DreamHack Första gången - Tips tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Funderade direkt på att åka förbi Netonnet och köpa en burk för att testa så jag kickade på din länk och...
"Du har kommit till en produkt som inte längre finns i vårt sortiment."

Hm? :/

Finns visst, jag köpte en häromdagen Men du måste köpa det i butik, går inte att beställa.

Citat:

På grund av ett missöde med frakt till er konsumenter så kan vi i dagsläget inte leverera Volt cola via internetbeställning. Vi jobbar på detta problem och ni kommer inom kort att kunna få Volt Cola levererat hem! Det går självfallet att köpa direkt i någon av våra lagershopar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ska du till DreamHack så ska du såklart dricka Jolt. Men det är svårt... För det finns inte längre.

Däremot finns det Volt! Det är samma recept, och kommer från samma bryggeri. Säljs enbart av NetOnNet.

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/godis/voltcola-vol...

http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/181857-volt_co... eller inte?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Ska du till DreamHack så ska du såklart dricka Jolt. Men det är svårt... För det finns inte längre.

Däremot finns det Volt! Det är samma recept, och kommer från samma bryggeri. Säljs enbart av NetOnNet.

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/godis/voltcola-vol...

Jolt finns i ny burk, i allafall där jag bor

Permalänk
Medlem

Köp vanlig cola, och behöver du energi ät något aldrig fattat det där med joltcola o skit fast man själv drack det när man var 15

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Vad brukar tempen vara i D-salen?

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

tempen i C-hallen brukar väl vara 22-24c ? väldigt olika från år till år har jag märkt, och vart man sitter i hallen. Sitter man vid dom stora portarna så är det alltid svalare än vad det är mitt i hallen självklart

Har varit på DH ett par gånger nu och har börjar göra det till en standard sak att göra 2 gånger om året med kompisarna.
Vi personligen gillar D-hallen då vi själva gärna vill kunna göra precis vad fan vi vill utan att någon bryr sig. folk är rövhål, idioter och 12år gamla i D-hallen och dom gillar att hora ut sig till allt och alla för folk ska titta på dom.
Men stämningen är i fin Dreamhack anda och folk är varma, svettiga och redo att spela! Precis som det ska vara!

Satt i C-hallen tidigare när den var e-sports hallen och märkte att det inte uppskattades alltid att spela musik eller föra för mycket väsen av sig =/

EGEN STOL!!!! jag skulle nog aldrig åka till DH utan min stol.. Jag har en stor och skön stol som jag sitter och spelar i, sover i, och svettas som fan i! En kudde och någon varm tröja är allt som behövs för mig, för att jag ska kunna somna! Och öronproppar också självklart ^^,
Har haft med mig luftmadrass, täcke och allt sådant dom andra gångerna, men har inte använt det då jag lika bra somnat vid datorn.

TIP. Rör på dig! gå UT!!!!! ta LUFT!!!! ÄT!!!!! BORSTA TÄNDERNA!!!!

Senaste gången vi åkt så har jag och en kompis även haft med oss en hylla över våra skärmar/platser. Detta är bra om man vill ha lite extra plats! Och eftersom vi brukar ha 4-5 skärmar på 2 personer så behövs en hylla.. där ställer vi båda datorer, läsk, extra skärmar och möjligen väskor eller annat om det behövs..
Se bara till ha bygga en bra hylla utan att snåla på kostnaden!

Om ni ska ditt i sommar så hör gärna av er eller något så får vi komma och kolla hur ni har det ^^, eller komma och titta på hur det ser ut när man har det bättre på sin sittplats på DH än många har det hemma ^^,

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

tempen i C-hallen brukar väl vara 22-24c ? väldigt olika från år till år har jag märkt, och vart man sitter i hallen. Sitter man vid dom stora portarna så är det alltid svalare än vad det är mitt i hallen självklart

Okej, blir linne och shorts då Och så behöver jag inte oroa mig för CPU temperatur

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ska du till DreamHack så ska du såklart dricka Jolt. Men det är svårt... För det finns inte längre.

Däremot finns det Volt! Det är samma recept, och kommer från samma bryggeri. Säljs enbart av NetOnNet.

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/godis/voltcola-vol...

ICA har sometimes

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

tempen i C-hallen brukar väl vara 22-24c ? väldigt olika från år till år har jag märkt, och vart man sitter i hallen. Sitter man vid dom stora portarna så är det alltid svalare än vad det är mitt i hallen självklart

Har varit på DH ett par gånger nu och har börjar göra det till en standard sak att göra 2 gånger om året med kompisarna.
Vi personligen gillar D-hallen då vi själva gärna vill kunna göra precis vad fan vi vill utan att någon bryr sig. folk är rövhål, idioter och 12år gamla i D-hallen och dom gillar att hora ut sig till allt och alla för folk ska titta på dom.
Men stämningen är i fin Dreamhack anda och folk är varma, svettiga och redo att spela! Precis som det ska vara!

Satt i C-hallen tidigare när den var e-sports hallen och märkte att det inte uppskattades alltid att spela musik eller föra för mycket väsen av sig =/

EGEN STOL!!!! jag skulle nog aldrig åka till DH utan min stol.. Jag har en stor och skön stol som jag sitter och spelar i, sover i, och svettas som fan i! En kudde och någon varm tröja är allt som behövs för mig, för att jag ska kunna somna! Och öronproppar också självklart ^^,
Har haft med mig luftmadrass, täcke och allt sådant dom andra gångerna, men har inte använt det då jag lika bra somnat vid datorn.

TIP. Rör på dig! gå UT!!!!! ta LUFT!!!! ÄT!!!!! BORSTA TÄNDERNA!!!!

Senaste gången vi åkt så har jag och en kompis även haft med oss en hylla över våra skärmar/platser. Detta är bra om man vill ha lite extra plats! Och eftersom vi brukar ha 4-5 skärmar på 2 personer så behövs en hylla.. där ställer vi båda datorer, läsk, extra skärmar och möjligen väskor eller annat om det behövs..
Se bara till ha bygga en bra hylla utan att snåla på kostnaden!

Om ni ska ditt i sommar så hör gärna av er eller något så får vi komma och kolla hur ni har det ^^, eller komma och titta på hur det ser ut när man har det bättre på sin sittplats på DH än många har det hemma ^^,

Hur länge behöver man köa för att komma in?
Vilken tid ska man åka dit?
Och går det bra att åka kommunalt eller ska man ta bil?

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk
Skrivet av drypod:

Tjena, jag och mina polare ska dra till dh i sommar för första gången och undrar vad man ska tänka på innan man drar dit.

Platser: Kan någon förklara en kort berskivning om alla haller osv vart man ska sitta

Mer info, hur mycket pengar ska man ta med sig, hört att stolarna suger och att det är omt om plats så man ska bygga en hylla

Något övrigt att tänka på

Länge sen jag var där själv (senaste besöket dreamhack winter 05) men mitt överlägset största tips är att inte slösa bort hela tiden på att sitta och spela utan att vara runt och uppleva allt annat som dreamhack har att erbjuda! Och inte minst att ta en paus och gå över till äventyrsbadet eller vad man ska kalla det som ligger ett par hundra meter från Elmia och fräsha till sig någon runda så man slipper vara sunkigast på stället

Skulle uppskatta att jag spelade totalt ~10 timmar per besöker där för resten av tiden spenderade man på massa andra tävlingar och event. Riktigt bra minnen därifrån även om grannarna mitt emot sista året var helt tappade. Nej det var inte roligt att få en jordnöt kastad på sig första gången och nej det var inte ett dugg roligare hundrade gången samma kväll...

Permalänk
Medlem

Bra datorspel.

Permalänk
Medlem

Hur varmt är det i D hallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av john1080:

Hur varmt är det i D hallen?

Varmt:ish, jag kör alltid jeans t-shirt no problem
Så länge datorn inte overheatar

Permalänk
Medlem
Skrivet av drypod:

Hur länge behöver man köa för att komma in?
Vilken tid ska man åka dit?
Och går det bra att åka kommunalt eller ska man ta bil?

Jag är där alltid 07:30 ca och står vid entrén när dom öppnar dörrarna. brukar ta 5min från att dom öppnar dörrarna tills jag får mitt pass och kan gå vidare
Vi åker själv alltid bil eftersom vi har med oss MYCKET mer än vi själva kan bära på en eller två runda Och för att det går mycket snabbare att köra från Malmö än det går att ta dh bussen ^^,

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!