Permalänk
Medlem

Andersson ADS 2.0

Okej, så jag skaffade mej en Smart Tv sticka som kör Android 4.2 JB, en Andersson ADS 2.0.
Än så länge funkar den riktigt bra, och smidig att använda. Att hitta en app som funkar bra för filöverföring va lite pill, kör nu Emit Free för tillfället och det funkar bra. Enda är att 1080p filer laggar vid överföringen, men det e ju via WiFi så, eftersom det inte tillkommer en ethernet port.
Annan sak är att man som användare inte har full access till hela systemet, vet dock ej om det är en grej med 4.2, då jag inte har samma prob med 4.1.2 som jag har på min Galaxy S3.

Det jag undrar i första hand är:

Finns det något sätt att ge en app root-access utan att roota själva stickan, som tex Hola Accelerator and UnBlocker.
Annars, någon som kan peka på en guide för att roota den? Kommer det isåfall uppstå några problem med stickan, tex att den inte känner igen HDMI anslutning etc.

Sen lite vid sidan av, finns det någon annan app som funkar bättre än Emit Free, för streaming från datorn. Jag bryr mej inte om det innebär ett extra program på datorn, eftersom Emit behöver det själv för att hitta filerna. Hellre det än att jag måste fixa ett extra konto på datorn.

Tack på förhand
Wabbiit

Permalänk
Medlem

Archos Video Player är min favorit, enkelt och snyggt och fungerar bra över nätverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Archos Video Player är min favorit, enkelt och snyggt och fungerar bra över nätverket.

Har nu testat AVP ett tag, och jag är helnöjd med den. funkar hur bra som helst, utan tjafs.

Och angående det andra, någon som har någon ide om hur jag rootar stickan? den har ju inget eget devicename under "about"

Permalänk
Medlem

Någon som testat XBMC på Andersson ADS 2.0?

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråden, då det gått rätt lång tid efter post, och mer tid efter modul släppts.

Permalänk

Root till Andersson ADS 2.0

Lite sent men here you go.

Sitter ett Rockchip RK3066 i denna så även ROM:ar anpassade för RK3066 kan fungera på Andersson ADS 2.0.

Följ instruktionerna noggrant så bör det fungera...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43584766#post43584766

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråden då jag har en fråga gällande en sådan sticka.

När jag tittar på svtplay så fungerar det bra till en början men sen fungerar inte ljudet efter 5 min. Viaplay fungerar inte att titta på alls, då det inte kommer någon bild. Efter att ha googlat lite så installerade jag MX player, vilket gjorde att viaplay fungerar men jag upplever att bilden hackar något. Finns det någon app som eller videospelare som är bättre än mx player eller kan det vara något annat?

Jag undrar också om det finns någon bra app som gör att man kan använda sin surfplatta som tangentbord istället för fjärrkontrollen man fick med.

Permalänk

sugen på att köpa denna, vad tycker ni om den?
ska ha den till att kolla netflix på 46tv, funkar det?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Min ADS har "låst" sig -låsa upp?

Stängde av min ADS via fjärrkontrollen efter det startar den inte längre, lampan lyser blått men ingen signal till tvn.
Tips på det? Går det att accessa stickan på något sätt? Har den ett gui eller motsvarande?

Tack!

Visa signatur

Game On!

Permalänk
Avstängd

Tänkte köpa en ADS 2.1 men fanns en ADS 3.0 i fyndlådan för samma pris dvs 599 kr.

Citat:

Rockchips RK3188-chipset:
Process • 28nm low power process
CPU • Quad-core ARM Cortex-A9, up to 1.6GHz
GPU • Mali-400MP4 GPU, up to 600MHz
Display • 2048x1536 resolution
Flash • Support MLC NAND, eMMC
Memory • Full memory support, DDR3, DDR3L, LPDDR2

Graphic Computing : 1080P multi format video decoding (H.265 and VP9), 1080P video encoding for H.264 and VP8
• Support OPENGL ES1.1/2.0, OPEN VG1.1
• High performance dedicated 2D processor

Faktiskt inte NetOnNets fel att C-More i TV4 play stoppar en att se fotbollen med felaktig felrapport om att stickan är rootad eller kör virtuellt. Alltså inte direkt. Det är företaget som kodar appen enligt supporten. Egentligen ska det fungera.

Har haft ADS 3.0 några dagar och här är mina omdömmen

Först testade jag Netflix.
Får inte ut 5.1 ljud eftersom Netflix inte verkar stödjer detta i Android, och heller inte HD bild fast det finns gott om 1080p Androider. Får fortsätta köra Netflix med Appel TV.

XBMC
Nja, först ljudet, inget flerkanalsljud fast det gå att få till i stickans egna Video APP inklusive DTS. Rätt allmänt skakigt med XBMC i Andersson ADS 3.0 men det är något jag kommer ihåg från mina Androidtelefoner. Den inbyggda videospelaren är bättre men bilden laggar ändå från 1080p mkv material. Kör vidare med detta med min HTPC.

SVT Play / TV4 Play /Viaplay
Här vinner Viaplay. Endast 2.0 ljud på alla appar men med Viaplay kan du ställa in HD och bilden blir faktiskt minst bättre än från HTPC. Med TV4 play kan man inte se allt material på grund av problemet jag diskuterade först i mitt inlägg. TV4 Play Premium+Sport går då fetbort. SVT Play är helt okej. Tror inte det är HD, som genom datorn, men bilden är rätt okej ändå.
Alla appar flyter på bra.

WiFi
Stickans inbyggda WiFi är inte tillräckligt stabil för mig. Men kör usb-hubb med mus+Tangentbord och nätverkskabel inkopplad = stadiga 100 Mbps.

När man kör med nätverkskabel får man tänka på att ställa in så all data går att köra utan WiFi. Skulle tro att ADS 3.0 uppfattar det som mobil uppkoppling.

Fjärrkontrollen
Använder hellre mus eftersom jag aldrig kommer vänja mig med viftande allé Wii-mote. Mus funkar jättebra. Något jag tycker är konstig är att stänger man av ADS 3.0 med mus eller fjärrisen måsta man ta ur strömmen och sätta i den igen för att ADS 3.0 ska starta upp.

Slutsats:
Funkar rätt skapligt och enkel att installera men går det dra in annan programvara skulle jag nog försöka med det. Inte för att originalet är dåligt. Man vill ju leka lite.

Körde upp en film på tuben där jag testar stickan mot min HTPC. Filmad med Lumia 1520 och tyvärr sändes fotbollsmatchen i SD hos Viasat.

Permalänk
Medlem

Baserat på min erfarenhet med olika SoCs skulle jag nog föreslå att man undviker Rockchip-baserade enheter, speciellt denna typ av no-name-stickor med gamla Android-versioner.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q