Antec Nineteen Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Man skulle väl kunna ha två stora raddar i nedre utrymmet, det är den enda nyttan jag ser med det.

Hur då tänker du?

Permalänk

Om man nu ska ha ett stort chassi med plats för dubbla nätagg för 2000kr.
Varför inte då köpa 2st p280 för 2000kr och popnita ihop dem på varandra, då kan man ju även köra 2 moderkort, och du kan skryta med att du har störst chassi på lanet, om inte i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hur då tänker du?

Att man lägger raddarna på högkant och kör tvärdrag. Det krävs då såklart att man moddar lite.

Så här tex på ett ungefär:

Edit:

Eller istället för två raddar på detta vis kan man köra en tjock jävel.

http://www.alphacool.com/product_info.php/info/p1031_Alphacoo...

Permalänk
Avstängd

Bra ärlig recension som vanligt!

Permalänk
Medlem

För en låda som hade kunnat med lätthet husera två 4x120mm-radiatorer eller i alla fall en större radiator i fronten så har denna enorma låda endast stöd för en fjuttig 280mm i toppen. Visst kan man modda, men varför ska man betala 2000kr för en låda som man endå behöver modda när det finns betydligt bättre att tillgå?

Permalänk
Inaktiv

Det var grejor det, sakligt sågat ser man inte så ofta!

Permalänk
Medlem

När jag först såg chassit, bara några bilder och så... Tyckte jag det såg rätt häftigt ut, utseendemässigt. Men vad det erbjuder? Lite mycket vattenkylningsmöjligheter som ett M-atx chassi, i ett "ultratower". År 2014.

Oveclock3d, TTL
http://www.youtube.com/watch?v=xGR1doubGqk&list=UU_SN80_V2Gym...

Lång review, och i princip samma slutsats. Om det kostade 1200 kronor så skulle någon kanske köpa det, och modda, fixa och ha sig så att chassit är.. Lika bra som ett fulltower i den prisklassen skall vara utan 1500kr moddning

Permalänk
Medlem

Ett ogenomtänkt P280 på steroider

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bra och ärligt, väldigt uppskattat!!!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag personligen är ganska trött på såna där gigachassin. Hade ett Coolermaster Cosmos S som tog stor plats och var klumpigt att bära trots handtagen som fanns på. Nu nöjer jag mig med midi-tower som är stora nog

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Herregud vad billigt chassit ser ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Ska du ha grafikkorten liggandes på eller under NUC:en?

Jag ska köra utan grafikkort.

Jag har en i7 "Haswell" 4700K utan grafikkort och grafikprestandan är imponerande!
Uppkommande "Broadwell" kommer vara väsentligt förbättrad vad gäller grafik.

Även AMD har APU med grym grafikprestanda som dom spelar Battlefield 4 utan grafikkort på.

Permalänk

kollade inte videon Pga att mitt internet är 56K(dvs super slött deluxe) men av det jag läste och bilderna jag såg så verkar detta inte vara någon höjdare!

just kammar designen i botten känner jag igen från en hel del tidiagre gigant chassin som släppts, men detta var inte bra någon stans!

Sen så hade jag nog mer sätt att att stommen görs om och två luckor i fronten, 2 nätagg känns också lite overkill just med tanke på hur usel den designen var!

då hade jag hellre sätt att dom strunta i det och satte fler hdd burar som var 2 3.5 eneheter hög(dvs inte 3 som det är nu) och gjort det en aning mindre!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Att man lägger raddarna på högkant och kör tvärdrag. Det krävs då såklart att man moddar lite.

Jag tänkte inte på att modda, därför fick jag inte alls ihop det.
Ibland är man liksom enkelspårig...

Permalänk
Avstängd

Har ett p280 själv, detta ser ut som ett missfoster. Svåråtkommliga dammfilter mm, blah.
Tränden idag är ju att det ska vara mindre, inte större
Tycker att p280 är stort idag, nästa nybygge blir ju helt klart mini eller micro.

Permalänk
Medlem

12 stycken 3'5 tums enheter känns lite i överkant, känns som Antec har försökt trycka in lite för mycket i detta chassit.
Sen är prislappen lite för hög för ett chassi som ser ut som skräp.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Att man lägger raddarna på högkant och kör tvärdrag. Det krävs då såklart att man moddar lite.

Så här tex på ett ungefär:

http://cdn.overclock.net/4/41/41d5c119_Picture002.jpeg

Edit:

Eller istället för två raddar på detta vis kan man köra en tjock jävel.

http://www.alphacool.com/product_info.php/info/p1031_Alphacoo...
http://www.alphacool.com/images/product_images/popup_images/6...

En monstah och x8 48v Delta fläktar? (a)

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Vilket skit chassi. Hur fan kan dom släppa något sådant.

Permalänk
Medlem

Ett chassitest var trevligt så här på fredagen.

Skulle jag behöva ett stort chassi skulle jag inte fundera 1 sekund på detta, här kan man snacka om varken hackat eller malet..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Så otroligt o proffsigt chassi! När Jonas kommer till delen med nätagget och nedre utrymmet ville jag bara sjunka genom stolen. Vad är det för inkompetenta ingenjörer som jobbar åt Antec? Seriöst det här chassit har så sjukt många fel.

*Frontpanelen fastskruvad.
*Nätaggsplatsen.
*Popnitade burar i botten och i övre kammaren. Helt fast monterade Seriöst är dom dum i huvet`?
*Dåligt anpassad för vattenkylkning = Inga radiator platser att tala om.
*Budget lösning för E-ATX moderkort.
*Snålt med kabelgenomföringar när man har E-ATX mobo monterat då dom som finns blir övertäckta.
*Dåliga fläktar
*Snål fläktstyrning. 3st platser endast?

*12 stycken 3'5 tums enheter. Hört talas om SSD? Molnlagring eller bara en 2-4TB disk? Vem behöver 12st!
*2000KR!!! Fan helt otroligt...

Rent sagt pinsamt försök av Antec att slå sig på entusiast marknaden.
Blir banne mig förbannad! Tar flyget dit nu helt utan någon ingenjör utbildning sparkar in dörren och styr upp stället!
Seriöst en nybliven dator intresserad LOL spelande tonåring hade gjort ett bättre försök med att designa chassin.

Ursäkta språket...

Skrivet av Jonas T:

Tack för en som vanligt utmärkt recension! Bra att du sågar denna rejält, ärlighet och konsument vägledning går först!
Finns ju vissa recensenter som lyfter varenda produkt till skyarna bara för att göra tillverkarna glada.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunilla95:

En monstah och x8 48v Delta fläktar? (a)

I mitt tycke är PnP ganska meningslöst. Extra tjocka fläktar istället! 300cfm!

http://www.newark.com/sanyo-denki-sanace-fans/9cr1212p0g03/ax...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Så otroligt o proffsigt chassi! När Emil kommer till delen med nätagget och nedre utrymmet ville jag bara sjunka genom stolen.

Emil? Jonas menar du väl?

Permalänk
Medlem

Det jag kollar på mest när jag skall inhandla chassi är estetiken och hur det funkar med helheten i rummet. Detta chassi må jag säga är bland det fulaste jag sett på länge, älskar Antecs tidigare modeller men inte detta, får mig att tänka på min gamla Yamaha DT :S

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag ska köra utan grafikkort.

Jag har en i7 "Haswell" 4700K utan grafikkort och grafikprestandan är imponerande!
Uppkommande "Broadwell" kommer vara väsentligt förbättrad vad gäller grafik.

Även AMD har APU med grym grafikprestanda som dom spelar Battlefield 4 utan grafikkort på.

Ajuste Battlefield 4 på en AMD A10 apu. Känns inte som att det kommer vara en roligt upplevelse.

Sökte lite och hittade några reklamvideor från AMD, någon video där de använde en A10-7850K och dyra snabba minnen för att få så bra prestanda som möjligt han körde 1920x1080 medium och fick ca 30fps på singleplayer delen i en tom korridor.

Hittade även detta testet vilken inte ger ett roligt resultat, även här singleplayer.
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2014/01/30/amd-a10-7850...

Så nej det går inte köra Battlefield 4 flytande ens i singleplayer med ett integrerat grafikkort.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Fan vad jag gillar Jonas ärliga chassirecensioner

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Emil? Jonas menar du väl?

Ojj hehe fel av mig! Trött efter en hård arbetsvecka, kan eventuellt ha andas in för mycket svetsgaser idag också haha!

Off Topic.
Nu förstår jag hur (Jonas) tar han om all ilska och frustration som tillkommer när oförstående medlemmar inte läser hela recensionerna eller bara gnäller för att dom inte testat allting. "jag är oskylig"

Jonas Thornqvist's post on Vine
https://vine.co/v/hLuX6LAzFHY

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

*Dåligt anpassad för vattenkylkning = Inga radiator platser att tala om.

För att försvara chassit lite, en 240 rad i taket och en 120 rad i bakkant räcker ju ganska gott till 1 grafikkort och 1 cpu.

Fast, det får man plats med i ett mATX chassi också. Så ja, enda poängen med att göra chassit så stort är att ha väldigt många hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur sådana här produkter kommer ut på marknaden?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För att försvara chassit lite, en 240 rad i taket och en 120 rad i bakkant räcker ju ganska gott till 1 grafikkort och 1 cpu.

Fast, det får man plats med i ett mATX chassi också. Så ja, enda poängen med att göra chassit så stort är att ha väldigt många hårddiskar.

Borde kanske ha understrukit där jag skrev att tala om.
Exakt i ett sådant enormt chassit ska minst 2st 360 rads rymmas.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Min första tanke när jag såg den storleken var "den måste ju få platts med 3st radiatorer på minst 240mm!", en i toppen, en i fronten och en längst ner likt cosmos 2, och minst en av dessa hade lätt kunnat vara 360mm också.