3D-Spelande Något att ha?

Permalänk
Medlem

3D-Spelande Något att ha?

Hej allia härliga sweclockers.

Jag har möjlighetern att på ultra inställningar kunna spela spel i 3D. Det enda som fattas är Nvidia 3D-Vision.
Då det handlar om ca 1300:- vill jag vara säker på att det är en bra investering!

Vad har ni för erfarenheter kring olika spel osv? SHOOOT =D=D

tack på förhand

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem

Nej, har inte testat det själv men har hört att det inte ska fungera så jätte bra. Lägg undan det där pengarna istället och spara dom tills Oculus Rift kommer ut:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedko:

Nej, har inte testat det själv men har hört att det inte ska fungera så jätte bra. Lägg undan det där pengarna istället och spara dom tills Oculus Rift kommer ut:D

Jag har hört att det ska vara väldigt kul, men jag skulle nog också vänta på en Oculus Rift (om man nu orkar vänta)

Permalänk
Skrivet av Fedko:

Nej, har inte testat det själv men har hört att det inte ska fungera så jätte bra. Lägg undan det där pengarna istället och spara dom tills Oculus Rift kommer ut:D

Jag har Nvidia 3D vision och jag tycker inte det är värt det, Det är inga problem vad jag har märkt med 3D vision, det står vilka inställningar man ska ha för varje spel och Recommenderade inställningar. Men jag måste håller med Fedko att vänta på Oculus Rift! Har testat Dev versionen och kan inte vänta till den släpps för oss konsumenter!

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

Köpte 3D skärm i samband med en ny dator. I början var jag 3D tokig, allt slulle vara i 3D samt så kollade jag på forum osv efter dom bästa 3D spelen. Köpte tex Tomb Raider, Metro 2033, mm för att få det bästa utav 3D.

Rent spelmässigt så är det en jävla skillnad, du kan se djup på ett annat sätt osv. Tycker också att färgerna blir mycket bättre.
Har också blivit en hel del 3D film som också är en stor skillnad mot "vanlig" film.

Efter ett tag började jag dock ledsna, Det ända jag fortfarande kör i 3D är Grid 2, Just cause 2 samt film.

Skulle jag fått välja skärm igen så hade det blivit en högre upplöst IPS skärm.

Visa signatur

MODERKORT: ASUS Z87-A ATX CPU: Intel Core i7 4770K @4,3GHz Processorkylare: Noctua NH-D14 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD
PSU: Cooler Master Silent Pro 800W 80+ Gold Modulär Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 780 OC Chassi: Cooler Master Storm Trooper

Permalänk

De fördelar eller vad som är annorlunda i mitt tycke är att det blir ett helt annat djup i bilden med 3d.
Objekt och personer i spel/filmer känns mer naturliga.
Förutom de spel som stödjer 3d så kan man ju även se 3d filmer.

1300kr hade jag inte gett kanske. Köpte begagnat för 500kr, nvidia vision 2.

Enda nackdelen är att man får ha ett par glasögon på sig.

Permalänk

Jag tyckte det kunde vara lite förvirrande när man kör strategispel. Men visst fasen ser det fräckt ut! Ett spel jag gillade var Maffia 2. Visst, det har några år på nacken. Men det var bra i 3d. Jag skulle inte rekommendera dig att kör 3d i multiplayer/online. Det blir för mycket effekter så det blir svår att hänga med. Men däremot i singelplay för att får det mer effektfullt!
BF3 kampanjen var as ball!

Jag har nVidia GeForce 3D Vision 2 du kan få köpa för en 500:- om du vill. Jag har inte kvar mina 120hz skärmar så det bara ligger och skräpat atm. Hör av dig om du är sugen.

Permalänk
Medlem

Värt att vet att det suger dubbelt så mycket prestanda av din dator så det gäller att man har riktigt snabb hårdvara om man vill kunna spela på samma sätt man gör i 2D.

Provat spela i 3D på min projektor och det är mycket varierande kvalitet från spel till spel och beroende på vilken teknik man använder.

Permalänk
Medlem

Köpte Asus 27 tummaren med inbyggd Vision och tillhörande brillor , monitorn e guld , 3D är suveränt ...... men brillorna ligger till 90% oanvända nu efter ca 3 månader

nä , spar pengarna e mitt tips

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar
Jag äger en stark dator som tur är.
Det ser ut som att jag ska försöka hitta ett par begagnade 3D-vision 2 nvidia glasögon. som ni säger. kanske inte värt att köpa ett par nya.

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem

Jag använder 3D vision och det är riktigt grymt! En del spel har ju inte så bra stöd för det, men många finns det mods och liknande till som gör det bättre och det står vilka inställningar man bör ha.
Blir väldigt mycket bättre inlevelse i spelen, har ett spel bra stöd för 3D kan man inte spela det utan

Jag är helnöjd med det då det tar gaming till en helt ny nivå.

Detta är dock mina personliga åsikter, verkar som att några inte tycker det är värt pengarna men det gör jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem

du råkar inte veta om 3d-vision har kommit till bf4 ännu?

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk

Bra spel i 3D: Tomb raider 2013 (en av dem med den bästa 3D jag sett), The Witcher 2, Guild Wars 2, Batman Arkham serien, Metro 2033 och Last Light, Trine 2 och andra indie spel. Det finns nog fler, men iaf dessa funkar ofta på max inställninger och med 3D utan problem (kan finns lite shadow issues några ställen), även Guld Wars 2 render musen i 3D så den pekar korrekt i djupet.
Tror du kan hitta 3D billigare från ett Dansk Site, kanske även billigare från England/Tyskland, men nog billigast genom begagnad runt här och där.

Man kan säga occulus rift verkar vara jätte bra, ävne om några 3D vision användare tycker 3D vision var bättra, men den kommar till sommar/höst, och kan kanske, igen blive försenad... Jag hade köpt 3D vision om jag inte hade det, nu, och också köpt occulus till sommar/när den kommar, som jag tänkt meg.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga spara pengarna. Köpte en 120Hz skärm där 3D glasögon och mjukvara följde med(endast till AMD kort), och har endast använts ett fåtal gånger. Och nvidia 3D-vision är så jävla dyrt och överprisat.

3D på en så liten yta är inte så spännande, bio är mycket bättre i jämförelse, och tror att Oculus Rift kommer vara ännu mycket bättre med 110 graders FOV, head-tracking osv.

Edit: Ville bara hålla med den innan mig att Tomb Raider 2013 faktiskt hade jävligt bra 3D.

Permalänk

Kan man köra spel i 3D på en 3D tv?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

3D idag är rätt bra stt spela på. Jag hade tidiga 3D brillor till något Asus kort i början av 2000 talet och det sög apa :).
Men de 3D vision brillor jag har idag adderar rätt mycket till inlevelsen av spel. Man finner sig ofta leva in i spelet och luta sig åt sidan för att titta runt hörn. Avståndsbedömning blir också bättre varav de passar bra till bil/flyg-spel.
Oculus och andra VR brillor kommer säkert bli super, men det är fortfarande en bit bort och Oculus som hållt på rätt länge med olika itterationer har fortfarande inte nämnt något release date. 3D Vision och liknande stöds redan idag av massor med spel och kan ju hålla dig sysselsatt till vi har riktiga, överkommliga, VR lösningar för konumenter i butik.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Kan man köra spel i 3D på en 3D tv?

Ja... Vad jag vet skall båda nvidia 3D vision och AMD's lösningar ha stöd för detta. Vissa restriktioner och krav gäller dock självklart. Men kolla på deras siter för mer info.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Värt att vet att det suger dubbelt så mycket prestanda av din dator så det gäller att man har riktigt snabb hårdvara om man vill kunna spela på samma sätt man gör i 2D.

Provat spela i 3D på min projektor och det är mycket varierande kvalitet från spel till spel och beroende på vilken teknik man använder.

Att spela i 3D drar I-N-T-E dubbelt så mycket, vet ej hur många gånger jag ska behöva säga detta men det stämmer inte. Självklart drar det mer men det är kanske 50-70% mer.

För mig är det helt otänktbart att vara utan 3D. Spelar de flesta single player spel på det viset, förhöjer spelkännslan nå enormt. Det tar en stund innan ögonen vänjer sig ordentligt vid det, en del muskler som måste vänja sig innan man kan dra på ordentligt med depth och convergence ( Saker som sticker ut ur skärmen, måste aktiveras under advanced och justeras med ctrl f5 / f6 som default )

Många spel är dock inte helt 100% iga i 3D och kräver tyvärr ganska ofta en fix. Dessa är dock väldigt enkla och brukar innebära att man lägger en dll fil i mappen där spelet är installerat. i 9/10 fall där en fix behövs så är det skuggor som fixas.

Tex här är fixen för skyrim: http://helixmod.blogspot.se/2012/03/elder-scrolls-v-skyrim-3d...

Här har jag några screenshots, långt ifrån de bästa men kan visa lite. Några år sen jag tog dessa dock. http://ceogar.com/3D/
Skulle aldrig få för mig att spela tex Metro/Skyrim/wow/fallout utan 3D då dessa blir otroligt platta efteråt. Sen är 3D film helt underbart också, dock bara de som är gjorda för det. Finns otroligt mycket dåliga konverteringar.

Började spela Dead spce 3 med en vän för ett tag sen, båda kör med 3D. Vet inte hur ofta som vi fick stanna och bara njuta av grafiken. Att flyta omkring ute i rymden med massa partiklar = constant boner. Svårt att fatta hur snyggt det är ibland.

Allt detta är ju väldigt personligt men jag kommer aldrig vilja ha en setup utan 3D, enligt MIG så förhöjer det spelen nå enormt, långt mer än 120hz fps.. i single player då. Multiplayer spelar jag alltid i 120hz. Det optimala är ju såklart 3D vision surround

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Att spela i 3D drar I-N-T-E dubbelt så mycket, vet ej hur många gånger jag ska behöva säga detta men det stämmer inte. Självklart drar det mer men det är kanske 50-70% mer.

Beror ju helt på vilket spel och hur deras 3D stöd ser ut...

Jag testade att köra Valley benchmark med 3D vision och min FPS dropapde från 40 ned till 10...

De två vanligaste felen när det kommer till 3D stöd är spel som renderar skuggor eller interface i fel djup (dvs healthbars/skuggor på objekt långt bort hamnar "fel" nära dig på skärmen). Och då är detta inte bara för små obskyra titlar utan stora titlar som Skyrim har sådanna här fel.

Att spela sådanna spel i 3D gör ont i ögat så räkna med att antingen inte kunna spela alla spel, eller behöva spendera lite extra tid för att fixa och trixa med diverse mods/fixar innan spelet fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Beror ju helt på vilket spel och hur deras 3D stöd ser ut...

Jag testade att köra Valley benchmark med 3D vision och min FPS dropapde från 40 ned till 10...

De två vanligaste felen när det kommer till 3D stöd är spel som renderar skuggor eller interface i fel djup (dvs healthbars/skuggor på objekt långt bort hamnar "fel" nära dig på skärmen). Och då är detta inte bara för små obskyra titlar utan stora titlar som Skyrim har sådanna här fel.

Att spela sådanna spel i 3D gör ont i ögat så räkna med att antingen inte kunna spela alla spel, eller behöva spender lite extra tid för att fixa och trixa med diverse mods/fixar innan spelet fungerar bra.

Lite skillnad på ett test och spel, men ja det stämmer. i Unegine drar det mycket men inte upplevt detsamma i spel.

Du noterade inte att jag länkade fix till just Skyrim eller? Skrev ju att det är ganska vanligt och oftast väldigt enkelt att fixa. Utan fixar är det tyvärr väldigt många titlar som går bort Lata devs.. tex Skyrim fungerade flawless till patch 1.5 eller något sådant.

I fixen till Dead space 3 så går det att ställa in djup som interfacet ligger på, flawless och inte alls jobbig 3D efter det.
Den hittas här: http://helixmod.blogspot.se/2013/02/dead-space-3-3d-vision-fi...

Alla fixar hittas på helixmod så en bra sida att komma ihåg.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Du noterade inte att jag länkade fix till just Skyrim eller.

Började skriva mitt inlägg innan ditt var postat.

Får komma ihåg ditt tips på hemsidan så kanske det blir lite mer 3D spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Började skriva mitt inlägg innan ditt var postat.

Får komma ihåg ditt tips på hemsidan så kanske det blir lite mer 3D spelat.

Ah! Gör ofta skillnaden mellan spelbart och ospelbart.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

jag blir dock lite irriterad på 3D och hoppas INTE att det kommer bli storartad succé! Jag är synskadad sen jag var liten, så jag kan inte se 3D (än) Önskar att man får välja om man ska ha 3 D stöd eller inte, vore perfekt för mig. Menar då som en skärm. Jag vill inte ens ha funktionen där. Jag vet att jag kan se 2D med glajjorna. men jag vill inte ens ha funktionen.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

jag blir dock lite irriterad på 3D och hoppas INTE att det kommer bli storartad succé! Jag är synskadad sen jag var liten, så jag kan inte se 3D (än) Önskar att man får välja om man ska ha 3 D stöd eller inte, vore perfekt för mig. Menar då som en skärm. Jag vill inte ens ha funktionen där. Jag vet att jag kan se 2D med glajjorna. men jag vill inte ens ha funktionen.

Du snackar om att gå på bio? Vad spelar det för roll om en skärm har 3D skärm har den funktionen, aka 120hz?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tack så oerhört mycket för alla tips. Jag beställde nvidia 3d-vision 2 för ca 1 timme sedan. har man tur kan jag hämta dem på onsdag

Skrivet av Ceogar:

Du snackar om att gå på bio? Vad spelar det för roll om en skärm har 3D skärm har den funktionen, aka 120hz?

Btw Ceogar. Vad tror du om mina speccs, hur bra kan de hantera 3D-spelande tror du? Dem kan du läsa under. Om inte postar jag dem gärna

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av imagine9:

Tack så oerhört mycket för alla tips. Jag beställde nvidia 3d-vision 2 för ca 1 timme sedan. har man tur kan jag hämta dem på onsdag

Btw Ceogar. Vad tror du om mina speccs, hur bra kan de hantera 3D-spelande tror du? Dem kan du läsa under. Om inte postar jag dem gärna

Kommer gå hur bra som helst, jag spelar i 5760 x 1080 3D med två 660 ti, klarar det mesta på rätt hög grafik. Förutom Battlefield då.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Också, gå ladda ner senaste beta drivers, nya 3d vision profiler (kanske nvidia börjar fixa nya spel igen så man inte behöver helix fixes )

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel2508:

Också, gå ladda ner senaste beta drivers, nya 3d vision profiler (kanske nvidia börjar fixa nya spel igen så man inte behöver helix fixes )

Fast tyvärr så brukar ju deras "rating" bara innebära att de bedömmer spelet, inte fixar det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Fast tyvärr så brukar ju deras "rating" bara innebära att de bedömmer spelet, inte fixar det.

Har testat drivern, och dem har faktisk gjort spelen bättra, fast, som många sägar, community fix av dem spelen är bäst.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Hoppla,kör just nu Metro Last Light i 3D ..... herrejääävlar va snyggt ,bara den upplevelsen är fan värd kostnaden för 3d

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W