The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag och några kompisar har börjat spela en hel del, riktigt roligt att köra flera. Investigation quests är bland det roligaste som finns ibland!

Kör som Illuminati på Arcadia.

Vissa Investigation är rakt av superkrångliga Stött på sådana som kräver mattekunskaper, IT kunskaper, historiekunskaper och en med deciphering

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vissa Investigation är rakt av superkrångliga Stött på sådana som kräver mattekunskaper, IT kunskaper, historiekunskaper och en med deciphering

Ja verkligen, ibland är det tur att man är flera

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ja verkligen, ibland är det tur att man är flera

Jo Fast det beror på vad det är för folk. Tjejen jag spelade med ville ha mitt svar när jag löste något hon inte kunde men berättade inte hur hon löst något jag inte kunde

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Äntligen är Issue #7 vara på G!!!
http://www.thesecretworld.com/news/game_director_letter_june_...

1-års firandet av TSW startar med ett event den 3:e juli och sedan kommer Issue 7: A Dream to Kill den 8:e juli

Issue 7: A Dream to Kill
Snowmobile chases, flamethrowers, werewolves and more – ‘Issue #7: A Dream to Kill’ takes the MMO experience in a direction that are sure to catch fans of the genre by surprise!

The Secret World - Issue #7 Teaser

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Är det bra liv i spelet fortfarande? Har en karaktär på Cerberus, ska nog starta upp en ny också, men funderar där på om man ska välja Cerberus eller någon annan server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korize-:

Är det bra liv i spelet fortfarande? Har en karaktär på Cerberus, ska nog starta upp en ny också, men funderar där på om man ska välja Cerberus eller någon annan server.

Det finns helt klart massor av spelare, om jag inte sett det tidigare så har jag sett i lagg-festen (Upp till 200 pers som piskar på en stackars world boss) nu under 1års jubileet.

Jag tror Cerberus är en lika bra server som någon annan. Visst uppfattar man inte att det är så många spelare som det är pga instanser och så men de spelare som finns är ofta mogna och trevliga.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korize-:

Är det bra liv i spelet fortfarande? Har en karaktär på Cerberus, ska nog starta upp en ny också, men funderar där på om man ska välja Cerberus eller någon annan server.

Det finns bara en server i TSW. Så det spelar ingen roll vilken dimension du väljer. Dimension och server är inte samma sak då alla spelar tillsammans.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa det, verkar rätt unikt. Men kan jag köpa typ en digital version någonstans orkar inte sitta och vänta på att spelet ska komma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meatsack:

Funderar på att köpa det, verkar rätt unikt. Men kan jag köpa typ en digital version någonstans orkar inte sitta och vänta på att spelet ska komma

Steam
http://store.steampowered.com/agecheck/app/215280/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hann köra början av "A dream to kill" igår.

Questet börjar hos tjejen som står precis när man kommer in i BF (om man köpt Issue 7).
Questet och ett sidequest tar en genom hela BF och sedan in i SF.

Hitintills har jag sprungit runt i nästa hela SF och undersökt saker och ting (inga spoilers), jag stannade när jag kom till byn i SF.

I byn i SF finns det 4 st. sidequest (Daily enl. Joel) som jag gjorde. Dessa ges av en Envoy of Ca' d'Oro? Där kan man även köpa epic neck/signet med samma valuta som man köpte head för i 1.6 (så har man coins kvar så är det bara bra).

Sidequesten var inte så svåra, förutom ett som var lite utmanande om man är Melee med lite sämre gear (QL9/10 blå med Epic head) som mig, man ska piska på en leech med över 40k HP och Massiv Blood samt bomb AoE. Det gick efter några försök dock.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Japp, gillade bond temat på issue 7

Självklart såg man ju också till att inkludera nya eldkastaren i arsenalen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet eftersom jag behöver slå ihjäl lite tid nu när man är singel och det regnar ute. Men deras patchservrar är ju under all kritik. Spelet hem från steam gick som en raket på runt 11-13MB/s. Men sen när man kommer till Funcoms servrar så kommer jag upp i 50KB/s - 500KB/s. Och patchen är ju över 1GB. Hur är spelservrarna?

Permalänk
Medlem

Välkommen till The Secret World

Jo, patchservarna har ofta inte bråttom men det jobbigaste är ju första patchningen sedan är det rätt OK när nya "Issue"/patchar kommer då de är mindre...

Servarna har bra upptid, det enda som kan irritera oss nordbor mfl är att serverna står i USA så ping kan vara lite si och så.

Ha det riktigt kul i Kingsmouth !

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Köpte precis spelet eftersom jag behöver slå ihjäl lite tid nu när man är singel och det regnar ute. Men deras patchservrar är ju under all kritik. Spelet hem från steam gick som en raket på runt 11-13MB/s. Men sen när man kommer till Funcoms servrar så kommer jag upp i 50KB/s - 500KB/s. Och patchen är ju över 1GB. Hur är spelservrarna?

Jag installerade om det igår då jag ville leka lite (körde det förra sommaren) och som du säger patchades det runt 50-200kbit/s. Efter två timmar startade jag om skiten och då hoppade det plötsligt över till ca 3mbit/s vilket är bättre. Testa att starta om, hjälpte för mig.

Lär dock avinstallera det snart, lockar inte på samma sätt som tidigare. Och så kommer ju FFXIV:ARR snart

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Undvik nya Geforce drivrutinerna (327.23) som verkar strulat för en hel del folk, men inte alla....

Annars är det dags att logga in och donera "Pure Metal" till "The Wispering Tide"-eventets första steg.
Uppenbarligen ska detta event pågå ända tills vi får access till Tokyo.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Första fasen avklarad!!!
http://www.thesecretworld.com/news/the_whispering_tide

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Har varit intresserad av detta ett tag, undrar om det finns någon slags av trial eller buddy-invite ? Försökte googla utan resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippzor:

Har varit intresserad av detta ett tag, undrar om det finns någon slags av trial eller buddy-invite ? Försökte googla utan resultat.

Buddy trials finns, du har meddelande från mig.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Sneak Peak av Issue 8
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/404/feature/7829/A-Sn...

Joel pratar lite om Scenarios and Augments samt Halloween eventet!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Hej, jag och frugan är på lite jakt av ett nytt spel vi kan spela ihop.
Vi båda är erfarna MMO-spelare och har spelat det mesta ihop. Dock ser detta intressant ut och bilden jag har fått av lite videos etc.. att det är mindre "gå dit och döda 300 sånna-quest" och istället lite mer "pussel"-quest typ Resident evil?
Har även fått en uppfattning att det är lite mer RPG än ett "vanligt" MMO, stämmer det?
Och det viktigaste av allt, fungerar COOP bra under questande och så?
Har även läst tidiga recensioner(vid release antar jag de är skrivna) att det varit lite problem med spelet, är sånt patchat nu?

Vi är absolut inte ute efter ett nytt WoW och döda X antal dagar playtime i utan kanske en 50-60h tillsammans iaf.
Och låt oss säga att jag köper det, finns det något slags invitesystem så hon kan köra lite trial på det?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag tror TSW kan vara ett bra spel för din och frugan, jag har träffat en hel del tjejer (och par) som kör TSW online. Visst går många quest ut på att döda några/någon men ofta har de en handling runt det och det finns kill quest där man måste klura lite på oxå. Sedan har man pusselquesten som är riktigt J**LA svåra (för mig ivarje fall) :), förutom detta så finns sabotagequest där man snarare ska undvilka att döda.
I Issue 5-7 har man dessutom infört lite längre questserier med bra handling och där man träffar riktigt coola karaktärer.

COOP vid questanda fungerar riktigt bra, jag försöker ofta samarbeta med folk jag träffar. Den enda nackdelen som är att i framför allt tidiga zonerna så finns det en hel del korta solo instancer men man överlever det.

Det som jag gillar med TSW är att man kan uppskatta det hela vägen, det är inte som WoW där allt bara är en stress för att nå endgame utan queststing och storyquesten är en stor del av upplevelsen.

Jag tror det finns (eller åtminstonde fanns) ett erbjudandan på Steam forfarande/nyligen som hette Massively Edition och innehöll Issue 5-7 (DLC) eller så. Jag kan inte kolla på jobbet tyvärr men kolla om det finns kvar. Annars brukar det finnas erbjudanden lite till och från på TSW. Det finns ett Trial som tyvärr bara är 3 dagar.

Spelet fungerar bra nu, visst finns det lite buggar och Funcom kan ibland införa nya buggar i nya patchar men på det stora hela så är de inga problem.

Idag? släpps Issue 8 (kostar förutom ett scenario på N svårigetsgrad) som innehåller Venedig och en ny typ av utmaning som kallas scenarion som skalar från 1-5 personer och i Svårighetsgrad samt en augments som är någon sorts form av passiva buff till skills.

Halloween eventet pågår i några dagar till och det har varit i toppklass med förra årets Cat God questserie samt en ny questserie med 10 st. "spökhistorier" som man kan läsa och spela ett quest runt.

Communityn är för övrigt riktigt bra (väldigt få röträgg), folk ställer upp och hjälper till och anordnar chat-kanaler/uppstyrning vid events.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Tackar för ett utförligt bra svar!
Får nog bli ett köp, ser/låter spännande ut.

Permalänk
Skrivet av Barra85:

Hej, jag och frugan är på lite jakt av ett nytt spel vi kan spela ihop.

En alldeles utmärkt sammanfattning av Spda242.

Precis som han beskriver ovan, finns det många quests som är en rejäl utmaning. Funcom har utformat dessa quests för att man skall använda nätet till sin hjälp, och med det menar jag inte att man skall leta upp spoilers på gaming sajter (vilka totalt förstör en av de starkaste sidorna med spelet), utan att man skall använda internet i sitt detektivarbete för att finna rätt svar på var och en av frågorna.

Vilket om jag skall vara helt uppriktig, lärde mig en hel del historia som jag inte kände till sedan tidigare.

Bortsett från starka berättelser och kul quest lines, så erbjuder TSW också en unik och charmerande farlig miljö. Önskar både dig och din fru mycket nöje i spelet.

Permalänk
Medlem

ISSUE #8: THE VENETIAN AGENDA IS LIVE!

Idag han man nästan inte med middagen, direkt in till datorn och patch Issue 8!

Naturligtvis bjuder Joel och Co på en Preview video

Spelade samtliga 3 scenarion på både Normal och Elite Solo och blev råägd när jag testade Nightmare...min Scrubgear dög inte lång där.
Jag var riktigt sliten efter 2*3 scenarion, man är på spänn hela tiden springer runt som en guttaperkaboll.
Jag fick lite blandade resultat så det finns mycket att förbättra så man kan nå guld/plantina.
Ska bli riktigt kul att tema upp i Duo och Grupp för dessa nu när man har lite koll på dem.

Det droppade dessutom lite Augments så jag fixade mitt första som gav mig +30AP på första nivån, inte mycket att hänga i julgranen men nu kan jag äntligen få nya SP/AP igen, har varit tråkiga att ha de maxade.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Kan väl säga att det blev ett köp igår(både till mig och frugan). Hann inte riktigt spela mer än en timme typ men ser lovande ut(och frugan verkar gilla det med). Så tackar för svar ovan som ledde till köp!

Kommer säkert komma med lite frågor i denna tråd under resans gång, brukar ju dyka upp ett gäng när man startar ett nytt MMO.

Permalänk
Medlem

Alright, första frågan:
Händer ju att man slåss mot en grupp fiender ganska ofta, kan man på något sätt fixa med UI:t så att man ser alla fienders liv samt en liten röd cirkel på backen på de som man slåss med. Som det är nu ser jag bara på mitt target?

Annars efter ca 10h av lir så gillar vi det skarpt. Som ni nämnde ovan så är ju vissa quest sjukt svåra att klura ut utan att fuska med guide vilket passar oss perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Alright, första frågan:
Händer ju att man slåss mot en grupp fiender ganska ofta, kan man på något sätt fixa med UI:t så att man ser alla fienders liv samt en liten röd cirkel på backen på de som man slåss med. Som det är nu ser jag bara på mitt target?

Bra fråga, jag har inte tänkt på det. Ska se om jag hinner kolla på det ikväll.

Jag är lite slapp så brukar inte hålla koll på de som tål med....I de flesta vanliga fall så kör jag en Melee AoE builder (T.ex. Escalation) och sedan har jag Single target consumers för att plocka av fienderna en efter en, oftast tar jag target på den största så får de andra dö under tiden av AoE:n.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Just köpt spelet.
Vilken server spelar ni på?
Samt vilken fraction?

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat spela igen (rerollade) och skulle gärna komma i kontakt med lite aktiva svenska spelare. Kan ni inte skriva era nick så man kan friendlista er?

Eller adda mig: Everlynne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Alright, första frågan:
Händer ju att man slåss mot en grupp fiender ganska ofta, kan man på något sätt fixa med UI:t så att man ser alla fienders liv samt en liten röd cirkel på backen på de som man slåss med. Som det är nu ser jag bara på mitt target?

Annars efter ca 10h av lir så gillar vi det skarpt. Som ni nämnde ovan så är ju vissa quest sjukt svåra att klura ut utan att fuska med guide vilket passar oss perfekt!

Detta visade sig vara en bra fråga, hittade äntligen ev. ett svar. Det finns ett AddOn som heter Nametag Overload som kanske kan hjälpa dig. Har inte testat det dock. http://www.curse.com/tsw-mods/tsw/nametag-overload#t1:screens...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns