Second Assault expansion när kommer det? hjälp.

Permalänk
Medlem

Det kommer den 18/2 för premium

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Det kommer den 18/2 för premium

D.v.s imorgon, Tisdag, kl 10:00. Äntligen lite Metro.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falcon:

D.v.s imorgon, Tisdag, kl 10:00. Äntligen lite Metro.

Caspian Border i BF4 kommer nog bli riktigt trevlig med.

Permalänk
Medlem

Nu är den på G.
Segt var det oxo. Hela världen vill visst ha den =).
5.3 Gb och nu knappt 200Kb/s.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Nu är den på G.
Segt var det oxo. Hela världen vill visst ha den =).
5.3 Gb och nu knappt 200Kb/s.

Ja. Bara ett dygn kvar, sen är det nere!

Jag antar att det släpps kl 10:00 lokal tid i alla tidzoner. Skulle vara jobbigt annars.

Permalänk
Hedersmedlem

jag tror dom segar ner nedladdningen för att inte servermjukvaran är klar, kan iaf inte se nya kartorna i tillgängliga kartor trots att dom uppdaterade igår kväll...

aja bara 19 timmar kvar:P

edit: kan inte sortera efter Second second assault häller

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Mitt e redan klart tydligen, starta upp datorn runt 10.15

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tjobbo:

Mitt e redan klart tydligen, starta upp datorn runt 10.15

EA/DICE kanske gillar dig :P, aja hoppas dom gör så man kan spela det snart bara för vad jag kan se så finns det inga servrar men second assault ännui

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Ja, som vanligt går det mycket snabbt att ladda ner från Origin.

Now, MEETROO

Permalänk

Fått ner uppdateringen men battlelog verkar ej hänga med på att uppdateringen är släppt. Går dock att söka efter banorna men ej gå in på dom än..

Permalänk
Inaktiv

Suck, en annan måste vänta tills ikväll hehe.

Vem blir först att låsa upp alla nya vapen?

Permalänk
Medlem

Loggade precis in på Origin, patchen kom upp men kunde inte laddas ner pga full disk. Avinstallerade lite spel för att sedan fixa patchen. Nu hittar jag den inte, har startat om origin och "sökt uppdatering" på BF4, några fler förslag på vad man kan göra?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WijK:

Loggade precis in på Origin, patchen kom upp men kunde inte laddas ner pga full disk. Avinstallerade lite spel för att sedan fixa patchen. Nu hittar jag den inte, har startat om origin och "sökt uppdatering" på BF4, några fler förslag på vad man kan göra?

Battlelog borde klaga på att spelet behöver patchas. Hoppar du in på en server så bör du få en ny förfrågan eller helt enkelt tvingas uppdatera spelet.

Permalänk
Medlem

Stäng ner origin, starta om, högerklicka BF4 och välj spela.
Detta bör "uppdatera" battlelog, funkar iaf för mig. Kör Metro nu.

Permalänk

Åååååhhhhhhh METRO äntligen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Stäng ner origin, starta om, högerklicka BF4 och välj spela.
Detta bör "uppdatera" battlelog, funkar iaf för mig. Kör Metro nu.

Vad är ditt intryck av second assult?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Håller på och tankar nu, ska bli kul Men.... skiten låser sig för folk och vi fick ingen patch som fixar de andra mapsen? Jag är fan mållös.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Äntligen. Listar banorna i pepp-ordning:
1. Caspian
2. Oman
3. Firestorm
4. Metro

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Åååååhhhhhhh METRO äntligen.

Underbart.

Skrivet av CebitZeros:

Vad är ditt intryck av second assult?

So far har jag kört Rush på Oman och det kändes riktigt bra, lite Omaha Beach över det hela...
Levolution är sandstorm.

Även kört Conquest på Metro och det känns igen, men ett par nya in/utgångar.
Inte sett nån levolution in-game än.

Caspian border kändes också roligare än tidigare, med den stora muren med öppningsbara portar vid A/B.
Levolution är det höga tornet som faller grymt snyggt och ger entry/exit point till och från C/D(?) har jag för mig.

Inte kört Firestorm än, har inte spelet BF4 så här inbiten sedan BF3 släpptes, detta var enligt mig en riktig höjdare.

Har ni problem med crasher eller dylikt så kan jag rekommendera att köra borderless, d.v.s inte fullscreen.
Crossfire/SLI fungerar väl inte då iofs men jag har inte haft några krasher alls på de nya banorna efter jag satte borderless.

AS VAL är grym förövrigt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

7 servers uppe, men mest sniper teams

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Kört några rundor capian och måste säga att denna DLC verkar mycket lovande ! Nu blir det att prova nån annan bana hoppas jag blir lika positivt överraskad . Samma banor men tillräckligt uppdaterade med nya saker.

Permalänk

metro ospelbar för många. Spelet låser sig och ljudet fastnar. Dice söker lösning

Permalänk
Medlem

Alltså, eftersom server admins inte verkar göra ngt åt det, men mängden recons, dom måste göra ngn nerf för det är ju löjligt att det finns 20-25 recons inne samtidigt. Vad säger det er? Och inte på HC nu utan normal mode. Räknade min första Firestorm runda, det var 14 st, på ETT lag. Nu är iofs det ett rekord, men det är ju helt vansinnigt.

Permalänk
Medlem

Och då menar jag Bolt-snipers.

Permalänk
Inaktiv

För övrigt gillar jag vad jag hitills sett. Nu har jag inte hunnit prova Oman då jag försökt låsa upp vapen på de andra kartorna. Metro har blivit bättre när det nu finns fler vägar genom nivån. Caspian Border med muren var lite ovant men jag gillar ändå vad de gjort med kartan. Firestorm var också rätt trevlig, dock en karta jag inte gillade speciellt mycket i föregångaren.

Nu hade jag gärna sett att det ingått iallafall en karta till, och då gärna från BFBC2 som hade flera riktigt trevliga kartor. Men ja, allt som allt? Mycket lovande. Assignments lär nog iallafall jag få hålla på ett bra tag, speciellt när alla delmålen måste klaras av i samma omgång.

Skrivet av Semjonov:

Alltså, eftersom server admins inte verkar göra ngt åt det, men mängden recons, dom måste göra ngn nerf för det är ju löjligt att det finns 20-25 recons inne samtidigt. Vad säger det er? Och inte på HC nu utan normal mode. Räknade min första Firestorm runda, det var 14 st, på ETT lag. Nu är iofs det ett rekord, men det är ju helt vansinnigt.

Jag har inte sett så mycket recons faktiskt. Kanske det har att göra med att många försöker låsa upp nya vapen, Magnum GOL har en del halvdryga krav vilket lär göra att intresset för recon nog lär vara lite större den närmaste tiden. En Sniper Ribbon (enkel) och fem kills från något av tornen i Caspian Border och Firestorm lär nog ta sin lilla tid hehe.

Permalänk
Medlem

Metro var ruskigt kul med dom nya flankerings möjligheterna , CTF var klart intensivt

Låste upp gamla hederliga Rambo bössan innan (M60) å köttade loss... å herregud va skojjigt det var ... inte bästa LMG på långavägar... men känslan när man *Ka Ka Ka DaKaDaKaDa* loss e enorm

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cruiser:

Metro var ruskigt kul med dom nya flankerings möjligheterna , CTF var klart intensivt

Låste upp gamla hederliga Rambo bössan innan (M60) å köttade loss... å herregud va skojjigt det var ... inte bästa LMG på långavägar... men känslan när man *Ka Ka Ka DaKaDaKaDa* loss e enorm

Jag hade gillat om MG3 kunde dyka upp igen (senast BF: Bad Company 2): http://battlefield.wikia.com/wiki/MG3
M60 är trevlig men lite för seg för min del hehe.

Permalänk
Medlem

jo , hehe M60 e fan kass ... men jävligt macho

lite ammo för beltfed
sprider som saaatan
fläskrekyl
långsammare än en boltaction nästan

men med bipod,en låda ammo brevid och supressionrensa så e den fan skitkul å folk gnäller saaatan

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W