Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Älskar alla trollningar med just röstkontrollen..

Kan ju bara hålla med. Snubben som trollade med namnet XBox sign out i CoD borde vinna ett Nobelpris i trolling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Varfrån i mitt tidigare inlägg läser du 3db högre?
1db högre ljudnivå än x1 med båda konsolerna på 1 meters avstånd
1db högre ljudnivå än x1 med båda konsolerna på 3 meters avstånd

Förlåt mig för att jag säger det men jag litar mer på tester och statistik än dina öron.

Har jag sagt att du har skrivit 3 db? Det var min jämförelse.

Och har jag försökt övertala dig att köpa X1? Min högst personliga upplevelse är att PS4 är mer högljudd. Läs hur många tester du vill. Det struntar jag fullständigt i.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Hursomhelst så skulle jag vilja påstå att PS4 låter i nivå mellan PS3 slim och PS3 fat.

Håller med. Bra beskrivning.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Behövs inte så mycket

Ps4 billigare
Ps4 bättre prestanda
Mer sålda units
Bättre spel enligt mig ( ända subjektiva inlägget)

Bättre på allt är ps4 utom kinetect som jag inte vill ha, men om du gillar detta köp Xbox.

När jag såg specarna tidigt förra året så var valet enkelt för mig. Redan för ca 1 år sedan så visste man att PS4 var 50 % bättre i prestanda till mindre pris ,, så var valet enkelt för mig. Givetvis är pc bäst och kör FPS där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det ser jag bara som ännu en anledning till att inte välja Xbone... Röststyrning är fantastiskt dumt i alla utrymmen där man kommer vara mer än en person.

Allting är väldigt objektivt. Jag tycker att det är smidigt att byta kanal utan att använda min fjärrkontroll (speciellt när jag inte kan hitta den). Man kan även ha en normal konversation utan att röststyrning sabbar. Det fungerar helt enkelt väldigt bra eftersom konsollen enbart går in i röstläget ifall man säger "Xbox".

Sedan kan man ju diskutera att det finns massor med saker som är fantastiskt dumma. För min del så tycker jag att betala 4000kr+ för ett grafikkort är "fantastiskt dumt" men jag har inget emot folk som tycker något annat.

Skrivet av Antor:

Kan och kan... Det är ju inte direkt så att detta skulle vara omöjligt att göra med en dator, problemet är nog snarare att det inte finns någon efterfrågan eller poäng med det i och med att TV-tittande går mot streaming i stort samt att en dator generellt har en skärm som inte är en TV. Utan efterfrågan så lär det ju aldrig slå igenom på PC-sidan.

Tv-tittandet är minst 10år från att ha streaming före vanliga tv-kanaler. Det finns även en enorm efterfrågan på röststyrt TV-tittande. Hur många miljoner människor finns det i välden som har muskelsjukdomar eller t.ex avsaknad av armar och dylikt som skulle kunna se på TV utan problem ifall det var röststyrt utan extra specialtillverkade DYRA hjälprodukter?

Det hela kan sammanfattas i att "Playstation 4 is only for games, Xbox One is for EVERYTHING". Båda är extremt bra maskiner och båda har sina fördelar och nackdelar, problemet är bara att folk inte förstår att 30fps och 900p jämnfört med 60fps och 1080p är en extremt liten skillnad som kanske 1% av alla märker av. Att rata en konsoll över 30 vs 60fps i vissa titlar känns like P12

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Som ägare till både PS4 och Xbox one, måste jag säga att de är mer likvärdiga än vad man kan tro. Jag tycker om min Xbox one lite mer än PS4an, men det känns som om det är för tidigt att avgöra det nu.

Ni som talar om att Xbox one och ps4an låter mycket, vad har ni för mutantsuperhörsel? Så länge du inte har mute på tv:n är det i princip omöjligt att höra konsolen om ni inte sitter precis bredvid den. Jag sitter ca 1,5 meter från mina konsoler och jag hör i princip ingenting från konsolerna.

Måhända att konsolerna dB-värde är hörbart vad gäller mätningar, men dränkt i andra ljud från tv:n tror jag inte att en normalt, hörande person uppfattar ljudet som märkbart. Eller stänger ni av ljudet när ni spelar?

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Det ser jag bara som ännu en anledning till att inte välja Xbone... Röststyrning är fantastiskt dumt i alla utrymmen där man kommer vara mer än en person.

Jag kan dementera att så är det inte. Så länge du är tydlig med uttalet (verkar fungera till en viss del när du sluddrar också) sorterar Kinecten ut röstkommandot från andra ljud relativt bra. Jag är förvånad över hur väl den uppfattar vad jag säger.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Knuckles:

Allting är väldigt objektivt. Jag tycker att det är smidigt att byta kanal utan att använda min fjärrkontroll (speciellt när jag inte kan hitta den). Man kan även ha en normal konversation utan att röststyrning sabbar. Det fungerar helt enkelt väldigt bra eftersom konsollen enbart går in i röstläget ifall man säger "Xbox".

Sedan kan man ju diskutera att det finns massor med saker som är fantastiskt dumma. För min del så tycker jag att betala 4000kr+ för ett grafikkort är "fantastiskt dumt" men jag har inget emot folk som tycker något annat.

Subjektivt, menar du.

Det är inte kvalitén jag pratar om, utan röststyrningen i sig.

Sen tycker jag det är en konstigt jämförelse... Röststyrning är en extra funktion, medan grafikkort för 4000+ kr är ofta en nödvändighet.

Skrivet av Knuckles:

Tv-tittandet är minst 10år från att ha streaming före vanliga tv-kanaler. Det finns även en enorm efterfrågan på röststyrt TV-tittande. Hur många miljoner människor finns det i välden som har muskelsjukdomar eller t.ex avsaknad av armar och dylikt som skulle kunna se på TV utan problem ifall det var röststyrt utan extra specialtillverkade DYRA hjälprodukter?

Det hela kan sammanfattas i att "Playstation 4 is only for games, Xbox One is for EVERYTHING". Båda är extremt bra maskiner och båda har sina fördelar och nackdelar, problemet är bara att folk inte förstår att 30fps och 900p jämnfört med 60fps och 1080p är en extremt liten skillnad som kanske 1% av alla märker av. Att rata en konsoll över 30 vs 60fps i vissa titlar känns like P12

10 år? En enorm efterfrågan? Enligt vems kristallkula?

En väldigt snäv sammanfattning, allt som kan göras på Xbone kan egentligen göras på PS4 också, men Sony verkar utveckla de viktiga delarna medan Microsoft erkänt sig besegrade på prestandafronten och istället fokuserar på extrafunktioner istället.

1%?
Ställer man de bredvid varandra tror jag det är lååångt mer än 1% som ser skillnad.

Skrivet av dreams_in_digita:

Jag kan dementera att så är det inte. Så länge du är tydlig med uttalet (verkar fungera till en viss del när du sluddrar också) sorterar Kinecten ut röstkommandot från andra ljud relativt bra. Jag är förvånad över hur väl den uppfattar vad jag säger.

Fast kvalitén på röststyrningen har jag inte sagt något om, det är röststyrning i sig självt som är så fantastiskt dumt, eftersom alla i rummet helt plötsligt har full kontroll... Det hade jag försökt stänga av illa kvickt när man inte var själv i rummet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Muyfa666:

Har jag sagt att du har skrivit 3 db? Det var min jämförelse.

Och har jag försökt övertala dig att köpa X1? Min högst personliga upplevelse är att PS4 är mer högljudd. Läs hur många tester du vill. Det struntar jag fullständigt i.

Undrar bara varifrån du tar 3db. Du måste ju ha fått just 3db någonstans ifrån eftersom det är din jämförelse. Har du använt mätinstrument eller påstår du att du kan höra exakt 3db skillnad mellan x1 och ps4. Och är du säker på att det inte är 2,998db skillnad du hör?

Återigen så ser jag inte att jag någonsin påstått att du försöker få mig att köpa x1. Sade bara att jag litar mer på tester gjorda med mätinstrument än dina öron, vilket jag också bad om ursäkt om tidigare. Men tydligen träffade jag en öm punkt angående dina öron och ber åter en gång om ursäkt för detta.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Det hela kan sammanfattas i att "Playstation 4 is only for games, Xbox One is for EVERYTHING". Båda är extremt bra maskiner och båda har sina fördelar och nackdelar, problemet är bara att folk inte förstår att 30fps och 900p jämnfört med 60fps och 1080p är en extremt liten skillnad som kanske 1% av alla märker av. Att rata en konsoll över 30 vs 60fps i vissa titlar känns like P12

Det är en enorm skillnad mellen 30 och 60fps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det är en enorm skillnad mellen 30 och 60fps...

På pappret kanske. I själva spelen märks det inte. Går man efter sweclockers recensioner på grafikkort så är ju även 30fps "fullt spelbart"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Neutral pc kille som läser!

http://i.minus.com/ibeVqkdXJrJtao.gif

http://i.minus.com/iAbUFwQE4FYzx.gif

http://www.spawnfirst.com/wp-content/uploads/2014/02/Spiderma...

http://i.minus.com/i8HpuvoLv6sBr.gif

http://i.minus.com/iYz0eGA4Iahxe.gif

http://i.minus.com/ibsMS9z31vjUba.gif

http://i.minus.com/ibeVqkdXJrJtao.gif

Alla inläggen visar hur dålig upplösning Xbox one har jfr ps4. Dvs prestanda är usel jfr ps4.

Hoppas detta fungerar från iPhone !

Men om ni läser på så inser ni att Xbox one är körd !!

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Jag tänker inte mata trollen mer. Ni som redan är övertygade om att PS4 är bäst - köp den! Ni som föredrar X1 - köp den i stället.

Varför försöka övertyga resten av världen att man själv är den enda som har rätt?

Jag har testat båda IRL och vet vilken jag föredrar. Det räcker gott för mig.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Fullt spelbart är inte samma sak som "30 fps är likvärdigt 60 fps" eller "det är knappt någon skillnad" osv.
Där är en klart och tydlig skillnad på 30 fps vs 60 fps, även om 30 fps är spelbart är det inte samma sak och man ser skillnaden om man inte tillhör den lilla skaran på under 10% som har ett hjärnfel/synfel och inte kan uppfatta höga frekvenser eller 3d.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Inaktiv

The Order ser riktigt mysigt ut, finns lite gameplay videos nu, vet inget om hur det kommer att spela, men snyggast hittils av allt som visats tror jag.

Permalänk
Skrivet av anon173292:

The Order ser riktigt mysigt ut, finns lite gameplay videos nu, vet inget om hur det kommer att spela, men snyggast hittils av allt som visats tror jag.

http://i.minus.com/imu4pB3yVOMiL.gif

Ser fantastiskt ut. Fullkomligt omöjligt på Xbox One kan ju nämnas. (Sen varför talas det ens om Xbox One, konsolen har ju för böveln inte ens ett lanseringsdatum i Sverige)

Mina ören? Xbox One är fullkomligt skräp och ett resultat av ett bolag som är helt ur kontakt med sin kundbas. Gillar man att spela konsolspel skulle jag aldrig rekommendera ett Xbox One. Förutom det som redan nämnts om hur Xbox One har mycket att önska mer hårdvarumässigt så har Sony en betydligt bättre historia gällande spelsupport. Sedan Kinect släpptes till 360 för 4 år sedan har ju deras spelutveckling varit katastrofalt dålig, MS försöker köpa exklusiva titlar, en taktik som inte är hållbar i längden och visar på deras brist av engagemang i speluniversumet då de inte investerar i nya spelstudios för långsiktig utveckling. Divisionen styrs av kostymer som ser profit som absoluta mål - vilket såklart också är Sonys mål, men där sitter åtminstone spelare på exekutiva positioner.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Ser fantastiskt ut. Fullkomligt omöjligt på Xbox One kan ju nämnas. (Sen varför talas det ens om Xbox One, konsolen har ju för böveln inte ens ett lanseringsdatum i Sverige)

Mina ören? Xbox One är fullkomligt skräp och ett resultat av ett bolag som är helt ur kontakt med sin kundbas. Gillar man att spela konsolspel skulle jag aldrig rekommendera ett Xbox One. Förutom det som redan nämnts om hur Xbox One har mycket att önska mer hårdvarumässigt så har Sony en betydligt bättre historia gällande spelsupport. Sedan Kinect släpptes till 360 för 4 år sedan har ju deras spelutveckling varit katastrofalt dålig, MS försöker köpa exklusiva titlar, en taktik som inte är hållbar i längden och visar på deras brist av engagemang i speluniversumet då de inte investerar i nya spelstudios för långsiktig utveckling. Divisionen styrs av kostymer som ser profit som absoluta mål - vilket såklart också är Sonys mål, men där sitter åtminstone spelare på exekutiva positioner.

Ja för Sony går det verkligen bra för

http://m.technobuffalo.com/2014/01/02/sony-has-78-chance-to-go-bankrupt-in-two-years-says-macroaxis/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nja Sony är ett stort företag där divisioner utanför PS4 går dåligt. Men nu är försäljningen på ps4 väldigt bra. Medans Microsoft xbox one säljer sämre, vilket är naturligt då den är kass!
Microsoft kan klara detta då de har Windows och Office men xbox one är sämre än ps4.

Permalänk
Avstängd

30 vs 60 fps är en jäkla skillnad. större skillnad än 900p vs 1080p

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jahsoldier:

Vill man spela sämre versioner av alla multiplattform-spel så köper man X1.

Ännu ett i raden som ser bättre ut på PS4 http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140205/ground-zeroes-ar-l...

Exclusives i all ära, men de flesta bra spelen är multiplattform.

Vad folk verkar glömma är att ps har barnsligt många exklusiva titlar som förmodligen kommer lanseras till ps4 senare, är man tålmodig som mig så kör man pc tills fler titlar dyker upp, priset sjunker och barnsjukdomar försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Ser fantastiskt ut. Fullkomligt omöjligt på Xbox One kan ju nämnas. (Sen varför talas det ens om Xbox One, konsolen har ju för böveln inte ens ett lanseringsdatum i Sverige)

Mina ören? Xbox One är fullkomligt skräp och ett resultat av ett bolag som är helt ur kontakt med sin kundbas. Gillar man att spela konsolspel skulle jag aldrig rekommendera ett Xbox One. Förutom det som redan nämnts om hur Xbox One har mycket att önska mer hårdvarumässigt så har Sony en betydligt bättre historia gällande spelsupport. Sedan Kinect släpptes till 360 för 4 år sedan har ju deras spelutveckling varit katastrofalt dålig, MS försöker köpa exklusiva titlar, en taktik som inte är hållbar i längden och visar på deras brist av engagemang i speluniversumet då de inte investerar i nya spelstudios för långsiktig utveckling. Divisionen styrs av kostymer som ser profit som absoluta mål - vilket såklart också är Sonys mål, men där sitter åtminstone spelare på exekutiva positioner.

Så mycket skit i en kommentar att man nästan gråter.

Citat:

Gillar man att spela konsolspel skulle jag aldrig rekommendera ett Xbox One.

Varför inte? Xbox One har och kommer få många intressanta spel.

Citat:

Förutom det som redan nämnts om hur Xbox One har mycket att önska mer hårdvarumässigt

Och? Bättre hårdvara = bättre spel? Det är ju därför Nintendo gör så bra spel, Oh wait.

Citat:

Sony en betydligt bättre historia gällande spelsupport.

Seriöst? Antar att du inte hade en PS3 vid launch. Tog Sony år innan dom fick igång verkstäderna. Att Sony på senare tid lyckats pumpa ut spel är en annan sak. Microsoft Game Studios publiserar 15 nya spel på 12 månader till Xbox One, snacka om att inte supporta sin konsoll...

Citat:

Sedan Kinect släpptes till 360 för 4 år sedan har ju deras spelutveckling varit katastrofalt dålig,

Håller jag med om!

Citat:

MS försöker köpa exklusiva titlar, en taktik som inte är hållbar i längden och visar på deras brist av engagemang i speluniversumet då de inte investerar i nya spelstudios för långsiktig utveckling.

Så 343i, Playful Learning, Team Dakota, Turn 10, Twisted Pixel Games, Lionhead Studios, Lift London, Press Play, Rare, BigPark och Black Tusk Studios finns inte?

Att sen Microsoft ger sina IP:s till Second Party utvecklare är väl inget negativt? Certain Affinity, Double Helix, Crytek, Insomniac Games, Undead Labs, Remedy Entertainment, Capcom Vancouver, Playground Games, Ruffian Games och Access Games har alla gjort bra spel med Microsoft's IP:s

Sluta ljug om att Microsoft inte satsar på egna spelstudios.

Citat:

Divisionen styrs av kostymer som ser profit som absoluta mål - vilket såklart också är Sonys mål, men där sitter åtminstone spelare på exekutiva positioner.

Sluta snacka skit.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av kozmos:

Vad folk verkar glömma är att ps har barnsligt många exklusiva titlar som förmodligen kommer lanseras till ps4 senare, är man tålmodig som mig så kör man pc tills fler titlar dyker upp, priset sjunker och barnsjukdomar försvinner

Jävligt taggad på att veta vad detta kan vara :

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140219/en-serie-med-enorm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jahsoldier:

Det är frågan

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Så mycket skit i en kommentar att man nästan gråter.

Varför inte? Xbox One har och kommer få många intressanta spel.

Hur länge då? Och hur kan du vara så säker? MS och Xbox bakgrund berättar ju en annan historia.

Citat:

Och? Bättre hårdvara = bättre spel? Det är ju därför Nintendo gör så bra spel, Oh wait.

Nej, men man förväntar väl sig en viss kvalitet när man betalar nästan 5000 kr för en produkt. Men om det vore fallet varför vill du ens köpa ett Xbox One? Räcker inte 360? Sen är kapacitet ett krav för ökad utveckling i spel om du vill se några förbättringar. Det handlar inte bara om saker som grafik men visst hjälper det för att bli mer uppslukad, eller större spelvärldar, bättre fysik etc. Xbox One i detta sammanhang är ett ankare på Playstation 4

Citat:

Seriöst? Antar att du inte hade en PS3 vid launch. Tog Sony år innan dom fick igång verkstäderna. Att Sony på senare tid lyckats pumpa ut spel är en annan sak. Microsoft Game Studios publiserar 15 nya spel på 12 månader till Xbox One, snacka om att inte supporta sin konsoll...

Fast nu har ju Sony funnits på marknaden sedan 1994. Sen släppte Sony så sent som förra året när PS4 redan var utannonserad några av sina största spel.

Citat:

Håller jag med om!

Ja, för MS bryr sig verkligen inte. Kolla bara på deras originella vision om Xbox One. Att de ens gjorde sina halvsnurrar var ju för att ingen vill ha skräpet. I all ärlighet så förtjänar MS inga kunder för sin produkt. Att du sitter och försvarar dem så intensivt är bara pinsamt. Det är som att tacka för en käftsmäll.

Citat:

Så 343i, Playful Learning, Team Dakota, Turn 10, Twisted Pixel Games, Lionhead Studios, Lift London, Press Play, Rare, BigPark och Black Tusk Studios finns inte?
Att sen Microsoft ger sina IP:s till Second Party utvecklare är väl inget negativt? Certain Affinity, Double Helix, Crytek, Insomniac Games, Undead Labs, Remedy Entertainment, Capcom Vancouver, Playground Games, Ruffian Games och Access Games har alla gjort bra spel med Microsoft's IP:s
Sluta ljug om att Microsoft inte satsar på egna spelstudios.

Spelar väl ingen roll om de finns om de inte släpper några spel? Microsoft har praktiskt taget ronderat tre spel hela förra generationen, Halo, Forza och Gears of War. I början av förra generationen så investerade MS mycket i spelen men detta avtog som sagt ganska snabbt. MS själv har ju gjort det klart för oss att Xbox som spelkonsol bara var en trojansk häst in i vardagsrummet. Det gamla gänget som verkligen trodde på platformen som spelkonsol har sedan länge lämnat MS och Xbox. Xbox One's design är inte minst ett tecken på detta.

Citat:

Sluta snacka skit.

Snacka skit? Shuhei Yoshida? Kaz Hirai? Mark Cerny?

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

På pappret kanske. I själva spelen märks det inte. Går man efter sweclockers recensioner på grafikkort så är ju även 30fps "fullt spelbart"

Tar hellre 40-60 fps än 18-30 fps som xbone leverar (Tomb Raider: Definitive Edition). Och jo, man märker skillnaden på 30fps och 60fps gansak så väl, speciellt i FPS titlar eller andra spel med mycket effekter. Det må sägas att 30fps är spelbart men då pratar man om en minimum, en gräns spelet ej ska gå under, helst vill man ha högre. Att låsa en maskin på 30fps så att det sen dippar i stora scener är idioti (Exakt vad som hände i Tomb Raider)..

Permalänk

Säger som så, att jag hoppas det går bra för både SONY och Microsoft med sina respektive konsoler. Detta i förhoppning att det någon gång kommer en PS5 och en XBOX (vad dom nu döper den till) för konkurrensens skull. Så att alla de som påstår att konsoler är en utdöende art har fel. Jag har haft både PS3 och XBOX 360 från förra generationens konsoler och där vann Microsoft. Nu tror jag PS4 blir marginell vinnare. Men det kan mycket möjligt bli att man sitter där med bägge konsolerna och är nöjd med det. Det enda jag vet är att datorer är skit som bara ger en huvudvärk för det ska uppdateras med en jäkla massa och likt förbannat brukar det inte fungera ändå. Startar PS4:an på några sekunder och njuter av konsolen, nu vill vi bara se lite fler spel för BF4 börjar bli lite enformigt

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla är så intresserade av andras åsikter.
Utgår man från att ingen av produkterna har barnsjukdomar värre än att det kan patchas bort så väljer jag ungefär efter:

1) Exklusiva titlar
2) Vilket system har/köper dom vänner jag vill spela med?

Sen har man allt från fanboyism till övriga features (som ofta ej ändå ens funkar i Sverige) till pris .. Allt detta anser jag dock vara irrelevant då det primärt är dom två punkterna ovan som konsolen används till. Jag köper inte konsolen för att se netflix eller för jag anser Sony vara helylle, jag vill gejma dom spel jag anser roliga med mina vänner.
Kostar den ena 500 eller 1000 spänn mer så är det ändå inga pengar stora nog att rucka på (1) eller (2). Köpa baserat på pris och sen inte kunna spela med polarna? Ehhh..

Sen är det mycket om hårdvara hit, 1080p dit etc. Men återigen, jag gillar konsolen för jag (oftast) får en ok upplevelse direkt utan meck. Är det top-notch-bleking-edge man är ute efter så finns det ändå inget alternativ till en PC, framförallt inte så långa som konsolernas livslängd är. Om 4-5 år är både ps4 och xboner hopplöst efter en highend pc

Permalänk
Skrivet av Nypifisel:

Nej, men man förväntar väl sig en viss kvalitet när man betalar nästan 5000 kr för en produkt. Men om det vore fallet varför vill du ens köpa ett Xbox One? Räcker inte 360? Sen är kapacitet ett krav för ökad utveckling i spel om du vill se några förbättringar. Det handlar inte bara om saker som grafik men visst hjälper det för att bli mer uppslukad, eller större spelvärldar, bättre fysik etc. Xbox One i detta sammanhang är ett ankare på Playstation 4

Du glömde även säga att PS4 och Xbone siktar in sig på en helt annan marknad (en marknad som kräver/förväntar sig bättre grafik) av spelare, medans Nintedo har skapat sig en nitsch inriktad mot yngre spelare och familjer (därav den svagare maskinen).

Permalänk
Medlem

Förstår inte tjafset om prestandan, om ett år är dem ändå långt efter PC. Själv tycker jag Kinect är ett roligt komplement till mus och tangentbord. Anledningen för att köpa en konsol pga. grafik är bara dum. Att medlemmar på sweclockers tjafsar om det är lite larvigt då vi vill byta ut vår hårdvara och experimentera

@FotZik
Vad gör du på Sweclockers?

Permalänk
Skrivet av DAoG:

@FotZik
Vad gör du på Sweclockers?

Förmodligen samma sak som du.