Nytt grafikkort och ÄNDÅ laggar NFS Most wanted..!

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort och ÄNDÅ laggar NFS Most wanted..!

Jag köpte ett X1800XT 512mb förra veckan, När jag nu sitter och spelar Need For Speed Most Wanted så laggar det!
Det har ingen betydelse om allt är maxat eller lägre inställt - Det laggar hur jag är gör...
Lagget är precis som om spelet laddar små korta sekvenser i taget.
Min processor är klockad till 2.73GHz (AMD) och jag har 1,5gb minne så jag tycker inte att det borde lagga.
Någon som har något tips eller liknande?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Det borde verkligen inte lagga på din rigg. Har du installerat om alla drivrutiner? Om inte så gör det.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

laggar o laggar. i vilket fall som helst, använd driver cleaner, rensa skräpet, reinstallera rutiner, speciellt om du gått från nvidia till ati

Permalänk
Medlem

Saken är att jag bara för ca 2 veckor sedan installerade Windows på nytt - Då formaterades c:
Men jag kör om alla drivrutiner på nytt och ser om det hjälper...

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

Kör en Dxdiag från "start-kör" och kolla på grafikortet så det står enabled på alla 3d funktioner.

Kör du spelet från en CD/DVD-rom? eller kör du från en ISO image direkt från hårddisken?

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Om du menar att spelet fryser till lite ibland så är det inget "fel" direkt.

Det gör det på alla 3 datorer i min signatur. Kod fel av Electronic arts antagligen.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

sen så heter det hackar! eller du kanske kör på nätet?

i vilket fall som helst så pröva rensa upp datorn och stäng av onödiga processer, jag kör nfsu 2 med 1600*1200 4xaa och 16xAF och det glider på skit bra! får väll testa ett demo på most wanted sen o se. vissa spel "hackar" hela tiden fast det e ofta inte hack utan mer hur dom är uppbyggda. jag kör diablo 2 och där ligger jag på mellan 500-999 fps hela tiden och det ser hackigt ut men inte är det, samma sak med många command and conquer spel!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

det hackar på min dator med fast jag har clockat upp prollen...å rensat datorn ifrån allt skit.

Permalänk
Medlem

Jag tror det kan bero på spelet och att den kommer hacka nästan oavsett vilket system man har ...

BTW, hur tittar man på FPS:en i need for speed .. nån som vet?

Permalänk
Medlem

kan ju alltid andvända fraps...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag kör via image från Hdd.
Aja, om det är ett kodfel så är det inte mycket att göra åt.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Jag kör via image från Hdd.
Aja, om det är ett kodfel så är det inte mycket att göra åt.

Du har ingen DVD eller CD-rom ansluten på samma kanal som den hårddisken?

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Nix... 2 DVD enheter på ena IDE'n och en Hdd på andra.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Mitt NFSMW flyter hur fint som helst, har c,a 40-50 fps med acceptable inställningar. Dock kan jag erkänna att motionblur kan göra känslan lite knepig!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Det är inget fel med din burk. Det är spelet som är dåligt optimerat.
Ibland händer det att man glider i 30-35fps. Kör förbi en bro. Helt plötsligt går allt i 1-2fps i nån minut. Sen helt plötsligt 30-35fps igen. Oftast när man spelat en längre tid, Då kan menyerna oxå börja sega o chrycka som fan.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Det är inget fel med din burk. Det är spelet som är dåligt optimerat.

Jag är nästan helt säker på att det är så när jag tänker efter. "Hacket" kommer med jämna mellanrum för mig väldigt plötsligt trots att det ligger på 30-50 FPS för mig hela tiden. Det är som i vissa spel då den "load:ar" nya områden tror jag. Funkar inte bra med bilspel ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parren
Jag är nästan helt säker på att det är så när jag tänker efter. "Hacket" kommer med jämna mellanrum för mig väldigt plötsligt trots att det ligger på 30-50 FPS för mig hela tiden. Det är som i vissa spel då den "load:ar" nya områden tror jag. Funkar inte bra med bilspel ....

Laddhack finns ju. Men de varar ofta i nån sekund.
Dessa hack känns ju mer som emuleringen slöar ner. Blir som att lira på 100mhzare helt plötsligt.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk

Installera nya drivisar. Gå till windows hem knappen och sök %temp% sen enter och ta bort alla filer datorn borde bli snabbare titta om spelet inte körs i windows xp sp2

Visa signatur

Stationär Dator: Fractal Design Define R4 Mobo: Asus Z97-Deluxe CPU:Intel Core i5 3570K 4.5ghz Corsair Hydro H100
GPU:EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0 Ram:Corsair 8GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO PSU:Corsair RM 750W SSD: Corsair Neutron XT 240GB HDD: 1TB WD Black

Permalänk
Medlem

Men du.... Sju och ett halvt år?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Men du.... Sju och ett halvt år?

Har inte kommit något bättre nfs sedan dess....

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Nej det är faktiskt sant, spelar fortfarande det där spelet ibland, fortfarande lika kul att dra igenom blacklist :]

Och att dra igenom golfbanan i redwood :3

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Men du.... Sju och ett halvt år?

Haha, började läsa tråden "Jag köpte ett X1800XT", på en gång gick räkneverket igång (vänta nu dom är ju skitgamla) kollade datum *ahhh*

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Förklaring överflödig

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X