Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Finns det några andra svenskar som är med (eller vill gå med) i faction warfare och är intresserade av pvp med små skepp i små grupper?

Jag hade gärnat velat gå med i fw med min pvp-alt. Kör endast några gånger i veckan med honom och är helt grön inom pvp(aldrig fått en enda solo kill hehe) Men skulle gärna vilja testa FW. Är med i RvB nu, men vad jag har läst om fw verkar det roligare. Har inte riktigt hittat några andra som spelar det bara. Skriv gärna till mig ingame: Vunik Ambraelle(main) eller Titan Ambraelle(alt)

EDIT: Någon annan som håller på med FW får gärna höra av sig. Skulle gärna vilja sitta i TS/skype och pvpa och snacka lite skit. Du måste dock klara av att orka med en dum nybörjare

Om det är något som funderar på att börja med EVE så gör det! Och sluta inte bara för att du inte förstår allt. Jag fastnade tredje gången jag började och det är utan tvekan det bästa spelet jag spelat!
Bara skicka ett PM om du vill ha tre veckor testperiod istället för två. Kommer även försöka hjälpa så mycket jag kan i början.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaXoR:

Jag hade gärnat velat gå med i fw med min pvp-alt. Kör endast några gånger i veckan med honom och är helt grön inom pvp(aldrig fått en enda solo kill hehe) Men skulle gärna vilja testa FW. Är med i RvB nu, men vad jag har läst om fw verkar det roligare. Har inte riktigt hittat några andra som spelar det bara. Skriv gärna till mig ingame: Vunik Ambraelle(main) eller Titan Ambraelle(alt)

EDIT: Någon annan som håller på med FW får gärna höra av sig. Skulle gärna vilja sitta i TS/skype och pvpa och snacka lite skit. Du måste dock klara av att orka med en dum nybörjare

Om det är något som funderar på att börja med EVE så gör det! Och sluta inte bara för att du inte förstår allt. Jag fastnade tredje gången jag började och det är utan tvekan det bästa spelet jag spelat!
Bara skicka ett PM om du vill ha tre veckor testperiod istället för två. Kommer även försöka hjälpa så mycket jag kan i början.

Klart du ska gå med! Är också relativt mycket nybörjare inom pvp, pvpat i ett par månader. Spelat eve ett år ungefär. Skickade ett PM!

Permalänk
Medlem

Jag skulle med kunna tänka mig att offra en alt på standingsaltaret som heter FW
Kul att testa något nytt.

Btw, kul att du fastnade i eve Nasso!

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Jag skulle med kunna tänka mig att offra en alt på standingsaltaret som heter FW
Kul att testa något nytt.

Btw, kul att du fastnade i eve Nasso!

Tycker jag Eller varför inte din main?

Skicka ett PM så kan vi snacka lite in-game eller över skype/liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Tycker jag Eller varför inte din main?

Skicka ett PM så kan vi snacka lite in-game eller över skype/liknande.

Jag har jobbat jättelänge med att få respektabel factionstanding med min main xD Dessutom tror jag nog min 40 mil sp pure combat alt kan klarar lite frig pew.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Jag har jobbat jättelänge med att få respektabel factionstanding med min main xD Dessutom tror jag nog min 40 mil sp pure combat alt kan klarar lite frig pew.

Det kan jag förstå om du inte vill sabba. Speciellt inte om du är intresserad av att gå med i amarr men har standings för gallente/minmatar.

Ett verkligt exemple på hur standings kan se ut.

Securitystatus är negativ. Det kan man ju påverka själv. Faction warfare behöver inte betyda att man får negativ status. Jag skjuter dock på allt som rör sig. Skjuta på wartargets (andra militias) påverkar inte security statusen men det är många neutrala som letar pvp också. Även om det är "frivillig pvp" från båda sidor så får du ju en sänkning på din security status om du attackerar först.

Jag har bara kört lite fw-missions för att bekanta mig med hur de funkar så att jag kan köra dem sen när vi ligger bra till i warzone-kontroll. Har väl kört 20 lvl 3 och 10 lvl 4, på sin höjd. Tror det är lite högt räknat. Skulle gissa att jag spenderat 5-6 timmar på missions totalt kanske. Sen får man ju lite standings när man gör complexes och skjuter ner minmatar piloter. Jag har aldrig riktigt plexat intensivt heller utan är nästan hela tiden bara ute efter pvp. Har mest kört solo men även lite i små gäng.
Jag spelade inte aktivt första 2-3 månaderna som jag hade karaktären. Min första entry i killboarden är ifrån november.

Så här ser de negativa standingsen ut.

Jag har tillgång till jump-clones från 24th imperial crusade. Med otroligt lite arbete och inget "grindande".

Permalänk
Medlem

Nyss börjat med EVE, på en 21 dagars trial, tips på noob vänligt svenskt/nordiskt corop

p.s Är 22 så folk i samma ålder är att föredra, inget måste

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Nyss börjat med EVE, på en 21 dagars trial, tips på noob vänligt svenskt/nordiskt corop

p.s Är 22 så folk i samma ålder är att föredra, inget måste

Vad är du ute efter? High-sec? Missions? Mining? Vet inte?

Även fast du inte vet vad du är ute efter i början så tycker jag att det är bra tt du letar corp direkt ändå! Byta corp är enkelt om man vill det senare för att man vill prova på någon annan inriktning som corpen inte kör på.

Det finns även corps som tex Eve University som är inriktade på inlärning. De har pvp-fleets, missions, mining-camps, lowsec-camps etc etc. Där har du möjlighet att prova på lite allt möjligt om du så vill. Det är ju dock ingen svensk corp.

Jag är inte med i någon svensk corp (eller corp baserad i high-sec, vilket kan vara bra första tiden där man provar på spelet). Jag kan dock svara på frågor erbjuda ngn att prata med om du vill det. Skickade ett PM.

Permalänk
Medlem

Finns det några kända problem med Cerebral Accelerators?
Använde 14 dagars acceleratorn på mina nya karaktärer. Cirka en och en halv vecka efter att dem gick ut så tränade jag Ore Industrial 5. med 21 timmar kvar i queuen lade jag till en ny skill, apply och stängde eve. Loggade in igen cirka sex timmar senare. Ore Industrial blir klar on 1 dag och 3 timmar.

Detta utan att attributes ändrats eller liknande. Har haft en ticket öppen i eve i över en vecka nu utan svar. +12 timmars träningstid på en skill utan att något ändrats. wat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu är det en bra tid att börja med EVE.

CCP (Dom som gör EVE) Har börjat köra träning för nybörjare där ni kan prata med dom Det är GULD värt. Eller Isk

"CCP will be offering advice to new players on industry and how to build your own industrial empire. Learn more about Industry in the "New Player Training Sessions" channel."

Allt står att finna i kalenderfliken.

Hojta till om ni vill ha en 21 dagars trail.
Skriv i PM tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Så hur många Sweclockers lirar Eve?

Själv har jag lirat till och från sedan 2003. Håller till i The Tuskers i low sec och röjer runt lite bland alla PVP'are.

Permalänk
Medlem

Det är rätt många faktiskt. Vi är några st i det corpet jag spelar med.

Varför Low sec och inte 0.0?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Det är rätt många faktiskt. Vi är några st i det corpet jag spelar med.

Varför Low sec och inte 0.0?

Har testat på det mesta och hoppat lite hit och dit. Just nu vill jag ha ett "targetrikt" område, tyvärr är det lite dåligt med isk inkomst så jag vet inte.

Är ni med i Gentlements Agrement?

Sist jag vart ute i null så var jag med i FA (CFC) ute i Branch, bra rymd, ok Rats, men det fanns ju inget att skjuta på om man inte gate campade infarten till null.

Permalänk
Medlem

Denna månaden har mitt corp fått 560 kills. Lite lågt.
I September var det 1,134 kills.
Så det finns att skjuta på.

4,191 kills vs 393 losses.

Nope, inte Gentlements Agrement.

Intresserad och vill veta mer, skicka ett pm

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Varför Low sec och inte 0.0?

Efter ett par år i null kan jag säga att det är rätt skönt att semestra i low några månader och slippa bomber och bubblor

Permalänk
Medlem

Tjena, funderar på att återuppliva mitt gamla eve-konto, men skulle behöva ett schysst corp som kan ge en vägledning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellwheels:

Har testat på det mesta och hoppat lite hit och dit. Just nu vill jag ha ett "targetrikt" område, tyvärr är det lite dåligt med isk inkomst så jag vet inte.

Black Rise erbjuder ett minst sagt målrikt område. Vare sig man föredrar solo, small gang eller blobs så finns det gott om bra strider dagligen. Ärligt talat så finns det knappt en lugn stund.

Nullsec ligger ett stenkast bort om man känner för att trakassera Goons eller samla på sig ISK. Det senaste året har jag spelat med ett corp som består av en del svenskar, danskar, britter och amerikaner. Flera har spelat sedan 2003. Vi är väldigt aktiva, även om några av oss har mycket att göra på jobbet, och har en mycket fin gemenskap. Genom vår allians organiseras det roams och andra aktiviteter i stort sett dagligen.

Bara att skicka ett PM om du är intresserad av att få mer information.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nielsenj:

Tjena, funderar på att återuppliva mitt gamla eve-konto, men skulle behöva ett schysst corp som kan ge en vägledning!

Skicka ett pm om vad du vill göra osv

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Denna månaden har mitt corp fått 560 kills. Lite lågt.
I September var det 1,134 kills.
Så det finns att skjuta på.

4,191 kills vs 393 losses.

Nope, inte Gentlements Agrement.

Intresserad och vill veta mer, skicka ett pm

Just nu är jag nöjd med vart jag är, var med i Svea Rike ett slag och trivdes där med, det är ett alternativ för svenskar att söka sig till med om man vill ut i null.

Själv brukar jag snitta 150-400 kills per månad, lite beroende på vart jag håller hus och hur mycket tid jag har att lira.

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Black Rise erbjuder ett minst sagt målrikt område. Vare sig man föredrar solo, small gang eller blobs så finns det gott om bra strider dagligen. Ärligt talat så finns det knappt en lugn stund.

Nullsec ligger ett stenkast bort om man känner för att trakassera Goons eller samla på sig ISK. Det senaste året har jag spelat med ett corp som består av en del svenskar, danskar, britter och amerikaner. Flera har spelat sedan 2003. Vi är väldigt aktiva, även om några av oss har mycket att göra på jobbet, och har en mycket fin gemenskap. Genom vår allians organiseras det roams och andra aktiviteter i stort sett dagligen.

Bara att skicka ett PM om du är intresserad av att få mer information.

Black Rise är skoj, hälsar på där då och då för lite pew pew, att byta marker är rätt bra ibland.

Permalänk
Medlem

Håller just nu till i nullsec med den faction warfare allians jag är med i. Systemet ligger bara två hopp ifrån lowsec (med jumpbridge) och caldari/gallente-warzonen (bland annat black rise som det pratats om här). Vi är med i amarr militia men vi "gästspelar" lite här.

Finns lite allt möjligt att göra och det finns tillgång till CFC's fleets också om det skulle vara av intressen. Egen sov har vi också.

Det är mest småskalig pvp jag håller på med. Antingen själv, eller 2-3 personer eller i fleets om runt 20 personer. Igår var vi ute och roamade i frigatter (en FC som hade en liten "scout-skola".). Fick explodera en scorpion och en ishtar bland annat.

Jag tycker personligen att det är mycket roligare i lowsec och i faction warfare space än i null. Det är mycket enklare att hitta små fighter. Solo-pvp i nullsec... Att sitta i en fleet 100+ fleet, assigna drones och sen rulla tummarna är helt enkelt inget för mig...

Hojta till om någon är sugen på att haka på.

Permalänk

Så vad säger ni om den stora Cap fajten? Störst någonsin!

Permalänk
Medlem

Någon här som har koll på ryktet om Rosen-bridge modulen för supercarriers? vore SJUKT COOLT med wormhole on demand.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Skrivet av ksw:

Någon här som har koll på ryktet om Rosen-bridge modulen för supercarriers? vore SJUKT COOLT med wormhole on demand.

Personligen har jag noll koll på det, har inte ens skills att ratta något över BS storlek, men å andra sidan nästan perfekt allt där under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellwheels:

Så vad säger ni om den stora Cap fajten? Störst någonsin!

Störst vet jag inte, dock den absolut dyraste någonsin på grund av alla Titans.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Någon som har en Websense vänlig länk eller kan skriva lite om den här? Sitter på jobbet

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Störst vet jag inte, dock den absolut dyraste någonsin på grund av alla Titans.

Ok, helt klart felformulerat från mitt håll.

Permalänk
Medlem

Halloj !

Ny på forumet och tänkte att ni kanske har koll.

Jag kör EVE på en fasansfullt gammal MacMini (GMA9400) vilket innebär att jag i princip inte har en aning om hur några av mina rymdbåtar ser ut, men jag tror att den ska få gå till de sälla jaktmarkerna nu vilket har försatt mig i ett litet dilemma.

Jag funderar på å helt enkelt tjacka en ny mini (ja jag vet PC is teh shitz) och min fråga är om det är någon därute som kör EVE på Iris (Intel 5000) och som har nån erfarenhet av hur/om det går att köra 2560x1440 eller om jag får ge upp den iden ?

Min frus laptop kör HD5000 och det snurrar på rätt bra i 1080p så jag tänkte att det även kanske går å köra 1440p ...

Permalänk
Medlem

En polare vill börja med Eve, men han får ett lustigt problem. Han kommer varken åt deras sida, och när han fick hem klienten (vet inte hur han fick de) men då hitta den inte servrarna ordentlgt. Han har öppnat upp portar, avaktiverat brandväggar och dylikt. Sen testade han att köra via en VPN och då fungerade spelet aldeless utmärkt för honom. Vad kan detta bero på?

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!