-=[Turtle Beach XP510 vs Astro A50]=-

Permalänk
Medlem

-=[Turtle Beach XP510 vs Astro A50]=-

Hej!
Vill börja med att säga att "ja jag vill ha virtual surround" så slipper vi den diskussionen.
Kommer använda dom till Xbox One och vet att digital out inte stödjer Dolby än, men det kommer snart i en uppdatering.

Har nu gjort en del efterforskning inför ett framtida köp av gamingheadset och valet står mellan dessa två:
(Om någon har en tips på lika headsets får ni gärna länka och säga varför de skulle vara bättre)

Turtle Beach XP510: (50mm Drivers)
http://www.turtlebeach.com/product-detail/xbox-headsets/ear-f...

Astro A50: (40mm Drivers)
http://www.astrogaming.com/a50-wireless-headset/A50-WIRELESS-...

Jag är inte så ljudkräsen men har en ganska hög standard och det verkar som båda dessa lurarna har sina sidor.
Har läst och tittat på en del recensioner och de verkar som dom som provar verkligen gillar respektive headset men har inte hittat någon riktigt bra jämförelse mellan dessa två så vet inte hur stor skillnaden är och hur stor betydelse respektive drivers har vet jag inte, men jag vill gärna ha en bra bas med lite punch i.

Så ni som har respektive headset säg vad ni tycker men utan någon smutskastning, blir så tråkigt.

Vill gärna kunna prova dem innan men vet inte var man kan prova.
Om någon vet butiker som man kan prova får gärna tipsa om det.

Permalänk
Medlem

Seriöst! ingen som har något att säga.. trodde nog att många hade någon av dessa..

Permalänk
Medlem

Vet bara att astro a50 inte är något att hänga i granen för det priset.
En mixamp plus ett par Hörlurar, typ beyerdynamic eller något är nog en sjukt värd investering.

Permalänk

Beyerdynamic DT770 eller något liknande + en mixamp är det enda rätta.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Astro A50 och är sjukt nöjd!
Men jag fick dem för 2000:-. Finns ett bakgrundsljud/humm när det är tyst och volymen är uppskruvad. Enda som jag klagat på.
Jag kan rekommendera dem även om priset är högt.
Jag ville ha trådlöst headset med bra ljud. Använt g930 tidigare men kände att ljudet inte var riktigt balanserat. Så valet föll på A50. Det ångrar jag inte.

EDIT: jag har inte använt Turtle Beach så kan tyvärr inte ge någon jämnförelse...

Permalänk
Medlem

Dom enda Turtle Beach jag har testat är Turtle Beach Ear Force Bravo tror dom kostar runt 690sek så dom ligger under din prisklass och kvalite klass
Men jag fann dom suveräna på både musik och spel men saknade lite vid film tittande
Men som sagt till spel va dom underbara så jag tror nog de du länka kan nog vara riktigt bra

Astro serien har fått bara bra kritik vad jag hört men då har dom använt mix ampen också

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Shit kul med svar :), tyckte det var konstigt att ingen hade ngt att säga...

Efter att suttit i några timmar igår kväll och sökt runt, jag hittade en del info och det verkar som vad "visa" säger så är inte A50 ngt att ha eftersom A40 ska tydligen vara mkt bättre(roligt att du är nöjd iaf "Beltet":)).

Jag tackar för tipset ang. hörlurar + mixset, har tittat lite på det oxå. Men jag gillar helhets lösningen på ett färdigt gamingheadset plus att dem är trådlösa. Finns säkert bra alternativ men tack men nej tack.

Jag har efter igår hittad många plus och minus men som det ser ut just nu så vill jag veta skillnaden mellan
Ear Force XP510 och Ear Force Tango, en del recensioner säger att Tango är dem bästa som TB gjort, men de ser ganska så identiska ut förutom materialet på lurarna. Har hittat Tango för 1500:- med frakt från tyskland medan XP510 inte finns under 2000:- (iaf inte vad jag kan hitta). Har frågat på TB forum men väntar fortfarande på att dem ska lägga upp tråden.

Vet ngn här så säg gärna skillnaden :).

Sen hittade jag denna mod till X1 om man vill ha bluetooth(som MS utav ngn konstig anledning inte byggde in)
http://www.funkydiver.com/xbox-one-adapter-mod-turtlebeach-bl...