Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Min Lumia 925 har inte fått Black uppdateringen.
Har GDR3 preview installerad men ingen Black finns att få tag på

Ej operatörslåst

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Min Lumia 925 har inte fått Black uppdateringen.
Har GDR3 preview installerad men ingen Black finns att få tag på

Ej operatörslåst

Hur länge har du haft telefonen? Detta är endast en teori, men det kan ha något med att din IMEI-kod ej är registrerad ännu, som kan ta 1-3 dagar.

Samma princip som Nokia-erbjudandet som ger dig 150 SEK. Jag kunde ej registera erbjudandet förrän 2-3 dagar senare när min IMEI-kod blivit registrerad.

Oooon top of that har jag lite goda nyheter.

myTube-appen (som enligt mig är den bästa YouTube-appen) finns nu på svenska. Bara att starta appen om du har svenska inställt på din telefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Hur länge har du haft telefonen? Detta är endast en teori, men det kan ha något med att din IMEI-kod ej är registrerad ännu, som kan ta 1-3 dagar.

Samma princip som Nokia-erbjudandet som ger dig 150 SEK. Jag kunde ej registera erbjudandet förrän 2-3 dagar senare när min IMEI-kod blivit registrerad.

Oooon top of that har jag lite goda nyheter.

myTube-appen (som enligt mig är den bästa YouTube-appen) finns nu på svenska. Bara att starta appen om du har svenska inställt på din telefon!

Tja,

Har haft den mobilen i 3-4 månader ungefär, testade senast i helgen men inga uppdateringar fanns att hämta.
Min mor har den nu så kan ej kolla IMEI koden.

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Angående Black-uppdateringen.

Läste en intressant sak på Nokia-supporten.
När en uppdatering är släppt och visar "available" på Nokia-sidan, så får ca 25% uppdateringen vecka1, 50% vecka2 och resten 25% vecka3.
Om man inte fått sin uppdatering efter vecka2 (då alltså ca 75% bör ha fått sin uppdatering), föreslog de att man kontaktar operatören.

Detta stöder min tidigare teori om att telefonerna uppdateras efter något slags kösystem, förmodligen eftersom servrarna annars skulle klappa ihop.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem att radera temporära filer? Står att jag har 824mb, och när jag trycker på ta bort, så händer absolut ingenting. Och mobilen låser sig, så avbryts hela proceduren..
Har en 925 med Lumia Black

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Angående Black-uppdateringen.

Läste en intressant sak på Nokia-supporten.
När en uppdatering är släppt och visar "available" på Nokia-sidan, så får ca 25% uppdateringen vecka1, 50% vecka2 och resten 25% vecka3.
Om man inte fått sin uppdatering efter vecka2 (då alltså ca 75% bör ha fått sin uppdatering), föreslog de att man kontaktar operatören.

Detta stöder min tidigare teori om att telefonerna uppdateras efter något slags kösystem, förmodligen eftersom servrarna annars skulle klappa ihop.

Ja det låter vettigt, underligt bara tycker jag att just 925:an är den som dröjer.
Har en Lumia 1020 och den fick updaten direkt, ser man över Nokia Sveriges facebook också så verkar det bara vara 925 användare som har problem.

Men de e väl bara att vänta som du säger

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Oooon top of that har jag lite goda nyheter.

myTube-appen (som enligt mig är den bästa YouTube-appen) finns nu på svenska. Bara att starta appen om du har svenska inställt på din telefon!

Jag har svenska inställt i själva luren som huvudspråk, och även i mytube-appen, men ändå är det på engelska. Ingen fara på taket, men när du säger att den nu stöder svenska så hade det varit trevligt.

Förresten, i länken du har med så står det att den bara stöder 1 språk (engelska)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag har svenska inställt i själva luren som huvudspråk, och även i mytube-appen, men ändå är det på engelska. Ingen fara på taket, men när du säger att den nu stöder svenska så hade det varit trevligt.

Förresten, i länken du har med så står det att den bara stöder 1 språk (engelska)?

Ajdå, i så fall är det endast i betaversionen det är på svenska, för tillfället. Med andra ord kommer det med nästa uppdatering!

Edit: Testade på en Lumia 920, med svenskt språk. Inte betaversionen. Det är däremot på svenska! Har du möjligen Black-uppdateringen installerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Edit: Testade på en Lumia 920, med svenskt språk. Inte betaversionen. Det är däremot på svenska! Har du möjligen Black-uppdateringen installerad?

När jag stängde ner appen och öppnade den igen så var den på svenska, både 1020 och 920 och båda med black.

Det är den riktiga versionen som de uppgraderat, för jag har "gå med i betan" som ett alt längst ner när man klickat på ... för att se vilka olika 'vägar' som finns i appen.

Nu är den faktiskt rätt läcker, känns som om detta är det som är det bästa, och fullt godtagbar, men den YT-appen som MS hade ute en vända var ju allt i ett. Snyggaste YT-appen av alla, och sanslöst lättnavigerad och mycket finesser. Ett tag var man nästan lite putt på Google och undrade när den skulle dyka upp, men nu ser jag det mer som att fan vad MS kan vara innovativa när de vill.

Permalänk
Medlem

Någon som har funnit en bra app för tv-program? Körde med TV-guiden innan och den var bra, men den bara la ner, så nu får det bli tv-programmet, som är helt okej, men inte komplett, så därför undrar jag; finns det inte ens en jävla duglig tv-app i Store? Man kan ju tycka att det vore bland det första de skulle erbjuda och de borde väl ändå fatta att ganska många kollar på tv, så hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

När jag stängde ner appen och öppnade den igen så var den på svenska, både 1020 och 920 och båda med black.

Det är den riktiga versionen som de uppgraderat, för jag har "gå med i betan" som ett alt längst ner när man klickat på ... för att se vilka olika 'vägar' som finns i appen.

Nu är den faktiskt rätt läcker, känns som om detta är det som är det bästa, och fullt godtagbar, men den YT-appen som MS hade ute en vända var ju allt i ett. Snyggaste YT-appen av alla, och sanslöst lättnavigerad och mycket finesser. Ett tag var man nästan lite putt på Google och undrade när den skulle dyka upp, men nu ser jag det mer som att fan vad MS kan vara innovativa när de vill.

Ja precis, jag glömde att notera att man måste starta om appen för att få igång språket. Faktiskt jag som översatt appen!

Om ni tycker någonting ser konstigt ut eller bör ändras, citera eller skicka ett meddelande till mig, så ordnar jag det.

Jag är medveten om ett par grejer just nu redan, men som kommer ändras med en uppdatering, då lite kod måste ändras för att få det att se ordentligt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av peas01:

Stort tack för tipset! Nu har jag installerat NSU på Win 8.1 och laddat ner uppgraderingen. Uppgraderingen gick bra men fick felmeddelande om simkortsfel. Startade om och allt ok igen. Tyvärr blev det en kallstart så jag måste fixa till startskärmen igen. Men nöjd att jag till sist fick uppgradera då jag försökt sedan i måndags OTA.

Skickades från m.sweclockers.com

Har 3st WP8 Lumia devices. 2st 925 & 1st 520. (+ en två år gammal WP7.8 Lumia 800)

Den 925 som köptes i slutet på november fick GDR3/Black via OTA för två veckor sedan. Den 925 som köptes av Elgiganten för ett par veckor sedan har fortfarande inte lyckats få någon GDR3/Black, så ej heller den 520 som startades igång i helgen. Dessa två rullar på Amber.

Men så laddade jag ner NSU från länken ovan (Tack!), då jäklar i min låda kan man uppdatera via kabel (efter att den uppdaterat till NSU 4.1, vilket tar en evighet). Men det står någon otrevlig varningsinformation om att delar av eller alla användar inställningar kommer försvinna. Så jag vill/vågar inte klicka på uppdatera.
Är det någon som kan ge mer info om detta? För det vore inte så kul att loosa de anpassningar man gjort. Någon som blivit av med "mer än" startskärmens konfiguration?

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Men så laddade jag ner NSU från länken ovan (Tack!), då jäklar i min låda kan man uppdatera via kabel (efter att den uppdaterat till NSU 4.1, vilket tar en evighet). Men det står någon otrevlig varningsinformation om att delar av eller alla användar inställningar kommer försvinna. Så jag vill/vågar inte klicka på uppdatera.
Är det någon som kan ge mer info om detta? För det vore inte så kul att loosa de anpassningar man gjort. Någon som blivit av med "mer än" startskärmens konfiguration?

Jodå det där har jag koll på nu för tiden.

1) Logga in på ditt microsoftkonto och växla till skydrive och kolla att den är aktiverad.
Se till att du aktiverar/beställer de extra 20Gb som alla numera har tillgång till, det innebär att du totalt får tillgång till 27Gb.

2) Gå in i telefonens inställningar och aktivera säkerhetskopia om den inte redan är det och gör en backup. Hur du gör det kan du läsa om här:
http://www.windowsphone.com/sv-se/How-to/wp8/basics/back-up-m...

3) Ladda ned NSU. Den senaste versionen 4.1.0 kan du ta ned direkt här:
NSU 4.1.0

4) Installera alla komponenter den ber dig installera innan du kör igång. Detta kräver ett par omstarter av datorn.

5) Starta NSU:n och tryck in/"flasha" uppdateringen. All information på telefonen kommer att raderas
men lugn du har ju gjort en backupp enligt 2) eller hur?

6) Nu startar du upp telefonen och går igenom inställningsguiden. Den kommer att fråga dig om du vill använda informationen från senaste säkerhetskopian/återställningspunkten. Du svarar ja och nu kommer alla gamla kontakter, appar och inställningar du sparat att hämtas ned från skydrive till din telefon.

7) OBS man måste ha en wifi-anslutning när man gör backup och restore.

8) Nu ska telefonen vara som tidigare. Det enda du behöver konfigurera om efter flashningen är startskärmen och de inställningar du tidigare gjort i apparna.

Permalänk
Medlem

Nu kan man köpa GTA san andreas för 55,5kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

1) Logga in på ditt microsoftkonto och växla till skydrive och kolla att den är aktiverad.
Se till att du aktiverar/beställer de extra 20Gb som alla numera har tillgång till, det innebär att du totalt får tillgång till 27Gb.

De där extra 20GBen i SkyDrive gäller väl fortfarande bara i ett år innan de upphör?

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

De där extra 20GBen i SkyDrive gäller väl fortfarande bara i ett år innan de upphör?

Stämmer, men om man ska göra en flashning nu kan man behöva dessa.
Dessutom vet man ju inte hur det blir om ett år det kanske blir permanent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Stämmer, men om man ska göra en flashning nu kan man behöva dessa.
Dessutom vet man ju inte hur det blir om ett år det kanske blir permanent.

Det är förvisso sant. Har aktiverat denna SkyDrive "Entusiast bonus" på min första 925 då jag fick mailet vid juletid. Men de två andra som inköpts i år har inte fått detta mail & det är isf dessa telefoner som behöver det. Telefonerna har tre olika Microsoft användarkontot. Vet du om man kan efterfråga denna redeem voucher? för sista dag för aktivering är ju 2014-01-31.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Det är förvisso sant. Har aktiverat denna SkyDrive "Entusiast bonus" på min första 925 då jag fick mailet vid juletid. Men de två andra som inköpts i år har inte fått detta mail & det är isf dessa telefoner som behöver det. Telefonerna har tre olika Microsoft användarkontot. Vet du om man kan efterfråga denna redeem voucher? för sista dag för aktivering är ju 2014-01-31.

Har du loggat in dig på de nya MS-kontona och klickat dig vidare till skydrive där? Det borde ligga en aktiveringslänk där.

Permalänk
Medlem

Apropå uppdateringen av BLACK till 925:an så kom den ikväll till mig via OTA.
Den bestod av två uppdateringar totalt. Efter den första uppdateringen hade jag fortfarande AMBER och inga kryss för stängning av appar.
Fick gå in och söka manuellt en gång till och efter denna uppdatering står det BLACK.

Permalänk
Medlem

Ursäkta spammandet, men det är utlovat pris till den som blir medlem 900. Passa på! 😋

https://www.facebook.com/groups/ViSomGillarWP/

Mycket bra grupp där det finns representanter från MS, utvecklare m.m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Har du loggat in dig på de nya MS-kontona och klickat dig vidare till skydrive där? Det borde ligga en aktiveringslänk där.

Jodå, kontona är i sig gamla live.se men har inte varit associerade till några WP8 devices innan. Har loggat in i outlook.com & vidare till SkyDrive ett flertal ggr. inga mail & inga länkar i manage storage. SkyDrive är connectad i telefonerna.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Har 3st WP8 Lumia devices. 2st 925 & 1st 520. (+ en två år gammal WP7.8 Lumia 800)

Den 925 som köptes i slutet på november fick GDR3/Black via OTA för två veckor sedan. Den 925 som köptes av Elgiganten för ett par veckor sedan har fortfarande inte lyckats få någon GDR3/Black, så ej heller den 520 som startades igång i helgen. Dessa två rullar på Amber.

Fick ner GDR3 & Lumia Black via OTA till den nyaste 925:an i tisdags. Så nu är det bara att avvakta till 520 också får sin.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Jodå, kontona är i sig gamla live.se men har inte varit associerade till några WP8 devices innan. Har loggat in i outlook.com & vidare till SkyDrive ett flertal ggr. inga mail & inga länkar i manage storage. SkyDrive är connectad i telefonerna.

Associerade du kontona till telefonerna under deras uppstartsprocess? Reggade du även telefonerna hos Nokia?
Om du gjort allt detta och ändå inte fått någon länk kan du berätta detta för Nokia på deras facebooksida så fixar de det åt dig.
https://www.facebook.com/nokiasverige

Permalänk
Medlem

Som jag sagt tidigare så har jag snackat med MS och de sa att de där extra 20 GB inte var till alla, jag har exempelvis inte fått det. Så bli glada om ni får det men bli inte förvånade om ni inte får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

De sa att de där extra 20 GB inte var till alla, jag har exempelvis inte fått det.

You must have been a very, very naughty boy.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu kan man köpa GTA san andreas för 55,5kr.

Köpt, dock ångrar jag mig lite. Kassa kontroller och laggar på min 920.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Köpt, dock ångrar jag mig lite. Kassa kontroller och laggar på min 920.

Ja det krävs nog nästan handkontroll. Men bra då vet jag att den inte orkar med det i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite lätt otålig gällande Black till 720n nu. Men det verkar närma sig, den är på G i vissa andra länder enligt Nokias lista.

Egentligen är det mest möjligheten att ändra SMS/mailsignalerna jag är ute efter nu när sambon också har en Nokia, alla signalerna är så förvillande lika.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Börjar bli lite lätt otålig gällande Black till 720n nu. Men det verkar närma sig, den är på G i vissa andra länder enligt Nokias lista.

Egentligen är det mest möjligheten att ändra SMS/mailsignalerna jag är ute efter nu när sambon också har en Nokia, alla signalerna är så förvillande lika.

Kan man ju ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Kan man ju ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte till egna signaler. Jag vill ha den som var standard innan Amber men som de tog bort helt. Nokias gamla "Pling pling"

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop