Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Ja, min bara snurrar och hämtar nåt i tio steg för att börja om igen direkt.

Testa stänga den med Cancel eller vad det nu står och sedan försök igen, brukar fungera för mig när den fastnar i en loop.

Skrivet av Vidstrom:

Det var Source när dom började utvekla ja, men allt eftersom har dom bytt ut det mesta av koden. Jag har ingen bättre förklaring på varför hela spelet buggar när man går över 60fps.

Fast det "buggar" inte för mig när jag går över 60 FPS? I alla fall inte på det sättet du beskriver, har Vsync på Tripple Buffered i spelet och ställd till Adaptive i Nvidia Kontrol Panel.

Dock så känner jag av någon slags stuttering, vet inte om det kanske är negativacceleration? Något är det i alla fall men det är nog inte kopplat till fysiken i motorn, det är i alla fall vad jag tror.

Permalänk
Medlem

Har en Beta kod, Och funkar bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Bra skrivet! Och kul att du skrev det du skrev om MW2, jag är nämligen likadan. Jag spelar fortfarande CS:S som jag kom in i från allra första början för 10 år sedan och lite CS:GO, men jag saknar det där lite mer snabba fps:et. COD4/MW4 var egentligen det sista spelet som erbjöd det. (Jag gillade visserligen COD 5: WaW också).

Hur länge håller betan på? Skickar de fortfarande ut nycklar eller är loppet kört? Vet om att han skickade ut lite nycklar på Twitter, men ändå, någon som vet om det är organiserade utskick kvar eller är det bara på random? Skulle vilja testa betan när du skriver så inlevelsefullt

Känner EXAKT samma sak Har inte lagt så mycket tid på fps sedan MW2, men detta känns helt i min smak

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Igen mer som tyckte det var riktigt tråkigt? Körde ca 5min sedan alt + f4. Riktig moshpit bara -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Testa stänga den med Cancel eller vad det nu står och sedan försök igen, brukar fungera för mig när den fastnar i en loop.

Fast det "buggar" inte för mig när jag går över 60 FPS? I alla fall inte på det sättet du beskriver, har Vsync på Tripple Buffered i spelet och ställd till Adaptive i Nvidia Kontrol Panel.

Dock så känner jag av någon slags stuttering, vet inte om det kanske är negativacceleration? Något är det i alla fall men det är nog inte kopplat till fysiken i motorn, det är i alla fall vad jag tror.

Det laggade inte lika mycket för mig när jag stängde av Shadow Play. Kanske hjälper

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

Sitter bara fast på connecting när jag trycker på "Play".

Permalänk
Medlem

min bara loopar på testin connection

Permalänk

Många som tycker att banorna är för små vilket jag ej tycker. De passar perfekt till katt och mus läge där titanerna endast kan gå på bestämda ställen medans piloterna kan krypa omkring och komma från nästan överallt. Banorna är perfekt stora för 12 spelare då man inte för ofta eller oofta träffar på en annan spelare. Om banorna skulle vara större så skulle fler spelare behöver vilket bara rör till det.

Och om man ska jämföra Titanfall med BF4 så kan jag bara säga att jag har haft fler "Only in Titanfall" ögonblick på 2 timmars spelande än jag haft "Only in Battlefield" på 40 timmar av Battlefield.

Skrivet av Fetkoala:

Känner EXAKT samma sak Har inte lagt så mycket tid på fps sedan MW2, men detta känns helt i min smak

Samma här. Spelade konstant Mw2 i början av 2010 och har inte fått samma spelkänsla tills jag spelade Titanfall.

Permalänk
Medlem

För er som inte fått beta än och vill ha kan ta kontakt med supporten och snacka med dom.
Jag kan knappt spela Battlefield 4 längre sedan patchen och skrev helt enkelt som det var och fick en key. Tyckte det kändes bättre än att säga att man fått en felaktig nyckel. Ärlighet varar rätt länge. Puss

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Jag har registrerat mig med 5 olika mail för betan men fortfarande inte fått någon invite, riktigt frustrerande!

jag var lika desperat osm dig till jag kom på en lösning, jag kontaktade EA och sa att jag hade fått en key men den funkade inte, dom svarade nyss på mailet och dom har fixat de till mitt origin acc nu

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Igen mer som tyckte det var riktigt tråkigt? Körde ca 5min sedan alt + f4. Riktig moshpit bara -.-

Spelat några timmar, håller med. För mycket bottar, typ 80% av allas kills är ju bottar... Vet inte om det finns olika skill levels men bottarna är ju verkligen bara kanonmat. Hade faktiskt föredragit att spela utan bots.

Sen tycker jag som vanligt att alla "fordon" är för tåliga. När titanerna väl har börjat komma in i en match så blir det för mycket "cover" spelande när man inte har en titan själv, det beror väl helt på spelstil men jag personligen tycker det blir för trist.

Sen så verkar många hellre springa runt i sin titan och kötta andra spelare än andra titaner, för det är klart det är väl mer "värt" att få in 10-15 kills än att gå öga mot öga med en titan...

Sist men inte minst så är ju 6v6 ett problematiskt koncept då ett par bra eller ett par dåliga spelare i ett av lagen mycket väl kan avgöra en hel match.
Köttar man in 6 polare i ett lag med voicecom så kommer man nog köra över det mesta.

Riktigt sågande från min sida, är väl helt enkelt inte ett spel i min smak

Permalänk
Medlem

Bra idé att lägga in en pistol som ger en 99% säker kill om man lyckas locka sitt target.
Hur i helvete tänkte dom?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Bra idé att lägga in en pistol som ger en 99% säker kill om man lyckas locka sitt target.
Hur i helvete tänkte dom?

Fast det är ett helvete att låsa på andra spelare (är det fyra punkter man måste ha för säker död?), och lyckas man så hade de ändå dött av andra vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Bra idé att lägga in en pistol som ger en 99% säker kill om man lyckas locka sitt target.
Hur i helvete tänkte dom?

Skrivet av Tjodd:

Fast det är ett helvete att låsa på andra spelare (är det fyra punkter man måste ha för säker död?), och lyckas man så hade de ändå dött av andra vapen.

Den pistolen är inte så OP som många påstår, det kommer säkert få en liten nerf men en pilot som vet att man blir lockad dödar du aldrig med smart pistol bara bakifrån när du springer. Använder du rocketjump så finns det inte en chans till lock.

Men efter 7 timmar nu så gillar jag spelet verkligen, är ju inte som Battlefield men mycket roligare än COD och CS för det är i samma genre vi pratar om de utmanare. Kan nog blir väldigt roligt med ett game mode mer för e-Sport sen så ska det finnas okej support i fulla spelet.
Vi vet inte ännu vad för möjligheter det kommer finnas, vi vet att private servers och server browser finns inte, Console vet man inte än om den kommer finnas med i slut spelet, även record ska finnas.
Men någon riktigt spectetor mode verkar inte vara planerat för release mm, Sen Framerate låst på 60 FPS för PC verkar vara under betan de som har öppnat runt lite i filerna, har hittat lite att det verkar bara vara betan.

Men grund och botten så är det en av de få spelen på länge som jag riktigt njuter av att spela.
Last Titan Standing är lite av favorit pga att man vet hur Titanen funkar nu och vad man kan göra med den.
Sen blir det ju mer variation med Ogre och Specter.

Permalänk
Medlem

03:10 De ska öppna upp betan för alla. XB1 först, PC senare, kanske imorgon. Deras imorgon är lite efter oss, men troligen tidigare.

Twitter har alla instruktioner.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd

^ What kyre said

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Inte imponerad alls av spelet. Det är förvisso en beta, men absolut tillräckligt för att skapa en uppfattning. Det känns som en billig version av CoD, med robotar. Ingen spelkänsla alls. Det känns väldigt platt. Troligtvis ett spel som är skoj de första 10 timmarna eller tills man når någon form av högstarank i spelet, men sedan har jag svårt att det håller på något sätt. Någon sa något om e-sport och Titanfall. Det kommer aldrig att ske, spelet är inte skillbaserat för fem öre. När jag sedan vet vilket företag som står bakom spelet så vet jag också hur det kommer att fungera med patchande och support av spelet. Troligtvis näst intill obefintligt. Upplevde även att det flöt på otroligt dåligt trots att jag sitter på bra hårdvara - jämfört med andra spel. Detta får vi hoppas åtgärdas till någon form av full release, om nu inte problemet ligger hos mig. Blir inget köp härifrån, men jag kan förstå att spelet lockar en viss typ av spelare.

Sammanfattat; Kommer troligtvis vara kul för den vanlige spelaren i några timmar, sedan tröttnar man. Tänk CoD.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det för vad det är, men skulle inte betala "fullpris" för det. F2P eller kanske ett par hundringar kan det vara värt.

Just nu är jag mest frustrerad över serverproblemen. Jag kommer in, men polarn sitter och får connection lost så vi kan inte spela tillsammans.

Permalänk
Medlem

Först till kvarn: B7MV-JDM7-P4XU-279P-ZKFA

Permalänk
Medlem

Har en Beta nyckel över. Skriv ett roligt rimm och den är din!

(Borta)

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Först till kvarn: B7MV-JDM7-P4XU-279P-ZKFA

Skrivet av Carebeer:

Har en Beta nyckel över. Skriv ett roligt rimm och den är din!

Betan är öppen för alla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Spelat några timmar, håller med. För mycket bottar, typ 80% av allas kills är ju bottar... Vet inte om det finns olika skill levels men bottarna är ju verkligen bara kanonmat. Hade faktiskt föredragit att spela utan bots.

Jag håller med om bottarna. Tycker dem bara är störande. De bidrar inte med något.
Men jag kan inte ignorera dem heller. Det blir att man står och matar ner bottar som är överallt, bara för att tappa fokus från dem riktiga spelarna som då lätt kan döda en.
Jag hade nog hellre föredragit kanske 8vs8 eller 10vs10 med riktiga spelare. Men balansen är att det inte får bli för många titans på slagfältet.

Min känsla just nu är att det är ett hyfsat roligt spel. Men jag tror jag kommer tröttna ganska snabbt.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Betan är öppen för alla nu.

Verkar vara lite varierat, en del har fått TitanFall betan tillagt på sina konton utan att behöva lägga till någon kod medan andra, som mig, ännu inte har det.
Dock kommer det antagligen/förhoppningsvis ske under dagen.

Permalänk
Skrivet av Runeclaw:

Verkar vara lite varierat, en del har fått TitanFall betan tillagt på sina konton utan att behöva lägga till någon kod medan andra, som mig, ännu inte har det.
Dock kommer det antagligen/förhoppningsvis ske under dagen.

Ja så är det nog fast för Xbox one är den öppen för alla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacPain:

Jag håller med om bottarna. Tycker dem bara är störande. De bidrar inte med något.
Men jag kan inte ignorera dem heller. Det blir att man står och matar ner bottar som är överallt, bara för att tappa fokus från dem riktiga spelarna som då lätt kan döda en.
Jag hade nog hellre föredragit kanske 8vs8 eller 10vs10 med riktiga spelare. Men balansen är att det inte får bli för många titans på slagfältet.

Min känsla just nu är att det är ett hyfsat roligt spel. Men jag tror jag kommer tröttna ganska snabbt.

Tycker boten bidrar med mycket. Det bli väldigt mycket mer inlevelse när de rör sig i grupper och så tycker jag. Man kan ju även farma grunts för att låsa upp sin titan snabbare och så Vill man vara försiktig är det ju svårare att farma. Jag tycker det är lite som i LoL eller Dota, farmar man mer så vinner man :).

Till alla som säger att Titanerna är för starka: Det är ju inga problem att ta ner en för hand om den går fel och inte campar. Har man cloak och rätt vapen är det ju bara att hoppa på den, döda piloten och sedan ha ihjäl den AI styrda titanen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Det här kan vara skoj att ha
speciellt en regnig da´
Det kan ju inte vara helt fel
med ett spel

Tyvärr redan borta

Permalänk
Medlem

Spelade en match och tröttnade ganska snabbt. Ta bort bottsen och sätt en gräns för hur många titaner som kan vara aktiva samtidigt.
Vill även att dom fixar så att man kan spela flera spelare sam tidigt.

Borde även vara svårare att få sin titan tycker jag. Man borde uppfylla något för att få den. Det är väl bara en tid som tickar ner och skjuter du en motståndare så tickar det fortare?

Kanske göra så att en titan kan vara aktiv men den ska vara betydligt svårare att få ner.

Förbokningen är bortplockad för både mig och brorsan.

Hoppas på förbättringar.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd

Tyckte det var jätteroligt, som en blandning mellan BF4 och CoD ^^ Snabb halvgalen action. Bot AI är för dålig för tillfället, även om det är roligt att mosa ner dom när de springer på rad ut ur en dörröppning. Annars känns det som det kan bli ett riktigt bra spel.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Den mesta kritiken som folk har verkar vara att man vill att spelet skall bli ännu mer lik en "vanlig" shooter. Alltså, ta bort bottarna, begränsa antalet Titans, gör kartorna större och ta in fler spelare. Kanske ta bort annorlunda vapen och jämna till alla utstickande kanter.
Antar att de flesta också säger i andra sammanhang att spel numera, framförallt FPS, stagnerat i utveckling och klagar över att ingen vågar göra något annorlunda.

Tror visserligen inte att Titanfall är det spelet som kommer att få spelare att "tänka om", men det tar åtminstone sikte mot en annan riktning. Det känns aningens ospecificerat och innehållslöst för att varken revolutionera eller tillfredsställa. Det här är ett lättillgängligt och snabbt spel som tar kanske ett halvt steg framåt. Genom att ta bort de designvalen som är Titanfall så skulle det istället bli precis som "alla andra" och försvunnit i bruset.
Hade de tagit ett helt steg så skulle förmodligen de flesta indoktrinerade FPS-anhängarna inte ens sneglat åt det. Man vill inte ha samma gamla välling men när det väl är dags att äta så är det bekvämt och tryggt. Vanans makt är stark och nytänkande är alltid riskabelt. För att lyckas på bred front behöver man lägga sig någonstans i mitten.

Permalänk
Medlem

Multiplayer för mig är när man möter andra spelare inte spelar mot bots.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"