Permalänk
Medlem

Alpha vs Mod

Funderar lite på om det har hänt någonting i DayZ sen jag stängde av senast (undra hur länge sen det var, kanske något år?)

Spelade DayZ innan hela hypen och en bra bit in på hypen och ledsnade till slut på dels att det kändes som att man hela tiden blev "förstörd" av fuskare, men framför allt hur det utvecklades från ett survivalspel där man lite avvaktande köpslog med folk och bytte en burk mat mot ett pistolmagasin till ett community där det verkar som att folk bytte CS mot DayZ och målet var att hitta andra spelare och döda dom.

Har det skett någon skillnad i samband med alphan?

Permalänk
Medlem

Det är billigare att döda någon och ta all loot än att byta till sig saker från dom.

Och nej jag tror inte att det är någon skillnad. Inte spelat alphan själv men sett video när frankie spelar och där sitter det snipers på taken och skjuter folk.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Kan jorden aldrig gå under utan att människor måste slåss mot varandra?

Permalänk
Skrivet av KoloN:

Tråkigt. Kan jorden aldrig gå under utan att människor måste slåss mot varandra?

L4D2 För vem f*n kan slåss ensam mot 1000(om inte fler) zombies

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

L4D2 För vem f*n kan slåss ensam mot 1000(om inte fler) zombies

detta är sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

L4D2 För vem f*n kan slåss ensam mot 1000(om inte fler) zombies

Fast min polare brukar alltid börja teamkilla på l4d2

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Min åsikt om Alphan: Det är fortfarande Kill On Sight mentalitet, men inte lika stor. Det har blivit mer fokus på överlevnad, men dom har en lååååååång väg kvar. Men om dom fortsätter åt detta håll tror jag det kommer bli mindre KoS, men det kommer aldrig försvinna helt, det är för populärt spel för det.

Jag gillar att det är svårare att hitta användbara vapen (du kan hitta vapen men utan magasin är du helt körd ändå). Dock är det fortfarande ganska enkelt om man har spelat förut och vet vart man ska leta, typ NW Airfield.
Sen så tyckte jag det var mycket svårare i början att hitta mat, men det visade sig vara för att det inte respawnar efter ett tag.
Dock gillade jag att det var svårare att hitta mat, mer stress och fokus på att hitta det istället för döda vildsvin, hitta vapen, lägga dig å campa, im done. Som det var/är i modden.

Så det är på rätt väg men absolut inte där än.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Jag kor Epoch istallet. Pa mindre communitys blir det ofta som du namner som det var innan hypen, mer focus pa overlevnad an KoS.

Alphan ar i mina ogon en riktigt kass alpha som igentligen bara har blivit portad till A3 grafik. Det var inte sa stora forandringar som det hypades upp, dina gamla "gear-routes" fungerar lika bra. Till och med lattare for du behover inte upp till NWAF for att hitta bra vapen, sa Electro/Cherno banditerna behover inte ens ta sig dit upp. Det nya "uppgraderade" inventory systemet ar exakt som A3, och zombies ar obefintliga med riktigt kass pathfinding fortfarande. Loot-tables ar for ojamna och det resulterar i att det finns fler vapen an mat och vi vet alla hur det slutar. Dock som Xyze sa, sa ar spelet pa vag i ratt riktning men de har en lang, lang vag att ga.

Nar man borjade spela moddet satt man och svettades, hjartat dunkade i hela kroppen nar man sag nagon annan/hamnade i skottlinjen, och pa satt och vis blev det sa i SA men det gick over snabbt.

Edit: Om man har spelat DayZ Mod sa skulle jag inte rekomendera SA, du kommer bara bli besviken.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jag kor Epoch istallet. Pa mindre communitys blir det ofta som du namner som det var innan hypen, mer focus pa overlevnad an KoS.

Alphan ar i mina ogon en riktigt kass alpha som igentligen bara har blivit portad till A3 grafik. Det var inte sa stora forandringar som det hypades upp, dina gamla "gear-routes" fungerar lika bra. Till och med lattare for du behover inte upp till NWAF for att hitta bra vapen, sa Electro/Cherno banditerna behover inte ens ta sig dit upp. Det nya "uppgraderade" inventory systemet ar exakt som A3, och zombies ar obefintliga med riktigt kass pathfinding fortfarande. Loot-tables ar for ojamna och det resulterar i att det finns fler vapen an mat och vi vet alla hur det slutar. Dock som Xyze sa, sa ar spelet pa vag i ratt riktning men de har en lang, lang vag att ga.

Nar man borjade spela moddet satt man och svettades, hjartat dunkade i hela kroppen nar man sag nagon annan/hamnade i skottlinjen, och pa satt och vis blev det sa i SA men det gick over snabbt.

Edit: Om man har spelat DayZ Mod sa skulle jag inte rekomendera SA, du kommer bara bli besviken.

Så man kommer bli besviken på en _alpha_?

Jag lirade modden + moddar på modden i enormt många timmar. Visst, idag har inte alphan mycket innehåll men det läggs till varje gång en patch släpps. Bara själva grunden alphan står på har enorm potential och det ska bli spännande att se hur spelet utvecklas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Så man kommer bli besviken på en _alpha_?

Jag lirade modden + moddar på modden i enormt många timmar. Visst, idag har inte alphan mycket innehåll men det läggs till varje gång en patch släpps. Bara själva grunden alphan står på har enorm potential och det ska bli spännande att se hur spelet utvecklas.

Sa bara for att det ar en alpha sa far man inte ha asikter, kritik och vara besviken? Jag blir sa javla trott pa alla alphakrigare, sa fort man namner att det ar grejer som ar under all kritik sa kommer alla och skriker alpha.

Jag ar mycket val medveten om att det ar en alpha, det star tydligt over allt. MEN som jag har sagt tidigare i andra tradar sa brukar en alpha besta av basfunktioner av sjalva coreprodukten. Det finns inte idag. Survival delen ar medelmattlig, Zombies ar obegintliga(detta i ett ZOMBIEsurvival spel) och har till och med samre pathfinding och ar glitchigare an vad de var i moddet. Innan det val slapptes sa var det sa mycket snack om att de "must have a minimum of 50 FPS serverside with 15000 items and 1000 Zombies" Vad hande med det?

Vad har vi da istallet? Jo, en javla massa klader, mat, lite stelare och fulare spring stil och nya byggnade att ga in i. De har satt in lite nya byggnade har och dar. Vi har en grafik och inventory meny som ar direkt kopierade fran Arma 3. Och samma pissiga optimizering av spelet.

Edit: Och fylls pa? Med vada? Enligt den senaste experimental branch sa ar det inte mycket som lockar, och har absolut inget med att fixa de STORA problem som behovs fixas.

De fokuserar alldeles for mycket pa skitsaker runt om spelet, istallet for att fixa de verkliga problem som finns.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir väl på något sätt legitimt att vara missnöjd med alfa/beta-versioner när de börjar ta betalt för dessa.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Sa bara for att det ar en alpha sa far man inte ha asikter, kritik och vara besviken? Jag blir sa javla trott pa alla alphakrigare, sa fort man namner att det ar grejer som ar under all kritik sa kommer alla och skriker alpha.

Jag ar mycket val medveten om att det ar en alpha, det star tydligt over allt. MEN som jag har sagt tidigare i andra tradar sa brukar en alpha besta av basfunktioner av sjalva coreprodukten. Det finns inte idag. Survival delen ar medelmattlig, Zombies ar obegintliga(detta i ett ZOMBIEsurvival spel) och har till och med samre pathfinding och ar glitchigare an vad de var i moddet. Innan det val slapptes sa var det sa mycket snack om att de "must have a minimum of 50 FPS serverside with 15000 items and 1000 Zombies" Vad hande med det?

Vad har vi da istallet? Jo, en javla massa klader, mat, lite stelare och fulare spring stil och nya byggnade att ga in i. De har satt in lite nya byggnade har och dar. Vi har en grafik och inventory meny som ar direkt kopierade fran Arma 3. Och samma pissiga optimizering av spelet.

Edit: Och fylls pa? Med vada? Enligt den senaste experimental branch sa ar det inte mycket som lockar, och har absolut inget med att fixa de STORA problem som behovs fixas.

De fokuserar alldeles for mycket pa skitsaker runt om spelet, istallet for att fixa de verkliga problem som finns.

Och jag blir så

Skrivet av :

java trott pa alla

haters

Absolut, jag håller med om att det är för mycket kläder och för lite mekanik men som sagt, spelet "lanserades" för drygt en månad sen och inte många veckor har varit fulla arbetsveckor. Ha lite förståelse och se vad som händer innan man klagar sönder och funderar på att bränna ner hela världen.

Förstår bara inte varför man klagar när det är alpha? Sen kan man argumentera vad man tycker om dessa alpha releaser osv men det känns lite OT här.

Permalänk
Medlem

DayZ är ett väldigt potent spel, men dock inte än. Visst, jag har nog redan lagt ner 10+ timmar på denna fantastiska "Runningsimulatorn", men där är för mycket som saknas fortfarande.

Att fordon osv inte finns än kan jag väl tycka är helt okej pga stadiet spelet är i, men när servrar kraschar stup i kvarten, måste startas om var 4h för att items + zombies ska respawna så känns det som att deras fokus på mer hus att gå in i är fel.

Efter att ha blivit "Glitch-killed" några gånger så blir man jävligt trött på det.

Visst, det är en Alpha, vi vet! Men när man betalat för spelet så anser jag att man har rätt till sina tycken. Hade det kostat 4,99€ så är där kanske inte så mycket att gnälla om, men för 23.99€/spel och nu över 1 miljon sålda exemplar, så förväntar man sig stora updates väldigt snart!

Lägger spelet på hyllan ett tag tills buggarna blivit mindre.

Hoppas verkligen dom får bukt med problemen snart, för gillar verkligen tanken med spelet.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Och jag blir så haters

Absolut, jag håller med om att det är för mycket kläder och för lite mekanik men som sagt, spelet "lanserades" för drygt en månad sen och inte många veckor har varit fulla arbetsveckor. Ha lite förståelse och se vad som händer innan man klagar sönder och funderar på att bränna ner hela världen.

Förstår bara inte varför man klagar när det är alpha? Sen kan man argumentera vad man tycker om dessa alpha releaser osv men det känns lite OT här.

Det ar en otrolig skillnad pa kritik, och som du kallar det, hater. Jag har foljt spelets utveckling sedan ryktena borjade komma i september 2012, tills idag och gor det fortfarande for det finns inget annat spel som jag har lagt lika mycket tid, svett och nastan tarar over(moddet).

Jag snackar sjalvklart inte om vad som har hant efter release, det ar sjalvklart forstaligt. Utan vad de har gjort under det ar som det har varit under produktion(ett a'r ar ingenting, jag vet). Anledningen till att jag tog upp det ar for att jag anser att deras prioritet ar fel, de prioriterar lull-lull(sa som att kunna mala sina vapen och att kunna saga av sitt hagelgevar), istallet for de faktiska problemen som finns i Alphan idag. Dvs de haller pa med Beta/full release grejer.

Om man gar bak i tiden och kollar vad som hande runt Mars-April, sa holl de pa med nya animationer och stada upp pathfindingen for Zed's men vad hande sen? Sen var det natverks bubblan som har blivt prisad till gudarna, for att falla platt. Det ar en rushad alpha release som inte ens kan kallas pre-Alpha.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av deadich:

Fast min polare brukar alltid börja teamkilla på l4d2

synd

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Väldigt många klagomål!

Trots alla varningar är det miljoner spelare som köpt alfan, väl medvetna (förhoppningsvis) att det ska förekomma buggar, kraschar, och andra konstigheter.

Jag har spelat sedan releasen och tycker att spelet är väl värt varenda krona jag satsat.
Vad jag kan minnas har spelet bara kraschat en enda gång och det är bra flyt i spelet trots att min dator inte har värstingprestanda! Min senaste figur har varit vid liv i 50+ timmar. Vid senaste patchen rullade det tillbaks några sparningar och några prylar försvann, not a big deal!

Största problemet för närvarande är att de flesta tycks Kill On Sight, ligger och lurar och dödar obeväpnade nyspawnade eller är ett när fullt beväpnat gäng fångar, rånar och jävlas med andra. Men de är väl för fega för att våga ta upp fighten med jämbördiga spelare!