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Har öppna betan börjat nu?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Qslig:

Oflyt

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Stör mig mest på HS atm, vill att dom ska sätta in region swap men det kommer rätt säkert inte fören live release.
Vill inte spela på EU, vill spela på NA.

Men enda sättet atm är att skapa ett nytt b.net konto och välja US resident så man hamnar på US sidan.
Men då måste jag ha 2 b.net konto och vill ju ha det på mitt riktiga där man har alla andra spel osv.
+ skulle det bli strul kan jag omöjligt få tillbaka ett US konto då jag inte kan bekräfta att jag är US resident

Har ett US b.net konto som jag kör lite på nu dock, men vill inte dumpa in pengar på deck packs då jag vill ha det på mitt eget ;/

Så tröttnat lite på HS pga detta, fler polare på NA + roligare folk att möta där.
Lägger nog HS åt sidan tills live så jag kan köra om ifrån NA då smidigare.

Roliga är att packsen är 80kr billigare per 40pack om man kör på NA, rätt sjukt

Permalänk

40-pack... Jaha, folk köper sånt? Inte konstigt man ibland möter lekar med en massa legendaries då... Blizzard lär ju tjäna rätt bra på detta f2p om det fortsätter såhär.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Nästa patch kommer dessa ändringar:
http://eu.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9256676481?pa...

ÄNTLINGEN nerfar de pyroblast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Vad är "gold" kort? Typ som foilade kort i magic...?

Ja exakt som foil kort i magic, bara lite snyggare men gör inget speciellt. Jag disenchantar alltid mina guld kort jag får får att kunna göra ett kort utan gold och sedan får massa dust över till andra kort. Vill man inte slösa pengar på spelet så är att disenchanta ett guld kort ett bra tips på att få mycket dust och kunna bygga de kort man behöver själv

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Alltså sen senaste Ladder reset så går det fantastiskt dåligt för mig, blir mest arg hela tiden. Vet inte vad jag ska göra för att leverera. Ser mig egentligen inte som en dålig spelare men motståndarna lyckas kontra precis ALLT jag gör märker att fler och fler legendaries börjat leta sig ut å gör livet surt för en :/

Permalänk
Medlem

Jag har googlat men hittar inte. När kommer öppen beta? Jag är sjukt sugen på att spela det!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan