Ansluta till LAN hemifrån?

Permalänk
Medlem

Ansluta till LAN hemifrån?

Hej,

Några vänner långt bort brukar spela COD Ghosts på internetkafé via "Steam". Kan jag ansluta till deras spel hemifrån? De brukar ha en spelare som startar upp spelet och sedan ansluter de andra. Måste jag själv ha steam? Måste jag köpa COD via Steam?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jajjamen, då måste du köpa spelet, sjukt smidigt med steam om du har lagt till dom som vänner, så är det bara för dom att bjuda in dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Låter bra, men måste jag köpa spelet just via steam och inte någon annanstans?

Permalänk
Medlem

underlättar om du köper via steam, om du inte har spelet

det går dock att importera spel i steam i efterhand

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlennJ:

Låter bra, men måste jag köpa spelet just via steam och inte någon annanstans?

Du kan köpa varsomhelst eftersom du alltid kommer få med en steamnyckel

Permalänk
Sötast

Till skillnad från alla andra svar i tråden så är mitt svar:

NEJ, du kan INTE Ansluta till deras LAN server som ligger i ett annat nätverk än det du själv är i. OM det inte är så att de skapar en ONLINE server OCH har portar öppna OCH du har ipadressen/ till den(alternativt ansluter via friends).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Till skillnad från alla andra svar i tråden så är mitt svar:

_Nej_, du kan INTE Ansluta till deras LAN server som ligger i ett annat nätverk än det du själv ansluter till om det inte är så att de skapar en ONLINE server OCH har portar öppna OCH du har ipadressen/ till den(alternativt ansluter via friends).

Cod har senast jag spelade det inget lan på dom nyare än cod4, alltså går det att connecta

Permalänk
Sötast
Skrivet av Wully:

Cod har senast jag spelade det inget lan på dom nyare än cod4, alltså går det att connecta

Ah, då är frågan felställd och då är det såklart en helt annan sak, att öppna portar för att ansluta utifrån är dock ändå ett krav.