Battlefield 4 Second Assault anländer den 18 februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du har inte lagt märke till hur folk börjat crasha igen sedan förra patchen? Bara att gå in på battlelog och kika forumet.
Men det är väl så "funkar det för mig ska alla andra hålla käften och vara glada för min skull"

När jag köpte spelet kraschade det jämt och ständigt. Efter några uppdateringar hit och dit så försvann krascherna, men vissa servrar lät mig inte joina (speciellt tyska servrar...). Idag, ca 2-3 månader efter mitt köp, så kan jag joina alla servrar och spela utan krascher, och med njutbar fps! Så det går nog framåt för vissa medan det går bakåt för andra och vice versa för varje gång de uppdaterar

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

bara netcode och servernarnas refresh rate som behöver årnas med!

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Well, efter senaste patchen så har jag inte kunnat spela en hel match, good job BICE.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrithiofeN:

bara netcode och servernarnas refresh rate som behöver årnas med!

"netcode" problemet ja. Det störta problemet, förutom kanske kass aim, är ju packet loss. Men lite högre tickrate hade ju inte skadat heller.
Har helt slutat spela Conquest large pga detta.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

JA! Tuffa runt med ett hangarfartyg!

Japp, hehe! Nästa DLC ska komma i slutet på Mars och kommer heta "Naval Strike" så man vet aldrig

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Inte haft en enda crash på bra länge med Nvidia SLI, medium 120 fps, directX avslaget.

Och ser verkligen fram emot Second Assualt, enda banorna jag typ gillar nu är Zavod och Guillin Peaks!

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Spelet har förbättrats på crashfronten rätt rejält sen release.

Hur fan tänkte du nu?

Senaste patchen kraschar mer än någonsin.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka vapen som kommer att komma till naval strike?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk

Bara jag som saknar Kharg Island och Noshahr canals??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Inte haft en enda crash på bra länge med Nvidia SLI, medium 120 fps, directX avslaget.

Och ser verkligen fram emot Second Assualt, enda banorna jag typ gillar nu är Zavod och Guillin Peaks!

directX avslaget? ehhehh

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om dom kunde göra fler banor från BF2-3. Finns en del från BF3 expansionerna som jag vill ha till BF4 !
Ser dock fram emot denna DLC mycket mer än den förra som jag inte spelar alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

directX avslaget? ehhehh

Haha, okej, inte helt säker va det innebär men!

RenderDevice.Dx11Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 1

Detta i configen

Permalänk

Köpte BF4 igår och det första jag tänker är hur dålig nätkoden är. Det känns mycket värre än det var i BF3, aja hoppas man kommer in i det, har bara spelat 1 timma hittills. Om inte så lägger man nog spelet på hyllan rätt snabbt

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Alltså, det börjar kännas väldigt fattigt och utmjölkande. Alla nämnda banor finns till BF3, även Gulf of Oman.
Har EA sagt åt Dice att importera BF3-kartorna, byta ljussättning, lägga in lite destruktion och släppa om dem för BF4?
Det hade väl varit trevligt om det inte vore DLC, utan gratis.

Befintliga banor i vanilla BF4 känns i ärlighetens namn ganska ruttna, både balanseringsmässigt men även fantasimässigt.
Och vad handlar prissättningen om egentligen? Gå in på origin, köp BF+premium för 1200kr. wtf.

Rent tekniskt så är det många framsteg i motorn, men användarupplevelsen har inte rört sig särskilt mycket till det bättre.
Jag kanske är i minoritet när jag säger det, men jag hade gärna sett färre vapen och färre banor till förmån för att saker balanserades bättre och höll högre kvalité.

Som det är nu verkar det vara ett buggigt återanvändande utan dess like.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Kul med lite gamla bannor hoppas dom fixat dom viktigaste bristerna på vissa av dom dock

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Alltså, det börjar kännas väldigt fattigt och utmjölkande. Alla nämnda banor finns till BF3, även Gulf of Oman.
Har EA sagt åt Dice att importera BF3-kartorna, byta ljussättning, lägga in lite destruktion och släppa om dem för BF4?
Det hade väl varit trevligt om det inte vore DLC, utan gratis.

Befintliga banor i vanilla BF4 känns i ärlighetens namn ganska ruttna, både balanseringsmässigt men även fantasimässigt.
Och vad handlar prissättningen om egentligen? Gå in på origin, köp BF+premium för 1200kr. wtf.

Rent tekniskt så är det många framsteg i motorn, men användarupplevelsen har inte rört sig särskilt mycket till det bättre.
Jag kanske är i minoritet när jag säger det, men jag hade gärna sett färre vapen och färre banor till förmån för att saker balanserades bättre och höll högre kvalité.

Som det är nu verkar det vara ett buggigt återanvändande utan dess like.

Du kan dock köpa bf4 + preminum under 500 kr på annat håll.

Permalänk

Tro fan att jag inte ska vara hemma då! Satan!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Tro fan att jag inte ska vara hemma då! Satan!

Äh vad fan, du får väl prioritera

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Trodde att EA hade släppts det värdelösa upplägget med Premium och när man ska få tillgång till DLC.
Men det är ju klart, något måste man ju göra för att låsa in spelare när ens spel inte håller maximal kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Skulle inte de fokusera på att fixa spelet innan de släppte DLC...

En ren chansning är att de kanske har fixat en hel del bakom kulisserna men nu väntar på QA-tester o.dyl. innan de rullar ut på live-servrarna. Bara för att en programmerare löst problemet förra veckan betyder ju inte det att servrarna uppdateras genast.

Om de nu börjar rulla ut DLC igen antar jag att DICE nu känner sig nöjda med vad som ligger i patch-schemat och känner att de kan börja fokusera på DLC igen.

Ska även sägas att jag tycker spelet förbättrats avsevärt på sistonde

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Nostalgisk som man är så skulle jag gärna vilja se El Alamein och Wake Island igen, men det lär nog aldrig ske...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Alltså, det börjar kännas väldigt fattigt och utmjölkande. Alla nämnda banor finns till BF3, även Gulf of Oman.
Har EA sagt åt Dice att importera BF3-kartorna, byta ljussättning, lägga in lite destruktion och släppa om dem för BF4?
Det hade väl varit trevligt om det inte vore DLC, utan gratis.

Befintliga banor i vanilla BF4 känns i ärlighetens namn ganska ruttna, både balanseringsmässigt men även fantasimässigt.
Och vad handlar prissättningen om egentligen? Gå in på origin, köp BF+premium för 1200kr. wtf.

Rent tekniskt så är det många framsteg i motorn, men användarupplevelsen har inte rört sig särskilt mycket till det bättre.
Jag kanske är i minoritet när jag säger det, men jag hade gärna sett färre vapen och färre banor till förmån för att saker balanserades bättre och höll högre kvalité.

Som det är nu verkar det vara ett buggigt återanvändande utan dess like.

Vissa banor är inte speciellt fantastiska direkt men tycker absolut de finns guldklimpar håller inte med om att det är så nattsvart som du får det att låta. Betalade själv knappt 600kr för BF4 Premium och antar att det kostar ännu mindre nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Och varje DLC som kostar pengar trasar sönder spelet mer och mer. Inte värt att köpa spelet om man måste betala 1,5 gånger till för att spela på servrar utan att bli utsparkad var och varannan runda.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Haha, okej, inte helt säker va det innebär men!

RenderDevice.Dx11Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 1

Detta i configen

Du kan antingen köra spelet i Direct3D eller Mantle. Då Mantle inte stöds av nVidia ännu så kan du gissa dig fram vad du kör.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Hur fan tänkte du nu?

Senaste patchen kraschar mer än någonsin.

jag har inte haft en krasch sen i slutet av december

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Jag ser i alla fall fram emot detta dlc. Det kanske får mig att börja spela spelet. Hittils har det bara blivit en 6 timmar loggade. Dels på grund av bristande intresse, men även på grund av alla problem..

Det jag ser fram emot är "Carrier Assault game mode which is a re-imagining of the classic Battlefield 2142 Titan Mode". BF2142 var otroligt roligt tyckte jag och just Titan-mode.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt gott. Nya kartor gör väldigt mycket, spelet blir mer dynamiskt på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

En ren chansning är att de kanske har fixat en hel del bakom kulisserna men nu väntar på QA-tester o.dyl. innan de rullar ut på live-servrarna. Bara för att en programmerare löst problemet förra veckan betyder ju inte det att servrarna uppdateras genast.

Om de nu börjar rulla ut DLC igen antar jag att DICE nu känner sig nöjda med vad som ligger i patch-schemat och känner att de kan börja fokusera på DLC igen.

Ska även sägas att jag tycker spelet förbättrats avsevärt på sistonde

Jag hoppas att de har fixat mycket och att de snart ska släppa lösningarna men sedan patchen igår krashar mitt spel varje runda jag spelar inom 5 min Det funkade prima innan patchen

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

"Brace yourself.. Fix the game comments are comming."
Spelet är helt okej. Stop your whining!
KUL med Second Assault!

Nej, det är det inte. Det kraschar för många, veteran battlepacks fungerar fortfarande ej, och av någon jävla anledning ingen Co-op som ägde så mycket med BF3. Man kan tänka sig att ifall de ska kasta bort all bra potential, så kan de väl i alla fall göra det som finns buggfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

"Brace yourself.. Fix the game comments are comming."
Spelet är helt okej. Stop your whining!
KUL med Second Assault!

Spelet var riktigt bra innan patchen igår

Skrivet av kevve1:

Du har inte lagt märke till hur folk börjat crasha igen sedan förra patchen? Bara att gå in på battlelog och kika forumet.
Men det är väl så "funkar det för mig ska alla andra hålla käften och vara glada för min skull"

Exakt Jag är en av dem som drabbades. Men förhoppningsvis funkar det till helgen

Visa signatur