Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av SeF.Typh00n:

Är i tankar på att skaffa en ordentlig DAC/Amp till mina lurar. Funderar på O2+ODAC eller Fiio E17+E09K.

Sitter med ett par Beyerdynamic DT990 Pro 250Ohm.

Har läst en hel del om båda men kan inte bestämma mig, läser mycket positivt samt negativt om båda.
Just nu väger det åt Fiio-kombon då E17 kan justera både bas och diskant för att passa lite olika lurar.
Vad säger ni, vad hade ni valt?

Finns det något test eller liknande där en Fiio produkt testats samtidigt head-to-head mot en O2 och där testaren tyckt Fiio låter bättre än en O2?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Finns det något test eller liknande där en Fiio produkt testats samtidigt head-to-head mot en O2 och där testaren tyckt Fiio låter bättre än en O2?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte vad jag vet, har inte hittat något där det testas samtidigt. Har försökt jämföra och läsa mig fram genom tester men det ju såklart väldigt svårt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av SeF.Typh00n:

Inte vad jag vet, har inte hittat något där det testas samtidigt. Har försökt jämföra och läsa mig fram genom tester men det ju såklart väldigt svårt.

Ok, här testas flera Fiio mot O2 mfl.

http://www.inearmatters.net/2012/08/the-sub-200-portable-amps-shootout-118.html?m=1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem

Den stod sig bra i den samlingen, bäst i test ljudmässigt och samtidigt billigast, om man löder själv är den ju oerhört billigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Tack för länken, den ska läsas nogrannt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vilken O2+ODAC är bäst att beställa för oss i Sverige? Hittade Mayflowers version med strömanslutningen där bak vilket verkar mer genomtänkt, eller blir det bara onödigt dyrt?
https://www.mayflowerelectronics.com/store/p19/Objective2___O...

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Stealthbomb:

Vilken O2+ODAC är bäst att beställa för oss i Sverige? Hittade Mayflowers version med strömanslutningen där bak vilket verkar mer genomtänkt, eller blir det bara onödigt dyrt?
https://www.mayflowerelectronics.com/store/p19/Objective2___O...

Mayflower har väl 120v US adapter. Köp från Head n Hifi eller Epiphany Acoustics i Europa istället.
Head n hifi kör med 2.5x/6.5x gain (O2 standard), Epiphany med 1x/5x. Men båda kan ändra på begäran. Det är mycket viktigt att du har gain anpassat till dina lurar. Vilka lurar ska du driva?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Mayflower har väl 120v US adapter. Köp från Head n Hifi eller Epiphany Acoustics i Europa istället.
Head n hifi kör med 2.5x/6.5x gain (O2 standard), Epiphany med 1x/5x. Men båda kan ändra på begäran. Det är mycket viktigt att du har gain anpassat till dina lurar. Vilka lurar ska du driva?

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan lägga till EU adapter här och med volymratt i aluminium blir det totalt 298$. Tull + moms blir väl ~30% påslag och sen frakten skulle jag gissa kommer kosta 100$, så totalt kanske 3100kr. Nåväl. Lurarna i fråga är Philips Fidelio X1 men jag tänkte att en DAC/hörlursförstärkare blir ju inte utdaterad i samma takt som tex ett grafikkort så det är lika bra att köpa en bra från början. I framtiden vill jag kanske pröva andra lurar som är tyngre att driva (Beyerdynamics DT 990 Pro 250Ohm) och O2+ODAC verkar få lovord överallt. Annars har jag kikat på Fiio E17, mest för att den är mycket snyggare och mindre. Lyssnar mycket på elektronisk musik och gillar bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Man kan lägga till EU adapter här och med volymratt i aluminium blir det totalt 298$. Tull + moms blir väl ~30% påslag och sen frakten skulle jag gissa kommer kosta 100$, så totalt kanske 3100kr. Nåväl. Lurarna i fråga är Philips Fidelio X1 men jag tänkte att en DAC/hörlursförstärkare blir ju inte utdaterad i samma takt som tex ett grafikkort så det är lika bra att köpa en bra från början. I framtiden vill jag kanske pröva andra lurar som är tyngre att driva (Beyerdynamics DT 990 Pro 250Ohm) och O2+ODAC verkar få lovord överallt. Annars har jag kikat på Fiio E17, mest för att den är mycket snyggare och mindre. Lyssnar mycket på elektronisk musik och gillar bas.

Beställer du från headnhifi så går det på runt 2050-2100kr inklusive frakt. Inte värt att beställa från USA tycker jag, bara dyrare och struligare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Stealthbomb:

Man kan lägga till EU adapter här och med volymratt i aluminium blir det totalt 298$. Tull + moms blir väl ~30% påslag och sen frakten skulle jag gissa kommer kosta 100$, så totalt kanske 3100kr. Nåväl. Lurarna i fråga är Philips Fidelio X1 men jag tänkte att en DAC/hörlursförstärkare blir ju inte utdaterad i samma takt som tex ett grafikkort så det är lika bra att köpa en bra från början. I framtiden vill jag kanske pröva andra lurar som är tyngre att driva (Beyerdynamics DT 990 Pro 250Ohm) och O2+ODAC verkar få lovord överallt. Annars har jag kikat på Fiio E17, mest för att den är mycket snyggare och mindre. Lyssnar mycket på elektronisk musik och gillar bas.

Jag driver mina Fidelio X1 med 1x gain på min O2. 5x (och 6,5x) är alldeles för hög gain för Fidelio x1, blir dist i diskanten.
För DT990 250ohm räcker nog 2.5x gissar jag, de som har HD650 (liknande ohm, känslighet) verkar köra med low gain. Beställ en O2 med 1x/2,5x om det är dessa två lurar du är tänker använda. Kan vara läge att googla lite eller maila O2 tillverkarna ovan för få fram mer exakt vilken gain som är bäst för DT990 250ohm.

Edit: Gain info med tabell en bit ner
http://nwavguy.blogspot.se/2011/09/all-about-gain.html

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Stealthbomb:

Vilken O2+ODAC är bäst att beställa för oss i Sverige? Hittade Mayflowers version med strömanslutningen där bak vilket verkar mer genomtänkt, eller blir det bara onödigt dyrt?
https://www.mayflowerelectronics.com/store/p19/Objective2___O...

Det är ju inte så svårt att montera en strömanslutning på baksidan om man vill det, skaffa en kontakt, borra ett hål och löda dit 2 kablar, man behöver ju inte ta bort den på fronten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu när jag äntligen är klar med mitt lilla projekt så är det dags att lägga upp lite bilder här.

Dålig bild men den föreställer min β22 från AMB audio. Det är en DIY förstärkare med många möjliga konfigurationer. Min är en 3-kanals hörlursförstärkare med gain 8x. Är någon intresserad så finns all info här http://www.amb.org/audio/beta22/

Denna drivs av en σ22, även den från AMB audio.

http://www.amb.org/audio/sigma22/ för den intresserade.

Och dessa används ihop med ett par moddade Denon D2000.

Provlyssning på gång och jag måste säga att jag är nöjd med hur det låter men då jag inte är någon inbiten audiofil än så kan jag inte säga hur den står sig mot andra förstärkare. Kaffet kan dock ha påverkat mitt omdöme

Började detta projektet för att jag ville lära mig att löda kretskort och jag är ljudintresserad så detta passade bra. Gick förvånansvärt snabbt att löda ihop allt. Däremot är det ganska tydligt att jag inte är bra på att arbeta med trä men jag är ändå rätt nöjd med slutresultatet. Och jag sleevade alla kablar och gjorde mitt bästa för att gömma dem under kretskorten. Blev trångt men lyckat.

Håller även på med en DAC men den har en del ytmonterade komponenter och jag lyckades värma sönder så det tar ett tag till innan jag får klart den.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Snyggt! Vad blev slutkostnaden?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tobi the Dobi:

Nu när jag äntligen är klar med mitt lilla projekt så är det dags att lägga upp lite bilder här.

http://i875.photobucket.com/albums/ab320/toblin597/DSCN0405_z...

Dålig bild men den föreställer min β22 från AMB audio. Det är en DIY förstärkare med många möjliga konfigurationer. Min är en 3-kanals hörlursförstärkare med gain 8x. Är någon intresserad så finns all info här http://www.amb.org/audio/beta22/

Denna drivs av en σ22, även den från AMB audio.

http://i875.photobucket.com/albums/ab320/toblin597/DSCN0407_z...

http://www.amb.org/audio/sigma22/ för den intresserade.

Och dessa används ihop med ett par moddade Denon D2000.

http://i875.photobucket.com/albums/ab320/toblin597/DSCN0415_z...

Provlyssning på gång och jag måste säga att jag är nöjd med hur det låter men då jag inte är någon inbiten audiofil än så kan jag inte säga hur den står sig mot andra förstärkare. Kaffet kan dock ha påverkat mitt omdöme

Började detta projektet för att jag ville lära mig att löda kretskort och jag är ljudintresserad så detta passade bra. Gick förvånansvärt snabbt att löda ihop allt. Däremot är det ganska tydligt att jag inte är bra på att arbeta med trä men jag är ändå rätt nöjd med slutresultatet. Och jag sleevade alla kablar och gjorde mitt bästa för att gömma dem under kretskorten. Blev trångt men lyckat.

Håller även på med en DAC men den har en del ytmonterade komponenter och jag lyckades värma sönder så det tar ett tag till innan jag får klart den.

Ser grym ut. Vad gick bygget på i kr?
Och 8x på D2000? På min O2 går det inte spela rent med 5x på D2000 men det kanske är annorlunda på denna Beta22.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Jag kör 1x gain på min O2 med mina D2000. Hur kan du köra 5x? Jag har 1x och 2.5x på min O2 och byter jag över till 2.5x så är det otroligt lite av volymkontrollen som jag utnyttjar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Snyggt! Vad blev slutkostnaden?

Skrivet av Mumu55:

Ser grym ut. Vad gick bygget på i kr?
Och 8x på D2000? På min O2 går det inte spela rent med 5x på D2000 men det kanske är annorlunda på denna Beta22.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kalium:

Jag kör 1x gain på min O2 med mina D2000. Hur kan du köra 5x? Jag har 1x och 2.5x på min O2 och byter jag över till 2.5x så är det otroligt lite av volymkontrollen som jag utnyttjar.

Har inte räknat ihop så noggrant men runt 4,5k tror jag det blev och då med en del onödiga kostnader såsom extra dyra hörlursutgångar för att komma upp i summan som krävdes för att få gratis frakt

Märker inga problem med så pass hög gain men ja, använder endast ca 10-20% av volymkontrollen. Men jag hoppas på lite inkomster i sommar så att jag kan köpa nya hörlurar och då vill jag inte vara begränsad av förstärkaren så därför valde jag som jag gjorde. Sen är det även relativt lätt att ändra gainen, endast ett fåtal komponenter som behöver bytas.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kalium:

Jag kör 1x gain på min O2 med mina D2000. Hur kan du köra 5x? Jag har 1x och 2.5x på min O2 och byter jag över till 2.5x så är det otroligt lite av volymkontrollen som jag utnyttjar.

Jag kör också 1x. Med 5x blir det distorsion. Trodde dock 2,5x skulle funka med D2000. Hade du byggt själv? Så du vet att du har 2.5x med säkerhet dvs. Ska ju vara 1kohm motstånd för 2.5x gain.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tobi the Dobi:

Har inte räknat ihop så noggrant men runt 4,5k tror jag det blev och då med en del onödiga kostnader såsom extra dyra hörlursutgångar för att komma upp i summan som krävdes för att få gratis frakt

Märker inga problem med så pass hög gain men ja, använder endast ca 10-20% av volymkontrollen. Men jag hoppas på lite inkomster i sommar så att jag kan köpa nya hörlurar och då vill jag inte vara begränsad av förstärkaren så därför valde jag som jag gjorde. Sen är det även relativt lätt att ändra gainen, endast ett fåtal komponenter som behöver bytas.

Vart beställde du? Blev plötsligt sjukt lödsugen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Nu när jag äntligen är klar med mitt lilla projekt så är det dags att lägga upp lite bilder här.

Fett bygge

Det är inga problem att ha en trälåda sådär? Borde man inte ha nån metallbeläggning i "skalet" som skydd för EMI och liknande?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Vart beställde du? Blev plötsligt sjukt lödsugen.

Skickades från m.sweclockers.com

En del delar fanns bara i AMB-shoppen, resten beställdes från Mouser.

Skrivet av Roger W:

Fett bygge

Det är inga problem att ha en trälåda sådär? Borde man inte ha nån metallbeläggning i "skalet" som skydd för EMI och liknande?

I optimala fall så vill man ha ett jordat chassi men då jag inte har jordade kontakter i rummet så spelar det ingen roll.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Jag kör också 1x. Med 5x blir det distorsion. Trodde dock 2,5x skulle funka med D2000. Hade du byggt själv? Så du vet att du har 2.5x med säkerhet dvs. Ska ju vara 1kohm motstånd för 2.5x gain.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, byggt själv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är helt ny när det gäller bra hörlurar/dac och förstärkare och allt vad det nu heter. Det har nog blivit dags för mig att lära mig lite och testa lite nya saker.

Jag sitter idag på ett par AudioTechnica ATH-M50 och (ja jag vet..) det moderkortets inbyggda ljudkort. Kollade först på olika ljudkort (interna) men upptäckte att dacs/hörlursförstärkare är mycket bättre. Så nu sitter jag här i en helt ny jungel..

Någon som har tips på vad jag kan kolla på? Vill helst inte löda själv då jag gjort det ca 3 gånger innan och inte känner mig så säker på det hela..

Är det någon dac/ODAC borde skaffa och vad är vad. Har sett att vissa har både ljud och mic medans andra bara har ljud.

Det ska vara till datorn, alltså stå still på en bänk så behöver inte vara protabelt.

Gör inget om det är lite overkill för M50 eftersom jag funderar på att skaffa några bättre när jag väl har en okej förstärkare för det hela. Eller helt enkelt när budgeten tillåter vill säga

Lyssnar på mets på metal/rock mm. Såg att HD650 ska vara ett par bra lurar, kanske kan bli ett köp snart?

Tack på förhand!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Skaffa en audioquest dragonfly 1.2 från amazon.de eller en Odac/O2 (gain 1x och 2.5x) från headnhifi. Båda driver hd650 hur enkelt som helst.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kalium:

Jag kör 1x gain på min O2 med mina D2000. Hur kan du köra 5x? Jag har 1x och 2.5x på min O2 och byter jag över till 2.5x så är det otroligt lite av volymkontrollen som jag utnyttjar.

Det beror även på externa faktorer som ingående signalnivå och lurens känslighet vilken gain som passar, hursom så är det relativt lätt att byta några resistorer i O2 för att kunna apassa den relativt fritt inom normala områden.
De som vill ändra O2 själv kan läsa dokumentationen:
http://nwavguy.blogspot.se/2011/08/o2-details.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Här kommer en liten uppdatering på de som undrade hur det gick med min Magni+Modi kombo.
FedEx levererade idag ett paket till mig innehållande en Magni, en Modi och en PYST kabel (RCA).
En USB A-B kabel beställde jag dock inte då jag köpt en högkvalitets-kabel innan.
Ljudet är över förväntan och lyfte mina P7:er väldigt mycket. Mest lyft blev det i diskanten. Lurarna låter helt annorlunda nu!
Slutnotan hamnade på ~2600kr. ~1800kr för Magni, Modi, RCA kabel och frakt. 180kr för USB A-B kabel och 600 kr i tull + moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Här kommer en liten uppdatering på de som undrade hur det gick med min Magni+Modi kombo.
FedEx levererade idag ett paket till mig innehållande en Magni, en Modi och en PYST kabel (RCA).
En USB A-B kabel beställde jag dock inte då jag köpt en högkvalitets-kabel innan.
Ljudet är över förväntan och lyfte mina P7:er väldigt mycket. Mest lyft blev det i diskanten. Lurarna låter helt annorlunda nu!
Slutnotan hamnade på ~2600kr. ~1800kr för Magni, Modi, RCA kabel och frakt. 180kr för USB A-B kabel och 600 kr i tull + moms.

Ser väldigt clean ut !. Skickade iväg själv en beställning nu , kunde inte motstå. Tänkte använda kombon till mina nya lurar som jag fick idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvemoon:

Ser väldigt clean ut !. Skickade iväg själv en beställning nu , kunde inte motstå. Tänkte använda kombon till mina nya lurar som jag fick idag

http://i.imgur.com/U2sT51ul.jpg

Mad Dogs? Kom gärna tillbaka med en recension isåfall

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

Man kan lägga till EU adapter här och med volymratt i aluminium blir det totalt 298$. Tull + moms blir väl ~30% påslag och sen frakten skulle jag gissa kommer kosta 100$, så totalt kanske 3100kr. Nåväl. Lurarna i fråga är Philips Fidelio X1 men jag tänkte att en DAC/hörlursförstärkare blir ju inte utdaterad i samma takt som tex ett grafikkort så det är lika bra att köpa en bra från början. I framtiden vill jag kanske pröva andra lurar som är tyngre att driva (Beyerdynamics DT 990 Pro 250Ohm) och O2+ODAC verkar få lovord överallt. Annars har jag kikat på Fiio E17, mest för att den är mycket snyggare och mindre. Lyssnar mycket på elektronisk musik och gillar bas.

Verkar som du är i samma sits som mig.
Sitter och velar mellan O2+ODAC och Fiio E17 fast då med E09K också. Samt att jag använder just DT 990 Pro 250Ohm.

För min del lutar det åt E17+E09K för att kunna justera ner diskanten litegrann samt för att kunna använda lurarna på jobb.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Absolut. Tycker de är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite tankar kring X1.

Beställde X1:orna och fick dem idag. Tyvärr måste jag lämna tillbaka dem, då huvudbandet är för litet och spänner mot hjässan. Blir irriterande efter ca 15min. Ljudet är helt okej, men har inte kunnat fokusera på det tyvärr.

Ajja tillbaka till ritbordet eller något.

Permalänk
Medlem

Har ni några tips på hörlurar för 2000 kr? har kollat lite på denon ah d600 och fidelio x1 vilken föredrar ni av de två?