Grafikkort relativt dåligt ? XFX Radeon HD 7850 2GB GDDR5

Permalänk

Grafikkort relativt dåligt ? XFX Radeon HD 7850 2GB GDDR5

http://www.komplett.se/xfx-radeon-hd-7850-2gb-gddr5/756496 detta grafikkortet har jag 2 st utav. Kör crossfire , Hela datorn jag har är denna : http://www.komplett.se/pc-i-delar-amd-fx-8320/742451 bara att de har bytt ut grafikkorten nu fast jag har radeon 7850 x2. OCh det känns inte som jag får ut den prestandan jag vill ha redigt , Så nu har jag googlat lite osv men verkar inte som mitt grafikkort är jätte populärt och jag hittar inte jätte mycket info om det. Så jag vill ha era åsikter nu ! ÄR mitt grafikkort halv bra ? Jag vet inte redigt vad jag ska kolla på för att se det , Och hur mycket hjälper det med crossfire ? Jag klarar ju spela de mesta spelen men det är låg fps på en del spel när man maxxar dem. Kolla igenom spec på mitt graffekort och säg vad ni tycker snälla !

Permalänk

Hur bra är denna datorn egentligen ?

http://www.komplett.se/pc-i-delar-amd-fx-8320/742451 Hur bra är denna datorn egentligen ? Den klarar ju dem flesta spel men det verkar som att något saknas i den , Nya grafikkort eller något. Jag har 2 st http://www.komplett.se/xfx-radeon-hd-7850-2gb-gddr5/756496 kör crossfire . Sen är det dem andra delarna i länken jag har. Är det en någorlunda bra dator ? Hur bra är min cpu undrar jag okså ? en 8 kärning på 3.5 ghz så den måste väll vara bra ? Känns bara som att någonting saknas när jag spelar. Ett bättre grafikkort eller något

Permalänk
Medlem

Dina grafikkort är ju inga att hänga i granen direkt

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av helgehorse:

http://www.komplett.se/xfx-radeon-hd-7850-2gb-gddr5/756496 detta grafikkortet har jag 2 st utav. Kör crossfire , Hela datorn jag har är denna : http://www.komplett.se/pc-i-delar-amd-fx-8320/742451 bara att de har bytt ut grafikkorten nu fast jag har radeon 7850 x2. OCh det känns inte som jag får ut den prestandan jag vill ha redigt , Så nu har jag googlat lite osv men verkar inte som mitt grafikkort är jätte populärt och jag hittar inte jätte mycket info om det. Så jag vill ha era åsikter nu ! ÄR mitt grafikkort halv bra ? Jag vet inte redigt vad jag ska kolla på för att se det , Och hur mycket hjälper det med crossfire ? Jag klarar ju spela de mesta spelen men det är låg fps på en del spel när man maxxar dem. Kolla igenom spec på mitt graffekort och säg vad ni tycker snälla !

7850 är ju inga monsterkort direkt men ska prestera helt ok. Vilka spel menar du och hör hög fps har du? Har du kollat temperaturer så inte nåt thottlar?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av helgehorse:

http://www.komplett.se/pc-i-delar-amd-fx-8320/742451 Hur bra är denna datorn egentligen ? Den klarar ju dem flesta spel men det verkar som att något saknas i den , Nya grafikkort eller något. Jag har 2 st http://www.komplett.se/xfx-radeon-hd-7850-2gb-gddr5/756496 kör crossfire . Sen är det dem andra delarna i länken jag har. Är det en någorlunda bra dator ? Hur bra är min cpu undrar jag okså ? en 8 kärning på 3.5 ghz så den måste väll vara bra ? Känns bara som att någonting saknas när jag spelar. Ett bättre grafikkort eller något

Fx-8320 är en helt duglig processor, grafikkorten är väl inget att "hänga" i granen om man är ute efter det bästa. Dubbal 7850 klarar ju en hel del ändå
En annan cpu-kylare o klocka cpu'n till 4.0Ghz så funkar det utan problem till alla spelen (mest för att kylaren låter skit orginal)

Det osm är lite så, är ju moderkort och nättagg om man ska överklocka mycket osv. Men du kan ju lätt spela BF4 osv, inte på max men runt medel-high

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Kör 3DMark eller 3DMark 11 och posta en länk till dina resultat. Det finns både spel där två 7850 ska räcka till för max settings och så finns det spel där det inte räcker till. Vilka spel gäller det? Vissa spel är väldigt CPU-tunga och begränsas av processorn. Crysis 3 är otroligt tungt att maxa.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Dina grafikkort är ju inga att hänga i granen direkt

det är dom väl visst? helt ok för en vanlig speldator.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Testpilot

Inget fel på den där datorn. Visst, du kommer inte lira BF4/Crysis 3 på Ultra/Extreme, men medium-high settings borde flyta perfekt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Skulle vilja säga att det är en riktigt bra dator för pengarna. I övrigt är den ju väldigt snabb. Alla lägger inte 15 000 per år på datorn

Permalänk
Skrivet av helgehorse:

http://www.komplett.se/pc-i-delar-amd-fx-8320/742451 Hur bra är denna datorn egentligen ? Den klarar ju dem flesta spel men det verkar som att något saknas i den , Nya grafikkort eller något. Jag har 2 st http://www.komplett.se/xfx-radeon-hd-7850-2gb-gddr5/756496 kör crossfire . Sen är det dem andra delarna i länken jag har. Är det en någorlunda bra dator ? Hur bra är min cpu undrar jag okså ? en 8 kärning på 3.5 ghz så den måste väll vara bra ? Känns bara som att någonting saknas när jag spelar. Ett bättre grafikkort eller något

Datorn är inte dålig men...

Klocka skiten ur grejjerna FFS! Framförallt CPUn så får du en boost.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Skrivet av Kent:

7850 är ju inga monsterkort direkt men ska prestera helt ok. Vilka spel menar du och hör hög fps har du? Har du kollat temperaturer så inte nåt thottlar?

Skrivet av fantomsmurfen:

Kör 3DMark eller 3DMark 11 och posta en länk till dina resultat. Det finns både spel där två 7850 ska räcka till för max settings och så finns det spel där det inte räcker till. Vilka spel gäller det? Vissa spel är väldigt CPU-tunga och begränsas av processorn. Crysis 3 är otroligt tungt att maxa.

Vad menar du med thottlar ? Just nu spelar jag Counter strike global offensive tex , och det spelet maxxar jag inte. World of warcraft maxxar jag nästan men inte till 100 % . Dota2 maxxar jag oxå nästan , får sänka pytte lite för att hålla mig på 60 fps average.

Här är en 3dmark http://www.3dmark.com/3dm/1644402 jag gjorde när jag hade köpt datorn. Men den ser väll bra ut , inget fel på den skulle jag tro. Men min 8 kärniga Cpu , är inte den tillräckligt stark för att maxxa nästan alla spel ? ( har inte en aning) Känns bara som min cpu ska vara stark. så tror grafikkorten är relativt dåliga

Permalänk
Skrivet av bondenpaavo:

Datorn är inte dålig men...

Klocka skiten ur grejjerna FFS! Framförallt CPUn så får du en boost.

Klockade upp min cpu till 4000 mhz i catalyst control center (CCC) Men då laggade det mer för mig bara haha , Grafikkorten har jag "klockat" upp tror jag ? Jag har ändrat gpu klocka / minnesklocka på grafikkorten med rätt så mycket och det funkar bra än så länge. Men cpu:n verkade inte som den ville , Men hur mycket det jag gjorde på grafikkorten gör vet jag inte , Får väll vänta och se ^^

Permalänk
Medlem

Helt ok resultat i 3DMark för din setup. Men får du lika bra resultat fortfarande?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av helgehorse:

Klockade upp min cpu till 4000 mhz i catalyst control center (CCC) Men då laggade det mer för mig bara haha , Grafikkorten har jag "klockat" upp tror jag ? Jag har ändrat gpu klocka / minnesklocka på grafikkorten med rätt så mycket och det funkar bra än så länge. Men cpu:n verkade inte som den ville , Men hur mycket det jag gjorde på grafikkorten gör vet jag inte , Får väll vänta och se ^^

CPU klockas i BIOS.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

CPU klockas i BIOS.

Okej okej , Men vad är det jag gör i catalyst då ? För jag kan ju ändra CPu hastighet där ifrån 3500 mhz till 4000mhz . 3.5 ghz till 4ghz altså , eller ?

Permalänk
Medlem

Du ska inte klocka processorn om du inte har en ordentlig kylare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

När du fick datorn så hade du ett helt normalt resultat i 3DMark. Vad har du för resultat i 3DMark nu?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Du ska inte klocka processorn om du inte har en ordentlig kylare.

Original kylare brukar funka utmärkt för cpu överklocking vad jag har läst om. En del går ju inte men en del går. Man får prova själv. Jag har en noctua kylare för 800 kr till min cpu och den kylaren skulle vara bra så jag köpte den och ersatte original.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

När du fick datorn så hade du ett helt normalt resultat i 3DMark. Vad har du för resultat i 3DMark nu?

Ska köra 3d mark test senare ( halv 9 ungefär) och se vad jag får. Postar det även om det blir någon skillnad från mitt första.

Permalänk
Medlem

Det är helt omöjligt att din kompis kan ligga på 40-50 C med en överklockad Intelprocessor med stockkylare vid full belastning. Kör 3DMark och posta en länk till ditt resultat så vi kan se om det fortfarande är normalt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är helt omöjligt att din kompis kan ligga på 40-50 C med en överklockad Intelprocessor med stockkylare vid full belastning. Kör 3DMark och posta en länk till ditt resultat så vi kan se om det fortfarande är normalt.

Han har visat själv , Han från skillnad till mig vet hur man överklockade och det funkade för honom. Körde bf3 och den gick 50 grader max ungefär. Jag vet inte ens vad normal temperatur är redigt , men över 60 får inte en cpu gå va ? Yepp postar 3d mark vid 9 tiden. Ska göra ett ärende då så sätter på testet medans jar är afk.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

CPU klockas i BIOS.

Väntar fortfarande på svar , Vad är det jag gör om jag ändrar från 3.5 ghz till 4.0 ghz i Catalyst control center med min cpu ? Är det inte överklocking ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgehorse:

Väntar fortfarande på svar , Vad är det jag gör om jag ändrar från 3.5 ghz till 4.0 ghz i Catalyst control center med min cpu ? Är det inte överklocking ?

Överklockning för CPU ska man alltid göra i BIOS.

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av Rigor:

Överklockning för CPU ska man alltid göra i BIOS.

trollar du med mig nu eller <.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigor:

Överklockning för CPU ska man alltid göra i BIOS.

Eller intels egna program, "vad det nu heter". Jag hade det innan jag formatera om datorn, och det var till för att överklocka processorn och styra fläkten osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgehorse:

Väntar fortfarande på svar , Vad är det jag gör om jag ändrar från 3.5 ghz till 4.0 ghz i Catalyst control center med min cpu ? Är det inte överklocking ?

jag brukar hålla mig under 85 grader när jag överklockade min gamla processor. Ingen aning vad du håller på med i catalyst. Sen så brukar man inte rekommendera stockkylare när man överklockar.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgehorse:

Han har visat själv , Han från skillnad till mig vet hur man överklockade och det funkade för honom. Körde bf3 och den gick 50 grader max ungefär. Jag vet inte ens vad normal temperatur är redigt , men över 60 får inte en cpu gå va ? Yepp postar 3d mark vid 9 tiden. Ska göra ett ärende då så sätter på testet medans jar är afk.

Fysikens lagar fungerar inte på det viset. Det är inte möjligt att en viss kylare räcker till för att överklocka för en viss person medan en likadan kylare inte alls räcker till för att överklocka för någon annan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är helt omöjligt att din kompis kan ligga på 40-50 C med en överklockad Intelprocessor med stockkylare vid full belastning. Kör 3DMark och posta en länk till ditt resultat så vi kan se om det fortfarande är normalt.

Inte helt sant alls http://www.sweclockers.com/recension/18014-noctua-nh-u14s/4#p... intels kylare är till och med sämre än amd´s.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är helt omöjligt att din kompis kan ligga på 40-50 C med en överklockad Intelprocessor med stockkylare vid full belastning. Kör 3DMark och posta en länk till ditt resultat så vi kan se om det fortfarande är normalt.

Skrivet av fantomsmurfen:

När du fick datorn så hade du ett helt normalt resultat i 3DMark. Vad har du för resultat i 3DMark nu?

Skrivet av Broken-arrow:

Inte helt sant alls http://www.sweclockers.com/recension/18014-noctua-nh-u14s/4#p... intels kylare är till och med sämre än amd´s.

http://www.3dmark.com/3dm/2109193 här är min nya 3dmark jag körde. Och detta är den gammla : http://www.3dmark.com/3dm/1644402

Så på den nya har jag lite bättre resultat än första. Kan det bero på att jag har överklockat min cpu och gpu-klocka + minnesclocka i catalyst ? Normalt hade jag 860 mhz gpu-klocka och 1200 minnesklocka , Dessa har jag höjt till : 1005 mhz gpu-klocka och 1450 minnesklocka. Så har höjt en del men det funkar fin fint ! Så antagligen ökade det mitt resultat i 3dmark okså ?

Ja ni ser ju i detaljerna på 3dmark sidan hur mycket jag ökat core clock och memory bus clock

Permalänk
Skrivet av helgehorse:

http://www.3dmark.com/3dm/2109193 här är min nya 3dmark jag körde. Och detta är den gammla : http://www.3dmark.com/3dm/1644402

Så på den nya har jag lite bättre resultat än första. Kan det bero på att jag har överklockat min cpu och gpu-klocka + minnesclocka i catalyst ? Normalt hade jag 860 mhz gpu-klocka och 1200 minnesklocka , Dessa har jag höjt till : 1005 mhz gpu-klocka och 1450 minnesklocka. Så har höjt en del men det funkar fin fint ! Så antagligen ökade det mitt resultat i 3dmark okså ?

Ja ni ser ju i detaljerna på 3dmark sidan hur mycket jag ökat core clock och memory bus clock

Ja det beror på det. tror du flippat på ccc något som heter energisparläge, när det gäller cpu:n. Tror inte du kan klocka cpu i ccc.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar