Lowendkort som ger bra prestanda för pengarna, vilket väljer jag?

Permalänk
Medlem

Lowendkort som ger bra prestanda för pengarna, vilket väljer jag?

Hej, ska inhandla ett grafikkort för runt 500kr som presterar hyfsat i spel och som är strömsnålt. Jag är helt lost i det här segmentet, kan ni hjälpa mig?

Begagnat?

Nytt?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Begagnat är att föredra. Vad ska du spela?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Begagnat. Kanske ett hd7770 men det beror på hur strömsnålt du vill ha det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HD7750/7770 eller R7 250 är väl det minsta man borde satsa på idag. Är själv avig mot begagnade kort, men om du vågar chansa så finns det ju pengar att spara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Hej, ska inhandla ett grafikkort för runt 500kr som presterar hyfsat i spel och som är strömsnålt. Jag är helt lost i det här segmentet, kan ni hjälpa mig?

Begagnat?

Nytt?

begagnat GTX 470 borde ju gå och få för 500kr om du har nätagg för att driva det, AMD kort är populära för bitcoin mining så nvidia är överlägset billigast begagnat

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/annons/90897-hd5850-hd5870-och-lju...
något utav dessa kort om du har ett skapligt nätagg ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Begagnat är att föredra. Vad ska du spela?

Skrivet av Azodan:

Begagnat. Kanske ett hd7770 men det beror på hur strömsnålt du vill ha det.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av dunis90:

HD7750/7770 eller R7 250 är väl det minsta man borde satsa på idag. Är själv avig mot begagnade kort, men om du vågar chansa så finns det ju pengar att spara.

Skrivet av Oliver91:

begagnat GTX 470 borde ju gå och få för 500kr om du har nätagg för att driva det, AMD kort är populära för bitcoin mining så nvidia är överlägset billigast begagnat

Skrivet av mini-z1994:

http://www.sweclockers.com/annons/90897-hd5850-hd5870-och-lju...
något utav dessa kort om du har ett skapligt nätagg ?

Tack för input av er och väldigt bra priser ursprungligt på begagnatlänkarna men det är lite väl strömkrävande kort, till den här datorn behöver jag verkligen inget superkort. Väldigt enkla spel ska spelas, så ett kort motsvarande 8800GTS ungefär räcker lätt. Mer fokus på strömsnålt än prestanda alltså...men inte ett tokklent kort ändå. 7770 och 7750...ska kika lite på de två korten.

300W noname-agg sitter i och en AM3 X2 cpu.

Vad jag är ute efter är en gpu som verkligen inte är underdimensionerad utan som kan lyfta datorn.
Jag har ett Quadro NVS 285 i datorn idag som bara är där för att ge en bild. Jag har ett pci-kort x1550 som jag inte satt i än. Jag vet inte ens om det är värt besväret prestandamässigt mot ett NVS 285.

Jag kan bara säga så här. Gamla klassikern Hugo hackade på datorn när jag skulle spela det, ni vet det här Hugo som barn spelade live på tv. Jag vet inte om det beror på drivarna eller vad det var för fel men där är jag idag prestandamässigt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Tack för input av er och väldigt bra priser ursprungligt på begagnatlänkarna men det är lite väl strömkrävande kort, till den här datorn behöver jag verkligen inget superkort. Väldigt enkla spel ska spelas, så ett kort motsvarande 8800GTS ungefär räcker lätt. Mer fokus på strömsnålt än prestanda alltså...men inte ett tokklent kort ändå. 7770 och 7750...ska kika lite på de två korten.

300W noname-agg sitter i och en AM3 X2 cpu.

Vad jag är ute efter är en gpu som verkligen inte är underdimensionerad utan som kan lyfta datorn.
Jag har ett Quadro NVS 285 i datorn idag som bara är där för att ge en bild. Jag har ett pci-kort x1550 som jag inte satt i än. Jag vet inte ens om det är värt besväret prestandamässigt mot ett NVS 285.

Jag kan bara säga så här. Gamla klassikern Hugo hackade på datorn när jag skulle spela det, ni vet det här Hugo som barn spelade live på tv. Jag vet inte om det beror på drivarna eller vad det var för fel men där är jag idag prestandamässigt.

har du några vga portar eller så på moderkortet ?
då borde du ha integrerat som funkar lite bättre iallafall till spel ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Tack för input av er och väldigt bra priser ursprungligt på begagnatlänkarna men det är lite väl strömkrävande kort, till den här datorn behöver jag verkligen inget superkort. Väldigt enkla spel ska spelas, så ett kort motsvarande 8800GTS ungefär räcker lätt. Mer fokus på strömsnålt än prestanda alltså...men inte ett tokklent kort ändå. 7770 och 7750...ska kika lite på de två korten.

300W noname-agg sitter i och en AM3 X2 cpu.

Vad jag är ute efter är en gpu som verkligen inte är underdimensionerad utan som kan lyfta datorn.
Jag har ett Quadro NVS 285 i datorn idag som bara är där för att ge en bild. Jag har ett pci-kort x1550 som jag inte satt i än. Jag vet inte ens om det är värt besväret prestandamässigt mot ett NVS 285.

Jag kan bara säga så här. Gamla klassikern Hugo hackade på datorn när jag skulle spela det, ni vet det här Hugo som barn spelade live på tv. Jag vet inte om det beror på drivarna eller vad det var för fel men där är jag idag prestandamässigt.

inga GTX 470 med ett noname 300w nätagg iaf, leta reda på ett begagnat GTX 650 eller 7750 eller liknande strömsnålt grafikkort

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

för dina krav skulle jag kunna rekommendera t.ex ett Nvidia GTS 450, räcker och blir över prestandamässigt och kostar som en påse chips beggat

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på ett HD7770, ligger på runt 1000, det är mest prisvärt av dessa tre.
men måste du ner i 500;- klassen så kolla på GT630 typ..
GT640 får du för 800:- typ (detta kort är strömsnålt tror jag, vet inte med gt630 men antar att det också är strömsnålt)