Titanfall kräver 64-bitars operativsystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Stämmer ryktet att det bara ska vara 6 spelare per lag i Titanfall som max..

totalt 12 spelare MEN det ska tydligen alltid finnas AI spelare.

Permalänk
Medlem

FPS spel har verkligen inte förändrats nämnvärt sedan Duke nukem 3d var stort på mitten av 90 talet. Bättre grafik and that´s basically it.

Hur som är det väl egentligen inte ett större problem då de maskiner som har 32bits os bör vara så pass dåliga att de inte skulle bjuda på någon vidare spelupplevelse om någon alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Inte under de senaste 15 åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla har inte råd att äta med silversked.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Alla har inte råd att äta med silversked.

Silversked och silversked, prioriterar man spel har man råd med en bra dator.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

När man sett gameplay i 1st person view tycker jag det ser PRECIS ut som CoD. Ser ut som animationenerna och allt är identiskt.
Jag hoppas verkligen inte fysiken och känslan är lika som CoD, alltså = 0.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har du aldrig testat att spela ett nytt spel där hårdvaran är under systemkrav? Om svaret är nej, så visar det sig bara att du inte är så gammal i datorvärlden.

Listan på spel som jag har testat där hårdvaran inte möter systemkraven kan göras rätt lång om jag skall vara ärlig.
Visserligen var det många år sen, men det är just det som är min poäng.

Hmm tror faktiskt inte jag har gjort det på mina 20 år med ibm kompatible datorer(första va en 75MHz Pentium oc till 100MHz i -94), men så har jag också använd för mycket pengar på datorer, något som har lugnat ner sig senaste åren.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Frågan är hur pass buffligt system maximala grafikinställningar kommer att kräva. Som sagt, Source motorn ser fortfarande bra ut efter 10år och Portal 2 var ju inte tungdrivet precis. Men Titanfall med många spelare, större och mer komplexa miljöer samt explosioner och dylikt lär vara tuffare för datorn.

Skrivet av roosterx:

Hmm tror faktiskt inte jag har gjort det på mina 20 år med ibm kompatible datorer(första va en 75MHz Pentium oc till 100MHz i -94), men så har jag också använd för mycket pengar på datorer, något som har lugnat ner sig senaste åren.

Här är det tvärtom, har nog aldrig lagt så mycket pengar på datorn som nu

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det här spelet blir inget köp för min del, såg väldigt B ut, enda jag gillade var att man kunde springa längst väggarna för att spara på sin rocket fuel.
Liknar CoD alldeles för mycket och dem senaste 3 Cod har jag blivit besviken på efter en sisådär 2veckors konstant lir. Inge mer Cod köp vid release i framtiden och inte det här.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Avstängd

"Spelet behöver desto mer minne och för detta ingår en 64-bitarsversion av Windows i systemkraven"

så om jag köper spelet, får jag 64 bitars windows då, eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jehuty:

totalt 12 spelare MEN det ska tydligen alltid finnas AI spelare.

Med en intelligens av en amöba.

Skrivet av hwasser:

Alla har inte råd att äta med silversked.

Idag handlar det om prioriteringar.. Datorkomponenter är inte direkt dyra (i jämförelse med 10 år sedan).

Skrivet av CreX:

När man sett gameplay i 1st person view tycker jag det ser PRECIS ut som CoD. Ser ut som animationenerna och allt är identiskt.
Jag hoppas verkligen inte fysiken och känslan är lika som CoD, alltså = 0.

Vadå? Vill inte alla sprinta omkring och skjuta och trots det träffa som man stod still?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

totalt 12 spelare MEN det ska tydligen alltid finnas AI spelare.

Tror det har sagts att det är 6spelare + 18 AI per lag så totalt 48 "spelare" per match. Anledningen till att det enbart är 6 personer per lag är för att det ger en bättre upplevelse. Vid testning så fungerade inte 24 mot 24 då folk dog var 5:e sekund

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Betan funkade klockrent i XP x64 som inte har DX10 stöd. Kanske systemkraven inte är så strikta ändå.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte varför detta skapar rubriker.
Jag menar. Har man ett 32 bitars OS, så når knappast datorns komponenter upp till hårdvarukraven på dagens spel ändå.

Permalänk
Avstängd

Hmmm lite hawken ripoff eller?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

Förstår verkligen inte varför detta skapar rubriker.
Jag menar. Har man ett 32 bitars OS, så når knappast datorns komponenter upp till hårdvarukraven på dagens spel ändå.

"Titanfall kräver inte mer än en dubbelkärnig processor, 4 GB primärminne och ett sju år gammalt grafikkort ur generation DirectX 10 med 512 MB videominne."

MEN kräver 64bit OS

Permalänk
Medlem

"Kräver 64bitars OS för att kunna utnyttja det extra addresserbara minnet"

Släpps på Xbox 360 med totalt 512MB minne (CPU+GPU)...

Känns som om någonting är lite skevt här, inte för att jag egentligen har någonting emot att mer mjukvara tagetar 64bit only, men jag har svårt att se att PC (och One versionen?) skulle utnyttja 4x mer RAM än 360 versionen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StegeSWE:

Stämmer ryktet att det bara ska vara 6 spelare per lag i Titanfall som max..

Skrivet av leafbranch:

Av egen erfarenhet blir ett spel inte roligare ju fler spelar man är på en server. Men ja 12 spelare låter lite begränsat.

Få spelare behöver ju inte vara dåligt. Det beror helt på hur spelet och banorna är designat. Hade CS blivit bättre om man slängde in 12 pers per lag på banorna till exempel? Spel som Battlefield är balanserade och designade runt "många" spelare, därför fungerar det. Säger "många" spelare för har man väl kört Planetside 2 så låter deras 64 spelare lite. Där hamnar man ofta i slag med 300 pers och då finns det fortfarande fler stora slag på samma karta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonas1972:

Hmmm lite hawken ripoff eller?

På vilket sätt? Det enda de har gemensamt är att det finns mechs och Hawken är långt ifrån det första spelet som använder sig av mechs. Det första MechWarrio släpptes till exempel 1989. Dessutom är den stora grejen att man spelar både till fots och i mechs vilket man inte gör i Hawken. Så nej, det är på inget sätt en rippoff på Hawken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vad futuristiskt. Nintendo hade 64bit-spel för 18 år sedan.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

64 bitars krav

64 bitars kravet behöver inte ha något med krav på RAM:ets storlek.
Det kan vara registren, instruktioner som finns för x64 man vill nyttja vilket man inte kan på en 32 bitarsmaskin.
I de fall där en "normal" windows applikation kompilerad i 64 bitar ger boost över samma applikation i 32 bitars kompilering är det för att x64 använder större register och bredare flyttals/heltals instruktioner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hwasser:

Alla har inte råd att äta med silversked.

Men gott är det, mums mums.

Nej skämt åsido, det handlar inte om silverskedar utan om prioriteringar.

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Silversked och silversked, prioriterar man spel har man råd med en bra dator.

Eller så köper man en xbox 360 och kör med tangentbord och mus om man vill,

Har själv kastat in handduken, har en NAS, Laptop och Xbox för samma peng.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Eller så köper man en xbox 360 och kör med tangentbord och mus om man vill,

Har själv kastat in handduken, har en NAS, Laptop och Xbox för samma peng.

Med låg fps och sämst grafik ja, du kan köpa en billig dator och spela spel på samma sätt också.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Minimikraven ska alltid tas med en nypa salt, men tycker det är lite lustigt att så många spel ofta kräver lite starkare grafikkort från AMD (HD 4770 är ju bättre än 8800GT.

På sätt och vis undrar jag också om Source kan påverka kraven negativt...Den härstammar från DX9-eran och jag gissar att dess stöd för flerkärniga processorer är betydligt sämre än t.ex. Frostbites och Cryengines

Permalänk
Medlem

64 bitars CPUer har ju varit standard i typ 10 år nu, så det är fan på tiden isf.

Personligen så tyckte jag det var löjligt att dom gjorde Win7 i båda varianter. Totalt onödigt. 64 bitar hade räckt och satt punkt på 32 bitars eran.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av murklor:

64 bitars CPUer har ju varit standard i typ 10 år nu, så det är fan på tiden isf.

Personligen så tyckte jag det var löjligt att dom gjorde Win7 i båda varianter. Totalt onödigt. 64 bitar hade räckt och satt punkt på 32 bitars eran.

Fast det finns fortfarande en poäng med 32-bit OS för kompatibilitet. Framförallt inom företag som sitter på utrustning som ska styras från en dator. Äldre drivrutiner kräver inte sällan 32-bit OS. Har man som företag investerat massa pengar i hårdvara och/eller mjukvara så vill man ha kvar kompatibiliteten. Det var ju inte direkt många som faktiskt köpte 32-bit Windows 7. I alla fall utanför företagsmarknaden eller starter edition. Så i praktiken är det ett ickeproblem för OS. Det påverkar på inget sätt negativt att Microsoft säljer en 32-bit-version för kompatibilitet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

64 bitars CPUer har ju varit standard i typ 10 år nu, så det är fan på tiden isf.

Personligen så tyckte jag det var löjligt att dom gjorde Win7 i båda varianter. Totalt onödigt. 64 bitar hade räckt och satt punkt på 32 bitars eran.

Inte så konstig med tanke på hur vista gick i början. Och att har man 32-bit verioner kvar behöver inte en massa tillverkare skriva nya drivrutiner så där har man en fördel för att få ut OS och datorer på marknaden.

Men jag håller faktiskt med dig. MS borde försökt döda 32-bit os så fort som möjligt istället för att göra två versioner. Men jag har i några få fall behövt 32-bit verisionen för bakotkopabilitet med gamla program som jag inte kunnat eller inte velat virtualisera.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hACmAn:

Inte så konstig med tanke på hur vista gick i början. Och att har man 32-bit verioner kvar behöver inte en massa tillverkare skriva nya drivrutiner så där har man en fördel för att få ut OS och datorer på marknaden.

Men jag håller faktiskt med dig. MS borde försökt döda 32-bit os så fort som möjligt istället för att göra två versioner. Men jag har i några få fall behövt 32-bit verisionen för bakotkopabilitet med gamla program som jag inte kunnat eller inte velat virtualisera.

Xp mode fungerar rätt bra om man måste använda det .

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kändes att det är dags att uppgradera när jag läste kraven....Får ske detta året....faktiskt aldrig haft ett system så länge som nu....

Angåendie Windows så är det på tiden att 32-bitars OS försvinner. Liksom hur lång tid ska det ta??

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Och vem spelar på ett 32-bitars system? rätt ointressant nyhet IMO.

Världen kretsar inte kring dig... Många sitter på ett 32-bitars system.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder