Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Vart inte mycket att hurra för deras Wii U titlar de visade, förutom X då dvs, roligt att se att det lever någorlunda vart nästan ett år sedan de visade något sist.

3DS åt andra sidan värkar börja bli en rejäl bra maskin, dock lite förvånad att de kommer ta dom så förbaskat lång tid att få hit Monster Hunter 4??? 2015? över 1,5 ÅR efter Japan hur lyckas de?

Samt trevligt att Europa får ta del av ytterligare en del spel som inte hunnit hit än, kan ju starkt rekomendera Etrian Odyssey Millenium Girl.

Aa, faktisk nöjd med att byta WiiU'en mot min nya 2DS'ar. Iaf för RPG's, kanske man köper WiiU'en igen om den blir nåt värd om 2 år typ

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Vart inte mycket att hurra för deras Wii U titlar de visade, förutom X då dvs, roligt att se att det lever någorlunda vart nästan ett år sedan de visade något sist.

3DS åt andra sidan värkar börja bli en rejäl bra maskin, dock lite förvånad att de kommer ta dom så förbaskat lång tid att få hit Monster Hunter 4??? 2015? över 1,5 ÅR efter Japan hur lyckas de?

Samt trevligt att Europa får ta del av ytterligare en del spel som inte hunnit hit än, kan ju starkt rekomendera Etrian Odyssey Millenium Girl.

De kan gott få den tid de behöver för X tycker jag, men de får gärna klura ut vad de vill kalla titeln.

3DS'en är ju riktigt trevlig sedan 2012. Första året var riktigt trög men sedan så.
På tal om 3DS så fick jag precis min download code för Super Mario Bros. Deluxe via mail. Sedan så kanske det börjar bli dags att köpa Bravely Default till den med, jag såg precis att titeln faktiskt går att köpa i Sverige nu. Den verkar dessutom ha fått rätt bra omdömmen med.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

De kan gott få den tid de behöver för X tycker jag, men de får gärna klura ut vad de vill kalla titeln.

3DS'en är ju riktigt trevlig sedan 2012. Första året var riktigt trög men sedan så.
På tal om 3DS så fick jag precis min download code för Super Mario Bros. Deluxe via mail. Sedan så kanske det börjar bli dags att köpa Bravely Default till den med, jag såg precis att titeln faktiskt går att köpa i Sverige nu. Den verkar dessutom ha fått rätt bra omdömmen med.

Jag tycker iaf bravely default är grymt

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Bara Mario Kart till Wii U som jag vill ha. X såg inte alls speciellt bra ut. Bayonetta 2 har jag inget intresse av.
Möjligtvis jag kan tänka mig skaffa Donkey Kong för 100 spänn på ngn rea senare iofs.

Permalänk
Avstängd

Donkeykong nästa fredag.
*läåångta*

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Finns det någon chans att netflix appen uppdateras och får profiler tror nig?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är det inte samma utbud på virtual console på wii u som wii?
Tycker det verkar lite rörigt eller så läser jag på fel ställe.

Det kanske är så att alla Wii Virtual Console funkar på Wii U men inte tvärtom?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Aja, kommer köpa ett Wii U bara för att spela Donkey Kong. David Wise är en gud.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns det någon chans att netflix appen uppdateras och får profiler tror nig?

Har den inte det redan nu? Den känner iallafall igen mig som Anders. Nu har jag förvisso bara en enda profil på mitt Netflix-konto med så jag har inte kunnat kolla alltför noga. Jag hittade inget alternativ att välja konto i appen när jag testade i eftermiddags heller iofs.

Skrivet av Sweede:

Är det inte samma utbud på virtual console på wii u som wii?
Tycker det verkar lite rörigt eller så läser jag på fel ställe.

Det kanske är så att alla Wii Virtual Console funkar på Wii U men inte tvärtom?

Korrekt, utbudet är inte likadant. Det enda spelet Wii U har som inte Wii har är Earthbound vad jag förstått. Wii VC-titlar går att spela i Wii U's bakåtkompatibilitetsläge för Wii. Spel som köpts för Wii's VC och som även finns för Wii U's VC går att uppgradera för ett par kronor till en Wii U VC-titel som blandannat får Gamepad-stöd och savestate-stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Korrekt, utbudet är inte likadant. Det enda spelet Wii U har som inte Wii har är Earthbound vad jag förstått. Wii VC-titlar går att spela i Wii U's bakåtkompatibilitetsläge för Wii. Spel som köpts för Wii's VC och som även finns för Wii U's VC går att uppgradera för ett par kronor till en Wii U VC-titel som blandannat får Gamepad-stöd och savestate-stöd.

Gött, fanns ett par gamla titlar på Wii VC som lockade, inga bekymmer då när man väl plockar upp ett Wii U.

Om jag har förstått det rätt så är spelen man laddar ner låsta till den konsolen sen? Det är alltså inget konto man kan flytta mellan olika maskiner?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweede:

Gött, fanns ett par gamla titlar på Wii VC som lockade, inga bekymmer då när man väl plockar upp ett Wii U.

Om jag har förstått det rätt så är spelen man laddar ner låsta till den konsolen sen? Det är alltså inget konto man kan flytta mellan olika maskiner?

I dagsläget är de låsta till konsollen de köps på. I framtiden går förmodligen låsningen över till Nintendo Network-kontot man använder, likt konkurrenternas lösningar.

Om du kan vänta så skadar det ju inte att se om spelen kommer i Wii U VC-version samt om Nintendo tillslut ändrar låsningsproblemet. Jag tror det är en tidsfråga då de sedan ett tag tillbaks blandannat håller på och knyter ihop 3DS och Wii U.

Och har du en Wii med eShop-titlar så kan du föra över dessa till en Wii U med. Den enda titel jag själv stött på som inte går att föra över är LostWinds.

Permalänk
Medlem

Tropical Freeze ser lovande ut och utifrån majoriteten av de recensioner jag har läst kan jag inte annat en anta att det blir ett säkert köp It's on like donkey kong this Fredag

Visa signatur

| Fractal design XL | Cooler Master V700 80+ Gold | MSI Z77A-G45 ATX | i5 2500k @ 4.4ghz| Noctua NH-D14 | Sapphire HD 7970 dual-x 3GB @1150/1600 1.2v | 8GB Corsair xms3 @1333mhz | A-data sx900 256GB ssd | WD black 7200rpm 1TB | Seagate Desktop SSHD 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Riwdo:

Tropical Freeze ser lovande ut och utifrån majoriteten av de recensioner jag har läst kan jag inte annat en anta att det blir ett säkert köp It's on like donkey kong this Fredag

Jo, utifrån de recensioner som listats på metacritic så verkar det ju bra. Gamespot och Eurogamer verkar inte gilla det, men bägge dessa har recenserat "fel" tidigare med hehe.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Har den inte det redan nu? Den känner iallafall igen mig som Anders. Nu har jag förvisso bara en enda profil på mitt Netflix-konto med så jag har inte kunnat kolla alltför noga. Jag hittade inget alternativ att välja konto i appen när jag testade i eftermiddags heller iofs.

Ne inte vad jag märkt, på xboxet och datorn frågar den vilken profil jag vill välja. På wii u frågar den bara om jag vill köra barn eller vuxenläget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ne inte vad jag märkt, på xboxet och datorn frågar den vilken profil jag vill välja. På wii u frågar den bara om jag vill köra barn eller vuxenläget.

Stämmer, har samma problem själv.

Visa signatur

| Fractal design XL | Cooler Master V700 80+ Gold | MSI Z77A-G45 ATX | i5 2500k @ 4.4ghz| Noctua NH-D14 | Sapphire HD 7970 dual-x 3GB @1150/1600 1.2v | 8GB Corsair xms3 @1333mhz | A-data sx900 256GB ssd | WD black 7200rpm 1TB | Seagate Desktop SSHD 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ne inte vad jag märkt, på xboxet och datorn frågar den vilken profil jag vill välja. På wii u frågar den bara om jag vill köra barn eller vuxenläget.

Ah, nej det var synd. Får hoppas Netflix ger lite kärlek till Wii U-versionen med då.

Permalänk
Avstängd

Dkc freeze får 8.1 på metacritic :/ bra spel men ingen system seller. Tyvvär.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Dkc freeze får 8.1 på metacritic :/ bra spel men ingen system seller. Tyvvär.

Det har det aldrig varit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikey13:

Dkc freeze får 8.1 på metacritic :/ bra spel men ingen system seller. Tyvvär.

Ett par av recensenterna har gett spelet tveksamt lågt betyg. Gamespot och deras 60% exempelvis. Återstår att se hur spelet är när det väl släpps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Ett par av recensenterna har gett spelet tveksamt lågt betyg. Gamespot och deras 60% exempelvis. Återstår att se hur spelet är när det väl släpps.

aldrig sett så märkliga reviewscores. vissa ger det 100 av 100 (gametrailers 91 av 100) destructoid 100 av 100 , game informer 93 av hundra

medans andra gamespot gav det så lågt som 60.

merparten ligger dock mellan 80 och 90,, ändå skummt att reviewsen är så stor skillnad. aja Fz gav 4 av 5 Mycket bra" jag väntar på aftonbladets review innan jag bestämmer mig helt. men det ser positivt ut

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Köpte DKC Tropical Freeze i WiiU shoppen och märkte att jag inte hade plats för spelet. Jag var tvungen att ta bort allting jag hade sparat förutom Super Mario 3D World för att få plats med DKC och det var på håret att det gick. Jag har en premium variant och borde alltså ha 32GB totalt, men med Donkey Kong och Super Mario sparade använder jag bara 13GB(11 för Donkey Kong och ca 2 för Mario) och har inte plats för något mer. Förstår inte hur detta går ihop.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Köpte DKC Tropical Freeze i WiiU shoppen och märkte att jag inte hade plats för spelet. Jag var tvungen att ta bort allting jag hade sparat förutom Super Mario 3D World för att få plats med DKC och det var på håret att det gick. Jag har en premium variant och borde alltså ha 32GB totalt, men med Donkey Kong och Super Mario sparade använder jag bara 13GB(11 för Donkey Kong och ca 2 för Mario) och har inte plats för något mer. Förstår inte hur detta går ihop.

Antagligen behövs det plats för att installera det också. Mao nerpackat är spelet 11GB men det behöver 11GB+ för installationen dvs totalt minst 22GB. Kanske ännu mer. Sen är det inte 32GB tillgängligt för spel för operativsystemet tar nog upp några GB också.
Skaffa en extern disk. Vilken som helst med egen strömkälla borde funka fint.

Permalänk
Avstängd

Blir dkc freeze co-op ikväll. Är galet kräsen när det gäller spel, polaren likaså, men återkommer med ett betyg på co-open imorgon kväll.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Konsolgrävare

Dra iväg till webhallen idag efter jobbet och köpa Donkey Kong! Verkar vara ett riktigt roligt spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

http://www.siba.se/product/11145194/wii-u-basic-pack-white?re...

Wii U basic pack för 1490:-, ganska mycket billigare än alla andra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

http://www.siba.se/product/11145194/wii-u-basic-pack-white?re...

Wii U basic pack för 1490:-, ganska mycket billigare än alla andra.

Stor sänkning, men är det värt det? (I jämnförelse med Premium)
För 900 kr mer får man 4 gånger mer minne, minst ett spel och sensorbar...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jaqob:

Stor sänkning, men är det värt det? (I jämnförelse med Premium)
För 900 kr mer får man 4 gånger mer minne, minst ett spel och sensorbar...

Uppgraderar man från en Wii så blir Basic ett lättare val. kontroller och sensorbar återanvänds och pengarna emellan kan läggas på större extern hårddisk eller spel. vad man missar är svart konsol, Nintendo Premium och docka och stativ till ganepad.

Permalänk

Vad kostar dk i wiiu butiken?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

oh holy crap. 1400kr för ett wii u basic? omg <3 det är ett mustbuy..

dk kostar 499kr på siba.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Konsolgrävare

Donkey Kong I handen! Skriver senare vad jag tycker!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |