Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Todilo:

Jag har inte själv spelat civ 5 men blir det inte väääldigt långsamt med så många personer?

warlock master of the arcane är rätt kul också om man inte har något emot att vänta på sin tur.
har ni inget emot att lira 1v1 så är kortspelen så som heartstone rätt kul också om man bara ger det en chans.
ni kan ju alternativt köra någon typ av turnering eller som Carlj sa att ni gör det till något drickspel, om ni gör något sådant så kan man ju lira nästan vad som helst dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

warlock master of the arcane är rätt kul också om man inte har något emot att vänta på sin tur.
har ni inget emot att lira 1v1 så är kortspelen så som heartstone rätt kul också om man bara ger det en chans.
ni kan ju alternativt köra någon typ av turnering eller som Carlj sa att ni gör det till något drickspel, om ni gör något sådant så kan man ju lira nästan vad som helst dessutom.

Turneringslir är inte en dum idé faktiskt. Jag började detta svar med att säga att det kommer vi aldrig spela men tack ändå. Men varför inte liksom :). Fast om det finns är det roligare om alla kan spela samma spel, lagkänslan är ju det roligaste.

Permalänk

Skulle rekommendera Contagion, det är ett mycket bra spel med max 8 spelare. Zombie mission survival.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Todilo:

Turneringslir är inte en dum idé faktiskt. Jag började detta svar med att säga att det kommer vi aldrig spela men tack ändå. Men varför inte liksom :). Fast om det finns är det roligare om alla kan spela samma spel, lagkänslan är ju det roligaste.

jo håller helt med men tänkte att de kan väl vara bra att nämna allt jag kommer på ifall de andra alternativen motförmodan inte passar.
som tidigare skrivet så bör ni nog kika på trackmania, kan vara rätt kul, speciellt om man bygger sin egna bana! klart roligaste bilspelet enligt mig.

Permalänk

TF2 har du finns grattis och ett par olika modes, annars finns Gmod och Wc3 brukar alltid funka en liten stund

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

TF2 har du finns grattis och ett par olika modes, annars finns Gmod och Wc3 brukar alltid funka en liten stund

Wc3 är faktiskt något som fortfarande håller. Om man bara kan hitta lite roliga maps.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2, blizzard släpper "Arcade mode" fritt för alla !

Visa signatur
Permalänk

Minecraft adveture maps ?

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Entusiast

StarCraft 2 kanske, arcade och custom maps är ju free to play nu.

Edit: redan nämnts.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Hade varit bra om du skrev vad ni gillar för typ av spel, svårt att rekommendera något om ni inte äns gillar den typen av spel. Börjar med att dra upp en lista av spel för olika typer av grenar.

FPS: Killing Floor, Quake serien (alla spinoffs baserd på motorn, t.ex. Warsow, Alien Arena) Battlefield serien, Unreal Tournament serien, Serious Sam serien, Red Faction, Team Fortress 2, Planetside 2, Halo Combat Evolved, Counter-Strike spelen, Left 4 Dead 2, Tribes Ascend. Bara att nämna några, finns en hel drös flera, säg ifall det finns några specifika FPS spel ni gillar.

Action RPG/RPG: De flesta spelen är väll runt 4-8 spelare här max, så kanske inte är något för er, annars finns ju Diablo spelen, alla spinoffs på den grenen och Din's Curse t.ex. Finns även Neverwinter Nights 2, massa mods.

FPS/RTS: Savage serien. (Finns något Command and Conquer spel här också, glömt vad det hette)

RTS: StarCraft serien, Warcraft serien. Dessa spel har även massa mods som är roliga att spela, stöder helt klart 10+ spelare, finns allt från Moba liknande spel till Lord of the Rings mods. Får inte glömma klassikerna som Age of Empire, Red Alert etc.

GRTS: Europa Universalis IV, helt klart ett enormt roligt spel om ni gillar att kriga om världsherravälde. Många gillar dock inte dessa typer av spel så nämner bara EU4 då det är väll det bästa.

Racing: Trackmania serien, Need for Speed serien, FlatOut 2, Carmageddon.

Mix: Worms serien, Atomic Bomberman, och en hel drös flera spel finns under denna katogerin, Minecraft t.ex.

Orkar inte skriva mera, men som sagt, säg vad ni gillar för typ av spel, ge några exempel så kan det säkert gå fixa fram ett tio tal med spel ni kan roa er med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Hade varit bra om du skrev vad ni gillar för typ av spel, svårt att rekommendera något om ni inte äns gillar den typen av spel. Börjar med att dra upp en lista av spel för olika typer av grenar.

FPS: Killing Floor, Quake serien (alla spinoffs baserd på motorn, t.ex. Warsow, Alien Arena) Battlefield serien, Unreal Tournament serien, Serious Sam serien, Red Faction, Team Fortress 2, Planetside 2, Halo Combat Evolved, Counter-Strike spelen, Left 4 Dead 2, Tribes Ascend. Bara att nämna några, finns en hel drös flera, säg ifall det finns några specifika FPS spel ni gillar.

Action RPG/RPG: De flesta spelen är väll runt 4-8 spelare här max, så kanske inte är något för er, annars finns ju Diablo spelen, alla spinoffs på den grenen och Din's Curse t.ex. Finns även Neverwinter Nights 2, massa mods.

FPS/RTS: Savage serien. (Finns något Command and Conquer spel här också, glömt vad det hette)

RTS: StarCraft serien, Warcraft serien. Dessa spel har även massa mods som är roliga att spela, stöder helt klart 10+ spelare, finns allt från Moba liknande spel till Lord of the Rings mods. Får inte glömma klassikerna som Age of Empire, Red Alert etc.

GRTS: Europa Universalis IV, helt klart ett enormt roligt spel om ni gillar att kriga om världsherravälde. Många gillar dock inte dessa typer av spel så nämner bara EU4 då det är väll det bästa.

Racing: Trackmania serien, Need for Speed serien, FlatOut 2, Carmageddon.

Mix: Worms serien, Atomic Bomberman, och en hel drös flera spel finns under denna katogerin, Minecraft t.ex.

Orkar inte skriva mera, men som sagt, säg vad ni gillar för typ av spel, ge några exempel så kan det säkert gå fixa fram ett tio tal med spel ni kan roa er med.

Många bra förslag, tack.

De spel vi har/brukar spela är följande:
Killing floor
Vegas 2
Company of Heroes
Demigod(till skillnad från dota är detta inget någon i vanliga fall spelar vilket gör det jämnare men tyvärr suger spelet )
Alien vs Predator 2 (detta är dock gränsfall då för snabba FPS inte fallar alla i smaken utan vill ha lite mer casual stuk på spelen, tyvärr för jag e grym på detta, tihi)
Sol survivor (alla gillar tower defense, speciellt alla mot datorn varianten, grym)
Borderlands
Flatout

Vad jag letar efter:
8-10 spelare, ska helst klara av ojämna lag, gärna lite åt "casual" (inte supersnabba fps spel). Helst inte spel som kräver att man måste spela online mot onlinespelare alltså. Det blir lite anonymt om man sitter på en battlefield server t.ex. och då känns det som man lika gärna kunnat sitta hemma och lira. Försökt spela t.ex. savage men känns som man är liiite för få spelare.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 är kul med 4v4

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Inaktiv

Russian Army Next Gen?

Planetside 2, DayZ är annars roliga spel

Permalänk

Crusader Kings 2 är skitkul på lan

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamesbond88:

Crusader Kings 2 är skitkul på lan

Jag blir lite skeptiskt när du har en så glad smilie men jag ska kolla upp det.

Hittills har jag denna listan:
Måste avnjutas online:
F: Planetside 2(kan tänka sig att man typ kör samma squad och tar över tillsammans, kan bli rätt mäktigt)

survival:
Rust
Dayz

rts:
warhammer 40 dawn of war (max 8 spelare)
starcraft 2 arcade mode(kan spela custom maps mm gratis så folk behöver inte köpa)

grts:
europa universalis iv
Civilization 5
Crusader Kings 2

moba:
smite(fps moba)

fps:
f: Alien Arena
f: loadout
left 4 dead 2 (max 4vs4)
quake online
garys mod prophunt

coop/weird:
f: http://fenglee.com/game/aog/ - fråga inte!

turneringsspel:
heartstone

racing:
trackmania

Någon som kan rekommendera något "flummigt" 2d racing typ, a la micromachines/death rally. Kanske kan vara bra mellanspel.

Vilket trackmania bör man spela? Något rymdspel värt att spela? Freelancer var ju grymt på sin tid.

Permalänk
Medlem

team Fortress 2, ett måste, gratis på steam
Flat Out 2, max 8 pers, Galet kul på LAn
Lol
CS:Go
Age of Empires 2

Alla roliga LAN spel

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av Todilo:

Jag blir lite skeptiskt när du har en så glad smilie men jag ska kolla upp det.

Hittills har jag denna listan:
Måste avnjutas online:
F: Planetside 2(kan tänka sig att man typ kör samma squad och tar över tillsammans, kan bli rätt mäktigt)

survival:
Rust
Dayz

rts:
warhammer 40 dawn of war (max 8 spelare)
starcraft 2 arcade mode(kan spela custom maps mm gratis så folk behöver inte köpa)

grts:
europa universalis iv
Civilization 5
Crusader Kings 2

moba:
smite(fps moba)

fps:
f: Alien Arena
f: loadout
left 4 dead 2 (max 4vs4)
quake online
garys mod prophunt

coop/weird:
f: http://fenglee.com/game/aog/ - fråga inte!

turneringsspel:
heartstone

racing:
trackmania

Någon som kan rekommendera något "flummigt" 2d racing typ, a la micromachines/death rally. Kanske kan vara bra mellanspel.

Vilket trackmania bör man spela? Något rymdspel värt att spela? Freelancer var ju grymt på sin tid.

Trackmania Nations Forever är väll det roligaste om man frågar allmänheten. Freelancer har massa mods så går fortfarande spela (om ni inte är grafikkräsna). Angående Death Rally släpptes det inte en remake nyss men tydligen va den inte så bra, så är väll orginalet för det.

Permalänk
Medlem

Garry's Mod är extremt roligt på lan! och finns många bra addons

Edit: såg att du ville ha överlevnads spel, finns en del addons till gmod för just det kommer dock inte ihåg namn då jag inte spelat på några år.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

Garry's Mod är extremt roligt på lan! och finns många bra addons

Edit: såg att du ville ha överlevnads spel, finns en del addons till gmod för just det kommer dock inte ihåg namn då jag inte spelat på några år.

Har du några tips på bra addons till garrys mod som är värda att spela, tänkte jag skulle förbereda och testa innan lanet.

Permalänk

Serious Sam 3: BFE

Permalänk
Medlem

Path of exile! Gillar man diablo 2 kommer man älska valfriheten och customizations-möjligheterna... Det kan lätt vara världens bästa f2p också! Men osäker på max antal spelare i ett party ;/

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte släppt ännu, och bara 4 vs 1 spelare, men ser grymt fett ut:

Evolve

...annars kan ni ju alltid köra Dota 2 i en privat lobby 5 mot 5.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Är lanet nu i helgen eller senare?
För har tips om 7 days 2 die, som är i alpha men riktigt kul att spela med vänner, framförallt på högre svårighetsnivåer då panik utbryter bland vännerna. Dock saknar spelet stealth fortfarande med det ska komma innan månaden är slut, och även smooth terrain istället för den blockiga ska komma samtidigt. Spelet är en blandning av minecraft och zombie survival.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

Left for Dead 2

Hahahahah! +1 på din signatur! :3

L4D2, CS, DOTA, HON, LOL, Insurgecy (2014) <-

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalaMAD:

Är lanet nu i helgen eller senare?
För har tips om 7 days 2 die, som är i alpha men riktigt kul att spela med vänner, framförallt på högre svårighetsnivåer då panik utbryter bland vännerna. Dock saknar spelet stealth fortfarande med det ska komma innan månaden är slut, och även smooth terrain istället för den blockiga ska komma samtidigt. Spelet är en blandning av minecraft och zombie survival.

Nästa helg. Fortfarande värt att köra? Verkar inte få så bra kritik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

Nästa helg. Fortfarande värt att köra? Verkar inte få så bra kritik

Ja survival är kul några timmar i nuvarande utförande, saknar som sagt stealth vilket gör att zombies alltid hittar än.
Men horde mode är sjukt kul att spela med vänner framförallt på högre svårighetsnivå. Man ska överleva X antal dagar på en liten karta, och det kommer air drops med nya vapen på dagarna och hordes av zombies på natten.

Permalänk
Medlem

Om ni ska vara 10 pers kan du dela upp er i två lag och spela Dota2.
Har ni CS:GO är det också kul att lira tillsammans. Eller äldre CS går väl bra med kanske.
Har någon en äldre kopia av AoE2 så kan ni ju installera på alla datorerna (då det inte kräver en CD-key).
Upp till 8 spelare, kan säkert bli långa intressanta matcher i det spelet!
Kan man inte spela utan CDn i (ibland funkar det utan ibland inte av någon anledning) så kan man
skaffa program som "fejkar" att du har skiva i. Annars kan man ta den enkla vägen att köpa
HD Edition på Steam men det kostar ju lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om ni ska vara 10 pers kan du dela upp er i två lag och spela Dota2.
Har ni CS:GO är det också kul att lira tillsammans. Eller äldre CS går väl bra med kanske.
Har någon en äldre kopia av AoE2 så kan ni ju installera på alla datorerna (då det inte kräver en CD-key).
Upp till 8 spelare, kan säkert bli långa intressanta matcher i det spelet!
Kan man inte spela utan CDn i (ibland funkar det utan ibland inte av någon anledning) så kan man
skaffa program som "fejkar" att du har skiva i. Annars kan man ta den enkla vägen att köpa
HD Edition på Steam men det kostar ju lite...

cs och dota 2 är alldeles för svårbalanserade tyvärr. Har spänderat fler timmar än de flesta sammanlagt i dem 2 spelen så ja ... blir lite ojämt :). Dota är ju favoritspelet så 5vs5 hade varit grymt.

AoE2 är antifavoriten(jag är för upptagen med att bygga stängsel åt mitt boskap istället för att kriga) men kanske får bli något sådant game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

cs och dota 2 är alldeles för svårbalanserade tyvärr. Har spänderat fler timmar än de flesta sammanlagt i dem 2 spelen så ja ... blir lite ojämt :). Dota är ju favoritspelet så 5vs5 hade varit grymt.

AoE2 är antifavoriten(jag är för upptagen med att bygga stängsel åt mitt boskap istället för att kriga) men kanske får bli något sådant game.

Dota 2 är svårbalanserat men Dota (syftar du på det första?) är ett favoritspel?

I AoE2 finns ju mängder av "mods" (eller snarare custom kartor man kan ladda ner där det är custom game modes osv).
Finns ju CBA (Castle Blood Auto) som är riktigt kul, och mängder med andra som t.ex Tower Defence och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dota 2 är svårbalanserat men Dota (syftar du på det första?) är ett favoritspel?

I AoE2 finns ju mängder av "mods" (eller snarare custom kartor man kan ladda ner där det är custom game modes osv).
Finns ju CBA (Castle Blood Auto) som är riktigt kul, och mängder med andra som t.ex Tower Defence och så.

Menar att dota är mitt favoritspel och att det är svårbalanserat ja. Inte många på lanet som spelat det tidigare tyvärr.

Coolt, visste inte att det fanns massa custom maps till AoE2.

Btw: någon som kört insurgency?