Spel med hög skill ceiling?

Permalänk
Skrivet av kungen123:

Någon som vet några svåra spel med hög skill ceiling? Gärna online :)?

Tröttnat på alla "noob" vänliga spel (läs LoL, WoW etc). Undrar om någon vet några spel där man faktiskt måste tänka? Där den bättre spelaren kommer att vinna och inte massa RNG... Spel som man nästan blir beroende av för man vill hela tiden bli bättre.

Spel jag njutit av tidigare:

HoN (innan alla pros lämnade)
CS GO (enda jag fortfarande spelar)
WC3 (Gillar jag extremt mycket, synd battle.net är dött)
WoW (I BC innan de dummade ner allt :/)
CS 1.6 (spelet jag spelat mest, var riktigt duktig, synd det också dog)
Runescape

Dark Souls prepare to die är att rekomendera, glöm dock inte att modda det till PC! Textures och annat smaskigt.

Permalänk
Medlem

Valfri fighter eller racer, båda speltyperna har praktiskt taget obefintlig skill cap. moderna shooters? Blops 2, _inte_ bf serien. Äldre titlar som UT och quake har såklart hög skill cap. Warsow är kanske lite väl obskyrt och har community därefter men annars är det ett fantastiskt roligt spel med mycket högt skill cap. rekommenderas med anmärkningen att communitiet är väldigt begränsat (spelar inte själv längre pg.a brist på spelare och tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlexanderLindhe:

Dark Souls prepare to die är att rekomendera, glöm dock inte att modda det till PC! Textures och annat smaskigt.

Försökte få igång det en gång, men verkade inte funka så bra med mus/tbord? Ser rätt fint ut indeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Path of exile på nya nemesis/hardcore-ligan som börjar i mars någon gång

Håller delvis med, men ändå inte. Det är väldigt lätt att dö p.g.a. saker som inte har något med din kunskap eller närvaro att göra, som t.ex. serverlagg eller krascher.

Permalänk

Att påstå att WoW är noobvänligt när det kommer till högratad Arena ger mig lite fel varningar faktiskt. Finns nog inget spel som är så talang-/lag-/kunskaps- krävande som WoW på top 10 rankings i de tuffaste BG:sen. Förutsatt att du spelar 3s då som man ska göra. Inget Moba eller fps kommer i närheten av kreativiteten, awareness och reactionsförmågan(konstant, inte 1-2 reaktion i taget som i diverse fps) som krävs där. Rank 1 grabbarna är äckligt bra och näst intill odödliga om du inte är på samma nivå som dem.

det är ju hundratals spells och abilities i en enda 3s match, som nästan alla kan kombineras olika med varandra, mot eller med varandra. Addera positionering, teamwork och olika sorters talents och gear på det.. finns inget spel som kan konkurrera med möjligheterna som finns i WoW PvP och hur mkt du måste kunna och klara av på top 10/15 ranks där.

Nu säger jag inte att alla andra spel är lätta men säger man att WoW är för "noobvänligt" för en och syftar på pvp så är man antingen oerhört oerfaren eller en koreansk robot.

ALSO: TBC var min favorit expansion med, men hur mkt jag än älskade det så kan man inte med erfarenhet påstå att dom "dummade ner" pvpn efter det. Om något så var ju pvpn simpel under tbc med 3-4 starkare klasser med endast 1 viable pvp spec och spelstil. Dessutom med myyycket mindre abilities och möjligheter.

EDIT: Menade inte att låta bitter eller kalla TS en noob! Ville bara påpeka att arena i hög nivå (där skill-taket faktiskt är) är allt annat än noobvänligt Gladiator nivå etc och t.o.m under.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

"WC3 (Gillar jag extremt mycket, synd battle.net är dött)" snälla säg att du skojjar

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Någon som vet några svåra spel med hög skill ceiling? Gärna online :)?

Tröttnat på alla "noob" vänliga spel (läs LoL, WoW etc). Undrar om någon vet några spel där man faktiskt måste tänka? Där den bättre spelaren kommer att vinna och inte massa RNG... Spel som man nästan blir beroende av för man vill hela tiden bli bättre.

Spel jag njutit av tidigare:

HoN (innan alla pros lämnade)
CS GO (enda jag fortfarande spelar)
WC3 (Gillar jag extremt mycket, synd battle.net är dött)
WoW (I BC innan de dummade ner allt :/)
CS 1.6 (spelet jag spelat mest, var riktigt duktig, synd det också dog)
Runescape

Starcraft brood war har överlägset högst skillcap av alla spel som finns, men det är ju rätt dött
SC2 har hyffsat hög skillcap, högre än HON och ungefär lika som WC3, kanske något lägre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znorlaxvbg:

Att påstå att WoW är noobvänligt när det kommer till högratad Arena ger mig lite fel varningar faktiskt. Finns nog inget spel som är så talang-/lag-/kunskaps- krävande som WoW på top 10 rankings i de tuffaste BG:sen. Förutsatt att du spelar 3s då som man ska göra. Inget Moba eller fps kommer i närheten av kreativiteten, awareness och reactionsförmågan(konstant, inte 1-2 reaktion i taget som i diverse fps) som krävs där. Rank 1 grabbarna är äckligt bra och näst intill odödliga om du inte är på samma nivå som dem.

det är ju hundratals spells och abilities i en enda 3s match, som nästan alla kan kombineras olika med varandra, mot eller med varandra. Addera positionering, teamwork och olika sorters talents och gear på det.. finns inget spel som kan konkurrera med möjligheterna som finns i WoW PvP och hur mkt du måste kunna och klara av på top 10/15 ranks där.

Nu säger jag inte att alla andra spel är lätta men säger man att WoW är för "noobvänligt" för en och syftar på pvp så är man antingen oerhört oerfaren eller en koreansk robot.

ALSO: TBC var min favorit expansion med, men hur mkt jag än älskade det så kan man inte med erfarenhet påstå att dom "dummade ner" pvpn efter det. Om något så var ju pvpn simpel under tbc med 3-4 starkare klasser med endast 1 viable pvp spec och spelstil. Dessutom med myyycket mindre abilities och möjligheter.

EDIT: Menade inte att låta bitter eller kalla TS en noob! Ville bara påpeka att arena i hög nivå (där skill-taket faktiskt är) är allt annat än noobvänligt Gladiator nivå etc och t.o.m under.

Hahah tyckte inte du lät bitter alls Håller med dig om PvPn i WoW, dock har jag alltid föredragit PvE av någon anledning. PvEn har dock blivigt väldigt nerdummat (delvis på grund av alla smaskiga addons) men även eftersom det är lättare att få gear direkt nu. Spelade en del PvP i just BC, f.ö bästa xpacken någonsin, och nådde 2k+ rating. Var inte gladiator eller något men nog vet jag att det är väldigt komplext och svårt när man kommer upp i rank.

Skrivet av Slarr3n:

"WC3 (Gillar jag extremt mycket, synd battle.net är dött)" snälla säg att du skojjar

Vadå skojjar? Senast jag var inne på battle.net för några månader sen var det bara massa bots som hostade och nästan inget folk :/?

Skrivet av SueCia:

Starcraft brood war har överlägset högst skillcap av alla spel som finns, men det är ju rätt dött
SC2 har hyffsat hög skillcap, högre än HON och ungefär lika som WC3, kanske något lägre.

Yes, SC2 står högst på min lista just nu

Permalänk
Skrivet av kungen123:

Hahah tyckte inte du lät bitter alls Håller med dig om PvPn i WoW, dock har jag alltid föredragit PvE av någon anledning. PvEn har dock blivigt väldigt nerdummat (delvis på grund av alla smaskiga addons) men även eftersom det är lättare att få gear direkt nu. Spelade en del PvP i just BC, f.ö bästa xpacken någonsin, och nådde 2k+ rating. Var inte gladiator eller något men nog vet jag att det är väldigt komplext och svårt när man kommer upp i rank.

Då får jag be som helst mycket om ursäkt att jag missförstog och trodde du menade PvP endast!
Och även att jag håller med dig något ENORMT istället! hahaha PvEade som fan i TBC och jag älskade varenda sekund.. Kolla Magtheridon som var någon av de första raidsen man gjorde och som var väldigt komplicerad i jämförelse med dagens "akta för elden och dpsa" taktiker!
(Hoppas innerligt att WoD blir bättre med item squishen och förhoppningsvis mer TBC inspirerad. Gief bossar med 4-5 faser som i BT/SWP<3)
Ber om ursäkt och retirar med svansen mellan benen haha!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znorlaxvbg:

Då får jag be som helst mycket om ursäkt att jag missförstog och trodde du menade PvP endast!
Och även att jag håller med dig något ENORMT istället! hahaha PvEade som fan i TBC och jag älskade varenda sekund.. Kolla Magtheridon som var någon av de första raidsen man gjorde och som var väldigt komplicerad i jämförelse med dagens "akta för elden och dpsa" taktiker!
(Hoppas innerligt att WoD blir bättre med item squishen och förhoppningsvis mer TBC inspirerad. Gief bossar med 4-5 faser som i BT/SWP<3)
Ber om ursäkt och retirar med svansen mellan benen haha!

Haha sånt händer Yes, det var epic i TBC även om jag aldrig tog mig genom BT Men känslan var epic! Kommer ihåg hur glad man var när man dinga 70 efter 22(!) dagar played, annat emot nu när man drar 90 på 6 Dock var man ju total noob då och var tvungen att läsa all quest då man inte hade det inbyggda questhelper systemet. Något som var riktigt bra då man var tvungen att upptäcka världen (samt att jag fick MVG i engelska i grundskolan ).

Vad är det här "item squish" som du talar om? Har ingen koll på nya xpacksen längre :/ Hoppas verkligen att det blir lite mera vanilla/tbc liknande, dock tvivlar jag eftersom då skulle väl alla kidzen gråta om hur svårt allt är

Permalänk
Skrivet av kungen123:

Haha sånt händer Yes, det var epic i TBC även om jag aldrig tog mig genom BT Men känslan var epic! Kommer ihåg hur glad man var när man dinga 70 efter 22(!) dagar played, annat emot nu när man drar 90 på 6 Dock var man ju total noob då och var tvungen att läsa all quest då man inte hade det inbyggda questhelper systemet. Något som var riktigt bra då man var tvungen att upptäcka världen (samt att jag fick MVG i engelska i grundskolan ).

Vad är det här "item squish" som du talar om? Har ingen koll på nya xpacksen längre :/ Hoppas verkligen att det blir lite mera vanilla/tbc liknande, dock tvivlar jag eftersom då skulle väl alla kidzen gråta om hur svårt allt är

Haha TBC var anledningen till att jag fick MVG i Eng med i grundskolan. Satt och tjöta wow med polarna istället för att plugga men våran lärare (som kommer från London) satte sig ner med oss och bad oss att lära honom WoW genom att prata engelska. Engelskan har aldrig vart så lätt som den konversationen hahahha (Mad props till den läraren, bästa jag haft.. perfekt approach.).

Ja eller hur! Satan va man slet sig genom outland men oavsett hur många gånger jag gjorde det älskade jag de. Miljöerna i outland är porr.

Well, nya expansionen som kommer nu är Warlords of Draenor (WoD).
Det är loren innan outland blev outland så att säga. D.v.s Timelinen är då alltså Draenor som är orcernas originella hem som sen blev outland p.g.a ett anfall m.m. Loren kommer vara mest fokuserad på Draeni,orc human och blood elf (EEEK, TBC! ). Så det kommer vara outland fast lite innan OUTLAND IGEN!<3 Spana screenshots här: http://eu.battle.net/wow/en/warlords-of-draenor/

Inga nya raser eller klasser denna expansion utan det är 100% fokus på lore tydligen. Inget flymount i hela första stora patchen i "nya/gamla" outland heller så world pvp e tbx ett tag iaf!

Item squish är inge mera 131351351 intellect på gloves osv utan stats kommer hamna på wotlk nivå igen.. d.v.s runt 30-40k hp o mana som max Vilket är underbart. Såg alpha footage nånstans på tuben där man crittade runt 8-9k som mest med pve gear
Verkar vara myyycket fokus på balansering och grymt mkt på PvE. Folk från deras största kommande project som ska vara MMO har skrivits över till WoD igen och det är utvecklare och designers från vanilla/tbc tiden. Och iom att det inte är ngn ny klass eller ras osv så är det nog mkt fokus på raids

Det som jag vet/läst iaf. Reserverar mig för något fel då jag inte är proffs på loren osv men spana länken ovan! Jag som hatat cata och inte gillat mop ser fram emot denna xpack då den liknar tbc i många aspekter. Så blir ny dator,distansplugg och förberedda sig för några månaders hård gibb i sommar/höst (ryktas att denna kommer liiite tidigare än standard höst-realese).

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Någon som vet några svåra spel med hög skill ceiling? Gärna online :)?

Tröttnat på alla "noob" vänliga spel (läs LoL, WoW etc). Undrar om någon vet några spel där man faktiskt måste tänka? Där den bättre spelaren kommer att vinna och inte massa RNG... Spel som man nästan blir beroende av för man vill hela tiden bli bättre.

Spel jag njutit av tidigare:

HoN (innan alla pros lämnade)
CS GO (enda jag fortfarande spelar)
WC3 (Gillar jag extremt mycket, synd battle.net är dött)
WoW (I BC innan de dummade ner allt :/)
CS 1.6 (spelet jag spelat mest, var riktigt duktig, synd det också dog)
Runescape

Om ingen tipsat innan, Smite fr HiRes.
3rd person MoBa där allt är skillshots, inget autoatack som i LoL, Dota, HoN.
Har man lite koll så e d faceroll d första levlarna (1 till ca 15) innan man matchas ihop med folk av samma skill.
Det som kan vara jobbigt är att även om du är bra, så hänger det mycket på hur dina teammates presterar, fast det gäller iofs alla spel när du spelar med randoms.
Gratis är det oxå.

Mycket nöje.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

Om du känner för ett mmorpg så kan jag rekommendera Guild Wars 2. Ett väldigt underhållande spel där skillcapen är hög och samarbete är viktigt. Det jag tycker du speciellt ska testa är Fractals instanserna och world vs world om du gillar pvp. Sen finns det också legendary items och vissa dungeons att gå för vilket ökar spelets längd och svårighets grad avsevärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

..call of duty är ju väldigt stort inom esport.

Jepp. Jag nämde de spelen som jag har spelat med högt skill ceiling. Call of duty har jag spelat massor men det har knappast något högt skill ceiling.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Någon som vet några svåra spel med hög skill ceiling? Gärna online :)?

Tröttnat på alla "noob" vänliga spel (läs LoL, WoW etc). Undrar om någon vet några spel där man faktiskt måste tänka? Där den bättre spelaren kommer att vinna och inte massa RNG... Spel som man nästan blir beroende av för man vill hela tiden bli bättre.

Spel jag njutit av tidigare:

HoN (innan alla pros lämnade)
CS GO (enda jag fortfarande spelar)
WC3 (Gillar jag extremt mycket, synd battle.net är dött)
WoW (I BC innan de dummade ner allt :/)
CS 1.6 (spelet jag spelat mest, var riktigt duktig, synd det också dog)
Runescape

Company of heroes (gamla serien, typ tales of valor som är en standalone expansion, inte COH2!)
Har spelat några år, och det är klart stor skillnad på att möta en väldigt duktig spelare och en "noob". Kan skilja flera timmars speltid i en bra match.
Spelet har väl dött lite på senare år, men det är ändå många som fortfarande spelar.

Visa signatur

4670k@4.4Ghz | 780GTX@1215/3110

Permalänk
Skrivet av Kraniet:

Kanske lite annat än du tänkt dig. men kinesiska Go är ju helt sjukt avancerat.
lite info
http://sv.wikipedia.org/wiki/Go_%28br%C3%A4dspel%29

testa spela
http://www.cosumi.net/en/

edit: på kinesiska heter det ju inte go utan weiqi. igo på japanska. men ja iaf. förfadern till schack men mer avancerat kan man säga.

Skrivet av kungen123:

Läste på wiki, såg intressant ut. Ska spela en test match men kommer ju få storstryk

OOh, Go är nog det svåraste att bemästa alla kategorier. Det är brutalt mer komplext än schack och ingen dator kan slå mästarna än och mästarna håller på och förbättrar sig en livstid typ.. men som sagt, en lite annan kategori. Vill man sen köra mot andra spelare och inte bara mot dator rekommendera jag Dragon Go Server, DGS, http://www.dragongoserver.net/

Permalänk
Skrivet av Sony?:

Jag kör nästan enbart BC2 fortfarande, BF3 och BF4 är mkt tråkigare enligt mig.

Skrivet av hersses:

"Bäst" är nog en väldigt subjektiv åsikt, det går inte att mäta i utom betyg vilket är andra människors subjektiva åsikter. Men jag tycker mer om BC2 för klasserna känns mer balanserade, alla klasser behövs i lagen men tex i bf4 är det ingen som ens vill vara medic för att det lönar sig inte. Vill man ta hem flest poäng i bc2 så är det definitivt medic man ska köra på. Sen är det inte ens nära lika mkt vapen att hålla reda på som i bf3 eller 4:an vilket gör att man lättare lär sig dem och hur man skjuter med dem som mest effektivast. Sen tycker jag att bf3 och 4:an har en grådassig färgton vilket inte lockar mig så mkt.

Skrivet av Xeno88:

Det visste jag när du skrev att Battlefield spelen inte fördummats. Sedan Battlefield 2142 har Battlefield fördummats rejält.

Det kan kanske sägas att BF fördummats i senare versioner, men dels är en hel del gnäll beroende på att man jämför med det man är inkörd på. Visst har det blivit mindre lönsamt att vara medic i 4an exvis, men det är en feature, varken bra eller dåligt. Det är bara dåligt om man förväntar sig att lira BF3. Visst krävs det mindre skill att bemästra vissa vapen och det kan vara synd, men fortfarande är den stora utmaningen lagspelet, dvs att köra klanmatcher. BFs styrka försvinner public, dår folk jagar frags istället för matchvinster, och det är ett dilemma för att ska man joina en klan kan man sällan lira casual för att folk brukar ta det för seriöst.

Permalänk
Medlem

Eve Online samt Ultima Online (Forever) de 2 svåraste mmo!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Håller delvis med, men ändå inte. Det är väldigt lätt att dö p.g.a. saker som inte har något med din kunskap eller närvaro att göra, som t.ex. serverlagg eller krascher.

Jotack, hade en 73:a som blev onehittad av vaal med 4.3k hp ;/ 48% dr...

Permalänk
Medlem

Project Reality (http://www.realitymod.com/) du kommer dö som fan och inte fatta ett skit till att börja med men när man spelar i sällskap och sakta men säkert bemästrar det hela är det riktigt trevligt.

Permalänk

Testa att spela QuakeLive Duel. Det är så jävla påfrestande att jag inte klarar av att spela det ens. Och kräver lite nerver. Det må låta basic, men att spela Quake 1on1 (eller Duel som det ju kallas) är jobbigt och skillkrävande. Det finns en hemsida (QLRanks) med ranking som baseras på ELO-system (egentligen för schack men någorlunda applicerbart i just Duel), och spelare med 1200 ELO har ofta inte ens chans mot någon med 1400 ELO, och någon med 1400 ELO har inte en chans mot någon som har 1600 ELO och sådär fortsätter det. Du måste ha bra movement, kunna fatta snabba beslut, ha bra aim, kunna anpassa dig efter motståndaren, vara lite taktiskt lagd och hela den biten. Sjukt krävande på alla sätt helt enkelt.

Men ah, det är ju inget flashigt och coolt spel som BF4 eller sådär, men eftersom du fortfarande verkar uppskatta CS 1.6 så kanske inte grafik och sånt spelar så stor roll.

Prova. Det är gratis att spela på www.quakelive.com på vissa servrar, och med lite reklam i uppstarten, annars kan man pytsa in en liten slant varje månad för ett premiumabonnemang.

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Heltklart ett ädre FPS som Qw eller Q3/Ql (själv gilalr jag inte vapen balansen i ql) eller Ut om man gillar den stilen mer.

Permalänk
Medlem

Gunz the duel, där har du ett grymt roligt 3'rd person shooter spel

e: e gratis också.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Inaktiv

Battle.net kanske är dött för WC3, men du kan ge Garena ett försök.
Garena simulerar ett LAN, så du joinar ett passande rum, t.ex. WC3 > Europe RPG 13 och startar WC3.

Permalänk

Dark souls funkar inte med mus/tgb. Kör med xbox360 kontroller.250 bagis.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

Battle.net kanske är dött för WC3, men du kan ge Garena ett försök.
Garena simulerar ett LAN, så du joinar ett passande rum, t.ex. WC3 > Europe RPG 13 och startar WC3.

Kom på senare att jag lirade endast Reign of Chaos och inte FT. Kanske mer liv på FT battle.net? Garena har jag provat men det var mest Dota där. Vad för maps liras på RPG rummet?

Skrivet av Conditioned:

Dark souls funkar inte med mus/tgb. Kör med xbox360 kontroller.250 bagis.

Det ska funka med lite moddning om jag förstått det rätt? Men kanske smidigare med kontroll. Dock så hatar jag 360 kontrollern

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt att läsa vad alla skriver här!

Några verkar vara inne på att Eve-online ska vara svårt, men jag håller inte riktigt med där! Som en "gammal" Eve räv (började 2006) så har jag intalat mig själv i flera år att jag spelar ett svårt spel, men spelet är inte svårt, det är avancerat, och det är enormt.
Men svårt? njaee..
Allting i Eve blir vad du gör det till, det är svårt som fan att skapa en stor allians och försöka ta rymd av dom stora pojkarna, men det är sjukt lätt att åka omkring och göra missions.
Eve är ganska så sönderspelat, så vet du inte vad du ska göra, eller hur du ska göra något, så finns det alltid 500 personer att fråga om hur man ska göra det, och du kommer få allt ifrån en punktlista för vilka skepp som lämpar sig för vilka missions, till vilket spreadsheet du ska använda för att räkna ut vad du ska köpa/sälja för att bli rik.

Eve i sig är inte svårt, det svåra är att skapa kontakterna och övertyga folk om att du och din idé är värd att investera tid och energi i. För tid och energi är något som man måste investera i Eve om man ska tycka det är roligt (min åsikt iallfall)

Sedan är det ju bara hålla tummarna för att CCP/WhiteWolf lanserar World Of Darkness MMO:et "snart" så att man kan få lite riktigt utmaning där!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kungen123:

Kom på senare att jag lirade endast Reign of Chaos och inte FT. Kanske mer liv på FT battle.net? Garena har jag provat men det var mest Dota där. Vad för maps liras på RPG rummet?

Jag vet inte hur det är på Bnet, jag har bara kört via Garena/riktigt LAN. Förmodligen mer fart TFT, alla gick väl över dit när det kom.

I RPG rummen körs allt möjligt (99% av DotA games håller sig till DotA-rummen), tower defenses och annat. Vill du inte köra det som finns hostat så kan du ju hosta själv, fungerar ok om du är beredd att vänta ett tag.

Men du kanske bara vill köra "originalet" (base building etc)?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Liquid has announced that it will be holding the first annual Liquid Retirement Showmatch, which will feature Liquid’s current team against Liquid’s retired players. The match will display a selection of low-intensity, StarCraft retirement-friendly games like bingo, bridge, and League of Legends.

Skrivet med glimten i ögat, men det ligger lite i det också.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Personligen tycker jag att alla tre spelen jag nämnde är bra på sitt sätt, de BF spel som kom ut före Bad Company har jag inte spelat. Tycker du ska bilda dig en egen uppfattning om spelen Ta dig en titt på LevelCaps och Xfactors youtubekanaler, de har massor med Battlefield relaterade videos.

Ska du spela ett bf spel så ska det vara Battlefield 2. Inte något ur-mjölkat EA projekt som bara ber om ett nackskott.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5