Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Spanar fläktar, här är några bra jag hittat med rimliga priser. Fler tips uppskattas.

Arctic Cooling ARCTIC F12 PWM - retail 45kr *Fri frakt*

Fractal Design Silent Series R2 120mm 39kr

BitFenix Spectre 120mm White 59 kr

BitFenix Spectre Fan 120mm Black 55 kr

Lista på bra fläktar hos prisjakt

Vill varna för AC f12 och FD silent r2 fläktarna, dom funkar knappt i vertikalt läge och känns ytterst kexiga.
Sen i horisontellt läge skakar dom som mindre slagborrar, så lägg hellre ut några extra tior och slipp oväsen, missljud och dåliga lager.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Vill varna för AC f12 och FD silent r2 fläktarna, dom funkar knappt i vertikalt läge och känns ytterst kexiga.
Sen i horisontellt läge skakar dom som mindre slagborrar, så lägg hellre ut några extra tior och slipp oväsen, missljud och dåliga lager.

Detta säger du nu när man har beställt 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

Jupio Power Vault 12000mah!! powerbank för 299:- hos Cyberphoto Ange koden LADDAFULLT i kassan. Ladda mobilen, surfplatta osv. på språng. Ligger i vanliga fall på runt 700:-

Verkar ha utgått redan.
Ingen som sitter på nån liknande kod/deal på liknande produkt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av two4player:

Nya iPad Mini är ju i princip lika kraftig som iPad Air (bara processorn som är nerklockad LITE), så de skiljer sig egentligen bara på skärmstorleken (det är precis samma processor (A7) förutom att Airen har klockfrekvensen 1,4GHz, och Minin har 1,3. Benchmarks visar minimal skillnad mellan dessa.

Jag håller självklart med att Apples produkter har överpris, och skulle aldrig köpt något från dem för 100% pris. Därför utnyttjar jag bra erbjudanden istället, eller köper begagnat (men med garanti).

Hur har du tänkt att få garanti om du inte är den ursprunglige köparen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klappa:

Hur har du tänkt att få garanti om du inte är den ursprunglige köparen?

Tillverkaregarantin brukar följa varan (dock ingenting man har krav på). Reklamationsrätten kan man däremot glömma.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp fyndletare! Min mus har jag fått nog av nu, går inte smeka bf4 när den reconnectar eller oregelbundet inte "klickar".
Bästa pris på Roccat's Kone Xtd? Någon som sett något billigt?

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Varför köpa en 520 för 999:- när du får en nyare 530 för samma peng hos Cdon och NetOnNet?
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2069805

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Tillverkaregarantin brukar följa varan (dock ingenting man har krav på). Reklamationsrätten kan man däremot glömma.

Gäller det här alla datorkomponenter eller bara vissa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Varför köpa en 520 för 999:- när du får en nyare 530 för samma peng hos Cdon och NetOnNet?
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2069805

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara för att skriv/läs-hastigheten är lite snabbare på 520 diskarna? Ingen aning annars

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klappa:

Gäller det här alla datorkomponenter eller bara vissa?

Nu svarade jag på garanti gällande Ipad. Vet att tex Asus vägrar andrahandsgaranti men går man via butiken kan man ha tur att det accepteras. Det är som sagt ingenting man har krav på, spelar ingen roll vad det är för varor.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

MSI A78M-E45 FM2+ Unboxing

Skrivet av 20kr:

Vill varna för AC f12 och FD silent r2 fläktarna, dom funkar knappt i vertikalt läge och känns ytterst kexiga.
Sen i horisontellt läge skakar dom som mindre slagborrar, så lägg hellre ut några extra tior och slipp oväsen, missljud och dåliga lager.

Inget problem jag har märkt med mina fläktar.

Skrivet av DavidtheDoom:

http://www.komplett.se/msi-a78m-e45-socket-fm2/805613

Billigaste FM2+ moderkortet med något lite mer än det billigaste chipsettet.
350kr + frakt. Har en påväg hem nu.
32 i lager igår.
15 i lager idag.

För de som var sugna:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1278339

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det vanligaste är att garantin gäller för den som köpt varan från början. Kvitto i original brukar alltid behövas vid reklamation/garantiåtagande. Ska man köpa någonting begagnat bör man kolla upp vad som gäller INNAN köpet med butiken/tillverkaren. Annars kan det bli en väldigt dyr affär att köpa begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Det vanligaste är att garantin gäller för den som köpt varan från början. Kvitto i original brukar alltid behövas vid reklamation/garantiåtagande. Ska man köpa någonting begagnat bör man kolla upp vad som gäller INNAN köpet med butiken/tillverkaren. Annars kan det bli en väldigt dyr affär att köpa begagnat.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Citat:

Vid större eller viktigare köp kan det vara en bra idé att begära åldersbeständiga kvitton eller göra en kopia. Det är inte så ovanligt att texten på vanliga kvitton bleknar bort.

Om du inte längre har kvar kvittot måste du på något annat sätt kunna bevisa ditt köp.

Nu kan man ju inte bevisa att man köpt varan när det gäller begagnat, men inte behöver kvittot vara original i alla fall och affärer kan knappast kräva det.

Permalänk
Medlem

Affärer både kan kräva kvitto i original och gör faktiskt det. Om de har laglig rätt till det är en annan sak, men det är dyrt att anlita en advokat för att kunna reklamera en DVD-spelare.

Så här skriver en handlare om saken på webforum:
"jag som handlare skulle aldrig godta en kopia på ett kvitto varken vid återköp eller reklamationer."
http://www.webforum.nu/archive/index.php/t-141418.html

Jag tycker också att en kopia på kvittot borde räcka, men affärer kan ju tycka annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Affärer både kan kräva kvitto i original och gör faktiskt det. Om de har laglig rätt till det är en annan sak, men det är dyrt att anlita en advokat för att kunna reklamera en DVD-spelare.

Så här skriver en handlare om saken på webforum:
"jag som handlare skulle aldrig godta en kopia på ett kvitto varken vid återköp eller reklamationer."
http://www.webforum.nu/archive/index.php/t-141418.html

Jag tycker också att en kopia på kvittot borde räcka, men affärer kan ju tycka annorlunda.

Kombinera det med hur bra kvittona är i och med att texten bleknar väck efter väldigt kort tid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Affärer både kan kräva kvitto i original och gör faktiskt det. Om de har laglig rätt till det är en annan sak, men det är dyrt att anlita en advokat för att kunna reklamera en DVD-spelare.

Så här skriver en handlare om saken på webforum:
"jag som handlare skulle aldrig godta en kopia på ett kvitto varken vid återköp eller reklamationer."
http://www.webforum.nu/archive/index.php/t-141418.html

Jag tycker också att en kopia på kvittot borde räcka, men affärer kan ju tycka annorlunda.

Nej det kan de inte. Du behöver knappast en advokat för att hjälpa dig mot en affär som beter sig så, informera dem om dina rättigheter, om de mot all förmodan skulle stå på sig så be att få tala med någon chef och efter det en högre chef.

Har aldrig varit något bekymmer.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Fick min Z1 Compact idag i alla fall. Lime var riktigt snygg.

Permalänk

Tjena är det någon här som har erfarenhet av att köpa ifrån Amazon.co.uk??
Köpte Gta V när det var billigt och det händer underliga saker med min leverans. Det står på min order

"Delivery estimate Wednesday 19 Feb 2014"
"Dispatched"

Men fick ett mail idag som säger att jag kan hämta upp paketet från "post office or delivery office", men problemet är att paketet ligger i Köpenhamn även fast jag skrev in Sweden osv...

Permalänk
Avstängd

Delivery estiamte är när amazon TROR att du senast kommer ha det hos dig, står det köpenhamn på amazons hemsida ?
Ta det långa numret och skeiv in det på posten.se och se vad du får för svar.

Permalänk

Tackar den var tydligen redan framme! Det var ju inte så lyckat utav mig att byta mobil nummer under samma tid -.- Jaja tack så mycket!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PoulGrym:

Här kommer jag med fler fläkt tips från cdon, där rabattkoder fungerar!

Fractal Design 140mm Silent Series R2 135kr *Fri frakt*
Arctic Cooling ARCTIC F12 PWM - retail45kr fri frakt
Noctua NF-S12A PWM 120mm Fan 179kr fri frakt
Noctua NF-A14 FLX 140mm Fan209kr fri frakt

Glömt att skriva rabattkod eller hur menar du?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kent:

Glömt att skriva rabattkod eller hur menar du?

Han kanske menar de rabattkoder som cirkulerade när CDON och Visa samarbetade, då man fick 100kr rabatt så fort man betalade med Visa och därigenom få massa varor i princip gratis.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Han kanske menar de rabattkoder som cirkulerade när CDON och Visa samarbetade, då man fick 100kr rabatt så fort man betalade med Visa och därigenom få massa varor i princip gratis.

Men det är ju länge sedan... Fungerar dom ens?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kent:

Men det är ju länge sedan... Fungerar dom ens?

Nej, nu tror jag inte det finns några fungerande kvar, de varade väl bara i ett par veckor har jag för mig.

EDIT: CDON skickar dock ut rabattkoder lite hipp som happ, så nån kod finns det väl alltid.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

iPad retina 32GB för 2990:- på SIBA (4-5 feb)

Skrivet av Kent:

Som du själv har påpekad innan, anmäl istället för att fylla även diskussionstråden med offT. Det finns extremt liten chans att Dupont och Dupond ens ser klagomålen då det inte kommer nån citeringspåminnelse när man klipper och klistrar.

Har du slutförd köpet innan du åkte dit? (dvs. fått orderbekräftelse) Isf. skulle jag ha stått på mig och börja yra om täckningsköp osv.

Jag fick orderbekärftelse från Siba på en iPad Retina 32GB för 2990:- förra veckan. Fast när jag kollade status på "mina sidor" på siba.se stod den som restnoterad. Efter några samtal till deras kundtjänst erbjöd de sig att skicka en 64GB för samma pris. Så det nappade jag på förstås. Fast det var mycket tjafs innan jag fick erbjudandet. De som jobbar i kundtjänst verkar inte ha så bra kolla på vad som konsumentköplagen. Så om nån annan råkat ut för samma så är det bara att stå på sig.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Han kanske menar de rabattkoder som cirkulerade när CDON och Visa samarbetade, då man fick 100kr rabatt så fort man betalade med Visa och därigenom få massa varor i princip gratis.

Visa-koderna gällde bara i två veckor från inköpsdatumet och dessutom var de på 50 kr och ingenting annat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Estanjoni:

Visa-koderna gällde bara i två veckor från inköpsdatumet och dessutom var de på 50 kr och ingenting annat.

Ja, 2 veckor som jag skrev då, och det var väl tur att du har rätt någon gång i alla fall

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Glömt att skriva rabattkod eller hur menar du?

Jag menar det är fri frakt på de fläktarna och pga dem kostar minst 100kr så gäller 50kr rabatterna vid köp av minst 100kr. Det är klart bästa pris du kommer få på dessa fläktarna.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PoulGrym:

Jag menar det är fri frakt på de fläktarna och pga dem kostar minst 100kr så gäller 50kr rabatterna vid köp av minst 100kr. Det är klart bästa pris du kommer få på dessa fläktarna.

VISA-koderna är ju slut för längesen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PoulGrym:

Jag menar det är fri frakt på de fläktarna och pga dem kostar minst 100kr så gäller 50kr rabatterna vid köp av minst 100kr. Det är klart bästa pris du kommer få på dessa fläktarna.

Om, ifall, evt och kanske man får tag på en 50:- rabattkod. Fyndtråden är för konkreta tips inte spekulation. Annars kan man ju lägga ut hela CDONs fraktfria sortiment i fyndtråden, kan inte se hur detta platsar som ett fynd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...