The Elder Scrolls Online

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

spelet släpps om två månader....

Tror han menar att den builden vi spelar på är långt ifrån färdig. Dom är säkert ett par builds före oss som dom testar internt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jilted:

Helt missat innebörden av BETA?

Du vet väl att BETA när kommer till dom stora titlarna är mer marknadsföring än den riktiga innebörden av en BETA?

Skrivet av Adava:

Tror han menar att den builden vi spelar på är långt ifrån färdig. Dom är säkert ett par builds före oss som dom testar internt.

Är det som du säger så har dom katastrofalt misslyckats för folk baserar sina eventuella köp på vad dom ser nu och inte på hörsägen om vad som kommer att finnas i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Tror han menar att den builden vi spelar på är långt ifrån färdig. Dom är säkert ett par builds före oss som dom testar internt.

jadu, de sa samma sak om Battlefield 4....

men min kritik handlar för övrigt inte om tekniken utan den frånvarande känslan i spelet. Bristen av inlevelse och att det bara är ännu ett MMO på vilket de klistrat på Elder Scrolls

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med 2 saker. Det finns en quest som heter Follow the trail through mistral och man ska följa något spår i staden mistral. Hittar inte spåret hehe`^^

I Mainquest ska man ska ta sig från en Ö till en annan del av Tamriel för att träffa profeten.

Hur gör man?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

jadu, de sa samma sak om Battlefield 4....

men min kritik handlar för övrigt inte om tekniken utan den frånvarande känslan i spelet. Bristen av inlevelse och att det bara är ännu ett MMO på vilket de klistrat på Elder Scrolls

Fast BF4 var ju ett helt annat sorts spel och hade en helt annan situation. Jag tycker inte det fanns samma diskussioner där. BF4 var bara generellt väldigt likt BF3, och det var det som folk klagade på. Här säger ju folk tvärtom. Att ESO och TES är som två helt olika spel.

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Överbelastningstestet var förra månaden dock annars hade det varit rätt.
Den här betan har dom köer när belastningen blir för hög, det fanns inte förra månaden.

Dom skickade ut mail tidigare i veckan om att så många som möjligt skulle delta i Betan i lördags för att slå nytt rekord. Det tolkar iaf jag som ett stresstest.

"Join us for a special event at 12pm (noon) EST on Saturday! All you need to do is log in and play to help us break our record for players online at the same time. We need your help to push our Megaserver to the limit!"

Tekniskt sett så har dom väl egentligen en månad kvar på sig då dom sedan måste skicka en build till dvd-pressarna, men det kommer säkerligen en release-patch på det också.

Personligen så har jag dock inte stött på särskilt många buggar under de timmarna jag hunnit lira i helgen. Lite random utslängd av ett error-meddelande samt att man fastnar i dialoger ibland, och så krashar spelet ibland när man ska stänga ner det. Men annars har det inte varit några problem för mig, möjligtvis laddningstiden ibland när man ska ladda en karaktär, men det lär ju vara en anslutnings-historia mot servern, oftast går det fort. För att vara en mmo-beta så känns det faktiskt riktigt bra. Inget spel är perfekt vid releasen heller så ha inte allt för höga förhoppningar/krav.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Behöver hjälp med 2 saker. Det finns en quest som heter Follow the trail through mistral och man ska följa något spår i staden mistral. Hittar inte spåret hehe`^^

I Mainquest ska man ska ta sig från en Ö till en annan del av Tamriel för att träffa profeten.

Hur gör man?

Du ska till abandoned house utanför stan, står synligt och är mot sydöst tror jag. Profeten kommer du till om du bara kör vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

OK, spelat helgen, och kommer nog inte att hinna spela mer.
Buggar i quests, Blue Screen, och mystiska frysningar på 1-2 sekunder får mig att undra lite inför att släppa lös folk på retail-version om ett par månader. Om startområdena är så här opolerade, hur är då resten som inte speltestats så tungt?

Värre är att spelet känns som ett urvattnat Skyrim. Man craftar, men det går mycket långsammare uppåt. Bara för att det skall dra ut på tiden. Man har utrymmeskris i ryggsäcken redan på level 5 och en mekanism för att öka på utrymmet som känns skapat för att mjölka pengar ur kunden framöver. Det är inte kul i ett spel som detta, där man kan crafta allt, att inte ens kunna samla ingredienser till en enda gren på grund av utrymmesbrist. Det är bara frustrerande och trist.

Jag undrar också lite över spelbalanseringen, men det är mer personligt. Man har som inledningen var gjord, ganska måttliga möjligheter att spela en "bred" karaktär, man lotsas ganska hårt in på att vara en nightblade med lätta vapen och en ren uppsättning medium armor till exempel, eller motsvarande med de andra klasserna. Antalet skillpoints är liksom för litet för att kunna vara effektiv om man inte nischar sig hårt, och så är vi tillbaka på tank-healer-dps valsen igen. Ugh.

Jag vet inte. Har spelat alla Elder Scrolls sedan Daggerfall anno dazumal, men med undantag för Oblivions bisarra auto-leveling, så känns det här som det svagaste i miljön. Man tappar sin frihet som spelare att forma sin karaktär (i hög utsträckning - träden är där, men man kan inte klättra upp längs dem), och det är kritiskt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Du vet väl att BETA när kommer till dom stora titlarna är mer marknadsföring än den riktiga innebörden av en BETA?

Är det som du säger så har dom katastrofalt misslyckats för folk baserar sina eventuella köp på vad dom ser nu och inte på hörsägen om vad som kommer att finnas i framtiden.

Jag skulle snarare hävda tvärtom, till de flesta mmorpg är den riktiga betan månaderna efter release.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruwlabras:

Du ska till abandoned house utanför stan, står synligt och är mot sydöst tror jag. Profeten kommer du till om du bara kör vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack ska testa!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Jag skulle snarare hävda tvärtom, till de flesta mmorpg är den riktiga betan månaderna efter release.

Det är bugfixning enbart numera, innehållet är vad det är så den riktiga betan är över.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Helt missat innebörden av BETA?

Jag körde förra betasvängen och kom då in utan problem samt att laddningstiderna var superkorta.
Eftersom jag redan kört lite tidigare så visste jag redan vad som komma skall (gameplaymässigt) och det är därför som jag hade kunnat avinstallera det om jag inte kommit in. Nu gjorde jag förvisso det på lördagen, spelade lite men kände inte att saker och ting förbättrats. Lite skönt, för nu slipper jag jaga Imperial Edition för ingenting och kan lägga pengarna på ett annat viktigt istället som t ex Thief eller något liknande

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte spelet, känns som jag bara springer från quest till quest utan att göra mycket mer. Sedan att Imperialrasen är exklusiv trots att man köpt spelet och sedan kommer betala varje månad känns lite BS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Jag gillar inte spelet, känns som jag bara springer från quest till quest utan att göra mycket mer. Sedan att Imperialrasen är exklusiv trots att man köpt spelet och sedan kommer betala varje månad känns lite BS.

Uppdragen tycker jag var bra. Det var väldigt lite spring till y och döda x antal z. Kändes riktigt bra jämfört med wow, aoc, rift mdfl.

Att imperials är betala extra gör för mig att det känns som de kör en mix av free to play, dvs pay to play, och du skall köpa spelet och du skall betala en månatlig avgift. Att inte få hela spelet när du köper det känns riktigt fult gjort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Kommer inte ens ur första cellen, mitt "E" är grått. Kul.

Edit: Skapade ny karaktär, same shit. Världens kortaste beta för mig.

Edit 2: Ok, läst vad som skall ske. Detta sker ej.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Kommer inte ens ur första cellen, mitt "E" är grått. Kul.

Edit: Skapade ny karaktär, same shit. Världens kortaste beta för mig.

Edit 2: Ok, läst vad som skall ske. Detta sker ej.

Dom kanske ändrat riktning i spelet och gjort det till Fantasy prison simulator 2014

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Tyckte ändå spelet var förhållandevis okej. Problemet är att folk jämför det med Skyrim, Morrowind, Oblivion och Daggerfall, det är helt fel om du frågar mig. Spelet är ett MMO och då bör man betrakta det som ett sådant, inte tro att det skall vara något slags Skyrim i multiplayer. Det är ett MMO, det kommer finnas quests osm är gå hit o döda x och ta med y tillbaka, men jag tycker ändå att det känns rätt okej pga all voice acting och story som dom har försökt väva in i uppdragen

Permalänk
Medlem

Efter andra beta-svängen måste jag tyvärr säga att TESO inte "talar" till mig. Det är väldigt imponerande och kommer säkert få bra recensioner. Det är snyggt, flyter bra, combat är intressant och NPC har individuella personligheter. Allt man skulle kunna begära, men ändå känns det inte som att spelet har "det".

För att använda en liknelse: det känns som att jag äntligen lyckats träffa den där sexiga kvinnan jag suktat efter länge. Hon är vacker, intelligent, delar mina intressen och vi har kul tillsammans. Men vid slutet av dagen kan jag inte föreställa mig ett liv med henne för hon saknar det där speciella.

Kan jag föreställa mig att tillbringa flera timmar om dagen i Tamriel? Just nu verkar det inte så. Hatar att erkänna det, men jag saknar faktiskt questen av typen "döda 15 tryffelsvin - samla trynen".

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Uppdragen tycker jag var bra. Det var väldigt lite spring till y och döda x antal z. Kändes riktigt bra jämfört med wow, aoc, rift mdfl.

Att imperials är betala extra gör för mig att det känns som de kör en mix av free to play, dvs pay to play, och du skall köpa spelet och du skall betala en månatlig avgift. Att inte få hela spelet när du köper det känns riktigt fult gjort.

Skrivet av Wolfclaw:

Efter andra beta-svängen måste jag tyvärr säga att TESO inte "talar" till mig. Det är väldigt imponerande och kommer säkert få bra recensioner. Det är snyggt, flyter bra, combat är intressant och NPC har individuella personligheter. Allt man skulle kunna begära, men ändå känns det inte som att spelet har "det".

För att använda en liknelse: det känns som att jag äntligen lyckats träffa den där sexiga kvinnan jag suktat efter länge. Hon är vacker, intelligent, delar mina intressen och vi har kul tillsammans. Men vid slutet av dagen kan jag inte föreställa mig ett liv med henne för hon saknar det där speciella.

Kan jag föreställa mig att tillbringa flera timmar om dagen i Tamriel? Just nu verkar det inte så. Hatar att erkänna det, men jag saknar faktiskt questen av typen "döda 15 tryffelsvin - samla trynen".

Själv tycker jag att det är lika illa med att endast springa runt och snacka med folk. Visst är inga döda x döda y men visst tusan finns det både kreatur x och y ivägen för snubben du vill snacka med. Så inget nytt i MMO väg, förutom att de har alla betalningsmodeller

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Dom kanske ändrat riktning i spelet och gjort det till Fantasy prison simulator 2014

Ja, men ett rum till hade inte varit dumt

Supporten var iaf vaken och svarade direkt.

Hepp, nu gick det!

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

Tyckte ändå spelet var förhållandevis okej. Problemet är att folk jämför det med Skyrim, Morrowind, Oblivion och Daggerfall, det är helt fel om du frågar mig. Spelet är ett MMO och då bör man betrakta det som ett sådant, inte tro att det skall vara något slags Skyrim i multiplayer.

Varför måste ett MMO vara en WoW-klon?
ALLA Elder Scrolls spel hittills har varit single player, och deras signum har varit en betoning på egen frihet att forma och upptäcka. Så det är väl självklart att alla som har den bakgrunden jämför med tidigare titlar. Det heter ju Elder Scrolls Online, inte "Generic MMO in Tamriel".

Måste MMO innebära RAID-grinding? Måste man ha gear-baserad PvP? Måste man köra dailies? Måste man.... Kanske måste man uppfylla allt det numera gamla vanliga som är till för att uttråkade människor som tycker sig ha oändligt med tid skall känna att de har något att göra som ger dem en känsla av progression. link Men det vore trevligt om Elder Scrolls Online siktade på något annat. Och det har faktiskt lite egen smak, men...

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk klagar på att man måste köpa Imperial edition för att få spela Imperial. Raserna har inget övertag över en annan ras överhuvudtaget. Det är inget pay2win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Efter andra beta-svängen måste jag tyvärr säga att TESO inte "talar" till mig. Det är väldigt imponerande och kommer säkert få bra recensioner. Det är snyggt, flyter bra, combat är intressant och NPC har individuella personligheter. Allt man skulle kunna begära, men ändå känns det inte som att spelet har "det".

För att använda en liknelse: det känns som att jag äntligen lyckats träffa den där sexiga kvinnan jag suktat efter länge. Hon är vacker, intelligent, delar mina intressen och vi har kul tillsammans. Men vid slutet av dagen kan jag inte föreställa mig ett liv med henne för hon saknar det där speciella.

Kan jag föreställa mig att tillbringa flera timmar om dagen i Tamriel? Just nu verkar det inte så. Hatar att erkänna det, men jag saknar faktiskt questen av typen "döda 15 tryffelsvin - samla trynen".

Hmm, då måste jag ha något strul med min version då jag inte kan säga att det flyter bra. Jag kör 1920x1200 och får ca 30-45FPS med mitt 780 ti med strax under max-inställningar, och visst ser det bra ut, men Skyrim t.ex. flyter väldigt mycket bättre, och det ganska rejält pimpat.

Jag ska ge spelet lite med tid, än är jag inte övertygad. Jag gissar att mina 5+ år i WoW satt sina spår, tyvärr.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yohaann:

Själv tycker jag att det är lika illa med att endast springa runt och snacka med folk. Visst är inga döda x döda y men visst tusan finns det både kreatur x och y ivägen för snubben du vill snacka med. Så inget nytt i MMO väg, förutom att de har alla betalningsmodeller

Att ta bort "snacka med folk" biten tror jag inte går. Däremot kan den göras roligare. SWTOR tycker jag var riktigt bra på just den biten, att göra olika val på ett annat sätt som ger konsekvenser. Jag tyckte annars det var helt ok, bättre än många andra.

Jag är dock lite tveksam totalt sett till liret. I war så kändes pvp stort och var roligt, iaf på låg lvl. Här kändes den biten rätt stel och du vill fan inte gå först i ett anfall och sen få vänta 9 min eller vad det var på att få spawna igen. Dock inte kört så mycket så lite tidigt att säga.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Jag får 80-90 fps i betan och min CPU är oklockad.

En sak som oroar mig när jag körde Nightblade är hur kasst avståndet är på pilbågen. Skjuter man 10 meter bort träffar man inte oavsett var man siktar. Ställer du dig närmare så träffar du. Är det pga betan, skillpoints eller för att det ska vara så? Känns rätt overkligt om vi nu ska ta in den termen i en fantasyvärld.

Permalänk
Medlem

Blir inget köp för mig, har redan ledsnat på spelet, känner inget som helst sug att spela nå mer.
Vad har detta spel som inget annat spel redan erbjuder?

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Hmm, då måste jag ha något strul med min version då jag inte kan säga att det flyter bra. Jag kör 1920x1200 och får ca 30-45FPS med mitt 780 ti med strax under max-inställningar, och visst ser det bra ut, men Skyrim t.ex. flyter väldigt mycket bättre, och det ganska rejält pimpat.

Jag ska ge spelet lite med tid, än är jag inte övertygad. Jag gissar att mina 5+ år i WoW satt sina spår, tyvärr.

Jag sitter på ett 660Ti och den har autoinställt Ultra/Very High på allt, och det rullar på bra.

Håller med, jag har 0 timmar i WoW (och alla andra typer av MMO) och känner redan att detta nog inte är för mig. Men får ge det lite mer tid.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Det är bugfixning enbart numera, innehållet är vad det är så den riktiga betan är över.

Skickades från m.sweclockers.com

Då menar jag att du har en felaktig definition av vad en beta test är, jag tror att du egentligen menar alpha.

http://gameindustry.about.com/od/glossary/fl/Beta-Game-Softwa...

Citat:

A game is usually considered to have reached beta when it is feature complete, but still known to contain bugs or other design issues. All major systems should be implemented by this time.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Hmm, då måste jag ha något strul med min version då jag inte kan säga att det flyter bra. Jag kör 1920x1200 och får ca 30-45FPS med mitt 780 ti med strax under max-inställningar, och visst ser det bra ut, men Skyrim t.ex. flyter väldigt mycket bättre, och det ganska rejält pimpat.

Jag ska ge spelet lite med tid, än är jag inte övertygad. Jag gissar att mina 5+ år i WoW satt sina spår, tyvärr.

Tycker också att spelet är rätt så dåligt optimerat, men det kan vara pga att det är beta som sagt. Kör allt på maxat och för cirka 35-50 fps. Men samma sak gäller WoW, det är också ett riktigt dåligt optimerat spel.

Permalänk

meh, var taggad på spelet innan jag såg att det skulle kosta 500 + 120/månaden. Ovärt utifrån det jag sett i betan