Corsair visar Cherry MX RGB på CES 2014

Permalänk

Corsair B70 (Bling^70)

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Corsair B70 (Bling^70)

Skulle hellre se deras dominatorserie utöka med detta ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Rätt praktiskt för MMORPG-spelare. Röd färg = attack, grön = heal, blå = buff, gul = movement impaired spells/effects, lila = debuff. Till exempel.
Ser bara fördelar med det här, speciellt för den som har lite svårt att veta vad hens fingrar befinner sig på tangentbordet

Skickades från m.sweclockers.com

Man är ingen riktig gejmer om man måste kolla på tangentbordet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Gillar själv ljusdioder på tangentbord eftersom jag föredrar att sitta i ett mörkt rum när jag sitter vid datorn.

Jag brukar också sitta i ett mörkt rum när jag sitter vid datorn.
Ljusdioder är fortfarande helt onödigt.
Man vet ju ändå var knapparna ligger, exakt samma ställe där dom alltid ligger, det är ju inte så att dom helt plötsligt flyttar på sig.
Så vad ska man då med lysdioder till på tangentbordet när man sitter i ett mörkt rum?
Man kollar ju inte ner på tangenterna när man skriver ändå. Man kollar ju på skärmen när man skriver.

Permalänk
Medlem

OOOH!! 6-årigarna kommer bli galna av detta blinkande och köpa som dårar. Här är verkligen Corsair i sin egen borg. Ingen gör prylar såhär som Corsair.

Jag får kväljningar av rena tanken på att folk ens tillåter skiten komma ut bland befolkningen

Permalänk
Medlem

Den kommer att komma ut i blå, röda och bruna brytare till att börja med. Sen hörde jag från annat håll att den kommer att kosta runt 150-200 dollar vilket känns hyfsat. även om jag själv inte skulle använda massa olika färger kan det ju alltid vara kul att kunna byta färg när man tröttnar på den ena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SS-A750:

Man är ingen riktig gejmer om man måste kolla på tangentbordet.

...och så var du tvungen att skriva för att du verkligen inte hade en saklig kommentar.
Det är så satans irriterande, verkligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Kan faktiskt vara ganska så bra. Hade inte haft något emot om mina tangenter lyste lite svagt vitt. Jag kan själv skriva utan att titta på tangentbordet men om jag ska skriva specialtecken a la %¤]€ och liknande måste jag titta ner. Och då hade det inte alls varit dumt om tangenterna lyste lite i ett mörkt rum. Det kan säkerligen även hjälpa dem som har lite synfel.
Förstår inte varför så många här har så extremt lite humor? Alla måste inte vara klädda i svart och leva efter mottot "Idag är en dag närmare döden än igår". Lite färg piffar upp. Det är t.o.m. bevisat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

...och så var du tvungen att skriva för att du verkligen inte hade en saklig kommentar.
Det är så satans irriterande, verkligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Värst vad du är tråkig då, ingen humor. Tål du inte skämt eller? Jag skrev min åsikt. Ja, visst är det?

Permalänk
Medlem

Mysigt! Vill ha RGB-led, men inte Corsair.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Gillar idén, verkligen! Men är lite skeptisk till så höga tangenter.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SS-A750:

Man är ingen riktig gejmer om man måste kolla på tangentbordet.

Jag har spelat diverse olika spel i 18 år (är 22), har legat etta i heal, dps och bästa tanken i flera professionella gillen (WoW), splear flygsimulator spel som ligger väldigt nära den faktiska upplevelsen, har vunnit diverse CS och mw turneringar (med inbitna kompisar och vänner) etc etc och jag behöver fortfarande kolla på tangenterna lite då och då. Bara för att jag behöver kolla på tangentbordet och skulle uppskatta bra färg-hintar så betyder det inte att jag inte kan spela.

Dessutom så spelar jag inte bara. Jag skulle uppskatta färg-hintar när jag skapar scener i tex Blender, retucherar bilder i Photoshop och leker i linuxmiljöer.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Kan ni sluta tro att min kommentar är 100 % seriös? Vad duktig du är, klapp klapp.

Permalänk
Avstängd

Att folk som inte gillar belysning kan sitta här och spy galla och döma andra bara för dom vill ha bakgrundsbelyst är fan sjukt, håll det för er själva.

OT: Skall köpas! Vore schysst att programmera så den pulserar med musiken och dylikt!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en recension på detta!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av krimpaa:

Att folk som inte gillar belysning kan sitta här och spy galla och döma andra bara för dom vill ha bakgrundsbelyst är fan sjukt, håll det för er själva.

OT: Skall köpas! Vore schysst att programmera så den pulserar med musiken och dylikt!

De som inte förstår ironin i mitt inlägg är sjuka.

Permalänk
Medlem

Sjukt onödigt men fyfan vad jag vill ha det här tangentbordet.. Fast som student lär det inte hända. Hoppas att det tyker upp i någon sc-tävling

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Paralell till TRUE.

Älskar minen när han säger att det är viktigt. Liknar det jag kom i håg skrevs om TRUE. "

Skrivet av Oskar Johansson:

Till skillnad från många andra tillverkare satsar Thermalright på bra produkter istället för onödigt krimskrams och påkostade förpackningar. Detta är en tradition som de har hållit sig till länge trots att många verkar ha uppfattningen att blåa eller röda lysdioder förbättrar kylförmågan på kylflänsar, fläktar och andra kylanordningar.

Permalänk
Medlem

genomtänkt

Skrivet av SS-A750:

De som inte förstår ironin i mitt inlägg är sjuka.

Du tycker själv att ironi på internet brukar fungera väl?

ONT:Jag kan lätt tänka mig att betala för detta. Sitter man och spelar fps eller rpg och inte har fingrarna på asdf (jag brukar köra med dfgh istället för att ha tillgång till fler tangenter i närheten utan att flytta handen) så händer det ibland att man får kolla efter några av de tangenterna som man använder mer sällan. Värsta som kan hända är ju att man inte behöver titta
Det vore trevligt om man kan styra färgerna från applikationer. T.ex. att någon spell håller på att dö ut = sätt tangentens färg till röd så ser man det i periferin.

Jag är fullt medveten om att detta är en lyxprodukt och att man antagligen klarar sig mycket väl utan den men det gör ju inget

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Fan jag skiter väl i om RBG skulle "vara bra för gaming" man har ju disko under fingrarna, man kan ju nästan kolla på film på tangentbordet!

Permalänk

En färg är att föredra för min del, kan vara skönt att ha påslagen emellanåt. Olika färger blir man ju bara snurrig av.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk

Soon.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha nåt sånt här?

Vad är köpargumentet för en blinkande, färgskiftande, pulserande tangentbords-"skärm" som stjäl uppmärksamheten från monitorn? Är det för folk utan maskinskrivningsvana som måste titta på tangenterna när dom skriver? Vad är användningsområdet?

Jag har testat flera backlit-tangentbord hos polare och vartenda ett har lyst blått eller rött ljus som bara gör monitorn mattare och mörkare, helt bäng.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

Vad är köpargumentet för en blinkande, färgskiftande, pulserande tangentbords-"skärm" som stjäl uppmärksamheten från monitorn? Är det för folk utan maskinskrivningsvana som måste titta på tangenterna när dom skriver? Vad är användningsområdet?

Jag har testat flera backlit-tangentbord hos polare och vartenda ett har lyst blått eller rött ljus som bara gör monitorn mattare och mörkare, helt bäng.

Jag vill egentligen bara ha deras tangentbord K70 med blått ljus (för att matcha min övriga utrustning). K70 finns bara med rött ljus annars ^^

Men ja, för mig är det ju mest av estetiska själ. Jag gillar även att ha tangenter som syns i mörkret, då jag är en sån som fortfarande kollar på tangenterna fast jag datornördat stenhårt i många år.

Permalänk
Medlem

Aha. Ja, jag kan tänka mig att dom nya tangentborden med alla tiotals nya snabbknappar som sitter utöver dom klassiska knapparna kan vara bra att se i LAN-sammanhang.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Jag har spelat diverse olika spel i 18 år (är 22), har legat etta i heal, dps och bästa tanken i flera professionella gillen (WoW), splear flygsimulator spel som ligger väldigt nära den faktiska upplevelsen, har vunnit diverse CS och mw turneringar (med inbitna kompisar och vänner) etc etc och jag behöver fortfarande kolla på tangenterna lite då och då. Bara för att jag behöver kolla på tangentbordet och skulle uppskatta bra färg-hintar så betyder det inte att jag inte kan spela.

Dessutom så spelar jag inte bara. Jag skulle uppskatta färg-hintar när jag skapar scener i tex Blender, retucherar bilder i Photoshop och leker i linuxmiljöer.

tänd lampan

Permalänk
Avstängd

Är ju bara störande med massa lysande saker när man sitter o spelar i mörkret...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Släpps på måndag(8/9) i staterna, hur långt tid brukar det ta tills det kommer en svensk version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

OH NO!!! Liten enter tangent. Me dont like. Blir nog köp om det åtgärdas på den nordiska layouten. Kanske tur att XTRFY är rest noterad.

Känner samma sak! Kan omöjligt ha ett tangentbord med en så liten enterknapp, får spader helt enkelt. Testade Steelseries en gång var bland det obehagligaste jag varit med om.

Permalänk
Skrivet av nuggets232:

En färg är att föredra för min del, kan vara skönt att ha påslagen emellanåt. Olika färger blir man ju bara snurrig av.

I så fall måste du ha ett hårt liv, ingen dator, i princip ingen möjlighet att gå på bio utan att bli snurrig :/ Inte ens under söndagspromenaden slipper du undan.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |