Permalänk
Permalänk
Medlem

Hämtade min på posten igår. Hade en Xperia Z (dvs ej Z1) innan och är sjukt nöjd med uppgraderingen. Mer behändig storlek, batteriet verkar hålla bra mycket längre och den laddar snabbare. Rent generellt en kvickare upplevelse. Har inte tagit så många bilder än, men kvalitén verkar ha halkat ett steg i rätt riktning

Enda som är lite tråkigt är att till min gamla Z fick jag med en laddningsdocka, men till Z1 Compact fanns inget extra alls. Gillar att ladda i dockan (slipper hålla på och öppna skydden), så det blir nog att köpa en ny separat.

Permalänk
Medlem

Jag skall nu köpa denna telefon, men hur kommer det sig att den inte finns i vit någon stans alls?

Har någon läst/hört något om den vita? Många har en ETA på ca mitten av Februari av vita versionen, har just nu ingen telefon alls och vill nog inte heller vänta alls för länge...

Citera gärna om ni svara till mig ^^

Permalänk
Medlem

Fick hem min Z1 Compact igår, suveränt trevlig telefon.

Skrivet av stais:

Enda som är lite tråkigt är att till min gamla Z fick jag med en laddningsdocka, men till Z1 Compact fanns inget extra alls. Gillar att ladda i dockan (slipper hålla på och öppna skydden), så det blir nog att köpa en ny separat.

Om du inte vill ha en docka, så beställ en kabel (eller ett par) från eBay, typ en sån här; http://www.ebay.co.uk/itm/Magnetic-USB-Power-Charger-Charging...

Fungerar kanonbra.

Permalänk

Är lite sugen på den vita då den har vissa likheter med min gamla Lumia 800 Vit som enlig mig är den snyggaste mobilen jag ägt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Fick hem min Z1 Compact igår, suveränt trevlig telefon.

Om du inte vill ha en docka, så beställ en kabel (eller ett par) från eBay, typ en sån här; http://www.ebay.co.uk/itm/Magnetic-USB-Power-Charger-Charging...

Fungerar kanonbra.

Ah, tack, ska undersökas närmare!

Permalänk
Medlem

Skulle någon av er med denna mobil kunna kolla vart ljudet kommer ifrån när ni spelar upp t.ex. spotify med den inbyggda högtalaren?
Om jag täcker vänstra sidan av botten så släcker jag i princip allt ljud, gör ni också det eller kommer det ljud från hela botten på era?

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

Skulle någon av er med denna mobil kunna kolla vart ljudet kommer ifrån när ni spelar upp t.ex. spotify med den inbyggda högtalaren?
Om jag täcker vänstra sidan av botten så släcker jag i princip allt ljud, gör ni också det eller kommer det ljud från hela botten på era?

Ljudet kommer endast från vänster sida som du själv säger.

Permalänk
Medlem

Nu är jag visserligen van vid stor mobil men skulle nog köpt denna om den kommit samtidigt som Z1. Behöver ju ladda ungefär 1 gång per dag så mindre skärm med något bättre batteritid vore ju uppskattat. I och för sig så går det att ladda Z1 snabbt med "laddningsdock".

Edit: Läsning av en utav recensionerna som länkats ger mig uppfattningen att Z1 faktiskt har lite bättre batteritid än Z1 Compact. ^_^ Den grön-gula färgen är dock riktigt läcker.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ljudet kommer endast från vänster sida som du själv säger.

Tack, då vet jag att det är med flit och något jag glatt kan acceptera!

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk

Någon som hört något om Roms till denna? Får nämligen min i början på nästa vecka

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Någon som hört något om Roms till denna? Får nämligen min i början på nästa vecka

Har inte kollat något alls på det eftersom jag trivs bra med stock, Sonys UI är ganska rent och inte bloatat som som vissa andras.
Sen har det väl inte heller kommit någon bra root och upplåsning av bootloader heller, det som finns nu är en 13 punkter lång root guide och att man riskerar bli av med drm nycklar permanent om man låser upp bootloadern.

Men du kan ju kolla XDA's forum själv vad som finns.
http://forum.xda-developers.com/sony-xperia-z1-compact