[Hjälp] nästan 200gb har skrivits av sig själv!!

Permalänk
Medlem

[Hjälp] nästan 200gb har skrivits av sig själv!!

jo de är såhär, jag har suttit vid datorn hela dagen, och imorse hade jag ungefär 700 pga detta höll på igår också. jo i mitt folder C:\Users\Andreas vilket är mappen för bilder, dokument, filmer, skrivbort osv, så står de att de tar upp 175gb men när jag har gått in och kollat på egenskaper på varje ikon som är i den mappen blir de knappt över 7gb, de är nåt som inte vissar sig i den mappen.

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Har du aktiverat så du ser dolda mappar?
AppData har jag för mig ligger i users/Användarnamn och där lagras data från diverse spel & program

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nysaan:

Har du aktiverat så du ser dolda mappar?
AppData har jag för mig ligger i users/Användarnamn och där lagras data från diverse spel & program

ingen anning, hur ser man de, installerade win8.1 för två dagar sedan så tycker inte de kan gått så fort

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nysaan:

Har du aktiverat så du ser dolda mappar?
AppData har jag för mig ligger i users/Användarnamn och där lagras data från diverse spel & program

tack så sjukt mycket, hittade vad som tog upp allt, de var appdata/local/temp, men jag vet inte vad temp är för nåt så jag vet inte om jag de är bra och ta bort de? va tror du?

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

tack så sjukt mycket, hittade vad som tog upp allt, de var appdata/local/temp, men jag vet inte vad temp är för nåt så jag vet inte om jag de är bra och ta bort de? va tror du?

Borde bara vara att ta bort det. Som det står så är det ju en temp map där datorn lagarar filer temporärt.
Dock 170+ GB på 2 dagar låter otroligt skumt tbh.
Packat upp nå stora filer eller något?

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

tack så sjukt mycket, hittade vad som tog upp allt, de var appdata/local/temp, men jag vet inte vad temp är för nåt så jag vet inte om jag de är bra och ta bort de? va tror du?

Kan du gå lite djupare och ta reda på vilken mapp/fil i temp-mappen som tar plats?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Ladda ner TreeSize Free, så kan du se exakt vad som tar plats, och framförallt var.

Permalänk
Medlem

Måste också rekommendera Spacesniffer. Använder samma kodbas som Diskusage till android.

http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/download.htm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nysaan:

Borde bara vara att ta bort det. Som det står så är det ju en temp map där datorn lagarar filer temporärt.
Dock 170+ GB på 2 dagar låter otroligt skumt tbh.
Packat upp nå stora filer eller något?

har gjort helt vanliga saker som slösurfat, spelat lite, hållt på i ae också, håller på att lära mg just nu. så jag har spelat in med nvidia shadowplay, vet inte om de kan vara därför. men jag skulle gissa att de är pga after effects.

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

nästan allt i mappen är bort och allt funkar som de ska(vilket är bra) dock så ligger ett program kvar i mappen som heter winstore, hat ingen aning vad detta är men när jga försöker ta bort de så står de att denna fil är öppet i ett annat program.. fast jag inte kör något annat program? någon som vet vad detta är?

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

har gjort helt vanliga saker som slösurfat, spelat lite, hållt på i ae också, håller på att lära mg just nu. så jag har spelat in med nvidia shadowplay, vet inte om de kan vara därför. men jag skulle gissa att de är pga after effects.

kan med relativt stor säkerhet säga att det är Shadowplay som "spökar", då det inte kodar filmfiler i något komprimerat format. så det tar mycket plats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

kan med relativt stor säkerhet säga att det är Shadowplay som "spökar", då det inte kodar filmfiler i något komprimerat format. så det tar mycket plats!

tja, körde met shadowplay igen nu, och de ser ut som att de gjorde en extra map, men ska se va ae gör, då mappen shadowplay skapade var inte ens 400kb

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

ahh, hittade de nu, de är Adobe som säkert har nån backup på videosarna man gör där, så att när man använder ae så körs de en backup dit, de är va jag tror iaf,

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |