Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Blir bara mer och mer irriterad på den här förbannade boxen!
Det går inte att slå på Wi-Fi på boxen längre, det står bara Turning Wi-Fi on...
Sedan händer inger mer, det kommer inte upp några Wi-Fi nät att välja emellan?

Från början när jag fick boxen så fungerade Wi-Fi utan några problem.
Jag fick för mig att testa justXBMC "new firmware for x7 som Trhuster rekommenderade på en sida.
Med den firmwaren så funkar Wi-Fi. Dock så försvinner de 11 extra kanalerna som finns med på TV4 Play Premium av någon anledning.
TV4 Play Supporten förklarade att de extra kanalerna inte fungerar med alla androidversioner.
Någon som har någon bra förklaring på detta, kanske till och med en lösning?

Jag har nu testat: X7 mini pre-007 firmware, The new 008 firmware for our mini's och NEO X7mini Original FW Release (0912) med samma resultat, Wi-Fi går inte att slå på
Snälla någon hjälp mig!

Fler med samma problem: http://minixforums.com/threads/problem-with-wifi-and-bluetoot...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att min X7:a är lit ryckig när jag spelar upp film, helt oavsett om det är XBMC eller Plex (som jag använder mest). Löser det sig med Finless 1.6 ROM (link)? tänkte ni som haft dosan lite längre tid och testat olika ROMar vet.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Jag tycker att min X7:a är lit ryckig när jag spelar upp film, helt oavsett om det är XBMC eller Plex (som jag använder mest). Löser det sig med Finless 1.6 ROM (link)? tänkte ni som haft dosan lite längre tid och testat olika ROMar vet.

Om du tittar i första inlägget så går jag igenom olika romar inklusive Finless 1.6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Blir bara mer och mer irriterad på den här förbannade boxen!
Det går inte att slå på Wi-Fi på boxen längre, det står bara Turning Wi-Fi on...
Sedan händer inger mer, det kommer inte upp några Wi-Fi nät att välja emellan?

Från början när jag fick boxen så fungerade Wi-Fi utan några problem.
Jag fick för mig att testa justXBMC "new firmware for x7 som Trhuster rekommenderade på en sida.
Med den firmwaren så funkar Wi-Fi. Dock så försvinner de 11 extra kanalerna som finns med på TV4 Play Premium av någon anledning.
TV4 Play Supporten förklarade att de extra kanalerna inte fungerar med alla androidversioner.
Någon som har någon bra förklaring på detta, kanske till och med en lösning?

Jag har nu testat: X7 mini pre-007 firmware, The new 008 firmware for our mini's och NEO X7mini Original FW Release (0912) med samma resultat, Wi-Fi går inte att slå på
Snälla någon hjälp mig!

Löste inte problemet och lämnade in boxen idag, fick den utan problem utbytt mot en ny. Kommer nog inte att våga mig att flasha boxen igen efter detta:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar TV4 Play samt de 11 extra TV-kanalerna som ingår med TV4 Play Premium för er andra?

Sedan så undrar jag om någon har testat denna?
MINIX NEO X7 20131111 (version 007) 4.2.2 firmware
Release Date: 2013-11-15

Permalänk
Medlem

Nu finns det en custom XBMC app till minix, se video.

Jag provade lite olika ROMar härom dagen när jag frågade om någon vet om ryckigheten försvinner med finless ROMarna. Jag fick inte någon bild på någon video när jag provade att spela upp med Plex efter jag uppdaterat till en Finless. Just nu kör jag "NEO X7 FW Release (1010, version 006c)" men med tanke på posten ovanför min så ska jag slanga ner 007 och prova den. Min Minix A2 fjärrkontroll beter sig konstigt efter flashningen, den kan balla ur helt och bara hoppa fram över skärmen, då måste jag låta den ligga stilla ett tag och sedan kan jag använda den igen. Jag har Fn+Y och Fn+P:at den så den är syncad och borde inte balla ur som den gör.

Angående Play-kanaler så har jag inga problem med Netflix vilket tydligen vissa haft, ibland känns Android-användning som ett tärningskast. En kompis har samma box och han kör samma ROM som mig, dvs Minix egna, och han hade massor med problem att få Netflix att spela upp något som inte liknade mosaik. Tv4 Play vet jag inte tyvärr, jag använder Plex 99% av tiden och ska börja prova XBMC idag efter jobbet.

Funderar på att köpa en till fast en Mini, bra deal.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Grymt sviken

Tjena !!

Köpte en sån här Minix Neo x7 i fredags. Har köpt i stort sett uteslutande för att se Play-kanaler och framförallt då Viaplay.

Funkar sååå jävla skitdåligt.

Har under helgen provat mej fram med olika Rom`s. Dels Finless olika versioner samt de olika orginal. Fungerar som bäst uruselt, odugligt.

Någon som har tips och ideèr.

Har öppet köp på den. Berättade för säljaren vilka behov, syften jag stod i.

Bästa Hälsningar
Dalarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av lokiz:

Tjena !!

Köpte en sån här Minix Neo x7 i fredags. Har köpt i stort sett uteslutande för att se Play-kanaler och framförallt då Viaplay.

Funkar sååå jävla skitdåligt.

Har under helgen provat mej fram med olika Rom`s. Dels Finless olika versioner samt de olika orginal. Fungerar som bäst uruselt, odugligt.

Någon som har tips och ideèr.

Har öppet köp på den. Berättade för säljaren vilka behov, syften jag stod i.

Bästa Hälsningar
Dalarna

Det är som du säger, det funkar dåligt och det finns inget direkt du kan göra åt det heller.

Permalänk
Medlem

Äsch , verkar kört.

Jag åker kanske till Örebro och tittar på den tvsmart.se har. Den heter S400 och är en sticka på något vis.

Christian där säger att dom INTE har EN ENDA missnöjd kund på den !! Den stickan är som gjord för det jag vill göra
påstar han vidare ?!

Någon som känner till något om tvsmart.se ??

Ha de....

Permalänk
Medlem
Skrivet av lokiz:

Jag åker kanske till Örebro och tittar på den tvsmart.se har. Den heter S400 och är en sticka på något vis.

Christian där säger att dom INTE har EN ENDA missnöjd kund på den !! Den stickan är som gjord för det jag vill göra
påstar han vidare ?!

Någon som känner till något om tvsmart.se ??

Ha de....

Vet ingenting om den stickan men om Viasatkanlerna plus Kanal 5 funkar bra så blir jag imponerad. Om du köper den så måste du skriva ner lite om hur du tycker den funkar.

Permalänk
Medlem

Är det någon som tycker att airmouse 2 dra mycket batteri?
Byter ca 1 gång i månaden och då är den inte använd så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av hcp2:

Är det någon som tycker att airmouse 2 dra mycket batteri?
Byter ca 1 gång i månaden och då är den inte använd så mycket

Jag kör med uppladdningsbara Ansmann batterier och jag har inte laddat dem en enda gång hitills. Jag använder den nya sorten som har väldigt låg självurladdning.

http://www.conrad.se/Ansmann-Mignon-6%2b2-gratis.htm?websale8...

Permalänk

Har läst igenom hela tråden men glömt hälften...

Enligt deras egna forum så är firmware versionen nu på 008 och det verkar som de arbetar frektvent med att förbättra maskinen, vet dock inte hur länge den varit ute på marknaden.

Är kluven vad för sorts Mediacenter lösning jag ska ha, var tänkt en NAS kopplat till två TV apparater men några applikationer att köra separat som jag vill innebär nog rätt mycket jobb.

Alt är Android Mediacenter eller IOS men tror inte IOS stödjer DVB-T, vill få en helhetslösning som Samsung Smart 2.0 ger fast utan alla buggar och med flera möjligheter.

Och har X7 stöd för HDSP? (tror jag det heter).

Tänkt ha TV kanaler via DVB-T Antennen, Streama Netflix och Viaplay, och köra Plex men helst XBMC med Nasen som lagring.

Och vilken fjärr? F10 eller A2, alt annan?.

Samt tänkt köpa en BT Handkontroll så man kan lira lite spel via.

Edit: Fann Ugoos UT1 som verkar lite bättre, färre USB men bättre stöd för XBMC, synd bara alla skippar DVB-T

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av hcp2:

Är det någon som tycker att airmouse 2 dra mycket batteri?
Byter ca 1 gång i månaden och då är den inte använd så mycket

Jag tycker den kan dra lite mycket. Jag klagade tidigare i tråden på att musen betede sig konstigt och fungerade sporadiskt, när jag bytte batteri så gick den till sig så jag får ju anta att det var sunkigt batteri. Jag hade heller inte använt min fjärr särskilt mycket.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en Minix Neo X7 och försöker hitta en launcher som är väldigt enkel men ändå snygg. Finns det någon sådan? Hittar bara tv launcher och den är rätt tråkig, inga widgets.

Vad använder ni?

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Skrivet av kiim:

Jag har köpt en Minix Neo X7 och försöker hitta en launcher som är väldigt enkel men ändå snygg. Finns det någon sådan? Hittar bara tv launcher och den är rätt tråkig, inga widgets.

Vad använder ni?

Den verkade lite intressant, men skulle funnits en launcher t ex Bizzberd använder.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Den verkade lite intressant, men skulle funnits en launcher t ex Bizzberd använder.

Vilken launcher tänker du på?

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som har problem med ljud/bild syncningen när man kör XMBC som nu finns med i senaste releasen ?
Spelar ingen roll vilket format på film så syncar inte ljud och bild.

Permalänk
Medlem

hm, var ju rätt pepp på att köpa denna efter att sätt lite youtube klipp med acceleration för xbmc i senaste klippen. Är det någon som kollat detta på sistone? Har det kommit något nytt och är det värt att köpa denna box nu? Vad är det som råder annars? Hade en western digital live nyss men segare menyer får man leta efter

PS. ser ju att boxee även har fått lite uppdateringar med boxee hacks+ så står mellan dem

Permalänk
Medlem

Jag har lagt på senaste image och den funkar bra, Är nöjd med XBMC och android appar. Så den fyller helt klart sin funktion.
Kör dock på kabel så jag vet inte hur det är med det trådlösa nätverkskortet.

Permalänk
Medlem

Funkar det att streama via wifi från PC med externa hårddiskar eller måste man använda en NAS eller in med hårddisken i X7:an?

funkar det att använda tex utorrent för att ladda ner till en hel?

Permalänk

Tjena alla monster diggare!

Jag är inte helt grön på XBMC men jag har verkligen svårt att hitta från punkt A till B ibland när jag läser alla guider och forumsinlägg.

Mitt önskemål skulle vara att någon här på forumet kanske hade kunskapen att sätta ihop en guide för oss lite långsamma, som vi kunde följa för att installera och optimera XBMC för Android TV Sticka (HDMI) eller liknande maskin typ Minix.
Tex, jag har installerat XBMC på en sticka Gotham beta 2 men jag vet inte hur jag ska välja select inne i tex musik filer med en vanlig mus, för höger knappen gör så jag går bakåt och alternativrutan uteblir.
Fanart under uppspelning av music borde väl gå?
Ja allt och lite till vore bra om någon ville dela med sig om hur man gör.

MvH Banditen

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Köpte en x7 för några månader sedan och blev taggad. Beställde från dx.com där man dessutom får en valfri högkvalitativ fjärrkontroll med qwerty tangentbord till väldigt bra pris. DX verkar sälja äkta Minix hårdvara något som verifieras i nån fake/scam tråd på deras forum. Tyvärr insåg jag att detta är produkt som kräver lite extra av användaren för det gäller tydligen att man hänger med lite på minix forum och uppdaterar sin enhet frekvent, man måste även se till att köra minix egna XBMC version. Att köpra 1080 STOCK är inte helt självklart, det var det inte för mig iaf och jag tycker fortfarande inte att jag har fått det att lira "smooth" Tyvärr ger x7 mig känslan av att det inte är en helt färdigt produkt eftersom att det är så mycket strul. Dock har minix ett väldigt aktivt utvecklar forum och ger god respons på det mesta och hjälper till med dina problem.

Har nu beställt en minix x8-h. Med ny processor och 8 kärning GPU. Specs och tester verkar betydligt mer lovande och känns mer spontant som en mer utvecklad och färdig produkt än x7.
http://www.dx.com/p/minix-neo-x8-h-quad-core-android-4-4-2-go...
a2 air mouse har ett qwerty tangentbord på baksidan och verkar va en riktigt lovande htpc fjärr.

http://minixforums.com/forums/neo-x7/

Jag tycker ändå Minix produkter är värda att överväga med tanke på pris och för personer som mig som tycker om att fixa trixa och pilla lite med sina saker. Jag har inte nått hela vägen fram och fått till min ultimata android htpc setup men återkommer när jag väl har det

Btw behöver tips på streaming metoder från win dator/server till XBMC. Vilket protokoll är bäst? (för film)

Permalänk

Jaha även jag har skaffat mig en Minix Neo X7. Det första som hände när jag startade upp maskinen det var att det fanns en stor uppdatering av hårdvaran och sådant är alltid kul att få tycker jag. Det var nog det som triggade mig att börja läsa lite om custom roms och även orginal rom. Jag började flasha hit och dit efter att ha läst diverse manualer och guider. Jag lyckades även bricka maskinen 3 timmar efter inköp, snacka om att jag var förbannad på mig själv. Men jag tror inte den var helt brickad för den gick att rädda genom att göra en tvingad flashning (man håller powerknappen nertryckt under hela proceduren). Well Well nu har jag iallafall hittat en setup som verkar fungera bra för mig.

Custom Rom - Hardware Guru "GuruX7 Malipatch HLS v5" Länk: http://www.freaktab.com/showthread.php?14498-ROM-HardwareGuru...
Jag öppnade även upp root på den.

XBMC - XBMC officiella Gotham 13.2 Alpha versionen - inte Minix egna version

Jag installerade SuperRepo i XBMC vilket ökar antalet program/plugins/appar som du kan söka efter och sedan använda i XBMC.
Film,Tv appar som jag installerade och som fungerar bra för mig är dessa.
1Channel
80s music Videos
disclose.tv
Docu-Hub
Dreamfilm
GOmovies
GOtv
Icefilms
iStream
Mash Up
Metalvideo
Movies4ME
MovieStorm
Project Free TV
SVT Play
SweFilmer
The Great 80's
TV3 Play
TVonline 3.0
WDR Rockpalats
XBMCtorrent
Youtube
Öppet Arkiv

Alla kanske inte fungerar helt felfritt alltid, men vad kan man begära. Jag tycker att bildkvaliteten är istort sett som ifall jag hade sett samma film i samma kvalitet som på min PS3, fast nu ska det tilläggas att jag har en äldre plasma tv. En Panasonic 42" HD-Ready och den har ju inte världens knivskarpaste bild précis, men den funkar.
Har också kopplat in min PS3 kontroll med sladd så att jag kan få upp menyerna i XBMC, för det tror jag inte går på något annat sätt vad jag vet iallafall. Man kanske bara behöver några stycken av de här apparna men man kan ju prova sig fram och rensa ut och bara ha några få favorit appar kvar. Det finns säkert hundratals tv appar därute så det är bara att välja och prova.
Jag har ingen stereo att skryta med heller så någon syn på ljudet har jag inte.
Att surfa på internet går faktiskt snabbare på min minix än på min laptop så bara det är ju ett plus. Utorrent fungerar, jag har en usb disk formaterad i Fat32 ansluten till Minix och det fungerar perfekt. Alla androids appar som ligger ute i android kan startas direkt inifrån XBMC (skitsmidigt) då kan man tex starta Popcorn Time direkt inifrån XBMC.
Kontrollen som jag fick med suger pung och är totalt värdelös om man nu inte sitter en 1-1.5m ifrån Minix för då fungerar den hjälpligt, det är ej heller någon air-mouse vilket jag tycker är märkligt när det finns billigare och sämre produkter ute på marknaden som skickar med en air-mouse i sina paket.
Jag använder nu bara en vanlig trådlös mus ifrån Logitech, men jag tyckte den uppförde sig konstigt. Ibland fungerade den bra och ibland inte. Jag sitter typ max 3 m ifrån Minix så avståndet borde ju inte vara ett bekymmer, för jag provade den i datorn och där var det aldrig några problem. Kopplade in en usb hub med egen ström och voila,, nu fungerar musen som den ska. misstänker kanske att Minixen har lite dålig kräm i Usb portarna men det är bara en teori jag har.
förövrigt så är den skitrolig att hålla på att fippla och mekka med. Man lär sig nya saker hela tiden för den är inte svår att jobba med. en perfekt grej till den som inte har tummen mitt i handen.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Hej, har också precis skaffa mig en och så långt är jag nöjd. Men såvitt jag förstår kan man enbart få ut 5.1 ljud via den optiska utgången, och är det någon som vet var man kan hitta en optisk kabel (toslink) som passar? Verkar ju som själva kontaken sitter lite för långt in på Minix'en och de 2 kablar jag har testat med har inte passat, dom så att säga fastnar inte.

Så, förslag på passande kabel mottages tacksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Kontrollen som jag fick med suger pung och är totalt värdelös om man nu inte sitter en 1-1.5m ifrån Minix för då fungerar den hjälpligt, det är ej heller någon air-mouse vilket jag tycker är märkligt när det finns billigare och sämre produkter ute på marknaden som skickar med en air-mouse i sina paket.
Jag använder nu bara en vanlig trådlös mus ifrån Logitech, men jag tyckte den uppförde sig konstigt. Ibland fungerade den bra och ibland inte. Jag sitter typ max 3 m ifrån Minix så avståndet borde ju inte vara ett bekymmer, för jag provade den i datorn och där var det aldrig några problem. Kopplade in en usb hub med egen ström och voila,, nu fungerar musen som den ska. misstänker kanske att Minixen har lite dålig kräm i Usb portarna men det är bara en teori jag har.
förövrigt så är den skitrolig att hålla på att fippla och mekka med. Man lär sig nya saker hela tiden för den är inte svår att jobba med. en perfekt grej till den som inte har tummen mitt i handen.

Om du har en mobil med Android och trådlöst nätverk så kan du testa remote-appen. Använder den själv till X8-H-boxen, och det funkar bra.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Ytterligare en fråga som jag sett det vart en del om på diverse forum. Har nu fixat en optisk kabel, men jag lyckas ändå inte få ut 5.1 ljud från Minixen, har testat div inställningar både i själva enheten och i XBMC.
Någon som har några tips?

Edit: Problem solved, var en inställning i förstärkaren som stod fel...

Permalänk

Jag har meckat vidare med xbmc och film, tv plugin och custom skin settings. Nu kan jag garantera att allt mitt bara funkar.

Kör nu minix senaste orginal rom som jag har rootat.
Har fixat iordning xbmc så jag inte behöver ha fysiska film eller tv filer i dessa mappar utan jag kan lägga till serier som ligger online ute på nätet i mitt bibliotek så dyker de upp där med fodral och beskrivningar.
Har provat några spel, virtua tennis funkar riktigt bra måste jag säga men är på jakt efter ett fett golf spel. Jag spelar med en PS3 kontroll och usb kabel.

P.S Tack mackan jag ska testa det med men jag har redan inhandlat mig en Minix Air Mouse med tangentbord, mic och högtalare (för tex Skype, google voice) och den fungerar faktiskt skitbra.

Såg nu att hardwareguru har släppt en ny rom för Minix Neo X7,, ska testa den imorgon,, den lär nog fungera fint.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Ni som har denna, har ni fått viaplay och cmore play att funka?

I viaplay så fungerar bara low och medium, väljer jag högre så fryser bilden efter 10-11 sekunder.
Cmore play appen klagar på att enheten är rootad trots att den inte är det.

Jag kör senaste stock firmware 010. Är sugen på att testa en custom firmware, men är tveksam att göra det då jag funderar på att lämna tilllbaka enheten då jag ej fått de ovansående apparna att funka.

Även miracast/wifidisplay funkar skitkasst, laggar konstant och värre blir det om jag kör igång en film..

Permalänk
Medlem

HJÄLP MIG!!!1

Hej Alla glada!
Snälla hjälp mig med den har jävla minix neo x7 boxen! jag vill roota den, till den senaste programvaran, men vet inte vart jag hittar firmeware samt verktyget för att göra det! hittar inte heller en vettig guide ang, processen jag har kollat mycket på trust3d filmklipp, men förstår inte riktigt hur han gör det!
skulle uppskatta lite länkar samt lite info, hur fungerar det igentligen när man streamar filmer?
vart streamar man ifrån mm!!!
testade ladda ner ett program som man tydligen skulle använda men det var en stor nitlott. datorn fylldes med en massa konstiga program som ändrade om allt i min webbläsare mm....
ännu en gång snälla help me!!!
Trevlig kväll
/allishia