Permalänk
Medlem

Samsung ue46es7005 + GtaV ps3

Hejsan som tråden lyder så har jag en http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/tv/led/UE4... och köpte mitt GtaV häromdagen och tänkte detta kommer bli grymt naijs.

Startar tvn och playstationet i menyn för ps3 så har jag upplösning 1920x1080/60p (spel läget)
Så fort jag startar spelet så ändrar den till 1280x720/60p.

Jag tycker inte bilden är skarp och tillräcklligt bra för ett sånt nytt spel... upplever det grynigt och dåligt kvalite....

Någon som vet ifall jag inte ska kunna köra 1920x1080 som tvn klarar eller det är ps3 som väljer upplösning?
Nån med tips om hur man kan få bättre bild.
Står att tvn har 200hz i uppdateringsfrekvens men känns inte alls så när man spelar

Tacksam för alla råd o tips

Permalänk
Medlem

Spelet är antagligen i 720p. Sen att spelet ser fult/ grynigt ut har GTA-serien mer eller mindre alltid vart. Fpsen är väl runt 20 antar jag, som vanligt...

Permalänk
Medlem

Välkommen till konsoller, typ. GTA V "är gjort för/i" (kanske dåligt ordval) 720p.

Dina 200 Hz borde du för övrigt stänga av, om det inte görs automatiskt.

Skapar bara massor av input lag och dålig bild när du ska spela.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Välkommen till konsoller.

Dina 200 Hz borde du för övrigt stänga av, om det inte görs automatiskt.

Skapar bara massor av input lag och dålig bild när du ska spela.

Mhmm någon som har tips om hur man stänger av dom där hz då?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1174688

vad innebär
Uppdateringsfrekvens (Sub-field) Ja Frekvens (Sub-field) 800 Hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Spelet är antagligen i 720p. Sen att spelet ser fult/ grynigt ut har GTA-serien mer eller mindre alltid vart. Fpsen är väl runt 20 antar jag, som vanligt...

jo står 720p på fodralet skivan ligger i, men som dom jag spelar med ingame kan ju se saker betydligt klarare och tydligare än vad jag gör

Permalänk
Medlem

Bytte sladd och körde kabeln i hdmi 2 istället för 1... har kopplat in min dator förut o hdmi2 och döpt om den till pc...... så nu istället på ps3 menyn så står det 1920x1080 /60hz istället för /60p =p