Irrational Games avvecklas

Permalänk
Medlem

Take Two satsar stenhårt på detta spel istället!

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

For better or for worse är nu frågan. Beroende på vilka som är i hans nya team/hur de blir upplagt. Själv är jag för små game-dev teams, myckte bra spel som kommer från mindre grupper - Säger nu absoult inte att Infinite var ett dåligt spel, tvärtom, tävlade om 1:a plats hos min egen GOTY för 2013.
Men generellt pushas mycket bra ut från mindre grupper då, tror själv att det här med att folk kanske tar de personligare då och lägger ner mer tid och glädje i utvecklandet.
Men är alltid tråkigt när folk tvingas gå. Och Irrational var ju en av favorit studiosens (Studiosarna? Studiorna? Studionsarnasen? Vad fan är Studio i plural på Svenska?).

"[... After all, they’re the ones who believed in and supported BioShock in the first place."

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Ouch.. Första gången jag blir lite nedstämd över en nedläggning.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Recensioner och betyg på spel ger bara en fingervisning om vad de som gav betygen tycker. Tittar man på exempelvis Metacritics betyg till Bioshock Infinite så är det 5405 personer som har betygsatt det till PC, 1375 till PS3 och 1340 till Xbox 360. Det är långt ifrån en majoritet av de som har spelat/köpt det.

Bara för att majoriteten av spelsidor ger ett spel höga poäng så innebär det inte alls att det är något för alla. Deras åsikter är inte mer värda än någon annans. Jag har aldrig sagt att Irrational gör dåliga spel, jag tycker bara att deras spel var mycket bättre förr. Det känns lite löjligt att bli påhoppad bara för att jag uttrycker min åsikt.

Metacritic har inte fejlat mig en enda gång hittils...
;/

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av RaZman:

Ouch.. Första gången jag blir lite nedstämd över en nedläggning.

Instämmer. Har väntat på en värdig uppföljare på Swat 4 sen 2006...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Metacritic har inte fejlat mig en enda gång hittils...
;/

Det som jag försöker säga till de andra är att spelrecensioner inte automatiskt speglar vad man själv tycker om ett spel. Call of Duty får exempelvis alltid höga poäng därför att de som spelar dem tycker att det är bra, men jag personligen tycker att det är smörja. Därför förlitar jag mig inte på spelrecensioner då det inte alls säger något om vad jag själv tycker. Det är lite det som är grejen, alldeles för många hänger upp sig på vad andra tycker och köper/låter bli att köpa spel bara för att ett antal tusen personer tycker likadant.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja Bioshock Infinite hade ju NOLL i "omspelsvärde". Ändå ett mycket märkligt beslut om man nu tycker sig haft framgångar.

Han valde ju ett lämpligt namn iallafall, Irrational, på alla sätt och vis.

Permalänk

Smh....få utvecklare som klarar av att göra en serie med mer än tre spel, som fortafarande är roligt att spela.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Recensioner och betyg på spel ger bara en fingervisning om vad de som gav betygen tycker. Tittar man på exempelvis Metacritics betyg till Bioshock Infinite så är det 5405 personer som har betygsatt det till PC, 1375 till PS3 och 1340 till Xbox 360. Det är långt ifrån en majoritet av de som har spelat/köpt det.

Bara för att majoriteten av spelsidor ger ett spel höga poäng så innebär det inte alls att det är något för alla. Deras åsikter är inte mer värda än någon annans. Jag har aldrig sagt att Irrational gör dåliga spel, jag tycker bara att deras spel var mycket bättre förr. Det känns lite löjligt att bli påhoppad bara för att jag uttrycker min åsikt.

Men av de ~8120 personer som lämnat ett omdöme har majoriteten utav dessa synbarligen uppskattat spelet, således ökar också sannolikheten att du skall uppskatta det. Det föreligger självklart en risk att du inte alls kommer bli tillfredsställd, men då tillhör du -troligtvis- en minoritet.

Ponera att du skall köpa en bil. Bil x har fått 10/10 av 200 motorjournalister, medan bil y har fått 2/10 av 300. Rimligtvis besitter dessa journalister/testförare den kunskap som krävs för att göra en godtycklig bedömning. Vilken bil skulle du köpa?

Du skriver "... löjligt att bli påhoppad bara för att jag uttrycker min åsikt" och "...hänger upp sig på vad andra tycker", medan du samtidigt ogiltigförklarar de miljoner åsikter personer uttryckt i form utav recensioner och dessutom blir upprörd när folk inte tycker som du?

Tillägg: Det sista citatet rör ditt senaste inlägg.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkestar:

Men av de ~8120 personer som lämnat ett omdöme har majoriteten utav dessa synbarligen uppskattat spelet, således ökar också sannolikheten att du skall uppskatta det. Det föreligger självklart en risk att du inte alls kommer bli tillfredsställd, men då tillhör du -troligtvis- en minoritet.

Ponera att du skall köpa en bil. Bil x har fått 10/10 av 200 motorjournalister, medan bil y har fått 2/10 av 300. Rimligtvis besitter dessa journalister/testförare den kunskap som krävs för att göra en godtycklig bedömning. Vilken bil skulle du köpa?

Du skriver "... löjligt att bli påhoppad bara för att jag uttrycker min åsikt" och "...hänger upp sig på vad andra tycker", medan du samtidigt ogiltigförklarar de miljoner åsikter personer uttryckt i form utav recensioner och dessutom blir upprörd när folk inte tycker som du?

Tillägg: Det sista citatet rör ditt senaste inlägg.

Det kan man aldrig veta förrän man själv har testat det, oavsett vad andra tycker. Det är ju helt och hållet en smaksak, det finns inget rätt eller fel. Vad någon uppfattar som en brist kan ju någon annan tycka är en merit. Jag har inte ogiltigförklarat andras åsikter, däremot är deras åsikter inte mer värda än någon annans (dvs, även mina egna). Det är väldigt stor skillnad. Jag har svårt att se hur jag ogiltigförklarar någons åsikter bara för att jag inte litar blint på att deras åsikter stämmer överens med mina egna. Jag har inte blivit upprörd över att folk inte tycker som jag heller.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det är säkert sant det du säger. Men ändå förstår inte varför dom dödar irritational, att behålla namnet och studion men infört den här principen borde vara, ur en ekonomisk synvinkel, smartare. De flesta kommer ju inte veta att Ken Levine har lämnat studion, de är inte pålästa om det.

EDIT: Särskilt när man redan har infrastruktur, arbetare och marknadsvärde färdigt.

Det tar fortfarande flera år innan de får ut ett spel ändå och fram tills dess kostar de bara stora pengar och ger inga intäkter alls förrän om kanske tre år. Uppenbarligen vill T2 inte ligga ute med de pengarna så länge och det är inte ens säkert att spelet kommer att täcka de kostnaderna när det väl kommer ifall de hade behållit studion.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Det kan man aldrig veta förrän man själv har testat det, oavsett vad andra tycker. Det är ju helt och hållet en smaksak, det finns inget rätt eller fel. Vad någon uppfattar som en brist kan ju någon annan tycka är en merit. Jag har inte ogiltigförklarat andras åsikter, däremot är deras åsikter inte mer värda än någon annans (dvs, även mina egna). Det är väldigt stor skillnad. Jag har svårt att se hur jag ogiltigförklarar någons åsikter bara för att jag inte litar blint på att deras åsikter stämmer överens med mina egna. Jag har inte blivit upprörd över att folk inte tycker som jag heller.

Nej, självfallet inte. Sannolikheten att du kommer tycka om något ökar likväl med lovande recensioner och höga betyg.

Huruvida deras åsikter är värda mer än din kan givetvis debatteras; Alice och alla hennes 1000 facebookvänner säger att x är positivt, medan Bob ensamt hävdar att x är något negativt. Personligen skulle jag dra slutsatsen att x antagligen är något positivt. Men liksom Bob i detta fall är en på ettusentvå personer, förekommer fall där den enskilde inte samtycker med majoriteten.

Du påtalade att du råkat ut för påhopp, och enligt Ockhams rakkniv blev du mest troligt berörd. Det var inte mina intentioner att göra dig upprörd.

Jag tackar för en trevlig diskussion, men det är dags att sluta OT:a.

Glömde två bokstäver!
Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkestar:

Nej, självfallet inte. Sannolikheten att du kommer tycka om något ökar likväl med lovande recensioner och höga betyg.

Huruvida deras åsikter är värda mer än din kan givetvis debatteras; Alice och alla hennes 1000 facebookvänner säger att x är positivt, medan Bob ensamt hävdar att x är något negativt. Personligen skulle jag dra slutsatsen att x antagligen är något positivt. Men liksom Bob i detta fall är en på ettusentvå personer, förekommer fall där den enskilde inte samtycker med majoriteten.

Du påtalade att du råkat ut för påhopp, och enligt Ockhams rakkniv blev du mest troligt berörd. Det var inte mina intentioner att göra dig upprörd.

Jag tackar för en trevlig diskussion, men det är dags att sluta OT:a.

Under förutsättning att man har samma smak som de lovande recensionerna, så ökar sannolikheten att man gillar det.
Jag tog aldrig åt mig av deras gliringar, jag bara tycker att det är onödigt att gå till personangrepp för såna småsaker.

Men men, nu lämnar vi detta.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

gör mig inget tyckte bioshock serien va skitdålig... körde första men la ner det efter halva eller nått ungefär för att ja inte gillade det öht. gillade dock Swat 4 hoppas det ska komma fler i den serien med nya studion.

Jag gillade inte heller Bioshock serien, mest för att grafiken inte funkar på mig alls. Jag gillade ettan, men tyvärr kändes ettan som ett sånt där Unreal engine 3 spel a la icke-openended och nästan förutsägbart scriptade händelser (dishonored, singularity, dark messiah som iofs använder source). Jämför med borderlands som förutom alla vapen har relativt stora öppna världar och en viss grad av frihet. Borderlands har massor av spelvärde, vad har bioshock serien i jämförelse?
Vissa delar av "bandesignen" i ettan var riktigt vacker dock som de delar av rapture med växthus eller nåt.
Dock, Bioshock spelen ser för mig ut ungefär som Alice nightmare returns, fast blötare och med mindre morbiditet, om det är ett ord.
Jag köpte tvån, ångrade mig och lämnade tillbaka för jag visste att det fått dåliga reviews.

Det är svårt för mig att sätta fingret på varför jag aldrig skulle vilja spela om bioshock när det är en så fin consoleshooter.
Det känns som att det ligger i dess art direction, linjära bandesign, hur meh det kändes att rädda little sisters och hur jag till slut inte visste vilken plasmid jag skulle använda eller ammunition jag skulle stoppa i bössan för fienderna ville fan inte gå ner på mindre än 5-7 kulor iaf. Jag gillar doom3 och far cry, där känns det verkligen som om man för asen närmare döden med hagelbrakaren! (och headshots gör skada!)

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Det som jag försöker säga till de andra är att spelrecensioner inte automatiskt speglar vad man själv tycker om ett spel. Call of Duty får exempelvis alltid höga poäng därför att de som spelar dem tycker att det är bra, men jag personligen tycker att det är smörja. Därför förlitar jag mig inte på spelrecensioner då det inte alls säger något om vad jag själv tycker. Det är lite det som är grejen, alldeles för många hänger upp sig på vad andra tycker och köper/låter bli att köpa spel bara för att ett antal tusen personer tycker likadant.

Jadu.. Du får nog ta och läsa in lite mer på Metacritic i sådana fall. För det är ett mycket bra instrument för att ta reda på om ett spel är värt dina pengar eller inte.

Om vi tittar på Call of Duty spel som du sa så ser vi detta:
http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-ii
3.7 av 10

Eller det senaste Call of Duty Ghosts:
http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts
1.9 av 10

Om vi tittar på det gamla Modern Warfare (som faktiskt även jag gillade, rolig kampanj och kul action i MP.. ett tag)
http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-4-modern-warfa...
8.4 av 10

Rätt så legit ändå.. Bara öppna och läsa vad andra gamers har gett för betyg och varför, mycket bra sätt att ta reda på mer om spelet.. Typ som IMDB, stirra dig inte blind på dess poäng, utan öppna och läs vad recensenter (vanliga personer) faktiskt säger! Även en medioker film kan ha gillats av några recensenter och om du läser det som skrivits så kanske det speglar dina egna värderingar för vad en bra film är!

http://www.metacritic.com/game/pc/planescape-torment
SPELA DETTA SPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Infinte tog sex år att utveckla och var extremt dyrt men sålde inte bättre än Bioshock 2 som hade en betydligt mindre budget, T2 är knappast sugna på att gå igenom en till sådan utvecklingsfas igen för att sen inte få något värt pengarna.

Skrivet av R4UWR:

Personligen så tycker jag att bioshock spelen är dom fetaste som finns. Grym story grym grafik grym atmosfär you name it på alla tre spelen. Varför i helvete göra ett mindre företag och tillverka ''tattigare'' spel när det går så bra för dom? Till exempel bioshock infinite fick högsta betyg av hur många som helst och sålda riktigt bra. Det måste vara ett skämt

Jag har faktiskt studerat detta fenomen lite och man behöver inte kika särskilt djupt för att finna den logiska förklaringen.

Kostnaden för att utveckla spel skenar iväg, detta vet alla gamers idag, det är allmänt känt om man bara håller sig måttligt uppdaterad i nyhetsflödet.
Varför använder man ordet "skenar"? Därför att kostnaden ökar exponentiellt, inte linjärt, till hur mycket innehåll/kvalitet man vill leverera. (Därför finns det ett stort sug efter effektivare verktyg, ny tekniker och arbetssätt osv... detta är området jag egentligen tittat närmare på men det är ett helt ämne för sig.)

Den korta förklaringen är helt enkelt att de levererade spel som förvisso var snäppet bättre, men kostade mycket mer!
Problemet är helt enkelt att ett spel som är snäppet bättre förvisso oftast säljer mer, men det säljer sällan mycket mer.
För som sagt kostnaderna ökar exponentiellt (såvida det inte har skett en teknisk innovation).

Publisherns perspektiv: Investera mycket mer pengar, få above average sales, eller investera mer balanserat, kanske bara lite extra, och ligg på en konkurrenskraftig nivå i förhållande till dina konkurrenter. Bättre att göra ett spel som har en fjärdedel av den budgeten men säljer en tredje del så bra. Money talks.

...man kan säga att det är en inbyggd ekonomiska bromskloss, som gör att inga stora kliv framåt kan göras utan tekniska genombrott. Allt annat är bara att blöda pengar. Sådan ser verkligheten ut.

Edit:
Om man tänker efter lite så inser man att alla nästan alla marknader fungerar så - det handlar alltid om att hitta den optimala mängden investerade pengar för att få så hög "effektivitet" som möjligt och maximera vinst / investerings kvoten. Irrational var tyvärr ett exempel på hög vinst men dålig kvot. Denna ekonomiska realitet är dock vad som driver investeringar i forskning för att få fram nya bättre lösningar så även om vissa säkert är trumpna just nu, mig inräknat, så kommer det bli bättre i längden.

(Mer korrekt är väll att man med investerad summa på x-axeln letar efter lokala maxima för denna kvot inom det spann som man har råd att lägga sin investering - bildligt tala i alla fall, vore trevligt om det var så enkelt.)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jadu.. Du får nog ta och läsa in lite mer på Metacritic i sådana fall. För det är ett mycket bra instrument för att ta reda på om ett spel är värt dina pengar eller inte.

Om vi tittar på Call of Duty spel som du sa så ser vi detta:
http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-ii
3.7 av 10

Eller det senaste Call of Duty Ghosts:
http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts
1.9 av 10

Om vi tittar på det gamla Modern Warfare (som faktiskt även jag gillade, rolig kampanj och kul action i MP.. ett tag)
http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-4-modern-warfa...
8.4 av 10

Rätt så legit ändå.. Bara öppna och läsa vad andra gamers har gett för betyg och varför, mycket bra sätt att ta reda på mer om spelet.. Typ som IMDB, stirra dig inte blind på dess poäng, utan öppna och läs vad recensenter (vanliga personer) faktiskt säger! Även en medioker film kan ha gillats av några recensenter och om du läser det som skrivits så kanske det speglar dina egna värderingar för vad en bra film är!

http://www.metacritic.com/game/pc/planescape-torment
SPELA DETTA SPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dold text

Ja, men alltså, allting handlar ju om personliga preferenser. Om det är 10 000 personer som har likadan smak och ger ungefär samma betyg, så måste det ju inte innebära att deras smak är som din egen, eller hur? Man kan aldrig känna på känslan i spelet utan att ha testat det själv. Som jag skrev i ett senare inlägg; det som någon tycker är en brist kan vara en merit för någon annan. Jag gillar inte den riktning som många nya spelutvecklare har tagit. Jag vill inte bli hållen i handen när jag spelar. Jag vill inte ha quicktime events, promptar eller nerdummad story. Jag bryr mig mer om att spelet är roligt än snyggt.

Jag tyckte om Battlefield 1942 och Battlefield 2. När trean kom ut blev det prisat till skyarna av både spelare och recensenter. Men jag tycker att det är avsevärt sämre än de två spelen, och jag avskyr den modellen de kör med nu - först köpa spelet, sedan betala för premium och sist betala flera hundra för expansioner som egentligen bara är fler kartor och extra vapen/spelsätt. Det som tidigare kom med gratis i uppdateringar är numera DLC's som kostar pengar. Jag köpte Battlefield 3 för att jag gillade de två spelen och i princip alla skrev att det var bra. Det visade sig att jag inte alls tyckte likadant och då lärde jag mig en väldigt viktig läxa. Man kan inte lita på att spel är bra bara för att någon annan indikerar det. Så enkelt är det (tycker jag). Men du och de andra här på Sweclockers får göra som ni vill. Jag får tydligen inte tycka annorlunda, det visade sig tydligt med de spydiga kommentarerna jag fick tidigare.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Meh. Bioshock 1 och Bioshock 2 var ju riktigt bra (intressant story framförallt) men Infinite var ju rena skräpet. Kanske kan komma något nytt och intressant ur detta?

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Ja, men alltså, allting handlar ju om personliga preferenser. Om det är 10 000 personer som har likadan smak och ger ungefär samma betyg, så måste det ju inte innebära att deras smak är som din egen, eller hur? Man kan aldrig känna på känslan i spelet utan att ha testat det själv. Som jag skrev i ett senare inlägg; det som någon tycker är en brist kan vara en merit för någon annan. Jag gillar inte den riktning som många nya spelutvecklare har tagit. Jag vill inte bli hållen i handen när jag spelar. Jag vill inte ha quicktime events, promptar eller nerdummad story. Jag bryr mig mer om att spelet är roligt än snyggt.

Jag tyckte om Battlefield 1942 och Battlefield 2. När trean kom ut blev det prisat till skyarna av både spelare och recensenter. Men jag tycker att det är avsevärt sämre än de två spelen, och jag avskyr den modellen de kör med nu - först köpa spelet, sedan betala för premium och sist betala flera hundra för expansioner som egentligen bara är fler kartor och extra vapen/spelsätt. Det som tidigare kom med gratis i uppdateringar är numera DLC's som kostar pengar. Jag köpte Battlefield 3 för att jag gillade de två spelen och i princip alla skrev att det var bra. Det visade sig att jag inte alls tyckte likadant och då lärde jag mig en väldigt viktig läxa. Man kan inte lita på att spel är bra bara för att någon annan indikerar det. Så enkelt är det (tycker jag). Men du och de andra här på Sweclockers får göra som ni vill. Jag får tydligen inte tycka annorlunda, det visade sig tydligt med de spydiga kommentarerna jag fick tidigare.

Jag har inget emot dig eller ditt tyckande, jag försvarar bara Metacritic som instrument och menar på att det duger även för dig! För jag håller med dig i din beskrivning över spel och även Battlefield 3. Har inte köpt Battlefield 4 och kommer inte köpa det heller.

Du har helt rätt i att man inte kan veta eller känna känslan innan man testar själv, men att läsa vad andra vanliga dödliga säger på Metacritic och IMDB ger mig lite föraningar som kan hjälpa mig när jag testar det om jag t.ex beslutar mig för att ladda ned det först och testa en snabbis bara. Får jag då läsa av folk att "spelet är segt rakt igenom och kontrollerna är alltid jobbiga" så kanske jag tycker i början "fan vad segt och jobbig styrning".. och därmed bestämmer mig för att sluta spela eftersom jag redan läst att det inte blir bättre av andra - då slipper jag ge mer tid åt det!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jag har inget emot dig eller ditt tyckande, jag försvarar bara Metacritic som instrument och menar på att det duger även för dig! För jag håller med dig i din beskrivning över spel och även Battlefield 3. Har inte köpt Battlefield 4 och kommer inte köpa det heller.

Du har helt rätt i att man inte kan veta eller känna känslan innan man testar själv, men att läsa vad andra vanliga dödliga säger på Metacritic och IMDB ger mig lite föraningar som kan hjälpa mig när jag testar det om jag t.ex beslutar mig för att ladda ned det först och testa en snabbis bara. Får jag då läsa av folk att "spelet är segt rakt igenom och kontrollerna är alltid jobbiga" så kanske jag tycker i början "fan vad segt och jobbig styrning".. och därmed bestämmer mig för att sluta spela eftersom jag redan läst att det inte blir bättre av andra - då slipper jag ge mer tid åt det!

Du har en stor poäng i det du beskriver, och jag håller med dig om att tekniska problem kan vara bra att känna till före ett köp. Men jag köpte tex The Witcher 2 trots att jättemånga klagade över att det inte gick att starta och att det kraschar ofta. Jag har inte haft ett enda problem med det, det startade direkt och har fungerat bra. Så det är lite svårt att veta hur det kommer att bli.

Jag syftade inte på dig personligen, utan några andra som kom med spydiga kommentarer i början.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Du har en stor poäng i det du beskriver, och jag håller med dig om att tekniska problem kan vara bra att känna till före ett köp. Men jag köpte tex The Witcher 2 trots att jättemånga klagade över att det inte gick att starta och att det kraschar ofta. Jag har inte haft ett enda problem med det, det startade direkt och har fungerat bra. Så det är lite svårt att veta hur det kommer att bli.

Bra att du beslutade dig för att köpa Witcher 2 ändå, grymt bra spel!
Och Witcher 3 lär bli något enormt bra, herregud vad jag ser fram emot det. Kommer mysa i den spelvärlden något enormt och komma undan världsproblemen en kort stund, hehe.

Skrivet av €lysian:

Jag syftade inte på dig personligen, utan några andra som kom med spydiga kommentarer i början.

Det är tråkigt, men sakta men säkert så blir tonläget på hela forumet bättre! Det är viktigt att ej använda samma mynt eller bara kasta in handduken på direkten(ge upp) när man känner av att en person inte kommer vilja försöka förstå poängen man vill få fram.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|