Samsung kan lansera Galaxy F med metallskal jämsides Galaxy S5

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Guergelmajs:

Har en S3:a och tycker Touchwiz är den snyggaste och skönaste varianten av Android. Att det är cleant får det i mina ögon att se mer seriöst ut än när det är plottrigt och rörigt. Men, smaken är som baken

Edit: OnT, så tycker jag metallskalet ser awesome ut!

Det är klart att du får tycka det. Jag känner mest att Touchwiz inte är något av det du beskriver. Inte seriöst eller clean. Plottrigt och rörigt är det däremot, om man bortser från det estetiska som är väldigt subjektivt. Speciellt S3an har en väldigt rörigt version av Touchwiz, och det fick mig att installera CM efter ungefär en dag som ersättare när min telefon var på lagning i några veckor.

Sen är inte vanilla det bästa det heller, Cyanogenmod gör ett antal förbättringar. Men det är lite längre fram än just Touchwiz som förmodligen ligger sist i utvecklingen på grund av alla "funktioner" Samsung tryckt in, kolla bara på S4an.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Metallskal + tapp-skydd = win

Dock kan jag inte säga att jag köper mobil så ofta, har ägt tre mobiler över ett spann av 10-12 år. Ser inte riktigt poängen i det hela med att uppgradera sig. Själva poängen med en mobiltelefon är att ringa(och texta), allt extra är bara kommersiellt bonus, eller onödigt skit som man också kan kalla det.

Självfallet vill alla ha fina grejer, men vi måste fråga oss själva om vi verkligen behöver dem. Dessutom att spendera +4000KR på en telefon känns rätt onödigt.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag skulle aldrig köpa en telefon från Samsung.
Det är inte bara att deras telefoner är plastiga. Jovisst det kanske dom fixar med den här, men finns ju andra saker som är dåligt med Samsungs telefoner.

(S)AMOLED skärmarna har kassa färger. Färgerna är helt onaturliga och överstarka.
Deras ROM suger. TouchWiz är bajs.
Utvecklare avskyr Samsung för dom bidrar inte med kod, dokumentation eller någonting.

Jag skulle inte köpa något förutom en Nexus enhet.
Möjligen enhet i variant Google Play Edition.

Dom sjystaste telefonerna nu är Nexus 5, LG G2, HTC One, Sony Xperia Z1, Sony Xperia Ultra Z.

Sen ska vi inte prat om kvalitén. S4 verkar inte vara något att hänga i granen. Väldigt många kommer in till oss på jobbet och behöver ett nytt batteri då deras har svällt efter 3 månader, precis lagom till att garantin gått ut. Många som har problem med mjukvaran och behöver göra fabriksåterställning när telefonen är ny för att de inte kan ringa eller s-talk kommer upp hela tiden.
Finns vissa batcher som har problem med att man inte får någon mottagning, alls. :/

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad TouchWiz innebär? Behöver inte gå in på djupet, gärna en enkel förklaring på vad det innebär. Blir nyfiken då jag själv äger en S4 och folk här har spridda åsikter om det.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Android med metall, YEEEEEES!

Skrivet av jOnÄTÄn:

Htc One och xperia z1 har även de metall.

Och även min 3 år gammla desire hd. inte direkt något nytt med android telefon med metallskal. Kan däremot hålla med om att det inte är tillräckligt många!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Htc One och xperia z1 har även de metall.

Inte mycket metall att prata om i Z1 direkt, kanske 10% metall och 90% glas.
HTC One däremot har ju 60-70% metall.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Narcissisten:

Android med metall, YEEEEEES!

Är väl ingen nyhet....eller har du helt missat HTC One?!

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

Och även min 3 år gammla desire hd. inte direkt något nytt med android telefon med metallskal. Kan däremot hålla med om att det inte är tillräckligt många!

Jo visst, men orkade bara ta några få exempel
Men enligt mig är det inte materialet som spelar roll utan hur de används, finns plasttelefoner som känns bra och inte knakar (även om det kanske inte gäller samsung). Sen ska man inte glömma att ex alu blir repigt och kantstött rätt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Fan vad jag blir sugen på ny mobil och just denna också. yeay den verkar va snygg i design och låter bra i texten också. Ska ja verkligen säga adjö åt Galaxy S4:an redan? ja ha ju inte haft den så länge. Ibland hatar jag när nya mobiler kommer så fort tätt in på, men också är de ju rätt skoj.

Typ som med 1 års mellanrum (som ironiskt nog folk gnäller på att det är för sällan när det gäller iPhone, men när Samsung har 1 år emellan är det för ofta, bestäm er)

Permalänk
Skrivet av Sabelskiöld:

Typ som med 1 års mellanrum (som ironiskt nog folk gnäller på att det är för sällan när det gäller iPhone, men när Samsung har 1 år emellan är det för ofta, bestäm er)

Håller med! Om alla bara höll käften! För det är bra som det är nu!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag har använt Iphone i flera år. Men om dessa rykten stämmer så går jag gärna över till android o köper mig en Samsung F.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Htc One och xperia z1 har även de metall.

och även min gamla trotjänare HTC Desire S som ska få hänga med ett tag till.

Permalänk
Avstängd

Grymt ful!

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Inte mycket metall att prata om i Z1 direkt, kanske 10% metall och 90% glas.
HTC One däremot har ju 60-70% metall.

Och insidan max 10%! Haha skämt o sido!
Har faktiskt inte kollat på just dem, vet att iPhone har fin insida också! Om jag inte har fel så är Samsung G s3/s4 rätt bra insida också, lite mera plast precis innan komponenterna

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Det är på tiden att de byter bort plasten. Det känns inte premium med plast. Det är en av anledningarna jag faktiskt valt iPhone senaste åren eftersom jag gillar inte hur plastig Galaxyn har känts.

...iPhone med de där fula/tjocka plast skalen/skydden känns mindre plastiga menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

...iPhone med de där fula/tjocka plast skalen/skydden känns mindre plastiga menar du?

Vad menar du? Mig veterligt är iPhone gjort av stål och glas. Hänger inte med helt

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Kan någon förklara vad TouchWiz innebär? Behöver inte gå in på djupet, gärna en enkel förklaring på vad det innebär. Blir nyfiken då jag själv äger en S4 och folk här har spridda åsikter om det.

Det är Samsungs pålägg, skin eller launcher (kalla det vad du vill) på android, precis som HTC har sense

Permalänk
Medlem
Skrivet av elitjonte:

Det är Samsungs pålägg, skin eller launcher (kalla det vad du vill) på android, precis som HTC har sense

Tack för att du svara, men jag är fortfarande inte helt hundra på vad du menar, känner mig lite borta på den här fronten. Jag är ingen lur-människa

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av apelipell:

Sen ska vi inte prat om kvalitén. S4 verkar inte vara något att hänga i granen. Väldigt många kommer in till oss på jobbet och behöver ett nytt batteri då deras har svällt efter 3 månader, precis lagom till att garantin gått ut. Många som har problem med mjukvaran och behöver göra fabriksåterställning när telefonen är ny för att de inte kan ringa eller s-talk kommer upp hela tiden.
Finns vissa batcher som har problem med att man inte får någon mottagning, alls. :/

3 månader? Samsung har väl 6 månaders garanti på batterier. Dessutom har man 3 års reklamationsrätt även om det är extremt svårt att bevisa ursprungliga fel när det gäller batterier. Just i fallet med S4:an bör det dock gå lättare då upp emot en tredjedel av kunderna har problem. Samsung har t.om. erkänt felet men som vanligt med Samsung här i norden händer det nada.

Skrivet av zipmiX:

Kan någon förklara vad TouchWiz innebär? Behöver inte gå in på djupet, gärna en enkel förklaring på vad det innebär. Blir nyfiken då jag själv äger en S4 och folk här har spridda åsikter om det.

Touchwiz är Android som är modifierad kraftigt av Samsung. Det innebär flera funktioner, ändrat utseende (både hemskärmen och i resten av systemet) och en j*vla massa bloat. Man kan t.ex. byta launcher och få ett annat utseende men man blir inte av med TW på det viset.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Kan någon förklara vad TouchWiz innebär? Behöver inte gå in på djupet, gärna en enkel förklaring på vad det innebär. Blir nyfiken då jag själv äger en S4 och folk här har spridda åsikter om det.

Samsungs reskinnade version av android

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

...iPhone med de där fula/tjocka plast skalen/skydden känns mindre plastiga menar du?

Faktiskt så ja, de känns mindre plastiga och är ett robustare bygge

Skrivet av Forsgren:

Vad menar du? Mig veterligt är iPhone gjort av stål och glas. Hänger inte med helt

iPhone 3G/3GS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av apelipell:

Sen ska vi inte prat om kvalitén. S4 verkar inte vara något att hänga i granen. Väldigt många kommer in till oss på jobbet och behöver ett nytt batteri då deras har svällt efter 3 månader, precis lagom till att garantin gått ut. Många som har problem med mjukvaran och behöver göra fabriksåterställning när telefonen är ny för att de inte kan ringa eller s-talk kommer upp hela tiden.
Finns vissa batcher som har problem med att man inte får någon mottagning, alls. :/

Jag har också hört om att många haft problem med att batteriet sväller upp.

Skrivet av zipmiX:

Kan någon förklara vad TouchWiz innebär? Behöver inte gå in på djupet, gärna en enkel förklaring på vad det innebär. Blir nyfiken då jag själv äger en S4 och folk här har spridda åsikter om det.

TouchWiz är Samsungs gränssnitt.
Google gör Android, sen gör tillverkarna sina egna ändringar.
Samsung har TouchWiz.
HTC har Sense.
Motorola har MotoBlur.
Sony har Xperia.
Huawei har Emotion UI.
Oppo har ColorOS.
Xiaomi are MIUI.

Vanilla Android, det vanliga från Google är typ bäst. När tillverkarna ändrar för att differentiera sig och skapa branding så brukar dom bara bajsa ner det och göra det sämst. Dock ska tydligen ColorOS från Oppo inte vara så illa.
Dock sk

Permalänk
Medlem

Tack till alla som förklarat TouchWiz och andra.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Äntligen högre upplösning!! 1080 var på tok för pixligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Samsung? Aldrig igen.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av corben2:

Äntligen högre upplösning!! 1080 var på tok för pixligt.

Skickades från m.sweclockers.com

LOL, det var det dummaste jag har hört

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Äntligen högre upplösning!! 1080 var på tok för pixligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det får mig att skämmas när jag tittar på min full hd tv

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

LOL, det var det dummaste jag har hört

Ironi eller sarkasm?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Faktiskt så ja, de känns mindre plastiga och är ett robustare bygge

iPhone 3G/3GS

Om man tänker på de telefonerna får man ju komma tillbaka till nutid. Det är fyra och fem år sedan de släpptes. Men aja. Han får väl leva i stenåldern när inte ens samsung hade en fungerande telefon!

Permalänk
Skrivet av corben2:

Äntligen högre upplösning!! 1080 var på tok för pixligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha. Har du hökögon ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).