Aerocool börjar sälja gummiklädda fläktar i serien Dead Silence

Permalänk
Melding Plague

Aerocool börjar sälja gummiklädda fläktar i serien Dead Silence

Gummiblad och ljuddämpare sägs göra serien Aerocool Dead Silence till några av de mest effektiva fläktarna på marknaden. I januari hittar nykomlingarna till svenska återförsäljare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen en värdig utmanare till noctua!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSkiingUnicorn:

Äntligen en värdig utmanare till noctua!

BeQuiet!?

Permalänk
Medlem

Fan vilka snygga fläktar!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk

Har svårt att se att gummibeklädda fläktblad ska ha en positiv aerodynamisk effekt, det låter mer som ett billigt försäljningsknep i och med att man introducerar något "nytt". Fler fläktar är alltid välkommet, så vi får väl se när de väl är här.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Om inte annat så lär det väll göra mindre ont om man råkar sätta fingret i den, då det är gummi istället för plast

P.S Ta bort lysdioderna så är de intressant.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

"Dead Silence"... vilket jävla muppigt namn hahaha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Synd att de förstör allting med att trycka dit lysdioder, fy fan.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

15,8 dBA och 54,8 CFM är bra specs ju.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheSkiingUnicorn:

Äntligen en värdig utmanare till noctua!

Ärligt talat så var det ett bra tag sedan Noctua var ensamma nr1 på marknaden.
Visst gör de bra och tyst fläktar men herre gud... varför i helvete kan de inte ha lite fler färgalternativ. Den den där avföringsbruna färgen skär sig med allt man stoppar in i burken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Ärligt talat så var det ett bra tag sedan Noctua var ensamma nr1 på marknaden.
Visst gör de bra och tyst fläktar men herre gud... varför i helvete kan de inte ha lite fler färgalternativ. Den den där avföringsbruna färgen skär sig med allt man stoppar in i burken.

Ja, jag fattar inte. Detta är den enda anledningen till att jag inte köpt några noctua fläktar. Fula som stryk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSkiingUnicorn:

Äntligen en värdig utmanare till noctua!

Skämtar du? Mina Noctua dyrfläktar är SKIT jämfört med mina GentleTyphoon 1450s.
Lever och, blåser dåligt, inget tryck, enda som var bra var att man fick mycket tillbehör och kabelstumpar.

Fula är dom också, ångrar att jag inte köpte två GT till Tbh.

Permalänk
Medlem

Gummibeklädda blad? Fasen så bra, nu fastnar dammet ÄNNU lättare!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Får se hur bra fläktarna är. Det är lätt att skryta om bra teoretiska siffror.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Ja, jag fattar inte. Detta är den enda anledningen till att jag inte köpt några noctua fläktar. Fula som stryk.

Haha höll med i början med vet inte varför (Kan vara för vissa alternativ som detta är VÄLDIGT flashiga) men dom börjar bli lite halv snygga nu tycker jag.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Har svårt att se att gummibeklädda fläktblad ska ha en positiv aerodynamisk effekt, det låter mer som ett billigt försäljningsknep i och med att man introducerar något "nytt". Fler fläktar är alltid välkommet, så vi får väl se när de väl är här.

Gummit är till för att skapa mindre ljud, inte bättre aerodynamik. Det som styr aerodynamiken är formen på bladen samt RPM.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Äntligen något märke som vågar ta steget! Snygga och bra fläktar! De följer inte det tragiska mönstret som:

Cougar: Tysta, Flyttar massor av luft, ENDAST I ORANGE!
Typhoon: "Tysta", Flyttar massor av luft, ENDAST I GRÅTT!
Noctua: Tysta, "Flyttar massor av luft", ENDAST EN CAFFE-FÄRG SOM INGET TEMA I VÄRLDEN HAR!

Nu kommer dock några som fattat! De röda är mina

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Gummit är till för att skapa mindre ljud, inte bättre aerodynamik. Det som styr aerodynamiken är formen på bladen samt RPM.

Nja, RPM har inget med aeodunamik o göra, dock kan gummit göra skillnad iom att det blir en annan yta.

Permalänk
Medlem

På pappret bra, verkligheten kommer avgöra hur bra de faktiskt är. Om inte något kommer Gummit på bladen göra rotorn tyngre, vad det innebär för motorljudet, luftflöder etc ska bli intressant att se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mums!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hur blir det om man har fläktar klädd i papper.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

snygga var dom iallafall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Ser klart nice ut
Byter dock inte ut mina Noctua fläktar i första taget. Som för övrigt är bland de snyggare fläktarna enligt mitt tycke.
Men smaken är väl som baken...

Visa signatur

__________________________
Intel Core i7 8700k@5.0 Ghz Watercooled| Gigabyte Aorus Z370 Gaming 7 | Sennheiser GSX 1200 Pro | 1xSamsung 960Pro 512GB, 1xSamsung 950Pro 512GB, 2xWD Blue 1TB SSD | Corsair Dominator Platinum 16GB@3600 MHz | EVGA 1080TI FTW ELITE |

Permalänk
Medlem

Ingen hit hos mig, ser ut som billiga bling bling fläktar.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se ett gediget fläkttest av Sweclockers snart...

Permalänk
Medlem

Så härliga ut, är lite misstänksam mot bladens stabilitet dock.. Kommer dem inte flexa för vindtrycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Enligt deras hemsida finns den svarta fläkten utan LED's

Visa signatur

CPU I-7 3930K | MB Asus Rampage IV Extreme | GPU 2x Powercolor OC 280x | Minne Corsair Vengeance DDR3 1600 (32GB) | Skärm X-Star DP2710 "Glossy" | Chassi Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Skulle gärna se ett gediget fläkttest av Sweclockers snart...

Tror inte dom ens har hälften av utrustningen som krävs för att göra ett ordentligt test av fläktar.
Att sätta dit ett par fläktar på en kylare i öppen rigg är inte direkt jätte intressant..

Permalänk
Slipsmannen
Skrivet av Mimematis:

Tror inte dom ens har hälften av utrustningen som krävs för att göra ett ordentligt test av fläktar.
Att sätta dit ett par fläktar på en kylare i öppen rigg är inte direkt jätte intressant..

Bor du under en sten?
Det skulle nog förvåna dig hur mycket testutrustningsgodis grabbarna har på kontoret.

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -