Ska installera w7 få upp felkod 0x80000001

Permalänk
Medlem

Ska installera w7 få upp felkod 0x80000001

Ja fick hjälp igår med datorn har köpt nya dela till den. allt gick bra tills vi skulle installera windows 7 vi har provat 5 skivor "pirat" har inte köpt nån windows men fan snart bud på att, jag har läst lite om nätet man kan dra windows på usb men ah verka vara lite mer komplicerat än bara dra över windows os.v...

Är det nån mer som har fått det felkoden och kommit förbi att eller vet hur man ska fixa detta? för börja gråta här snart haha...

Den gå förbi kopiera filer o sen ska den ladda 0 till 100% den kommer till 100% o sen kommer felkoden upp.
har provat o ändra ram minnerna o ändrat ssd till hdd o bollat fram o tillbaka men inget funka..

http://forumbilder.se/DBRJF/img-2659 här är en bild iaf.

Jag är inte bra på förklara men försöker så gott jag kan!

Tacksam för svar!

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

När jag fick det felet var det trasiga minnen..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

När jag fick det felet var det trasiga minnen..

Hur gå man tillväga då? är inte direkt så värst bra på datorer men lite kan jag. kan man sätta dit en o sen prova installera w7 OM det fungera kan man sätta dit en för en åt gången?

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Ladda ner öänken jag skickade den ska skapa ett bootbart usb med testprogram.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Ladda ner öänken jag skickade den ska skapa ett bootbart usb med testprogram.

Laddar ner det på macen men den stöder inte microsoft... så kan inte öppna upp programmet o lägga det på usb.

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Det finns fler versionet, du får bränna på skiva

http://www.memtest.org

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Det finns fler versionet, du får bränna på skiva

http://www.memtest.org

jag provade med 32bit och det funkade men inte 64:an :S

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Affe69:

Ja fick hjälp igår med datorn har köpt nya dela till den. allt gick bra tills vi skulle installera windows 7 vi har provat 5 skivor "pirat" har inte köpt nån windows men fan snart bud på att, jag har läst lite om nätet man kan dra windows på usb men ah verka vara lite mer komplicerat än bara dra över windows os.v...

Är det nån mer som har fått det felkoden och kommit förbi att eller vet hur man ska fixa detta? för börja gråta här snart haha...

Den gå förbi kopiera filer o sen ska den ladda 0 till 100% den kommer till 100% o sen kommer felkoden upp.
har provat o ändra ram minnerna o ändrat ssd till hdd o bollat fram o tillbaka men inget funka..

http://forumbilder.se/DBRJF/img-2659 här är en bild iaf.

Jag är inte bra på förklara men försöker så gott jag kan!

Tacksam för svar!

Alla medlemmar bör känna till våra regler, speciellt om man varit medlem i flera år:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Det är inte tillåtet att köpa skapa en ny tråd om samma ämne när den tidigare blivit låst.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro