HP erbjuder Windows 7 på "allmän begäran"

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja prova Win8 men det är för mycket jobb, risk att man förlorar viktiga data och naturligtvis en kostnadsfråga.
Har använt följande operativsystem Win3.1, Win95, Win98, WinXP, WinVista och nu Win7. Windows XP upplevde jag som mest problem när det var nytt. Annars tycker jag inte att något av dom ovan nämnda operativsystem varit dåliga.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ännu ett bevis på att Windows 8 inte var så himla bra.

Själv kör jag en massa äldre spel så jag kommer hålla mig kvar på Windows 7 tills Windows 9 anländer.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Bra att dom lyssnar på sina kunder.
Förstår inte syftet med att bråka om Windows 7 vs Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mest:

Herrejävlar vilken sorglig historia Windows 8 blivit. Inte från Microsofts sida, egentligen, utan för allmänhetens respons.

Den enda ordentligt stora skillnaden från föregångaren är att startmenyn är fullskärm istället för en liten ruta. Vad hemskt.

Ignorera det faktum att Microsoft har tagit fram en plattform för att få samma arbetsmiljö på såväl surfplattor som stationära datorer, hela konceptet måste skrotas pga ett utdaterat GUI-element plötsligt tar upp hela skärmytan.

Fast vänta ett tag här nu... Om allmänhetens respons på någonting är negativ... Skulle det inte möjligtvis kunna vara så att produkten helt enkelt inte mött upp allmänhetens förväntningar på ett bra sätt?

Eller menar du att Microsoft har rätt i det de gör och att folket "inte vet sitt eget bästs"?

Sedan handlar det inte bara om startmenyn heller, men det vet du naturligtvis.

Att säga att det bara handlar om startmenyn är lika poänglöst som att hävda att de som gillar Windows 8 gör det bara för att det är nytt, se'n är det skit samma om det är bra eller inte för de som gillar Windows 8 är sådanna som avgudar Microsoft, oavsett vad de än gör.

Min personliga erfarenhet och den respons jag fått som tekniker talar istället om en kombination av många olika saker som gör att folk tycker att helhetsintrycket suger. Största anledningen är att Microsoft fram till och med Windows 8 låtit användaren backa tillbaka förändringar de ogillat.

Det hade inte blivit på långt när lika mycket negativ respon om Microsoft låtit användaren själv ställa in Aero/klassiskt gränssnitt, "3D-utseende"/platt gränssnitt, startmenyn/startskärmen, "klassisk"backup/file history, vanliga menyer i utforskaren/ribbon osv osv... På det här sättet så hade användaren, som i varenda tidigare version av Windows, kunnat plocka de nyheter man gillade, och skippat resten.

Jag anser att det är användarna, inte Microsoft, som bör bestämma hur Windows utvecklas. Man kan inte bara tvinga på folk förändringar och sedan kalla dem bakåtsträvare eller att de inte vet sitt eget bästa. Det är som gjort för storflopp om man beter sig så.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Dessutom kommer jag ihåg att det blev många fula ord över att menyn dök upp lite då och då utan att jag ville det.

Det är så lustigt att du nämner detta, för precis detta var min erfarenhet med Win95/98. Innan dess fanns det ingen windows-knapp på tangentbordet och när jag försökte göra ctrl-c/ctrl-v så tryckte jag alltid ner den där förbenade knappen!

Vad gäller grälet om startmeny/startskärm så kan jag konstatera att samma argumentation uppstår varje gång vi gör en ändring i GUI:t. Varje gång tar det 0.3 sekunder för (främst) fransmännen att skriva och skicka ett e-mail med texten "Put it back as before", så att det är svårt att acceptera att MS haft fräckheten att ändra på ett GUI-elemten som i princip varit oförändrat sedan Windows 95 har jag förståelse för. Ni som har svårt för utseendet, försök i alla fall tänka att MS inte gjorde det med avsikt att förstöra för er.

Sedan vad gäller stabilitet/blue screens så är min uppfattning att w8/WS2012 är betydligt stabilare. Jag har genom åren kört något hundratal burkar med W7/WS2008 (R2) och nästan lika många med W8/WS2012 (R2) och jag måste säga det är mycket mindre problem med W8/2012 och de problem som uppstår är lättare lösta. Det är vissa saker i GUI som jag stör mig på fortfarande, främst på serversidan som att 2012 är touch-enabled (för vi använder ju tablets som så praktiska servrar!) och att Server Manager från WS2008 är borttagen. Jag vill dock inte ersätta den nya, den har många funktioner som är suveräna, men jag önskar att styrkorna från 2008 fanns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast vänta ett tag här nu... Om allmänhetens respons på någonting är negativ... Skulle det inte möjligtvis kunna vara så att produkten helt enkelt inte mött upp allmänhetens förväntningar på ett bra sätt?

Eller menar du att Microsoft har rätt i det de gör och att folket "inte vet sitt eget bästs"?

Sedan handlar det inte bara om startmenyn heller, men det vet du naturligtvis.

Att säga att det bara handlar om startmenyn är lika poänglöst som att hävda att de som gillar Windows 8 gör det bara för att det är nytt, se'n är det skit samma om det är bra eller inte för de som gillar Windows 8 är sådanna som avgudar Microsoft, oavsett vad de än gör.

Min personliga erfarenhet och den respons jag fått som tekniker talar istället om en kombination av många olika saker som gör att folk tycker att helhetsintrycket suger. Största anledningen är att Microsoft fram till och med Windows 8 låtit användaren backa tillbaka förändringar de ogillat.

Det hade inte blivit på långt när lika mycket negativ respon om Microsoft låtit användaren själv ställa in Aero/klassiskt gränssnitt, "3D-utseende"/platt gränssnitt, startmenyn/startskärmen, "klassisk"backup/file history, vanliga menyer i utforskaren/ribbon osv osv... På det här sättet så hade användaren, som i varenda tidigare version av Windows, kunnat plocka de nyheter man gillade, och skippat resten.

Jag anser att det är användarna, inte Microsoft, som bör bestämma hur Windows utvecklas. Man kan inte bara tvinga på folk förändringar och sedan kalla dem bakåtsträvare eller att de inte vet sitt eget bästa. Det är som gjort för storflopp om man beter sig så.

Jo, för det är ju användarna som äger de intellektuella rättigheterna och därför skall bestämma! Att jag inte förstått det!

Varför skulle inte MS veta bäst? Det funkade ju med Win95, WinXP, Win Vista (som införde det mesta av det som det nu klagas över avsaknaden av) etc. etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Jo, för det är ju användarna som äger de intellektuella rättigheterna och därför skall bestämma! Att jag inte förstått det!

Varför skulle inte MS veta bäst? Det funkade ju med Win95, WinXP, Win Vista (som införde det mesta av det som det nu klagas över avsaknaden av) etc. etc.

Därför att användarna är de som betalar för produkten, och ger man inte folk en produkt de vill ha, så köper de den inte.

Jag kanske tolkar dig helt fel nu, men menar du att användaren ska köpa nya operativsystem från Microsoft och ge positiv respons oavsett om de anser att det uppfyller deras krav eller inte?

I så fall... Fan vad bra. Jag tror jag ska bli konstnär... Jag ska sitta och måla streck på A4-papper och sedan beklaga mig över att folk minsann inte vet vad konst är när jag inte får några köpare. Jag räknar med ditt stöd

Nej hördudu... Folk har sällan köpt produkter de inte vill ha, och har de det så har de definitivt inte låtit bli att klaga på hur dålig produkten är.

Profit går före vision, även för Microsoft, och det ryktas ju om att Windows 9 blir mer som Windows 7, och även anställda på Microsoft verkar kalla Windows 8 för "nya vista" https://twitter.com/thurrott/status/424172005475500032

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har inte kört Win8 själv mer än några timmar test på en burk men tycker inte man "tappar" något på att köra Win7. Shit jag körde ju XP på spelburken tills Win7 SP1 kom ut och led inte nämnvärt av det, även om jag håller med om att det verkligen var moget att pensionera XP, från MS håll om inte annat.

Bra att kunderna får välja i detta fall, MS har lätt resurser att supporta båda.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jag använde Windows 8 i några veckor på min laptop för att testa hur det och jag var inte nöjd. Alls.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

Jag växlar mellan Windows 7 och Windows 8 varje dag och med Classic shell på Windows 8 märker jag ingen märkbar skillnad alls, till vardags. Det hade ju varit rimligare om de bundlat sina datorer med någon sådan lösning istället, men det kanske är kostsammare än att ha Windows 7 istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag växlar mellan Windows 7 och Windows 8 varje dag och med Classic shell på Windows 8 märker jag ingen märkbar skillnad alls, till vardags. Det hade ju varit rimligare om de bundlat sina datorer med någon sådan lösning istället, men det kanske är kostsammare än att ha Windows 7 istället?

Jag tror inte startmenyn är det största problemet. Alla med IQ över 75 någonstans borde vara kapabla att googla "How to get the start menu back in Windows 8", och då få upp förslag på att exempelvis installera classic shell eller liknande.

Det finns till exempel ingen tredjepartslösning som fixar "klassiskt" Windowstema med 3D-utseende på knappar och så vidare.

Det kan tyckas vara en skitsak, men har man vant sig med att 3D-objekt är klickbara, och platta inte är det, eller redan har markerats, blir det oerhört jobbigt att arbeta i ett helt platt gränssnitt, och det har inte gått att vänja sig för mig i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Jo, för det är ju användarna som äger de intellektuella rättigheterna och därför skall bestämma! Att jag inte förstått det!

Varför skulle inte MS veta bäst? Det funkade ju med Win95, WinXP, Win Vista (som införde det mesta av det som det nu klagas över avsaknaden av) etc. etc.

Själv bytte jag till Linux när Windows Vista kom. Kände att nu får det vara nog, jag vill själv kunna påverka hur jag vill använda min dator. Visst blev Windows 7 bättre men då körde jag Linux på halvtid ungefär och när Windows 8 kom var jag glad att jag kunde köra Linux till 100%. Vill man att användarna ska bestämma så väljer man open source istället för någon proprietär köpeprodukt. Nu kan jag själv välja mellan diverse skrivbordsmiljöer. Min favorit är XFCE vilket påminner lite om Windows XP i gränssnittet och det känns minst lika rappt. Varför ska jag behöva betala extra för Windows om jag vill köpa en bärbar dator som jag inte vill ha Windows på? Tyvärr finns knappt alternativet att välja Linux förinstallerat.

Att använda Windows är som att vara barn. Någon annan bestämmer hela tiden hur man ska göra det kan kanske vara bekvämt ibland men man får sällan som man vill. Att köra GNU/Linux är som att ha blivit vuxen, man kan sjäv bestämma över sitt liv. Visst ibland käver det mer av en själv men man får friheten. Detta är bara som jag själv känner det och det är tur det finns valfriehet. Men jag saknar att man inte så ofta kan köpa bärbara datorer som är Windowsbefriade. Alltså så som jag skrev tidigare i tråden att man borde kunna få välja att köpa den utan operativsystem så man själv kan vlja vad man vill lägga in. Att kunna få välja windows 7 istället för nyaste windowsversion är bättre än att inte kunna välja alls. Finns massor av andra alternativ för de som vill köpa något med Windows 8 förinstallerat så jag förstår inte hur någon kan tycka det är dåligt att man kan få välja något annat? Det är väl bara Microsoft som tycker det är bra om de får monopol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Själv ser jag detta som ett försök av HP att differentiera sig emot andra genom att försöka rida på den nuvarande hat-vågen mot MS. Folk som fortfarande sitter och klagar på Win8 är ju inget mer än bakåtsträvande människor som vägrar ändra uppfattning om något, hatet kan spåras tillbaka till första testversionerna och sedan dess har det suttit kvar hos dessa personer trots att Windowsversionerna blivit bättre och bättre.

Jag började med W8 långt innan det fanns publika betor av den (jobbar i branchen med bland anant utvärderingar och POc.)
De första testversionerna av W8 hade startmeny och togs emot rätt väl, det var när MS tog bort den det vart "lite" live på både kunder och partners, i princip 100% krävde en återläggning av startmenyn, något MS valde att strunta fullständigt i.
Resultatet av detta vart att många av de kunder som var med i utvärderingen valde att avbryta sina utvärderingsprojekt och stanna på W7

På Teched var det samma budskap. Lägg tillbaka startmenyn eller vi stannar kvar på W7 (ioch tom XP i vissa fall).
Ms valde att köra ned huvudet i sanden.

Resultatet ser vi nu. Kunderna utövar sin konsumentmakt och väljer att köpa ett operativsystem som fungerar för dem och deras behov.
Det handlar inte om hat utan om en tillverkare som totalt har ignorerat vad kunderna vill ha.

En annan rätt talande faktor är att MS fortfarande inte kan visa upp en större refernskund i Sverige som har valt att gå på W8 på sina vanliga datorer.
MEd XP, Vista och W7 kudne man göra det på lanseringsdagen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tror inte startmenyn är det största problemet. Alla med IQ över 75 någonstans borde vara kapabla att googla "How to get the start menu back in Windows 8", och då få upp förslag på att exempelvis installera classic shell eller liknande.

Det finns till exempel ingen tredjepartslösning som fixar "klassiskt" Windowstema med 3D-utseende på knappar och så vidare.

Det kan tyckas vara en skitsak, men har man vant sig med att 3D-objekt är klickbara, och platta inte är det, eller redan har markerats, blir det oerhört jobbigt att arbeta i ett helt platt gränssnitt, och det har inte gått att vänja sig för mig i alla fall.

Beror på om man har något krav på stabilitet och tillgänglighet.
Visst kan man lägga på en tredjepartare men innan man kan få en garanti att det funkar med hotfixar, uppdateringar och servicepacks utan strul så är det en för stor risk för många organisationer. Det är ju där MS tar in pengarna så det är den marknaden som är den avgörande och där är det millt sagt rätt så tvärstopp

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte Windows 8 är så farligt om man ändrar så att man får det att se ut som man vill. Man får lära sig att moda lite om man vill ha startmenyn m.m. för att ändra det man inte gillar i Windows 8. Färgschemat är väl det som ställer till det mest för min del. Risken är att texten blir osynlig. Windows 8 känns lite snabbare i desktopen även om det kanske inte märks så mycket i spel. Jag kör dock Windows 7 just nu .

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag växlar mellan Windows 7 och Windows 8 varje dag och med Classic shell på Windows 8 märker jag ingen märkbar skillnad alls, till vardags. Det hade ju varit rimligare om de bundlat sina datorer med någon sådan lösning istället, men det kanske är kostsammare än att ha Windows 7 istället?

Bundlar HP så är det de som har ansvar för att se till att det funkar ihop när MS släpper patchar och uppdateringar osv.
Det kostar och då är W7 mycket billigare och dessutom är det något kunderna efterfrågar

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightningStrike:

Windows 8 för en PC är som att ge ett röststyrt OS till en enhet utan mic.

Testade Windows 8 ett par dagar sen åkte skiten ut.

Inte att snacka om. Microsofts trend håller i sig. Man ska akta sig för vartannat Windows

Win95- Bra
Win98 - Mindre bra
Win98SE - Bra
WinME - Mindre bra
WinXP - Bra
WinVista - Mindre bra
Win7 - Bra
Win8.x - Tycks bli mindre bra

Win8.x, det räcker inte med prestandan om resten inte fungerar tillfredsställande.

Vänta gott folk på Windows 9, då är Microsoft på banan igen. Sen ska man akta sig för Windows 10 men det lär vi nog se.
Denna trend är väldigt rolig för den stämmer ju...

Tyvärr tror jag inte den kommer hålla länge till. Om jag skulle fortsätta din lista tror jag den kommer se ut ungefär såhä:

Win9 - mindre bra
Win10 - mindre bra
Win11 - bra

Med andra ord tror jag microsoft kommer hålla fast vid touchgränssnittet i bra många år även att 50% av kunderna hatar det. Vid tiden att win11 släppts har vi vant oss vid att ha dåliga os, samt att win7 har då blivit för gammalt för att kunna användas.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Urk, usch, vilken dålig idé att erbjuda. sjuan. Om sjuan är uppdatera till det datumet datorn sälj så är det okej. Jag menar uppdaterad så att man slipper ladda ner alla uppdateringar från scratch varje gång man ominstallerar eller nollställer systemet. Typ Windows sju version Januari 2013, men det lär nog bli en dröm som inte kommer att förverkligas. Ja, ja, åttan är det inget fel på, mest en inlärningsfråga á la i-landsproblem.

Permalänk
Medlem

Har 7:an hemma och 8.1 på arbetet, och hade det inte varit för att min dator där hemma fungerar så j*vla bra så hade jag slängt in 8.1.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Har 7:an hemma och 8.1 på arbetet, och hade det inte varit för att min dator där hemma fungerar så j*vla bra så hade jag slängt in 8.1.

Redan 8.1 på jobbet? Själv hade jag XP på jobbet fram till förra året då det äntligen blev Windows 7. Förra jobbet kör med XP fortfarande vad jag vet. Företag brukar vara sist att uppdatera i min erfarenhet.

Kan lägga till att jag kör sjuan hemma. En kompis som har åttan verkar fungera ok men ser ingen som helst anledning att skaffa det när sjuan fungerar fint.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Smartaste och bästa jag hört på länge! Äntligen någon som vågar stå upp mot win8 skräpet och dess användarfientliga UI.

Win8 är den största anledningen till persondatorns nedgång (och surfplattor).

När morsan skulle köpa en nny laptop så varna jag henne om win8 och lät henne testa det... hon la ner laptop planerna och skaffa en ipad

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Sett många "win8 är bra när man vänjer sig" inlägg

Är det verkligen ens något possitivit? Det är ju en serie med operativsystem, alla har fungerat liknande under en lång tid. Jag behövde aldriv vänja mig vid win7 innan jag tyckte om det. Det är enligt mig MS stora miss, det är ingen som ser windows 8 och sen går därifrån och känner att de kanske ska byta, de som byter gör det för att jobbet tvingar dem eller de köper en ny dator som hade windows 8 redan.

Min uppfattning i alla fall!

Permalänk
Medlem

Jag använder Win8 på min gamingburk, det är dock också min HTPC (kopplad till TVn i vardagsrummet) så jag har bara XBMC som interface, har gjort launchers till mina spel samt Steam så jag behöver aldrig/sällan beblanda mig med deras bökiga UI.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Redan 8.1 på jobbet? Själv hade jag XP på jobbet fram till förra året då det äntligen blev Windows 7. Förra jobbet kör med XP fortfarande vad jag vet. Företag brukar vara sist att uppdatera i min erfarenhet.

Kan lägga till att jag kör sjuan hemma. En kompis som har åttan verkar fungera ok men ser ingen som helst anledning att skaffa det när sjuan fungerar fint.

Användarna på jobbet kör nu windows 7 fullt ut, detta blev vi klara med i somras. Jag som administratör kör vad jag vill. Kan tillägga att det fungerar hur bra som helst med Novell.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Och alla är ju som du som köper en ny dator?
min 60+ mor som i hela sitt liv endast använt XP och inte är det minsta intressera av/eller ens vill försöka lära sig något nytt bling bling system nu då hon måste köpa ny dator tycker definitivt inte som du.

Bra jobbat HP!

1. Svar ja!
2. ok vad är det du vill ha sagt? Att din mor som är 60+ nånting " vet inte lätt att hålla reda på sina föräldrars ålder" tänker inte som jag.
Ok då vet ja ...
Varför gillar hon inte bling bling.. har du lust att fråga henne?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Avstängd

Jag tycker HP gör fel, MS skiter fullständigt i oss så HP borde satsa på linux istället för att ge MS ännu mer pengar, då lär dom sig aldrig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Det är ju fortfarande rättvist. Det är fullständigt ointressant vad Du skulle göra om ett visst program inte skulle finnas. För tro det eller ej men start8 finns till windows 8.1.

Har dom ändra omröstningen? För vad jag minns så frågade dom om körde windows 8/8.1 eller windows 7?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Vad e detta? Hur jobbigt är det att installera Win 7 själv då? Okey om tant Agda 87 bast inte orkar fippla med sånt, men detta är för guds skull ett datorforum, hur är det med skillzen ute i stugorna?

Permalänk

finns det någon som använder dagligen win8 på 3-4 skärmar???

Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Vad e detta? Hur jobbigt är det att installera Win 7 själv då? Okey om tant Agda 87 bast inte orkar fippla med sånt, men detta är för guds skull ett datorforum, hur är det med skillzen ute i stugorna?

Att installera win7 är ett konst. har gjort det 50 gånger och varje gång lär man sig något nytt.
speciellt vid uppdateringar, val och installation program som man kommer att använda.

Visst kan man trycka OK på allt och installera allt, men ett "nedskalat" win7 med bara det som man behöver+optimering av det som man använder är en större uppgradering än t.ex E8600->i5 2500K och ett "normalt installerat Win7"

att installera win7 är inte svårt , det finns en svårare sak: BIOS-inställningar t.ex...har man flera hårdiskar är det nog det som jag skulle tippa är den svåraste biten vid installationen.

har sett många datorer med galet mycket "skit" pga att vid alla installationerna/uppdateringar har man alltid valt "rekomenderat" instalation