Permalänk

PS4 hos Elgiganten

Ville bara tips om att Elgiganten har PS4 i onlinebutiken, fanns 50+ tidigare och det står 25+ i lager just nu så det gäller att skynda och skippa stå i kö hos vissa andra butiker 4390kr

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/PS4...

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Man är ju lite sugen men det finns inga spel just nu som motiverar ett köp

Permalänk
Medlem

Köpte en därifrån idag runt kl18 nu när jag kollar orderns står det, under Leverans Datum, 2014-03-31. Så vet inte om de rök snabbare en lagersaldot blev uppdaterat? Stod 100+ när jag beställde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Köpte en därifrån idag runt kl18 nu när jag kollar orderns står det, under Leverans Datum, 2014-03-31. Så vet inte om de rök snabbare en lagersaldot blev uppdaterat? Stod 100+ när jag beställde..

Du blev lurad alltså? Vilket jävla piss..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Man är ju lite sugen men det finns inga spel just nu som motiverar ett köp

Tänker exakt samma sak. Första året när en konsol har kommit ut så finns det inte direkt någon anledning att köpa den. Jag spelar de flesta spelen på dator med man vill ju åt några av dom när exklusiva titlarna ibland. Grejen är att de flesta ps4 spelen kommer till ps3 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Köpte en därifrån idag runt kl18 nu när jag kollar orderns står det, under Leverans Datum, 2014-03-31. Så vet inte om de rök snabbare en lagersaldot blev uppdaterat? Stod 100+ när jag beställde..

Jag beställde när det var 25+ kvar,står leveransdatumet är 03-31 för mig också,det är bara att avbeställa då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedko:

Tänker exakt samma sak. Första året när en konsol har kommit ut så finns det inte direkt någon anledning att köpa den. Jag spelar de flesta spelen på dator med man vill ju åt några av dom när exklusiva titlarna ibland. Grejen är att de flesta ps4 spelen kommer till ps3 också.

Visserligen kommer dom flesta till PS3 också men om du ser på Assassins creed t.ex. så är ju PS4 versionen den absolut överlägsna vad gäller laddningstider, grafik, upplösning och fps så det är ju att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Visserligen kommer dom flesta till PS3 också men om du ser på Assassins creed t.ex. så är ju PS4 versionen den absolut överlägsna vad gäller laddningstider, grafik, upplösning och fps så det är ju att föredra.

Nja den absolut överlägsnaste versionen är väl på pc då. Iallafall om uplay kunde hålla sig borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedko:

Nja den absolut överlägsnaste versionen är väl på pc då. Iallafall om uplay kunde hålla sig borta.

AC på PC har aldrig varit en höjdare för mig även fast jag har en kraftfull gamingrigg men om du tycker det så är det ju upp till dig. Det gör ju även PS3 onödig i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Du blev lurad alltså? Vilket jävla piss..

Skrivet av kena91:

Jag beställde när det var 25+ kvar,står leveransdatumet är 03-31 för mig också,det är bara att avbeställa då

Tydligen inte, fick nyligen mail om att den är skickad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Tydligen inte, fick nyligen mail om att den är skickad

japp,löste sig för mig med

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

japp,löste sig för mig med

Beställde typ 20 minuter efter dig, inte hört ett knyst. Fick du ett bekräftelse mail?

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Tydligen inte, fick nyligen mail om att den är skickad

Haha, grymt!

Permalänk
Skrivet av Fedko:

Nja den absolut överlägsnaste versionen är väl på pc då. Iallafall om uplay kunde hålla sig borta.

Jag bytte direkt ut orginal 500 GB 5400 rpm/s HDD, mot en Samsung SSD mod.840. Mkt snabbare laddtider, dessutom skiljer det inte så mkt, mellan en PC och en PS4 längre. PS4:an har en PC-processor, grafikkort och GDDR 5-minnen.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ali3nPredator:

dessutom skiljer det inte så mkt, mellan en PC och en PS4 längre. PS4:an har en PC-processor, grafikkort och GDDR 5-minnen.

/AP

Men både CPU och GPU är ju redan gammalt och det är väl planerat att hålla i 6-7 år till som alla tidigare konsoler...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Men både CPU och GPU är ju redan gammalt och det är väl planerat att hålla i 6-7 år till som alla tidigare konsoler...

Dom kör ju typ på något 7750 om jag minns rätt ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

Dom kör ju typ på något 7750 om jag minns rätt ?

Lite bättre än så är det, det motsvara ett 7870, Ett helt ok kort men knappast ett toppkort.
Dom har inte ens full HD och det kortet ska hålla i 7 år till...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Men både CPU och GPU är ju redan gammalt och det är väl planerat att hålla i 6-7 år till som alla tidigare konsoler...

Skrivet av kaya:

Lite bättre än så är det, det motsvara ett 7870, Ett helt ok kort men knappast ett toppkort.
Dom har inte ens full HD och det kortet ska hålla i 7 år till...

Jag menade bara att PS4 konsolen, alltmer börjar likna en PC.

The CPU consists of two quad-core Jaguar modules totaling 8 x86-64 cores. The GPU consists of 18 compute units to produce a theoretical peak performance of 1.84 TFLOPS. The system's 8GB GDDR5 memory is capable of running at a maximum clock frequency of 2.75 GHz (5500 MT/s) and has a maximum memory bandwidth of 176 GB/s.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-PS4-500GB---Killzon...

För er som inte hann köpa på Elgiganten, så finns den nu på MediaMarkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av qramian:

Beställde typ 20 minuter efter dig, inte hört ett knyst. Fick du ett bekräftelse mail?

japp,den har redan kommit till posten

Permalänk
Medlem

Tack

Skrivet av armara:

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-PS4-500GB---Killzon...

För er som inte hann köpa på Elgiganten, så finns den nu på MediaMarkt..

Jo jag hade inte beställt något men får den snabbt tack för länken.

Beställde och leverans kommer före alla förbeställningar !
Men saknar spel.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

japp,den har redan kommit till posten

Grattis Jag hann inte med på Elgiganten, men MediaMarkt ser lovande ut

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi