Hjälp med att spåra ett telefonnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Väldigt tråkigt och höra verkligen. Får man fråga vart i Sverige du bor?

Östra skåne. Mer vill jag inte säga

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

gör en fuling:
och gå ut genom endast en sida av huset (förslagsvis baksidan) för att kontrollera vilken sida av huset personen sitter.
Detta bör göras under en längre period (nån-några dagar), se då till att iunte vistas synligt från den sdian ni kontrollerar.
när ni har uteslutigt tillräckligt är det bara att dra igång med spaningsverksamheten.

när ni har hittat en,två, eller tre personer somn verkar vara mistänkta håller nikoll på alla samtidigt och ringer nummret.
bör fungera prima.

Kan tyvärr inte göra det. Studerar på annan ort. Men ska försöka göra det.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Jag håller på att bli det. Han skrev om hur hennes son kom hem nästan precis när jag kom hem :/ Får smått panik här. Polisen verkar vara så jävla inkompetenta.

Kolla i buskar i närheten om någon sitter där eller se om det är någon granne.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Men vänta? Hur skulle han kunna veta exakt vad som händer i huset/lägenheten?
Antingen sitter han med en kikare, säkert på synligt avstånd från boplatsen i fråga, eller så har han avlyssnarutrustning/kameror i huset/strax utanför.
Hitta dem, och radera dem fysiskt.

Eller så vet han vilka bilar som är hemma när min pappa och jag är hemma. Vi misstänker att det är någon som bor i närheten eller någon som känner hon sedan innan.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Kan tyvärr inte göra det. Studerar på annan ort. Men ska försöka göra det.

ja då är det nog bara att radera dennes fysiska spaningspost kvar då.
lite drygt + att det inte är 100% legit....

men då måste ni hitta den först, vilket är jobbigt.
Har ni med en van person (kanske en fd. spanarsoldat?) så kan ni i princip glömma bort att hitta platsen.
Men ni kanske kan gå på rykten och försöka titta lite i backspegeln så ser ni troligen vem som har kompetens nog att göra det på ett bra sätt.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Men vänta? Hur skulle han kunna veta exakt vad som händer i huset/lägenheten?
Antingen sitter han med en kikare, säkert på synligt avstånd från boplatsen i fråga, eller så har han avlyssnarutrustning/kameror i huset/strax utanför.
Hitta dem, och radera dem fysiskt.

Fy fasen va obehagligt om det hänt en själv!

Jag hade innan destruktion av eventuell utrutning försökt klämma ur varenda droppe information jag hade kunnat u dom. M.a.o vilket nätverk dom är kopplade till/konton, sparat minneskort/band. Gjort ALLT för att få reda på vart denna sjuka jäkel befinner sig/vem den är.
Lycka till TS!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

ja då är det nog bara att radera dennes fysiska spaningspost kvar då.
lite drygt + att det inte är 100% legit....

men då måste ni hitta den först, vilket är jobbigt.
Har ni med en van person (kanske en fd. spanarsoldat?) så kan ni i princip glömma bort att hitta platsen.
Men ni kanske kan gå på rykten och försöka titta lite i backspegeln så ser ni troligen vem som har kompetens nog att göra det på ett bra sätt.

Jag vet tyvärr inte vilka min mamma umgicks med innan. Men vår granne verkar få ungefär samma meddelanden. Jag får göra lite bakgrundskoll på min familj

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Kan du skicka länk. För jag gör fanimej det, bara jag får tag i äcklet.[/QUOTE]

Hoppas du hittar äcklet
https://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/fasttelefoni/tillval/tjanster/ovrigatjanster/teliasparning.1238058534.product

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Fy fasen va obehagligt om det hänt en själv!

Jag hade innan destruktion av eventuell utrutning försökt klämma ur varenda droppe information jag hade kunnat u dom. M.a.o vilket nätverk dom är kopplade till/konton, sparat minneskort/band. Gjort ALLT för att få reda på vart denna sjuka jäkel befinner sig/vem den är.
Lycka till TS!

Tackar så mycket. Ska ringa polisen och Telia på måndag och kräva svar
Wish me luck.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Swec army, UNITE!

Nä men detta är ju helt sjukt, kontrollera som tidigare sagt eventuella spaningsplatser, försök få tag i all info som går, ta tag med polisen igen och fortsätt driva detta framåt, spara allt som kan tänkas vara info om händelser gällandes detta eller personen i fråga!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Eller så vet han vilka bilar som är hemma när min pappa och jag är hemma. Vi misstänker att det är någon som bor i närheten eller någon som känner hon sedan innan.

Knepigt. Kanske har du själv några misstankar? Personer i din närhet som är lite konstiga? Perversa? Antagligen ensamma också. Och medelålders. Ett riktigt peddo.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Swec army, UNITE!

Nä men detta är ju helt sjukt, kontrollera som tidigare sagt eventuella spaningsplatser, försök få tag i all info som går, ta tag med polisen igen och fortsätt driva detta framåt, spara allt som kan tänkas vara info om händelser gällandes detta eller personen i fråga!

Hon har sparat alla meddelanden som han/hon har skickat. Ska ta kontakt med Telia och Polisen på måndag.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Finns det inte någon typ av spårningsutrustning som känner av iallafall vart mobiler finns i närheten? Ifall han sitter i en buske eller liknande när han kontaktar din mamma kan du ju konfrontera honom isåfall.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

kontrollera eventuella buskar/sänkor/höjdskillnader/övergivnahus/skogspartier och zoner med högt gräs efetr fotavtryck.

Borde inte vara alltör svårt då det är lite snö. ännu bättre om det är frostat gräds. för då kan man kkolla efter avbrutna strån (om man verkligen vill veta). därför är det lätt att spåra vid sådan förhållanden.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mizzyk:

Kan du skicka länk. För jag gör fanimej det, bara jag får tag i äcklet.

Hoppas du hittar äcklet
https://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/fasttelefoni/tillval/tjanster/ovrigatjanster/teliasparning.1238058534.product[/QUOTE]

Tackar så mycket. Ska ta kontakt så fort ja kan.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

kontrollera eventuella buskar/sänkor/höjdskillnader/övergivnahus/skogspartier och zoner med högt gräs efetr fotavtryck.

Borde inte vara alltör svårt då det är lite snö. ännu bättre om det är frostat gräds. för då kan man kkolla efter avbrutna strån (om man verkligen vill veta). därför är det lätt att spåra vid sådan förhållanden.

Det blir svårt då bådee jag och min pappa studerar på andra orter. Men ska försöka göra så mycket jag kan. Medans jag är hemma.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Knepigt. Kanske har du själv några misstankar? Personer i din närhet som är lite konstiga? Perversa? Antagligen ensamma också. Och medelålders. Ett riktigt peddo.

Nja, han verkar veta saker om min mamma och min granne som bara en nära kompis skulle kunna göra. Misstänker att det kan vara en gammal klasskompis eller liknande.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Finns det inte någon typ av spårningsutrustning som känner av iallafall vart mobiler finns i närheten? Ifall han sitter i en buske eller liknande när han kontaktar din mamma kan du ju konfrontera honom isåfall.

Jag bor ju inte hemma så det kan vara ganska svårt. Men ska försöka göra allt jag kan.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Nja, han verkar veta saker om min mamma och min granne som bara en nära kompis skulle kunna göra. Misstänker att det kan vara en gammal klasskompis eller liknande.

låter som ett Ex eller som du säger klasskompis.
se till att han får veta hut sen bara så är jag nöjd.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Finns det inte någon typ av spårningsutrustning som känner av iallafall vart mobiler finns i närheten? Ifall han sitter i en buske eller liknande när han kontaktar din mamma kan du ju konfrontera honom isåfall.

Skrivet av Nbwu:

låter som ett Ex eller som du säger klasskompis.
se till att han får veta hut sen bara så är jag nöjd.

Ska försöka göra det.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Östra skåne. Mer vill jag inte säga

Okej. Anledningen till att jag frågade om du kanske bodde i närheten av Stockholm. Hade gärna hjälp till och få reda på vem det var då.
Lycka till hur som helst. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Okej. Anledningen till att jag frågade om du kanske bodde i närheten av Stockholm. Hade gärna hjälp till och få reda på vem det var då.
Lycka till hur som helst. Hoppas det löser sig.

Nej, jag gör tyvärr inte det. Men tackar för omtanken.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

tackar för all hjälp än så länge. Ska ta kontakt med Telia, Polisen och försöka ringa till numret

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Sötast

Fan vilken äcklig situation, människor är fan inte normala nånstans.

När ni pratar med polisen så se till att de får se alla SMS och framhäv verkligen att ni känner er fysiskt hotade av personen.

Kanske mamma kan passa en väns rottweiler eller något liknande tills situationen är löst?

Permalänk
Inaktiv

vet inte vad det heter eller om det fortfarande fungerar men för ett par år sen så höll en av mina polare på och spårade var jag befann mig via mitt telefon nummer, var lite små creepy när han visste exakt var jag höll hus varje gång han ringde
detta är dock högst olagligt (antar jag?) men tänkte att det kan vara ett alternativ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Fan vilken äcklig situation, människor är fan inte normala nånstans.

När ni pratar med polisen så se till att de får se alla SMS och framhäv verkligen att ni känner er fysiskt hotade av personen.

Kanske mamma kan passa en väns rottweiler eller något liknande tills situationen är löst?

Har en Schäferhund, men han är allt för gammal Min mamma och pappa verkar inte tycka att det är allvarligt men så ser jag inte det :/

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

vet inte vad det heter eller om det fortfarande fungerar men för ett par år sen så höll en av mina polare på och spårade var jag befann mig via mitt telefon nummer, var lite små creepy när han visste exakt var jag höll hus varje gång han ringde
detta är dock högst olagligt (antar jag?) men tänkte att det kan vara ett alternativ..

Detta fungerar bara om du har en app installerad som går på din GPS och skickar den datan till personen som ringer.
Gäller alltså inte om man ringer vanligt.

@TS

Hade försökt med Polis tills dom tar det på allvar, sorgligt nog.
Annars så är det att försöka fånga personen i akten, kanske sätta upp en kamera så man kan se om någon som rör sig kring huset när smsen/samtalen kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Detta fungerar bara om du har en app installerad som går på din GPS och skickar den datan till personen som ringer.
Gäller alltså inte om man ringer vanligt.

@TS

Hade försökt med Polis tills dom tar det på allvar, sorgligt nog.
Annars så är det att försöka fånga personen i akten, kanske sätta upp en kamera så man kan se om någon som rör sig kring huset när smsen/samtalen kommer.

Ska försöka ta kontakt med Telia och Polisen så fort jag kan. Hoppas det fungerar!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Detta fungerar bara om du har en app installerad som går på din GPS och skickar den datan till personen som ringer.
Gäller alltså inte om man ringer vanligt.

nej nej han ringde inte det var via datorn. får för mig att det var någon läcka ifrån någon utav de trevliga underrättelsetjänsterna.. han behövde inte ringa eller smsa det spårades ändå. var riktigt störd på det i nån vecka tills han visade hur i helvete han gjorde

(är inte insatt, beskriver bara vad jag såg)

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle kontakta NSA?

Visa signatur

Send me out... with a bang.