Mest värda mobilen för runt 2k just nu?

Permalänk

Mest värda mobilen för runt 2k just nu?

Hej, hade tänkt att köpa en ny mobil för runt 2k. Vet att det finns massor med liknande trådar men tänkte att de kanske inte stämmer nu när det är massor med rea. Lutar åt en Moto G just nu men kameran verkar vara sådär. (Jag blir snyggare i bättre upplösning) Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Moto G, tror inte det finns någon mobil som är i klass med den till samma pris.

Permalänk

Hade jag bara haft 2k så hade jag tagit en Nokia 625, nu hade jag femhundra extra att spendera så blev en 920!

Permalänk
Medlem

Huawei Ascend G700 sopar banan med Moto G.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Om man kan sträcka sig till 2500 är Nexus 4 den bästa mobilen för pengarna

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på Moto G, tror du kan få 8GB versionen från amazon.co.uk för 1500kr, nån hundralapp mer för 16GB.
Pinsamt prisvärd lur

Permalänk
Medlem

En LG Optimus L7 II P710. En budgetversion av en lyxmodell, kostar 1690:-

Köpte mig en häromdan, hade en Samsung Galaxy Note N7000 före.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk

Tack för alla svar. Motivera gärna också varför ni tycker en mobil är bättre/sämmre

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/movbiltelefon... Lär ju vara ett kap för ca 2k.

Äger ingen själv, men kika på lite reviews/omdömen på prisjakt.

Permalänk
Skrivet av SiRai:

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/movbiltelefon... Lär ju vara ett kap för ca 2k.

Äger ingen själv, men kika på lite reviews/omdömen på prisjakt.

Står och velar mellan den och moto g just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/movbiltelefon... Lär ju vara ett kap för ca 2k.

Äger ingen själv, men kika på lite reviews/omdömen på prisjakt.

Jag, eller snarare min mormor, är i precis samma sits. Är Windows Phone svårt att komma in i, tror ni, eller borde det gå bra ändå? Hon har kört på Android tidigare. Ser ju sannerligen ut att vara ett bra pris på 925:an.

Permalänk

Blev en 925 ! Tack alla för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Också tänkt köpa en telefon för runt 2k, så kapar din tråd. Vill att den ska vara/ha:
- Android
- Minnesläsare
- Bra ljudhårdvara
- Inte för stor skärm

Fick köpa en polares Iphone 4 för 500 kr men vet inte riktigt om jag vill behålla den. Den ligger på 16 GB, och min nedladdade Spotifylista tar upp en större del av platsen (har cirka 95 h musik, synkat i 160 kb/s. Listorna blir inte mindre och vill gärna ha i högre kvalitet). Har dock inte så mycket annat som tar så värst mycket plats, så det gör inte så mycket. Mitt största problem är att appen till iOS saknar vissa features som den till Android har, ex att kunna bläddra snabbt i spellistor och att köa låtar som redan finns i ens låtkö efter att man shufflat spellistan. Sen tycker jag luruttaget är ganska dåligt placerat i förhållande till volymknapparna om man har en vinklad kontakt på sina hörlurar. Volymknapparna är också lite hårda, fast det beror nog mer på mitt skal som blockerar knapparna lite.
Kanske bara jag som är petig dock.
Det jag gillar med Iphonen är flytet och skärmen.

Mina gamla lur var en Galaxy Gio. Egentligen räcker den till för mig behovsmässigt (minneskortläsare & Android, haha) men den är ganska laggig, seg och buggig. Funderat på att pröva roota den men vet inte hur mycket det kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

Jag snor den här tråden och frågar, vad är bästa android luren för ca 2500 kr? Jag själv funderar på en galaxy s3 men jag är rätt så okunnig när det gäller smartphones. Såg att s4 mini kostar nån hundralapp mer så kanske den vore ett bättre val?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Också tänkt köpa en telefon för runt 2k, så kapar din tråd. Vill att den ska vara/ha:
- Android
- Minnesläsare
- Bra ljudhårdvara
- Inte för stor skärm

Fick köpa en polares Iphone 4 för 500 kr men vet inte riktigt om jag vill behålla den. Den ligger på 16 GB, och min nedladdade Spotifylista tar upp en större del av platsen (har cirka 95 h musik, synkat i 160 kb/s. Listorna blir inte mindre och vill gärna ha i högre kvalitet). Har dock inte så mycket annat som tar så värst mycket plats, så det gör inte så mycket. Mitt största problem är att appen till iOS saknar vissa features som den till Android har, ex att kunna bläddra snabbt i spellistor och att köa låtar som redan finns i ens låtkö efter att man shufflat spellistan. Sen tycker jag luruttaget är ganska dåligt placerat i förhållande till volymknapparna om man har en vinklad kontakt på sina hörlurar. Volymknapparna är också lite hårda, fast det beror nog mer på mitt skal som blockerar knapparna lite.
Kanske bara jag som är petig dock.
Det jag gillar med Iphonen är flytet och skärmen.

Mina gamla lur var en Galaxy Gio. Egentligen räcker den till för mig behovsmässigt (minneskortläsare & Android, haha) men den är ganska laggig, seg och buggig. Funderat på att pröva roota den men vet inte hur mycket det kan hjälpa?

Om du tycker att Gio var ok så är nog detta ett kap.
http://www.icahemma.se/mobiltelefon-samsung-galaxy-ace-iii-s7...
1699:- och då ingår ett år spotify

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Jag snor den här tråden och frågar, vad är bästa android luren för ca 2500 kr? Jag själv funderar på en galaxy s3 men jag är rätt så okunnig när det gäller smartphones. Såg att s4 mini kostar nån hundralapp mer så kanske den vore ett bättre val?

Nexus 4!
Äger både S3 och Nexus 4. S3 känns verkligen inte prisvärd när N4 ligger i samma prisklass om man inte har ett stort behov av plats för minneskort och utbytbart batteri. Sen skulle jag aldrig köpa någon enhet med Exynos..

Visa signatur

Hej