Permalänk
Medlem

Tips på en mycket prisvärd skärm.

Jag har inte haft stationär dator på många år och vet inte hur det ser ut på skärmfronten nuförtiden. Vilken skärmstorlek/upplösning är vanligast? Finns det någon prisvärd skärm som många köper i dagsläget som är ett "säkert kort"?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vanligast är solklart 1920x1080 "Full HD". För att veta vad som är prisvärt måste syftet med skärmen framgå. Sitter du bara och surfar på datorn går vilken skärm som helst, mer eller mindre. Skall du spela på den? Finns behov av större yta så att högre upplösning är aktuellt? Har du någon budget, eller ska den bara vara prisvärd oavsett vad den kostar?

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Det blir en blandskärm. Kommer att spela, surfa, skriva, amatörredigering av bilder, sketchup osv. Den får gärna vara billig (1000-1500:-) och prisvärd... Vilken verkar vara standardstorlek nuförtiden?

Permalänk
Medlem

CDON har ju en billig Philips skärm som jag själv köpt 2 av. Funkar kanon, men ångrar att jag inte köpte 3 st med en gång, är nämligen en markant färgskillnad på min 10 år gamla BenQ och dessa. Så tanken är att köpa en till såfort den kommer upp på deras sida igen.

Den har kommit och gått ett par gånger nu. Kostar 899:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

CDON har ju en billig Philips skärm som jag själv köpt 2 av. Funkar kanon, men ångrar att jag inte köpte 3 st med en gång, är nämligen en markant färgskillnad på min 10 år gamla BenQ och dessa. Så tanken är att köpa en till såfort den kommer upp på deras sida igen.

Den har kommit och gått ett par gånger nu. Kostar 899:-

Har du en länk till den? Låter intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Insåg nu att det troligtvis är bäst med matt skärm... Tips på en sån?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/philips/23inch-philips-233v5lsb-...

Har försvunnit igen och enligt CDON skall den inte komma tillbaka, men man vet ju aldrig. Sist kom den tillbaka efter några dagar så jag bevakar den ständigt!

Permalänk
Medlem

Här finns den på electroworld:
http://www.electroworld.se/product/datorer-tillbehor/datorska...

Just nu kostar den 990, så skynda på!