The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

spelat det i ungefär två timmar, och kan direkt säga att jag är besviken
sett fram emot spelet för mycket, antagligen, men det känns mer som WoW än som något av de andra TES-spelen... fast, vad kan man förvänta sig av ett mmorpg när alla går efter WoW-mallen?

Håller inte med dig, känns verkligen inte som wow.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av Lindell90:

spelat det i ungefär två timmar, och kan direkt säga att jag är besviken
sett fram emot spelet för mycket, antagligen, men det känns mer som WoW än som något av de andra TES-spelen... fast, vad kan man förvänta sig av ett mmorpg när alla går efter WoW-mallen?

Vad finns det ens för likheter mellan ESO och WOW? Helt olika spel oavsett om man tittar på grafik, gameplay, questande eller crafting, Ser i princip inga likheter öht. Ser du inte likheterna mellan ESO och tidigare TES spel så är du nog inte speciellt insatt.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Håller inte med dig, känns verkligen inte som wow.

spring dit - gör det - spring dit - prata med den - gör det, rinse and repeat

ingen känsla alls av att vara en dungeon crawler stundvis och springa på öppna ytor och utforska andra gånger...
trodde mega-serverkonceptet skulle vara mer intressant också än att det är folk ÖVERALLT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

spring dit - gör det - spring dit - prata med den - gör det, rinse and repeat

ingen känsla alls av att vara en dungeon crawler stundvis och springa på öppna ytor och utforska andra gånger...
trodde mega-serverkonceptet skulle vara mer intressant också än att det är folk ÖVERALLT

WoW var ju inte precis det första spelet med Quests precis... men du ska enligt utvecklarna kunna strunta i att följa quest linjen och ändå levla upp genom att utforska världen så jag rekommenderar att du testar det, men jag har en svag känsla av att du skulle finna det tråkigt.

Att det är folk överallt är väl inte så konstigt då det är ett MMO?

Permalänk
Skrivet av Lindell90:

spring dit - gör det - spring dit - prata med den - gör det, rinse and repeat

ingen känsla alls av att vara en dungeon crawler stundvis och springa på öppna ytor och utforska andra gånger...
trodde mega-serverkonceptet skulle vara mer intressant också än att det är folk ÖVERALLT

Så har väl questande alltid sett ut, Även innan World of Warcraft, Om dom skulle ta bort quests som "Spring dit - gör det" "spring dit - döda honom" "Samla 6st såna" vad skulle det finnas kvar att göra? Grinda monster tills man är maxlevel?

Vad dom måste göra är att försöka göra questen mindre repetetiva och mer intressanta, Vilket dom har lyckats någorlunda med.
Efter 2 timmar har du dessutom inte hunnit med att se mkt utav ESO, Prova spelet ordentligt och sedan kan du komma hit och gnälla, Men inte efter 2 timmars spelande då du inte ens gett spelet en chans.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Så har väl questande alltid sett ut, Även innan World of Warcraft, Om dom skulle ta bort quests som "Spring dit - gör det" "spring dit - döda honom" "Samla 6st såna" vad skulle det finnas kvar att göra? Grinda monster tills man är maxlevel?

Vad dom måste göra är att försöka göra questen mindre repetetiva och mer intressanta, Vilket dom har lyckats någorlunda med.
Efter 2 timmar har du dessutom inte hunnit med att se mkt utav ESO, Prova spelet ordentligt och sedan kan du komma hit och gnälla, Men inte efter 2 timmars spelande då du inte ens gett spelet en chans.

Tycker majoriteten verkar vara "Spring dit - prata med honom - spring dit - prata med henne - spring dit - läs en bok - spring dit - prata med honom" quests tbh, hittills iaf :S

EDIT: bara jag som har problem med att komma in nu btw? kommer upp felmeddelande när jag försöker logga in :/

Permalänk
Medlem

har fått en beta nyckel och lirat lite idag., det verkar vara ganska nice. kul hitilds iaf ^^,

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

spring dit - gör det - spring dit - prata med den - gör det, rinse and repeat

ingen känsla alls av att vara en dungeon crawler stundvis och springa på öppna ytor och utforska andra gånger...
trodde mega-serverkonceptet skulle vara mer intressant också än att det är folk ÖVERALLT

Vad annars hade du väntat dig av ett MMO? Och jag kan inte heller se att det är en WoW-klon. Ganska mycket skiljer sig, som t ex att faktiskt ha stor valmöjlighet i hur du levelar din gubbe och att man måste tänka till lite och planera.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Tycker majoriteten verkar vara "Spring dit - prata med honom - spring dit - prata med henne - spring dit - läs en bok - spring dit - prata med honom" quests tbh, hittills iaf :S

EDIT: bara jag som har problem med att komma in nu btw? kommer upp felmeddelande när jag försöker logga in :/

Ja det stämmer, Vet inte om det är tillåtet att kommentera men questen i början är ganska tråkiga. Vad jag menade är att quests har samma uppgifter oavsett spel, Därför tycker jag att det är fel att säga att ESO är likt WOW för att man är en "messenger" som springer och pratar med folk.

Fungerar nu btw

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Häri ligger väl en del av det jag vill komma åt...
En av de största orsakerna till att jag slutade spela WoW (inte heller RPG servrarna där... det var bättre i början då hade man inte lika stora problem med det jag sade på WoW då fick man planera mer. (körde dock mest PvP då, men tex UT2 och liknande ger ju vida bättre arenakänsla utan att man tröttnar om man jämför med WoW om man söker casual...) ), men TESO verkar ju faktiskt vara mycket bättre på några av de punkterna om jag får tro edera recensioner. Kanhända även jag haft för höga förväntningar.

Skyrim har många väldigt bra ingredienser men saknar det djup som morrowind (och baldursgate, etc) hade.

Föredrar "muren" eller morsepit IRL, man mot man om vi snackar harcore casual, trodde att jag saknade liv där framtill nu... ha ha! (no offense... men kunde inte motstå det... Gå ut och slåss litet under ordnade former IRL vetja! Men glöm inte att krama om varann efteråt och ta en god fika eller något. )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Eso kan bara använda en gpu, eller finns det någon sätt att lösa det på?

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Skrivet av Storman:

Eso kan bara använda en gpu, eller finns det någon sätt att lösa det på?

Tror det beror på att spelet körs i maximized window mode, Du är nog dock ändå med största sannolikhet cpu bunden med tanke på att det bara belastar en kärna

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Vilket är lite löjligt i det stadiet spelet är. Dvs. spelet är i praktiken klart enligt utvecklarna och nu ska dog göra en massa beta och stresstester för att testa allt... inkl marknaden för sitt spel.

Betor i dag är inget annat än en kombination av marknadsundersökning och hypningskampanj. Därför är det skitsamma om man följer NDA eller inte.

Oavsett om det är löjligt eller inte så är det mot deras regler...

Men visst.. idag är det som du säger, hyping och marknadsundersökning.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Också med i betan, bara lirat några timmar så har inte så mycket att komma med än så länge.

Det enda jag reagerade extra starkt på var röstskådisarna som gör rösterna till karaktärerna i början, både manliga och kvinnliga diton. Det är (i alla fall för mig) väldigt välbekanta röster från andra sammanhang, A-list röstskådisar, och man blir nästan lite distraherad av hur bra de är. Tänkte hela tiden på hur bra de var på det de gjorde (samt på de karaktärer de gjort röster till tidigare), än vad de faktiskt sa Men det är min egenhet och har kanske inget med spelet att göra.

Kommer definitivt köra mer av TESO framöver och hoppas på att de lyckas göra något trevligt av det.

Permalänk
Medlem

nån som har hunnit prova på nån pvp ??? är själv bara lv7 och har precis fått storspö av gutripper, laggar sönder med endast apu och standard inställningarna mot honom

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Ja det stämmer, Vet inte om det är tillåtet att kommentera men questen i början är ganska tråkiga. Vad jag menade är att quests har samma uppgifter oavsett spel, Därför tycker jag att det är fel att säga att ESO är likt WOW för att man är en "messenger" som springer och pratar med folk.

Fungerar nu btw

ja och man ska väl kunna levla genom endast pvp när man blivet level 10 om jag fattat detta rätt ?? dvs om man inte vill springa som messenger

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

ja och man ska väl kunna levla genom endast pvp när man blivet level 10 om jag fattat detta rätt ?? dvs om man inte vill springa som messenger

Kan inte logga in i spelet längre men prata med några ingame och Cyrodiil kan man inte nå. Så det går inte att testa pvp denna betan.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

spring dit - gör det - spring dit - prata med den - gör det, rinse and repeat

ingen känsla alls av att vara en dungeon crawler stundvis och springa på öppna ytor och utforska andra gånger...
trodde mega-serverkonceptet skulle vara mer intressant också än att det är folk ÖVERALLT

Förstår inte vad ni gör då ni bara klagar på "questandet" å tycker det är för lite utforskande? Skit i å göra quest å utforska då har ni spelat Skyrim å bara kört quests å skitit i att utforska eller? Jag har sprungit runt i kanske 2 timmar idag å inte gjort mycket annat än att utforska.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Förstår inte vad ni gör då ni bara klagar på "questandet" å tycker det är för lite utforskande? Skit i å göra quest å utforska då har ni spelat Skyrim å bara kört quests å skitit i att utforska eller? Jag har sprungit runt i kanske 2 timmar idag å inte gjort mycket annat än att utforska.

Samma här jag och polarna har bara sprungit runt och utforskat i flera timmar.

Permalänk

Har sprungit runt och utforskat "allt" på första ön, men kommer inte längre pga att ett av questen verkar buggat...

Permalänk
Medlem

Jag gillar mest att ens namn är överallt på skärmen, smart mot att inte "läcka" screenshots utan att se vem det är

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man "identifyar" ett unindentified item? Typ en rustning eller ett svärd?

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindell90:

spring dit - gör det - spring dit - prata med den - gör det, rinse and repeat

ingen känsla alls av att vara en dungeon crawler stundvis och springa på öppna ytor och utforska andra gånger...
trodde mega-serverkonceptet skulle vara mer intressant också än att det är folk ÖVERALLT

Är inte elder scrolls serien så? WoW är ju en ripoff då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har sprungit runt och utforskat "allt" på första ön, men kommer inte längre pga att ett av questen verkar buggat...

Antar att det är villager questet? Questpekarn pekar mot fel hus, testa nåt av de andra.

Permalänk

någon fler än jag som sitter fast redan när man ska hämta en skyshard åt profeten?

Visa signatur

Desktop: Chassi: NZXT H2(4+2 fläktar), Nätagg: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär, Moderkort: ASROCK Z68 Extreme4 GEN3, CPU: Intel Core I5 2500k, CPU-kylare: Corsair Hydro H80, Internminne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE, Grafikkort: MSI GeForce GTX 560Ti TF III 448 Core OC PE, SSD: Intel SSD 320 120GB, Hårdiskar: 1st Seagate Barracuda 7200rpm 120GB(Gammal), 1st Extern WD 1TB, Monitor: BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRealKENtAgent:

någon fler än jag som sitter fast redan när man ska hämta en skyshard åt profeten?

Jag sitter fast i två uppdrag. Ska hitta Harborage
Och ska hitta Razum-dar eller vad han heter i Eagle's strand.
Razum-Dar finns inte i Eagles Strand nånstans, och Harborage... Kollat ALLT på ön.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har sprungit runt och utforskat "allt" på första ön, men kommer inte längre pga att ett av questen verkar buggat...

Skrivet av Snorfisk:

Antar att det är villager questet? Questpekarn pekar mot fel hus, testa nåt av de andra.

Gissar på samma, hon är kvar i sitt kontor "Rana's office" tror jag huset heter. Man kom till övervåningen när man steg in i portalen där när man hjälper profeten fly ur fängelse i början.

Skrivet av Andiders:

Jag sitter fast i två uppdrag. Ska hitta Harborage
Och ska hitta Razum-dar eller vad han heter i Eagle's strand.
Razum-Dar finns inte i Eagles Strand nånstans, och Harborage... Kollat ALLT på ön.

Harborage verkar vara utmärkt på min quest har dock inte varit in än tror jag, minns inte

Men om du vill kan jag väl visa dig imorrn kanske, skicka PM om du är intresserad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

spring dit - gör det - spring dit - prata med den - gör det, rinse and repeat

ingen känsla alls av att vara en dungeon crawler stundvis och springa på öppna ytor och utforska andra gånger...
trodde mega-serverkonceptet skulle vara mer intressant också än att det är folk ÖVERALLT

Folk överallt får man nog räkna med i ett stresstest.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRealKENtAgent:

någon fler än jag som sitter fast redan när man ska hämta en skyshard åt profeten?

Går inte att fixa(gissar på att du också hoppade ner)
Bara att göra ny gubbe/kvinna

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Prestandakrävande?

Hej

Tänkte fråga om någon annan haft problem med att lira spelet på höga grafikinställningar? Jag kan köra spelet på low som förvalt och får ändå bara ut ca 20fps.
Jag har visserligen en laptop men tycker att den borde palla trycket lite bättre. Datorn ser ut såhär:

CPU: Intel i7-3630QM 2.3 GHz, 8MB Cache
GPU: NVIDIA GeForce GTX670MX 4GB GDDR3
RAM: 16GB 1600/PC3 12800 (2x8GB)
HDD: Western Digital Scorpio Blue 1TB
SSD: Intel SSD 520 Series 240GB