Valve ser framtiden för PC i Virtual Reality

Permalänk
Medlem

Tagga VR+HL3 Bundle 2020.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom ligger så långt bort i tiden som 2015. Dock positivt att Valve's variant verkar vara bättre på det mesta inklusive åksjukan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Tråkigt att dom ligger så långt bort i tiden som 2015. Dock positivt att Valve's variant verkar vara bättre på det mesta inklusive åksjukan...

Långt bort? 2050 är långt bort, 2015 är snart!

Permalänk

Fan vad jag hade velat prova den där prototypen!
Men bra av Valve att de delar med sig av typ allt de upptäcker till Oculus och andra. Den här prototypen de visade upp var det som banade väg för Crystal Cove prototypen.

Nu behövs bara nått riktigt bra sätt att styra spelen. Gärna något som trackar händerna, så man kan röra fingrarna och gubben i spelet rör fingrarna. Inte som Razor hydra då det inte är lika intuitivt som att greppa efter något som man gör irl.

Undrar bara vem som knäcker nöten och kommer på framtidens kontroll?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Sword Art Online: The Game

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Fan vad jag hade velat prova den där prototypen!
Men bra av Valve att de delar med sig av typ allt de upptäcker till Oculus och andra. Den här prototypen de visade upp var det som banade väg för Crystal Cove prototypen.

Nu behövs bara nått riktigt bra sätt att styra spelen. Gärna något som trackar händerna, så man kan röra fingrarna och gubben i spelet rör fingrarna. Inte som Razor hydra då det inte är lika intuitivt som att greppa efter något som man gör irl.

Undrar bara vem som knäcker nöten och kommer på framtidens kontroll?

Hydran fungerar bra för att styra fingrarna också. Självklart kan det förbättras men problemet är att spelen inte har stöd för det. Surgeon Simulator har fullt stöd för Hydran och du kan individuellt greppa med tumme - pekfinger - resten av fingrarna. Känns väldigt bra när man gör det. Sixense, som står bakom Hydran som razer satt sitt namn på, har sin nya modell på gång. STEM heter den, trådlösa kontroller samt stöd för ytterligare tre sensorer som kan sättas på valfri del av kroppen. Fötter, huvud, you name it. Kanske tiden för virtuellt sex kommer i hand med STEM?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zache_:

Hydran fungerar bra för att styra fingrarna också. Självklart kan det förbättras men problemet är att spelen inte har stöd för det. Surgeon Simulator har fullt stöd för Hydran och du kan individuellt greppa med tumme - pekfinger - resten av fingrarna. Känns väldigt bra när man gör det. Sixense, som står bakom Hydran som razer satt sitt namn på, har sin nya modell på gång. STEM heter den, trådlösa kontroller samt stöd för ytterligare tre sensorer som kan sättas på valfri del av kroppen. Fötter, huvud, you name it. Kanske tiden för virtuellt sex kommer i hand med STEM?

Finns redan prototyper för maskiner för virtuell sex som kan kombineras med Oculus Rift. Självklart från Japan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Said no honest person EVER!

Jo då, när man får tjejen att spela är det kul att titta på..... på henne och hennes reaktion mer än den klonade skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

- Du Stefan, är det ok om jag spelar lite?
- Ja, det är ju alltid kul att kolla på!
- Ptja, det fungerar inte så längre, nu är jag helt ensam och bara jag kan se vad som händer.
- Jaha? Hur menar du nu?
- Ja, har du inte hört? Nu ska du ha en kloss på huvudet som följer dina rörelser istället för en skärm som fler kan kolla på.
- Åfan, ja men ha det så roligt, jag kollar på desperata hemmafruar istället då.
- Jupp, återkommer till verkligheten om ett par timmar, ses då!

Du kanske ska tipsa Stefans polare om att han inte nödvändigtvis måste stampa sönder sin skärm och kasta den i bäcken bara för att han köper ett par VR-glasögon.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Felskrivet i artikeln; de har redan 1000² (1000x1000). De vill ha 100X (gånger) så hög upplösning, alltså hundra miljoner pixlar eller 10k x 10k per öga.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Valvar:

Felskrivet i artikeln; de har redan 1000² (1000x1000). De vill ha 100X (gånger) så hög upplösning, alltså hundra miljoner pixlar eller 10k x 10k per öga.

Det där låter helt orimligt. Då landar skärmen på 3100 PPI och varje subpixel kan bara vara 2,5 µm. Vidare kan inget modernt grafikkort driva runt en sådan upplösning. Inte ens UHD med sina 8,3 miljoner pixlar är hanterbart idag. Hur ska man då hantera 200 miljoner pixlar? Det skulle krävas 24 stycken parallella DisplayPort 1.2 för att driva den. Med 1.3 klarar man säg nog med "bara" 12.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Du kanske ska tipsa Stefans polare om att han inte nödvändigtvis måste stampa sönder sin skärm och kasta den i bäcken bara för att han köper ett par VR-glasögon.

Eller så kan man bara mirrora det som dom gör när dom spelar spel på CES 2014? Med en skärm som visar vad du ser and such..

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det där låter helt orimligt. Då landar skärmen på 3100 PPI och varje subpixel kan bara vara 2,5 µm. Vidare kan inget modernt grafikkort driva runt en sådan upplösning. Inte ens UHD med sina 8,3 miljoner pixlar är hanterbart idag. Hur ska man då hantera 200 miljoner pixlar? Det skulle krävas 24 stycken parallella DisplayPort 1.2 för att driva den. Med 1.3 klarar man säg nog med "bara" 12.

Om jag nu inte uppfattat det hela fel (jag har inte hört talet som hölls samtidigt som PowerPoint-presentationen visades) så verkar det snarare vara en framtidsvision (säg om 10-20 år) och kanske lite överdrivet (för att generera hype).