Permalänk

Joystick för BF4

Är det någon som kan rekommendera en bra och relativt billig joystick för BF4?

Jag har googlat runt en del och enligt vad jag har sett så rekommenderar folk bara Logitech Extreme 3D Pro och ett par HOTAS-setups som kostar över 1000kr. Jag har tidigare spelat med en 3D Pro. Den fungerade bra och höll i många år för mig, men efter ett tag slutade den att känna igen rörelser åt höger på x-axeln. Det verkar vara ett vanligt problem, och vissa har fått det redan efter någon vecka. Så jag vet inte om jag vågar köpa en likadan igen.

Har provat att spela med en 360-kontroll, men den har inte samma precision som en joystick och jag har inte lyckats skjuta ner ett enda plan hittills, mest p.g.a frustration. Tangentbord och mus borde vara minst lika effektivt som en joystick, men det är inte lika roligt och jag orkar inte lära mig att flyga på nytt. Fungerar en joystick i BF4 på samma sätt som på BF3 så är det nog värt att lägga upp till 500 kr på en joystick för mig, men finns det något bra alternativ till Logitechs 3D pro?

Permalänk
Medlem

Thrustmaster T-16000M funkar perfa för BF
går att konvertera till vänster/höger
kostar inte många spänn

köpte en endast för att få bättre känsla i BF3 jets .... för mig lirar det inte alls å flyga plan med musen

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Går inte bra att flyga med joystick sedan bf2 tiden! Det suger med jojje i bf3 och bf4... är ju en sa***ns inputlag eller vad man ska säg... jättesegt att styra... funkar inte för min Logitech 3D pro att ställa in känsligheten på joysticken i spelet heller... 0 som 100 i sense... lika segt ändå...
På det planet ( ) saknar jag bf2 som fan! Känslan att flyga jets etc!
Är det nån som vet nåt sätt om det går att få bättre feeling i flyg med joystick, så hojta till!

Permalänk
Medlem

Jepp det finns det
Nu var det ett tag sen jag flög å tweakade BF3 och BF4 för jojjen men hugger lite ur minnet
Deazone 0 till att börja med
Höj sensitivity (tror jag ligger på 70% istället för 30 eller vd default e)
Det var väll det jag kom på lite snabbt , på Thrustmasterjojjan så finns det ett billigt gasreglage , mappa till knappar istället,funkade bättre för mig , men smaksak
Skaffa BF4 settings editor e åxå ett tips , lättare å unbinda allt skit som ligger default och även binda rätt knapp till rätt grejj

Trots allt så tror jag dom flesta muspiloter har lite övertag , det verkar gå snabbare , eller så e jag kass på att flyga

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-ga...

finns säkert billigare tog bara första bästa sida jag visste hade den.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Nästan alla jag känner som spelar BF3/4 kör med denna http://www.inet.se/produkt/6606656/logitech-extreme-3d-pro-precision-flight-stick samma som du har haft
Fördelen är ju att den är billig och inet har enligt mina erfarenheter bra och snabb service om den skulle paja

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Jepp det finns det
Nu var det ett tag sen jag flög å tweakade BF3 och BF4 för jojjen men hugger lite ur minnet
Deazone 0 till att börja med
Höj sensitivity (tror jag ligger på 70% istället för 30 eller vd default e)
Det var väll det jag kom på lite snabbt , på Thrustmasterjojjan så finns det ett billigt gasreglage , mappa till knappar istället,funkade bättre för mig , men smaksak
Skaffa BF4 settings editor e åxå ett tips , lättare å unbinda allt skit som ligger default och även binda rätt knapp till rätt grejj

Trots allt så tror jag dom flesta muspiloter har lite övertag , det verkar gå snabbare , eller så e jag kass på att flyga

Som jag skrev ovan... det blir inte bra med logitech 3D pro, om man tex möter dom som är bra med mus... har någon nån lösning gällande joystick i bf4, så är jag väldigt lyhörd, är trött på fördröjningen man får!

Permalänk

De senare spelen som de kallar Battlefield är värdelösa med joystick annat var det i BF2. Där var iallafall flygningen simulerande. Men ska du ha en så skulle jag säga 3D pro, det är åtminstone den stabilaste.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Cruiser:

Jepp det finns det
Nu var det ett tag sen jag flög å tweakade BF3 och BF4 för jojjen men hugger lite ur minnet
Deazone 0 till att börja med
Höj sensitivity (tror jag ligger på 70% istället för 30 eller vd default e)
Det var väll det jag kom på lite snabbt , på Thrustmasterjojjan så finns det ett billigt gasreglage , mappa till knappar istället,funkade bättre för mig , men smaksak
Skaffa BF4 settings editor e åxå ett tips , lättare å unbinda allt skit som ligger default och även binda rätt knapp till rätt grejj

Trots allt så tror jag dom flesta muspiloter har lite övertag , det verkar gå snabbare , eller så e jag kass på att flyga

Japp, jag vet redan att det går att ställa in en 3D Pro för BF3 så att den duger åt mig åtminstone. Jag kunde knappt rulla åt höger även när jag spelade BF3, men jag kan inte minnas att jag har blivit nedskjuten av en annan pilot särskilt många gånger. Det gick att svänga snabbare än de flesta så länge man flög i rätt hastighet, vet inte om det fortfarande är så i BF4. Problemet var bara att jag slösade tid på att cirkla runt så fort någon jagade mig. Det slutade i princip när antingen jag eller min motståndare tröttnade. Förresten: de flesta piloter (de som är högerhänta) svänger ändå oftast åt vänster när de får panik. Det är lättare att vrida handen inåt än utåt. Så jag antar att jag inte skiljde mig så mycket från de flesta andra.

Jag vet inte om det är en större chansning att köpa en 3D Pro igen eller att prova en Thrustmaster T16000 som Cruiser rekommenderade. Får nog kolla hur lång garanti det är på 3D Pro. Vill inte råka ut för samma problem igen, även om den som sagt räckte ganska länge för mig.