Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Trist att Beamer laggar så mycket, jag hade hoppats kunna använda det ungefär som Apples Airplay, men det går ju verkligen inte.

AirPlay är väl snarare i stil med DLNA eller WiDi som kräver kompatibel utrustning. Hela poängen med beamer ska väl vara att det inte krävs något mer än en webläsare?

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Beamer har väl inte ljud häller, eller?

Det stämmer nog, det tänkte jag inte ens på.

Permalänk
Medlem

Precis köpt mig en Nokia lumia 920 sjukt nöjd . någon som har några tips och trix att få den ännu bättre

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som använder NFC tags med sin Lumia?

Funderade på att köpa några stycken men efter lite läsning så verkar de vara värdelösa till windows phones...Man kan i princip bara öppna appar och liknande. Känns dåligt att de har en sådan begränsning när de ändå har valt att ha NFC integrerat i telefonen.

Jag skulle vilja ha en vid sängkanten för att:
- Slå på flygplansläge
- Minska ljusstyrkan
- Sätta igång ett alarm

Är detta möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Är det någon som använder NFC tags med sin Lumia?

Funderade på att köpa några stycken men efter lite läsning så verkar de vara värdelösa till windows phones...Man kan i princip bara öppna appar och liknande. Känns dåligt att de har en sådan begränsning när de ändå har valt att ha NFC integrerat i telefonen.

Jag skulle vilja ha en vid sängkanten för att:
- Slå på flygplansläge
- Minska ljusstyrkan
- Sätta igång ett alarm

Är detta möjligt?

Har lite samma fundering, såvitt jag förstår så kan man öppna inställningsapparna, men inte modifiera själva inställningarna.

I princip verkar man kunna:

* Starta appar
* Dela saker (kontakter, bilder etc)
* Posta till vissa sociala medier
* Skicka förinställda SMS och mail

Den enda inställning jag har sett är att aktivera internetdelning, som jag tror att man kan göra direkt.

Förstår inte varför MS/Nokia skryter om NFC när det är så begränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Har lite samma fundering, såvitt jag förstår så kan man öppna inställningsapparna, men inte modifiera själva inställningarna.

I princip verkar man kunna:

* Starta appar
* Dela saker (kontakter, bilder etc)
* Posta till vissa sociala medier
* Skicka förinställda SMS och mail

Den enda inställning jag har sett är att aktivera internetdelning, som jag tror att man kan göra direkt.

Förstår inte varför MS/Nokia skryter om NFC när det är så begränsat.

Kolla här
Nokia NFC Writer shows how to create NFC tags on Lumia devices for faster sharing, settings, and more
Read more at http://www.mobileburn.com/21290/news/nokia-nfc-writer-shows-h...

Permalänk
Medlem

Min sista L920 video.

De som var med tidigt i tråden kanske mins att jag gjorde lite recensioner och andra videos om L920 och dess tillbehör. Vissa av dem blev jävligt populära och en kommer nog vara mitt youtube rekord länge framöver.
Eftersom jag 1 år senare fortfarande får frågor av folk på tuben om jag rekommenderar den, har tagit emot min nya telefon (också en Lumia) och L920 verkar försvinna från butikerna så ville jag göra en avslutande recension för att runda av, och hinta om kommande projekt på min nya kanal.

Permalänk
Medlem

He, he snyggt Nisse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

De som var med tidigt i tråden kanske mins att jag gjorde lite recensioner och andra videos om L920 och dess tillbehör. Vissa av dem blev jävligt populära och en kommer nog vara mitt youtube rekord länge framöver.
Eftersom jag 1 år senare fortfarande får frågor av folk på tuben om jag rekommenderar den, har tagit emot min nya telefon (också en Lumia) och L920 verkar försvinna från butikerna så ville jag göra en avslutande recension för att runda av, och hinta om kommande projekt på min nya kanal.
https://www.youtube.com/watch?v=hTzJcJJUCBM

Insta sub! Helt galet bra editerat! Vil. Lära mig sånt också 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Insta sub! Helt galet bra editerat! Vil. Lära mig sånt också 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar, det är bara att sätta igång, tutorials finns i överflöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av wallegbg:

Kolla här
Nokia NFC Writer shows how to create NFC tags on Lumia devices for faster sharing, settings, and more
Read more at http://www.mobileburn.com/21290/news/nokia-nfc-writer-shows-h...

Ok, den sidan bekräftar ju tyvärr att man bara ska starta settings-applikationerna, inte göra själva inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Ok, den sidan bekräftar ju tyvärr att man bara ska starta settings-applikationerna, inte göra själva inställningarna.

Tråkigt att MS inte begriper att hela vitsen går förlorad när dom implementerar NFC så dumt.

Permalänk
Medlem

är jag helt snurrig nu? det ringde en telefon försäljare nyss, och när jag skulle spärra numret i min mobil så hittar jag ej funktionen längre? håller jag in fingret på numret så kom det ju upp att typ "blockera numret" eller nått sånt,nu står det bara "ta bort objekt" hittar ej funktionen i inställningar heller?? hade detta inna jag uppdaterade till black? har jag missat nått?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

är jag helt snurrig nu? det ringde en telefon försäljare nyss, och när jag skulle spärra numret i min mobil så hittar jag ej funktionen längre? håller jag in fingret på numret så kom det ju upp att typ "blockera numret" eller nått sånt,nu står det bara "ta bort objekt" hittar ej funktionen i inställningar heller?? hade detta inna jag uppdaterade till black? har jag missat nått?

På min 920 ligger samtal+sms-filter näst längst ner i inställningar på systemfliken. Har svenska som språk

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

märkligt.... det gör det inte för mig? dom 2 sista har jag Nokia konto och Utrymmeskontroll...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Tog ner SysApp Pusher och uppdaterar just nu extras+info...tror det var detta som behövdes...konstigt att det inte kommit nån uppdatering på detta än,haft black nu i flera veckor...

* fick uppdatera alla mina system appar med sysapp pusher ser jag,märkligt att detta ej har kommit OTA asså...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Snabb fråga; ligger GDR3 ute via OTA? eller är den inte släppt än? Är oense med svåger, jag säger att den kom i samband med black han säger nej den finns inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallest200:

Snabb fråga; ligger GDR3 ute via OTA? eller är den inte släppt än? Är oense med svåger, jag säger att den kom i samband med black han säger nej den finns inte?

GDR3 är ett måste för attkunna ladda ner Black, så det bundlas ilag. Och ja det ligger ute. Beroende på förståss vilken mjukvara du har. Norks mjukvara var väl en av de senaste lärde jag mig under mina ihärdiga försök att få Black och GDR3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

De som var med tidigt i tråden kanske mins att jag gjorde lite recensioner och andra videos om L920 och dess tillbehör. Vissa av dem blev jävligt populära och en kommer nog vara mitt youtube rekord länge framöver.
Eftersom jag 1 år senare fortfarande får frågor av folk på tuben om jag rekommenderar den, har tagit emot min nya telefon (också en Lumia) och L920 verkar försvinna från butikerna så ville jag göra en avslutande recension för att runda av, och hinta om kommande projekt på min nya kanal.
https://www.youtube.com/watch?v=hTzJcJJUCBM

har hängt med denna tråd ett tag och alltid gillat dina videos. Numera blir bilderna inte alltid så bra,upplever att kameran blivit kinkigare med ljuskänslighet. Är det appen eller hårdvaran som skruvats upp iom black?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

GDR3 är ett måste för attkunna ladda ner Black, så det bundlas ilag. Och ja det ligger ute. Beroende på förståss vilken mjukvara du har. Norks mjukvara var väl en av de senaste lärde jag mig under mina ihärdiga försök att få Black och GDR3.

Tack för svar, som jag trodde då.
Alltid bäst att vända sig till forumrävar för korrekt svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallest200:

Tack för svar, som jag trodde då.
Alltid bäst att vända sig till forumrävar för korrekt svar.

att kalla mig forumräv är nog inte det korrekta;) inte vart me tillräcjligt länge för å kunna kallas det men ja, jag håller med dig, bästa svaren får man här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

har hängt med denna tråd ett tag och alltid gillat dina videos. Numera blir bilderna inte alltid så bra,upplever att kameran blivit kinkigare med ljuskänslighet. Är det appen eller hårdvaran som skruvats upp iom black?

Skickades från m.sweclockers.com

GDR3 + Black är mjukvaruuppdateringar och algoritmerna i fotoappen har fått sig en liten finjustering även på Lumia 920 i och med den. Om det blivit bättre eller sämre vet jag dock inte. "Hårdvara" är de fysiska delar en telefon är byggd av, och för att göra en uppdatering av hårdvaran i en telefon måste man skruva upp telefonen och byta ut delar. Sannolikheten att någon uppdaterat din hårdvara utan att du märkt det är ganska liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

GDR3 + Black är mjukvaruuppdateringar och algoritmerna i fotoappen har fått sig en liten finjustering även på Lumia 920 i och med den. Om det blivit bättre eller sämre vet jag dock inte. "Hårdvara" är de fysiska delar en telefon är byggd av, och för att göra en uppdatering av hårdvaran i en telefon måste man skruva upp telefonen och byta ut delar. Sannolikheten att någon uppdaterat din hårdvara utan att du märkt det är ganska liten.

du får definitivt en poäng där ,ursäkta formuleringen. Menar algoritmer som styr kameran,var inte säker på om apparna i sig gjorde hela jobbet eller om telefonen hade en egen programvara som appen nyttjande för att utföra uppgiften

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

du får definitivt en poäng där ,ursäkta formuleringen. Menar algoritmer som styr kameran,var inte säker på om apparna i sig gjorde hela jobbet eller om telefonen hade en egen programvara som appen nyttjande för att utföra uppgiften

Skickades från m.sweclockers.com

Bra fråga. Min gissning är att appen bara är själva gränssnittet medan bildbehandlingsalgoritmerna sitter inbakade på systemnivå i OS:et...

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att köpa en trådlös laddare, men eftersom Nokias egna är så pass dyr (449kr) så överväger jag ett köp från ebay (för endast 75kr)

Är det någon annan som har köpt en laddare såhär billigt och är nöjd? Eller är det värt att köpa nokias dt-900?

Jag skulle väldigt gärna bygga in den i skrivbordet som i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=xZo2pA0Qc9U&noredirect=1

Det som jag är osäker på är om den från ebay når igenom materialet lika bra samt hur snabbt den kommer att ladda. Jag vet ju inte heller om den kommer bli varm vilket kan bli ett problem om man bygger in den.....

Ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/Qi-Wireless-Power-Charger-Charging-...

Nokias: http://cdon.se/hemelektronik/nokia/wireless-charging-plate-dt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Funderar på att köpa en trådlös laddare, men eftersom Nokias egna är så pass dyr (449kr) så överväger jag ett köp från ebay (för endast 75kr)

Är det någon annan som har köpt en laddare såhär billigt och är nöjd? Eller är det värt att köpa nokias dt-900?

Jag skulle väldigt gärna bygga in den i skrivbordet som i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=xZo2pA0Qc9U&noredirect=1

Det som jag är osäker på är om den från ebay når igenom materialet lika bra samt hur snabbt den kommer att ladda. Jag vet ju inte heller om den kommer bli varm vilket kan bli ett problem om man bygger in den.....

Ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/Qi-Wireless-Power-Charger-Charging-...

Nokias: http://cdon.se/hemelektronik/nokia/wireless-charging-plate-dt...

Har inte kollat om de skeppar till Sverige men de säljer Nokias egna laddare med Fatboy kudden för 29 dollar,
http://www.wpcentral.com/deal-alert-nokia-fatboy-dt-901-wirel...

EDIT: Sorry, slutsåld såg jag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Funderar på att köpa en trådlös laddare, men eftersom Nokias egna är så pass dyr (449kr) så överväger jag ett köp från ebay (för endast 75kr)

Är det någon annan som har köpt en laddare såhär billigt och är nöjd? Eller är det värt att köpa nokias dt-900?

Jag skulle väldigt gärna bygga in den i skrivbordet som i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=xZo2pA0Qc9U&noredirect=1

Det som jag är osäker på är om den från ebay når igenom materialet lika bra samt hur snabbt den kommer att ladda. Jag vet ju inte heller om den kommer bli varm vilket kan bli ett problem om man bygger in den.....

Ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/Qi-Wireless-Power-Charger-Charging-...

Nokias: http://cdon.se/hemelektronik/nokia/wireless-charging-plate-dt...

laddaren från ebay har jag och den fungerar bra på skrivbordet, även om man får lägga telefonen lite ovanför mitten för att det ska ladda.

Om du vill att jag testar att lägga något mellan laddaren och telefonen för att se hur stark laddningen är, tex visst antal tidningsblad, papper, tyg, mobilskal eller liknande så släng iväg ett PM så provar jag

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erikn911:

laddaren från ebay har jag och den fungerar bra på skrivbordet, även om man får lägga telefonen lite ovanför mitten för att det ska ladda.

Om du vill att jag testar att lägga något mellan laddaren och telefonen för att se hur stark laddningen är, tex visst antal tidningsblad, papper, tyg, mobilskal eller liknande så släng iväg ett PM så provar jag

Okej grymt! Har skickat ett PM till dig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Okej grymt! Har skickat ett PM till dig nu.

Vi vill också vara delaktiga av informationen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cable:

Vi vill också vara delaktiga av informationen!

Här är svaret jag fick av honom:

"Ett King magazine (cirka 5mm med ganska tjocka blad) går igenom utan problem.
När jag däremot försöker gå upp mot 10 mm blir det problem och jag får inte telefonen att reagera.
Experimenterade lite med tidningen plus ett gäng a4 papper och kring 6 mm funkar det bra, 7 mm lite tveksamt och över 8 mm blir det problem.

Jag har lumia 920, det finns en svag värmeutveckling på undersidan av men det blir bara precis lite ljummet så det borde inte vara några problem.

Laddningen har jag aldrig tagit tiden på men rent spontant så upplever jag laddningen som lite långsammare men ingen jättestor skillnad."

Jag har beställt två stycken nu från ebay, kan återkomma när jag testat dem! (Ska levereras till mig i mitten av februari)