Permalänk
Medlem

DX är betydligt skönare än alla kinnarps stolar jag provat.
Sen är dom knappast ergonomiska som en kinnarps men orka bry sig om det.

Kinnarps är om du bryr dig om din värdelösa rygg, jag gör inte
Sitta skönt > kinnarps tvångsstolar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

DX är betydligt skönare än alla kinnarps stolar jag provat.
Sen är dom knappast ergonomiska som en kinnarps men orka bry sig om det.

Kinnarps är om du bryr dig om din värdelösa rygg, jag gör inte
Sitta skönt > kinnarps tvångsstolar.

jag lovar dig att du i längden skulle föredra en ergonomisk stol framför en som är bekväm att sitta i några timmar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ser plastiga och barnsliga ut, inte ens något för bil entusiaster...

Permalänk
Skrivet av ZOiDVOiD:

LOL premium versionen har tom "rims" ...

HAHAHA, jävlar så fränt. Bilracing versionen
En aning dyra imo

Permalänk

Bara jag som oftast inte ens använder ruggstödet?

Permalänk
Avstängd

Jag har en gamingstol.

Herman Miller Embody heter den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

DX är betydligt skönare än alla kinnarps stolar jag provat.
Sen är dom knappast ergonomiska som en kinnarps men orka bry sig om det.

Kinnarps är om du bryr dig om din värdelösa rygg, jag gör inte
Sitta skönt > kinnarps tvångsstolar.

Haha what? Då kan du inte suttit särskilt länge i en Kinnarps. Kinnarps är kontorsstolens motsvarighet till hästens sängar och tempurmadrass, du och din kropp vinner i längden på att sitta i en ergonomisk, stol istället för nånting som ser ut att komma från en BR leksakskatalog.
Men det är ju självklart upp till var och en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Batman:

Haha what? Då kan du inte suttit särskilt länge i en Kinnarps. Kinnarps är kontorsstolens motsvarighet till hästens sängar och tempurmadrass, du och din kropp vinner i längden på att sitta i en ergonomisk, stol istället för nånting som ser ut att komma från en BR leksakskatalog.
Men det är ju självklart upp till var och en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm jag tycker kinnarps som Vi har på universitetet suger och är väldigt osköna. Betyder det att min rygg är oergonomisk?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

är ni seriösa? det ser ju för fan ut som en stol för femåringar?
vem skulle vilja sitta i en stol som ser ut som den kommer direkt från en rallybil, och vad har dom gjort med hjulen!?

sen kanske dom är sköna, men jag tvivlar på att dom är skönare än MARKUS på ikea som dessutom är billigare och ljusår mycket snyggare (läs stilrenare).

För vissa spelar utseendet ingen roll. Jag själv skulle självklart föredra en diskret svart stol från kinnarps men det har man inte råd med och har istället en markus som inte är särskillt bra. Får ont i ryggen och armstöden är dåligt vaderade.

Om stolarna håller vad de lovar så kan jag tänka mig att de är ett bättre alternativ, så länge stoppningen håller. Blir bekymmrad när man inte hittar garantitid.

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att se poängen med dessa stolar. Visst, de är väll snygga om man är bilintresserad, men fortfarande? Jag har en IKEA Markus som det länkats till innan och är supernöjd.

Skulle jag bygga en ordentlig spelstation för bilspel skulle jag kunna tänka mig en sån dock, fast ombyggd till att gå på skenor enbart.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Hmm jag tycker kinnarps som Vi har på universitetet suger och är väldigt osköna. Betyder det att min rygg är oergonomisk?

Nej, vad tror du själv? Däremot är det vida känt att just Kinnarps modeller och bland de mest ergonomiska stolar som finns. Tänk efter lite, du jämför en 1500:- stol mot en riktig kontorsstol som kostar ny från ungefär 8000:- och uppåt beroende på konfiguration.
Kinnarps stolar kan du också konfigurera efter egna preferenser om du köper den ny, alltifrån material, nackstöd, armstöd, hårdhet etc.

Länka mig gärna till valfri Chilli eller webbhallen stol som erbjuder dessa valmöjligheter, och det ska vara fler val än att kunna byta färg, och det säger sig själv ganska enkelt vilken stol som är den mest ergonomiska. Den ena är byggd så billigt som möjligt, säkert inte för mer än några 100-lappar och säljs för ca. 1500-2000 i handeln, med billig Kina secondhand material. Medan den andra är byggd med högkvalitativt material för att ge dig så bra komfort som möjligt. Det säger sig själv vilken av dessa 2 som är mest ergonomisk.
Priset du betalar för ex en Kinnarps är högt ja, men den kommer garanterat hålla betydligt längre än en leksaksstol.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Jag har väldigt svårt att se poängen med dessa stolar. Visst, de är väll snygga om man är bilintresserad, men fortfarande? Jag har en IKEA Markus som det länkats till innan och är supernöjd.

Skulle jag bygga en ordentlig spelstation för bilspel skulle jag kunna tänka mig en sån dock, fast ombyggd till att gå på skenor enbart.

Nej inte för mig iallafall, om man ska ha något sånt ska de isåfall vara en recaro stol från m3 med ditsvetsade hjul

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Batman:

Nej, vad tror du själv? Däremot är det vida känt att just Kinnarps modeller och bland de mest ergonomiska stolar som finns. Tänk efter lite, du jämför en 1500:- stol mot en riktig kontorsstol som kostar ny från ungefär 8000:- och uppåt beroende på konfiguration.
Kinnarps stolar kan du också konfigurera efter egna preferenser om du köper den ny, alltifrån material, nackstöd, armstöd, hårdhet etc.

Länka mig gärna till valfri Chilli eller webbhallen stol som erbjuder dessa valmöjligheter, och det ska vara fler val än att kunna byta färg, och det säger sig själv ganska enkelt vilken stol som är den mest ergonomiska. Den ena är byggd så billigt som möjligt, säkert inte för mer än några 100-lappar och säljs för ca. 1500-2000 i handeln, med billig Kina secondhand material. Medan den andra är byggd med högkvalitativt material för att ge dig så bra komfort som möjligt. Det säger sig själv vilken av dessa 2 som är mest ergonomisk.
Priset du betalar för ex en Kinnarps är högt ja, men den kommer garanterat hålla betydligt längre än en leksaksstol.

Men nu har vissa inte dessa pengar. Och det säger sig självt att Vi får ta billigare stolar och är dessa bäst i prisklassen väljer Vi dessa. Ska Vi börja jämnföra 7850 vs titan när Vi enda håller på ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Netonnet, Proshop, Alina och Datorfixarna kommer oxå att få in dom här stolarna.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Men nu har vissa inte dessa pengar. Och det säger sig självt att Vi får ta billigare stolar och är dessa bäst i prisklassen väljer Vi dessa. Ska Vi börja jämnföra 7850 vs titan när Vi enda håller på ?

Nu blandar du ihop äpplen och päron, Kinnarps går att köpa begagnat. Finns firmor som säljer nästintill nya (dock begagnade) stolar till 1/5 av priset, vilket säger sig självt om man tar och googlar lite.
Om man ska välja den som är bäst i just denna prisklassen så är i stort sett vilken stol som helst bättre än någon "gamingstol", vilket säger sig självt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ser ut att vara i samma kategori som ikea/jysk stolarna, dvs helt värdelösa.
Fast man får ju vad man betalar för.
Hellre en ordentlig stol var 10-20e år.

Sant. Jag är inne på min första RH Design för 7-8000:- Men den kommer ju att gå sönder och då är jag iofs inte främmande för att testa en DX då min plånbok definitivt inte är densamma som när jag hade råd med RH-stolen
Med ~100Kg+ i vikt så duger inte vilken stol som helst (ja jag BORDE röra på mig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Sant. Jag är inne på min första RH Design för 7-8000:- Men den kommer ju att gå sönder och då är jag iofs inte främmande för att testa en DX då min plånbok definitivt inte är densamma som när jag hade råd med RH-stolen
Med ~100Kg+ i vikt så duger inte vilken stol som helst (ja jag BORDE röra på mig).

Min RH logic 4 börjar närma sig 10år och skulle vara som ny om man tvätta den
Ser inga tecken på att den inte tar 5år till, man hinner lägga undan några slantar under tiden.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

avsågad tjock trädstam duger gott att sitta på, det ska vara träsmak i röva!

Permalänk
Entusiast

Så gamingstol är alltså en bilstolsinspirerad kontorsstol i glada färger? Vore najs om de tog in Kinnarps och liknande stolar som inte är helt lätta att få tag på. Det hade varit riktigt intressant.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

direkt plockade ur lamborghini, ferrari, pagani, porsche, audi, mercedes benz, mclaren, aston martin och många andra mer!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Oj, det här är nog det sista jag skulle tänka på att införskaffa till min datorhörna. Faktum är att jag nog aldrig hade ens tänkt tanken om jag inte sett detta innan. Behöver nog öka min lön med 60% så jag har snuskigt mycket pengar över innan jag ens hade sneglat på någon av dessa, men det är väl bara jag kanske

Är du arbetslös eller hur menar du?
Allt handlar såklart om prioriteringar.

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem

Har en kontorstol från rh som kostade 10000

Stol är den bästa investeringen man kan göra om man sitter mycket vid datorn!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Hade lätt köpt en såndär för 1490kr, ser sjukt skön ut! dom dyrare är en bara en billig kopia på DXracing, och dom stolarna är inte alls sköna.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Sen när blev en bilstol på pinne en gamingstol? Känns som det dykt upp mycket sådana på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXistenZ.se:

Är du arbetslös eller hur menar du?
Allt handlar såklart om prioriteringar.

Nej, bara det att jag lägger de pengarna på hårdvara istället. Prioriterar en dator som har prestanda framför en färgglad stol med fälgar

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Gaming stolar. Snart kommer det finnas Gaming Möbler och Gaming Hem samt Gaming bilar och Gaming kläder.
Varför finns det inte movieing stolar? Eller chessing stolar...

Var fan kom termen "gamer" ifrån seriöst?

Håller med till fullo. När får vi se gamingdasspapper?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Alla stolar med hjul är gamingstolar...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Rekordmedlem

Ska man inte ha en speciell stol beroende på vilken speltyp man gillar, en "optimerad" stol ?
Jag tror på den här:

Annars duger En Kinnarp bra om man är mer splittrad i sin smak.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Batman:

Nu blandar du ihop äpplen och päron, Kinnarps går att köpa begagnat. Finns firmor som säljer nästintill nya (dock begagnade) stolar till 1/5 av priset, vilket säger sig självt om man tar och googlar lite.
Om man ska välja den som är bäst i just denna prisklassen så är i stort sett vilken stol som helst bättre än någon "gamingstol", vilket säger sig självt.

Länka en bra butik i min närhet då? Jag har googlat och letat förgäves men så hittar jag ingen? Utan det där verkar vara i stockholm och göteborg dessa finns. Och hur ofta tror du jag åker dit? OCh vänta nu hur blir det med den där customiseringen när jag köper begagnat? Ja juste då kan jag ju inte välja tyg osv osv. Så länka en bra butik i linköping så åker jag och kollar på den.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Men förstår inte hur man ens skulle kunna fundera på att köpa en sådan där stol. Fula och töntiga är min åsikt.

Skrivet av krigarkungen:

Har en kontorstol från rh som kostade 10000
Stol är den bästa investeringen man kan göra om man sitter mycket vid datorn!

Eller så kan man stå framför datorn...
I alla fall några timmar om dagen.

Edit:
Och blir inte det där "lädret" (plasten alltså) väldigt sunkig och svettig..?