Skyrim når 20 miljoner sålda exemplar

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Bara jag som inte hade många buggar alls på mitt skyrim?

Skrivet av ylet:

Om man inte köpte direkt det släpptes blev man skonad från det värsta. Bethesda gjorde ett bra jobb med patcharna, men jag minns så väl en stor buggfixarpatch som fick drakarna att flyga baklänges.

Det var ju vissa buggar som gjorde spelet roligare
Som när man hoppade av sin häst och den flög 1km upp bland bergen, för att sedan falla ner igen och dö

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Spelat massor av Skyrim i flera omgångar, men gillade Oblivion mer och har fler timmar i det. Morrowind är egentligen allra bäst men av olika anledningar kom jag aldrig in i det ordentligt när det släpptes (fick det gratis med första ATi 9700pro) och började med Oblivion istället. Har alla tre på Steam numera så borde gå all in på Morrowind med sina expansioner. Ge mig mer tid och färre i knäna!

Bethesda är iaf en välsignelse för PC-spelare och det mesta de släppt är riktigt bra.

Det som varit negativt med Skyrim, Bethesda och PC är väl exklusivavtalen med Microsoft som gjort att xbox fått expansionerna långt före PC.

Känslan i Oblivions underjordiska delar var lite speciell som jag inte ens ser i Skyrim. Inte för att Skyrim är dåligt, men Oblivion var det lite svårare, speciellt när det var livsfarliga fällor i kistor m.m.. Körde man OOO moden så gjorde det ännu svårare. Synd bara att spelet är så ostabilt

Väldigt snyggt. Jag har en mod som tar bort standing stones och använder skills på det sätt som Oblivion har, birth sign m.m. Den heter Character Creation Overhaul

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det flyter på med en FX8350 och HD7950 (y).

Vad får du för FPS då, i genomsnitt? Snälla, svara ärligt.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Koolt!

Förövrigt, skulle gärna se The Banner Saga expandera utanför nuvarande genre, till kanske RPG i första eller tredje person (likt NWN spelen, eller Skyrim).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Calle2:

Koolt!

Förövrigt, skulle gärna se The Banner Saga expandera utanför nuvarande genre, till kanske RPG i första eller tredje person (likt NWN spelen, eller Skyrim).

Jag väntar också på Banner saga på Kickstarter, men säger bara:

http://XAbHmE73p7o#t=0

Daniel Vávra är er värd, killen som gjorde det fantastiska första Mafia (som han till skillnad från fiaskot Mafia 2, hade full kontroll över). Även folk från BIS är med (första Operation Flashpoint, senare ARMA).

https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt fel att ha med Wii sports på listan för det fick man ju med när man köpte ett Wii -.-

Visa signatur

Chassi: Fractal design define r4 svart, GPU: Msi gtx 980 twinfrozr @1300mhz, Cpu: 4670k @4,5ghz, CPU kylare:Noctua NH U14-S, MOBO: Msi Z87-G45, Ram: Crucial Ballistix 8gb @1866mhz, PSU: EVGA supernova G2 750w. SSD: Crucial m500 240gb, HDD: Seagate Barracuda 1tb, Skärm : Asus VG248QE 144hz :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag väntar också på Banner saga på Kickstarter, men säger bara:

XAbHmE73p7o#t=0

Daniel Vávra är er värd, killen som gjorde det fantastiska första Mafia (som han till skillnad från fiaskot Mafia 2, hade full kontroll över). Även folk från BIS är med (första Operation Flashpoint, senare ARMA).

https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-...

Intressant! Tack för youtube-länken.

Klarade nyligen ut The Banner Saga, ett fantastiskt spel. Vackert.

Till er som inte spelat eller känner till spelet:

http://www.ign.com/games/the-banner-saga/pc-137963
http://www.fz.se/artiklar/recension/20140114/the-banner-saga
http://www.youtube.com/watch?v=o3zmGw8kq2o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Vad får du för FPS då, i genomsnitt? Snälla, svara ärligt.

Jag tror han klarar det galant på +60 fps. Jag har moddat skyrim med över säkert +75 texturmoddar + annat som höjer bildkvalitet och det ser nästan lika bra ut som på hans bilder. Jag får runt 50 fps, och då kör jag med två gamla gtx 460. (Dock väntar jag på de sista delarna i en helt ny rig som kommer göra att jag kan smälla på lite extra ENB effekter. ) Många ENB effekter kan ha stor påverkan på fps utan att höja bild kvalitén särskilt mycket, det är nog där jag vinner mycket på. + Att jag komprimerar alla mina texturer, något jag dock inte vet om han gör, något som inte heller har någon enorm påverkan på utseendet, sett till hur mycket det hjälper med fps för kort med lite minne. Trott det eller ej, men man behöver inte de nyaste korten gör att Skyrim ska se snyggt ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Spelat massor av Skyrim i flera omgångar, men gillade Oblivion mer och har fler timmar i det. Morrowind är egentligen allra bäst men av olika anledningar kom jag aldrig in i det ordentligt när det släpptes (fick det gratis med första ATi 9700pro) och började med Oblivion istället. Har alla tre på Steam numera så borde gå all in på Morrowind med sina expansioner. Ge mig mer tid och färre i knäna!

Bethesda är iaf en välsignelse för PC-spelare och det mesta de släppt är riktigt bra.

Det som varit negativt med Skyrim, Bethesda och PC är väl exklusivavtalen med Microsoft som gjort att xbox fått expansionerna långt före PC.

Gillade också Oblivion bättre. Det gav mig en mer "magisk känsla" och uppdragen i tjuvgillet var ju hur kul som helst. =P

Jag tycker Bethesda lade för lite krut på PC-versionen av Skyrim. Det kunde släppts med mycket bättre texturer och "HD"-paketet var en minimal uppgradering. Sedan var grässnittet en katastrof, SkyUI som gäller.
Men efter otaliga moddar så är det ganska trevligt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

20 miljoner sålda exemplar och fortfarande ospelbart på PS3 om man har många speltimmar och en stor save... tack så mycket för att ni fixar skiten..

har fortfarande inte kunnat spela igenom dragonborn expansionen på PS3 med min karaktär därför att spelet är ospelbart då det hackar sönder... sen får man inte glömma alla problem som uppstår på grund av att man är tvungen att stänga av all form av autosave (för att sänka antalet crasher drastiskt samt den extremt långa save tiden är auto save sparkar igång) och får hålla sig till en sparning vilket leder till många timmars omspelande då det hänger sig och man ofta glömmer att spara sen även det extrema antalet buggar i många quest tvingar en att alltid spara innan en quest ifall något går på tok eller spoila genom att läsa bugglista på nätet samt den 1 minut långa tid det tar att öppna menyerna och spara då det bara stannar upp i save menyn och sen står och tuggar 30 sec på 99%...

Jo man tackar... samma visa med oblivion, fallout 3 och NV. Att det kan vara tillåtet att sälja något som aldrig fixas är otroligt och varje nytt Bethesda spel har man hoppats att de föregående spelets problem skall vara lösta vilket det inte vart. Där av att jag undrar hur de kan få för sig att smyga ut nästa spel med samma olösta problem.

Och ja jag har spelen på PC med där jag trivs väldigt bra med dem men på jobbet har jag enbart möjlighet att spela på PS3.

Nej de har pissat nog på sina PS3 kunder.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Gillade också Oblivion bättre. Det gav mig en mer "magisk känsla" och uppdragen i tjuvgillet var ju hur kul som helst. =P

Jag tycker Bethesda lade för lite krut på PC-versionen av Skyrim. Det kunde släppts med mycket bättre texturer och "HD"-paketet var en minimal uppgradering. Sedan var grässnittet en katastrof, SkyUI som gäller.
Men efter otaliga moddar så är det ganska trevligt.

Tycker Skyrim är bättre på nästan alla punkter. Framförallt är jag glad över att det inte längre är 5 röster som gör alla karaktärer i hela spelet. Oblivion var också gjort framförallt för konsol. Utan mod som förminskade gränssnittet så såg det ut som man hade 500% förstoring vilket gjorde att det fick plats med några enstaka saker på skärmen och man fick scrolla som en galning. Jag moddade PC versionen av Oblivion minst lika mycket som Skyrim. Natural Environment eller vad modden hette t.ex. kunde jag inte spela utan. Enda som jag kommer på att jag gillade mer i Oblivion var just guild uppdragen.

Förstår mer hur någon kan tycka Morrowind är bättre även om jag inte håller med, Oblivion är inte i närheten.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Synd, förtjänar inte de.. Jag lämnade tillbaka mitt till steam och fick refund.
De sämsta svärd och bågskjuts känslan på något Elder Scrolls hittills.. T.o.m. Might and Magic Dark Messiah var hästlängder bättre än skyrim..
Att spelet sen glitchar för man kör med 120-144Hz skärm är ännu en pinsam besvikelse.. Hjälpte inte att låsa FPSen, utan var tvungen o sänka hastigheten på skärmen. MODs ska inte behövas för att man ska uppleva så som spelet var menat att upplevas, och de kunde inte upplevas på något sätt.. så jag rekommenderar än idag inte Skyrim för någon.. Oblivion eller Morrowind blir det istället..

http://www.youtube.com/watch?v=93XeUUUBm_4 - Glitch video..
V-sync hjälpte inte..

Man måste inta alls sänka Hz:en på skärmen. Har du ENB installerat så kan man ställa det i enblocal.ini. Jag kör 120 Hz på min skärm och cap har jag satt på 70 fps (som funkar utan att motorn ballar ur)

Kolla efter detta i ini filen

[LIMITER]
WaitBusyRenderer=false
EnableFPSLimit=true
FPSLimit=70.0

Edit:
Såg nu att du lämnat tillbaka spelet, sorry

Skrivet av Wizbro:

Vad får du för FPS då, i genomsnitt? Snälla, svara ärligt.

Jag ligger mellan 60 - 70 med det max fps jag satt när jag använder denna patchen http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/38649/? annars ligger jag på 40 - 50 fps utan den. Jag har FX 8350 @4.5GHz + Sapphire R9 290 4GB RAM. Ok mitt grafikkort är lite snabbare än killen du citerade, men det ska nog flyta bra med hans kort också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Och ja jag har spelen på PC med där jag trivs väldigt bra med dem men på jobbet har jag enbart möjlighet att spela på PS3.

Enbart möjlighet att spela PS3 på jobbet. Stackars dig Vissa har det bra...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilsk3n:

Enbart möjlighet att spela PS3 på jobbet. Stackars dig Vissa har det bra...

Då jag via jobbet är är borta hemmifrån 50% av året så är lite PS3 på jobbet plötsligt inte så lyxigt längre.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

20 miljoner? är inte förvånad när det är det bästa RPG spelet någonsin .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Vad får du för FPS då, i genomsnitt? Snälla, svara ärligt.

Mellan 40-50.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av GQruel:

Jag skaffade spelet av en slump för ett par veckor sedan och kan inte fatta hur jag missat det tidigare! Har spelat några timmar nu och är helt överväldigad av friheten/känslan/naturen i spelet. Verkligen fängslande! Har blivit lite av ett beroende redan ^^

Fan vad avsundsjuk jag blir!

Var samma för mig när jag snubblade på Morrowind (tidigare spel i serien). Satan vad överväldigad man blir när man bara släpps fri i en jättevärld sådär!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

700 timmar+ <3

Absolut det bästa spelet jag någonsin spelat. 100+ mods också

Permalänk

Underbart spel, något buggigt men va t*san det är så MÄKTIGT!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Någon dag, när jag äger alla expansioner och ett till GTX 780, då jävlar ska jag följa STEP guiden och få det snyggaste spelet i världshistorien!

http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.7

Permalänk
Medlem

Alla buggar till trots, jag ångrar inte en sekund av alla dom timmar jag har lagt ner på Skyrim.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II